Verschillen in kabels ja/nee

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 14, 2009, 22:50:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Totaal aantal stemmen: 515

Raphie

de vraag alleen al "dropveter" v/s "goede interlink"

wat het je liever: die "lelijke gratis rooie" of die "mooie dure blauwe"
JBL PRX Power!

JeKa

Citaat van: SOS-Master op augustus 19, 2009, 20:32:20
de vraag alleen al "dropveter" v/s "goede interlink"

wat het je liever: die "lelijke gratis rooie" of die "mooie dure blauwe"

Eventueel zou het zo kunnen zijn dat de onderzoeker lichtelijk bevooroordeeld is......  :D

S@m

#152
 8)

aMUSEd


Lynxxx

Ik hoor verschil tussen el cheapo kabels en "normaal/profi" spul ja. Dat is simpelweg omdat de el cheapos geen afscherming hebben en een belachelijke hoeveelheid ruis en brom opvangen van de apparatuur waar ze naast liggen. Het verschil tussen die normale/profi kabels en een of ander duur high end merk hoor ik niet.


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Tube-freak

Citaat van: Lynxxx op augustus 21, 2009, 11:03:06
Ik hoor verschil tussen el cheapo kabels en "normaal/profi" spul ja. Dat is simpelweg omdat de el cheapos geen afscherming hebben en een belachelijke hoeveelheid ruis en brom opvangen van de apparatuur waar ze naast liggen. Het verschil tussen die normale/profi kabels en een of ander duur high end merk hoor ik niet.

Er zijn ook dure kabels zonder afscherming.  Daar hoor ik in elk geval wel verschil tussen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

@lynxx,
Alleen het feit dat je door de afscherming al verschil hoort is het bewijs dat er dus verschil kan zijn bij kabels onderling.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tube-freak

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 21, 2009, 14:07:31
@lynxx,
Alleen het feit dat je door de afscherming al verschil hoort is het bewijs dat er dus verschil kan zijn bij kabels onderling.

Ik weet niet of het verschil door de afscherming komt.  Het geheel is meer dan de som der delen.  Er werd door Lynxxx iets aangehaald dat het verschil door de afscherming zou komen. Ik vond die uitleg wat te simpel dus ik probeerde aan te geven dat het niet perse aan de afscherming van de kabel hoeft te liggen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

precies.
Waar het mij om gaat is dat er dus verschil kan zijn, maakt niet uit waar het aan ligt, maar het kan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

Tuurlijk is er verschil, zelfs tussen de linker- en rechterkabel: Potentiaalverschil! :P :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Raphie

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 21, 2009, 14:42:13
precies.
Waar het mij om gaat is dat er dus verschil kan zijn, maakt niet uit waar het aan ligt, maar het kan.

speciaal voor Angel: zoals ik al aangaf in m'n openingspost. ;)
JBL PRX Power!

Snowmaster

Was weer eens laat vannacht.......klein shoot outje gehad met medeforumlid.
Zoektocht naar de best passende interlink voor zijn set.
Opnieuw de bevestiging voor mij dat je tijd nodig hebt om te wennen aan een akoustiek, de set en vooral ook de muziek. Effe een DBT in een vreemde omgeving om goede keuzes te maken is pittig.

Sterker nog....ons mede forumlid probeert mij regelmatig te bedriegen zonder dat ik het weet. Doe ik bij hem ook  ;D
Meestal wil ik niet weten welke kabel speelt of welke instelling het systeem heeft. Soms ben ik dan de weg wel eens kwijt doordat hij voor mijn komst al e.e.a heeft verwisseld. Lachen dus.
Maar......zonder aanwijzingen komt uiteindelijk toch het "beste" weer boven drijven.

Gelukkig is dat niet altijd de duurste oplossing  ;)
Verschillen?  Ze zijn er dus gewoon en voor mij is het niets bijzonders. 
 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

dekkersj

Verschillen? Ze zijn er niet en voor mij is het niets bijzonders.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

J.A.F._Doorhof

Laten we dit topic aub houden voor stemmen en niet voor antwoorden.

Stand is ruim 77% voor en 23% tegen, is ook duidelijk :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Martijn M

Stand is 76% vs. 24%. Gaat de goeie kant op.
Dutch & Dutch

chansig

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 22, 2009, 16:24:39
Laten we dit topic aub houden voor stemmen en niet voor antwoorden.

Stand is ruim 77% voor en 23% tegen, is ook duidelijk :D

Ik zie je zelf een aanzet geven tot..en dan..tsja...zo kan ik het ook.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Citaat van: keyser op augustus 22, 2009, 16:34:01
Stand is 76% vs. 24%. Gaat de goeie kant op.
En wat is die goede kant, Keyser?

Groeten...

Martijn M

Citaat van: Kwabbernoot op augustus 22, 2009, 17:26:53
En wat is die goede kant, Keyser?

Groeten...

De kant die strookt met de werkelijkheid.
Dutch & Dutch

dekkersj

Ik denk dat de stand een afspiegeling is van dit forum. En zo te zien is de groep die denkt verschillen te horen het grootst. Komt ook wel overeen met wat ik ervaar in de discussies.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

scrutinizer

#169
Citaat van: dekkersj op augustus 22, 2009, 18:01:57
Ik denk dat de stand een afspiegeling is van dit forum. En zo te zien is de groep die denkt verschillen te horen het grootst. Komt ook wel overeen met wat ik ervaar in de discussies.

Groet,
Jacco
Herstel!! We denken allemaal dat we die verschillen horen Jacco, including you. Alleen sommige, waaronder jij, zeggen dat dit door reden van tests en cijfers fysiek niet mogelijk is.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

neverywhere

Ik moest pas geleden even achter de stereo spulletjes wat aan passsen en zag dat op een digitaal kabeltje een richting pijltje stond aan gegeven....maar gezien het pijltje zat ie precies verkeerd om...nou ja, baat het niet dan schaadt het niet dus toch maar even goed gezet..

En toch klinkt het nu anders.......niet wereldschokkend allemaal maar wel anders....

En dat is nu al de derde keer dat ik met digatle interlinkjes verschil hoor....ik snap er niks ....een digitaal signaal is toch gewoon een digitaal signaal?  Nou dan!


En wat gewone interlinks betreft.....ik heb in een ver verleden weleens kabeltjes van zo,n 20 gulden per set gekocht en die klinken zoveel duffer dan de bijgeleverde ,,dropveters" dat is gewoon bizar....
Het is net of het leven uit de muziek is weggehaald als je die dingen er op zet...
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Jay

de vraagstelling is fout.
IK hoor een verschil, en daarop kan voor iedereen een JA of een NEE komen.
de vraag OF er een daadwerkelijk verschil IS, is een tweede.

ten tweede wordt er al een fout gemaakt door aan te nemen dat de "standaard dropvetert" geen goede interlink zou kunnen zijn.

JA er zijn verschillen in kabels zijn, om al te noemen de prijs.
JA er kunnen verschillen zijn, maar dit hoeft nier door iedereen te horen kunnen zijn
JA er kan tussen twee zelfde systemen waar in de kabels de variable zijn verschillen zijn die voor iedereen anders is.

Nee het kan ook geen ene fuck uitmaken, maar die psyche doet ons wel geloven. technisch gezien zijn ze er niet.

ten derde is het raar om een stelling te posten en dan te roepen dat er geen discussie mag komen  ::)
in een oeverloos welles nietes verhaal kan ik nog inkomen.

dre73

het blijft een oneindige discussie ::)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Snowmaster

Citaat van: Miracle. op september 29, 2009, 22:08:44
Even voor de duidelijkheid: Het zit altijd tussen de oren. Geluid word nergens anders verwerkt dan tussen de oren. ;)

Ha,ha...LOL   ;).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Perfectionist

Jullie mogen hier verder met de discussie  ;):

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=92785.0

Dit topic houden we wat schoon voor de ja/nee vraag, zoals Frank al aangaf.
Een beter forum begint bij jezelf.