welke BD's heb je laatst aangeschaft?

Gestart door blue-eyes, januari 9, 2009, 18:51:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pekelvlees

Net besteld......Joe Bonamassa - An Acoustic Evening At The Vienna Opera House
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

LuPo

Citaat van: Nicklazzz op maart 21, 2013, 22:43:46
Klopt betreft naam & postcode, zendingen uit Nederland. Zendingen met een track & trace nummer heb ik meteen binnen. Andere zendingen duren echt lang. Ik hoop morgen ze zeker binnen te hebben.

Ik hoop ook dat het snel bij je binnen is. Ik heb het in ieder geval zo snel mogelijk voor je verzonden. En met Priority dus als het goed is zou dat snel moeten zijn (sneller dan zonder Priority iig). We praten wel verder in je topic anders. Dan gaan we hier weer ontopic. :D

Besteld:

Iron Man 2

Thor

Captain America

Star Trek (2009)

Ronin79

#4577
@ VTEC_genieter

Je hebt inderdaad verschillende uitgaves. Vaak willen bepaalde labels films opnieuw uitbrengen, om zo de verkopen
te stimuleren. Een van de voorbeelden is Star Wars ... we beginnen maar bij de BR versies;

In den beginnen kwam er een 1 of 2 verschillende Digipack uit, waar de films inzaten. Een versie zten ze allemaal in, en bij
de andere versie waren ze verspreid over 2 boxen. Ik meende de Zwart Zilveren. Later brachten ze nog een keer 2 boxen uit,
ieder met de betreffende Trilogieën, maar met nieuwe artwork op de voorkant. De mensen die Star Wars nog niet op BR hadden;
konden ze nu in een mooie digipack kopen. Aankomende maand brengt Disney, die de rechten heeft op Star Wars ... weer een
set films op de markt, maar nu in 2 Steelbooks. Ieder van deze books huisvest een trilogy. je kunt ervan uit gaan, dat ze weer verkocht worden, en veelal door verzamelaars gekocht.

Bij Steelbooks zie je een vergelijkbaar iets; vaak had je de normale films, maar om de verkoop te stimuleren,
maken ze later nog eens een Steelbook van die films. Dat kun je zien bij de zogenaamde; Steelbooks van Sony,
de Stickerbooks (Steelbooks met de tekst achterop gedrukt). Op zich niet zo heel veel verkeerd aan. In Nederland hebben wij
de uitgaves met een Grijze balk bovenaan, met daarin de tekst: Limited Edition. In Duitsland zijn ook Sony Stickerbooks gereleased,
alleen zonder balk, met alleen tekst op de achterkant. Wat er in mijn ogen wat mooier uitziet. Helemaal mooi zijn de normale Steelbooks;
die hebben helemaal geen tekst op de achterkant staan, maar vaak op een kartonnen sleeve wat er bij zit. De normale Steelbooks
zijn bij de verzamelaars wat populairder. Al zijn er ook varianten met tekst, waar aardig veel voor betaald word.

Naast de 2 soorten Steelbooks, heb je ook de zogenaamde Metalpaks, ofwel de Metal Case. Vaak van een niet zo heel beste
kwaliteit (al ligt het aan de dikte van het metaal), en ze krassen veel sneller. Je kunt Metalpaks en steelbooks heel makkelijk
van elkaar onderscheiden als je ze opendoet, en naar de zijkanten kijkt. Zoals je hier kunt zien:

http://www.bluraysteelbooks.com/steelbook-resources/

Toch zitten er wel eens leuke films tussen, zelf heb ik er ook nog wat op mijn lijstje staan, al zijn dat er niet zo heel veel.
Veelal de wat lastig in de online shops te krijgen MetalCases, zoals bijv.; From Paris With Love, Law Abiding Citizen,
en Planet Terror. Mocht iemand hier redelijk goedkoop aan kunnen komen, want ze schijnen
wel eens in een bak te liggen bij oa. MM (zag ik van de week op You Tube, bij een review), dan hou ik mij graag aanbevolen.
Volgens mij zijn ze vrij goedkoop.

Naast deze Metalpaks, heb je oa. ook nog Tin Cases. Een Tin Case word vaak gebruikt voor een bepaalde serie of trilogie.
Je kunt dan denken aan de; Band Of Brothers en The Pacific Tin Cases. Back 2 The Future Trilogy schijnt vrij zeldzaam te wezen,
en moet al gouw 200 Dollar kosten. Ze kunnen ook snel deuken. Van de Tin Cases heb ik nu BOB, The Pacific en de
Jurassic Park Trilogy (UK versie), maar die laatste krijg ik nog binnen.

Verder heb je ook de zogenaamde Digibook. Dit is een soort boekje, met uitleg van de film. Maar dit kan in sommige
gevallen ook een Comic book variant wezen, zoals mijn Batman film. De Digibooks hebben harde kaften, en bevatten veelal
zeker 2 disks. Soms zelfs 3 of meer (bijvoorbeeld de DVD versies erbij). Veel varianten heb je in Nederland niet, maar
in Amerika en Canada zijn ze er schijnbaar gek op (ook in Spanje, Duitsland, en Frankrijk zijn ze te vinden).
Nederland heeft een select aantal, en is het enige land .. waar de Books in het Engels te krijgen zijn, en niet in onze normale voertaal.
(De Digibooks in Frankrijk zijn in het Frans, Spanje in het Spaans etc. De films zijn vaak echter wel NL ondertiteld).
Natuurlijk hebben Canada en de VS ook Engelse uitgaves, maar veelal zonder NL subs en regio A. Al zijn ze er wel (oa. Full Metal Jacket)
Ook tussen Digibooks zitten dan ook zeer gelimiteerde uitgaves tussen. Mijn Batman Comic variant haalde
ik al aan, maar bijvoorbeeld ook de Amerikaanse versie daarvan, met uitleg over de film.


Wat is dan het meest waardevol ?

De Steelbooks zijn denk ik het meest waardevol. Vooral van winkels zoals de onlangs gesloten HMV, de aankomende Play sluiting
(tenminste in de huidige staat), de Franse FNAC uitgaves, Best Buy in Amerika en ga zo maar door.
Bij oa. Steelbook (het bedrijf) kunnen bedrijven Steelbooks laten maken volgens hun eigen wensen.
Dit kan bijvoorbeeld om heruitgave gaan, zoals bij de aankomende Star Trek Steelbook van Zavvi. Een Exclusieve Steelbook
in een bepaalde oplage. Wel moeten de film maatschappijen / uitgevers er achter staan. Dus heruitgave kunnen ook aardig wat waard worden,
zeker als ze exclusief zijn.

Wat maakt een Steelbook zeldzaam ? volgens een forum waar ik lid van ben dit:


Possible criteria as to what makes a steelbook rare/hard to find:

* General interest in movie
* Availability at retailer & exclusivity
* Print run
* Country of origin & region code
* Steelcase design
* (Initial) price
* Individually numbered items
* Print Errors
* Hype
* Price on 3rd party marketplaces

Hoewel ik een korte lijst op mijn pc heb staan, met de meest zeldzame steelbooks (heb er zelf 2 van), wil
niet zeggen dat de gehele lijst compleet is. Dit zijn de moeilijkst te krijgen versies, niet zo zeer de duurste.
Veel dure zijn oa; Thor, Iron man, Iron man 2, Wanted DE uitvoering, Pan's Labyrinth DE uitvoering
(was de 1st Steelbook BR Uitgave), en vele Japanse uitgaves. Het is vraag en aanbod.
Ik noemde 2 zeldzame uitgaves die ik heb, maar ik heb meer Steelbooks die niet in die lijst staan, waar je vaak bij
aanbieders aardig voor betaald. Zoals bijvoorbeeld; Saving Private Ryan, Top Gun (beide Play.com uitgaves).

Het is met verzamelen, en de waarde ervan zoals het bovenste lijstje aangeeft; vraag en aanbod, wat de gek ervoor geeft,
bepaalde foutjes in een object, etc, etc. Nu hebben we het over Blu-Ray uitgaves (of DVD's). Maar dit kun je ook toepassen op
munten, LP's, Pennen, etc, etc.  ;)

Ronin79


LuPo

Citaat van: SillentWolf op maart 22, 2013, 01:58:56
@ Lupo

Mooie aankopen  ;)

Thanks! En mooi duidelijk verhaal over de verschillende varianten. :)

Welke twee zeldzame films heb jij?

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op maart 22, 2013, 07:28:50
Thanks! En mooi duidelijk verhaal over de verschillende varianten. :)

Welke twee zeldzame films heb jij?
Waar en voor hoeveel heb je Star Trek 2009 gekocht? Schijnt best een aardige film te zijn met referentie geluid :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Ronin79

#4581
De 2 Steelbooks die in de (Steelbook) lijst staan, die ik van de week tegen kwam zijn:

* Star Wars The Clone Wars (Steelbook).
Dit omdat het de enige Blu-Ray Steelbook  van The Clone Wars is, die ooit uitgekomen is.
kosten op Ebay: 50-110 Euro. Van de week zelfs in een Shop gezien voor € 165.
Zelf heb ik er € 12 voor betaald. Als je nu op MP kijkt, heeft een verkoper deze staan voor € 15, en
een 2e voor € 19. Ik had hem op Marktplaats voor € 12 incl verzending.  ;)

* Cowboys vs. Aliens (Steelbook NL uitgave).

Al heb ik nog wel een enkele uitgave op het oog.

Wel vraag ik mij af; waarom sommige titels er niet tussen staan. Maar de lijst is voor het laatst
geupdate in Dec. 2012. Dus wellicht dat er inderdaad wat bijgekomen is. Persoonlijk zou ik nog wel
wat titels kunnen noemen, die er niet tussen zullen misstaan. Zoals oa. Terminator 2 Skynet Edition NL Steelbook uitgave.
Deze heb ik nog nooit op een Ebay gezien. Het is de enige T2 Steel met NL subs.

Hier op een van de forums waar ik lid van ben, staay nog veel meer info;

http://www.hidefninja.com

LuPo

Citaat van: Martijn90 op maart 22, 2013, 07:57:24
Waar en voor hoeveel heb je Star Trek 2009 gekocht? Schijnt best een aardige film te zijn met referentie geluid :P

Allemaal bij FRS online. 2 voor €20 actie. :)

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

Net binnen gekregen;

De Universal 100th Anniversary Quer-Steelbooks (UK) van; The Hulk en The Incredible Hulk.
Daarnaast nog de steelbook van; Star Wars The Clone Wars.

Ronin79

Vandaag binnen:

* Terminator 2: Skynet Edition Steelbook (NL)
* Wanted (Steelbook UK)

Het geld voor de gejatte Sint Steelbook, had ik van de verkoper terug ontvangen,
Dat is goede service.

Daarnaast heb ik net de betaling overgemaakt voor; Transformers 3 (Steelbook NL),
van medeforum member; Fugazzi. Nog bedankt daarvoor   ;)

Nicklazzz

Vandaag aangekregen:

Inception
Warrior
Safe house
King kong
Killer Elite

The mechanic zat er nog steeds niet bij.
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

fugazi_2009

Citaat van: SillentWolf op maart 23, 2013, 14:47:19
Daarnaast heb ik net de betaling overgemaakt voor; Transformers 3 (Steelbook NL),
van medeforum member; Fugazzi. Nog bedankt daarvoor   ;)

Iemand nog de gewone versie van Transformers Dark Of The Moon die je kwijt wil?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LuPo

Waarom verkoop je al die Steelbooks Fugazi? :)

Martijnst1990

Dredd 3D (bestaat er wel een niet 3D versie?) gekocht.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Ronin79

Hoe bedoel je ?

Dredd 3D is gewoon de officiële titel van de film.
Ik meende dat er 2 disk in de verpakking zaten. De 3D en de Normale.

Een andere Dredd is er ook wel, maar dat is die van Stallone.
Deze is niet in Nederland uitgegeven op Bluray. Wel in Frankrijk (de versie die ik heb in een Stallone Steelbook),
en de Duitse Judge Dredd Steelbook.

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Ronin79

#4594
Besteld bij Zavvi ....

Omdat Play er deze maand mee ophoud, hebben oa. Zavvi en Amazon wat van hun voorraad opgekocht.
Ik wou deze titels al eerder bestellen, maar waren toen schijnbaar door hun voorraad heen.
Op Ebay had ik er morgen op willen bieden,maar dan was ik wellicht duurder uit geweest.
Toen ik zag dat Zavvi een enkeling hiervan online had staan ... heb ik ze toch maar besteld.

Collateral (Steelbook)  ... als vervanger van mijn DVD.



Shutter Island, Paramount Centenary Edition (Steelbook)



De Play Steelbooks zullen denk ik in de aankomende tijd aardig in prijs gaan stijgen (wat eigenlijk al waarneembaar is)
Dat zag ik al met de versies die ik al thuis had. Top Gun en oa. Saving Private Ryan vragen ze een veelvoud voor.
Play heeft nog wel 2 steels op hun pagina, die ik op mijn lijstje heb staan. Maar of ik dat ga redden ??

Morgen zullen er nog wel andere Steels voorbij komen, waar ik op ga bieden (oorspronkelijk ook van play)
Maar bepaalde Steels die ik nog op mijn lijstje heb staan, word erg moeilijk.
Dat komt gewoon door dat gat van een jaar of 4 a 5, dat ik geen films meer spaarde.
Nu, als ik ze alsnog in een Steelbook variant wil hebben (heb de normale wel) .. dan zul je echt
flink wat flappies neer moeten leggen. Dan hebben we het niet over een Euro of 40, maar soms
zeker het dubbele en meer (per stuk. excl. verzending. 8 - 15 Euro). Je moet echt mazzel hebben
als je er maar 40 excl. verzending voor moet betalen.
We zien wel of ik die collectie compleet kan krijgen (mis nog een enkeling in dat specifieke gerne,
dat ook nog NL ondertiteld zijn).

Naast dit is er ook nog een Roger Rabbit Steelbook, een Zavvi Exclusive.
De Steelbook heeft diepte en hoogte in het staal, en heeft een oplage van 4000 stuks.
Alles was al weg voor de release (opkopers). Het jammer eraan is; ze zijn verreweg van goedkoop.
Hoewel de Steel rond de € 25 moest kosten, liggen de prijzen zeker een keer zo hoog.
Dus de liefhebber die er nog een zoekt, wacht niet al te lang .. want ze zullen alleen maar gaan stijgen.
ze zijn wel voorzien van NL subs.




Ronin79

#4595
Ben toch maar eens goed opzoek gegaan, bij wat shops.
Dit omdat de verzendkosten van 1 BR bij Ebay .. tussen de 6 en de 15 euro ligt.
Je kunt je voorstellen, dat na wat BR's van verschillende verkopers op Ebay gekocht te hebben ..
dat de totale verzendkosten toch een stuk boven de 3 cijfers uitkomt.

Op Zavvi.nl had ik dus de 2 bovenste in de vorige post besteld.
Toen ben ik elke webshop langs geweest, die de voorraad van Play.com
opkocht, en toen heb ik toch nog de film gevonden, waar ik straks andes op geboden had.
Dit scheelt mij € 8 - € 10 aan verzending, alleen al aan deze film. Tel daarbij de bovenste 2 op ..
en ik zit al bijna op de € 25 - € 30, goedkoper uit. Deze 3 films heb ik nu voor rond de € 38 incl.
verzending vanuit Engeland. Dat was op Ebay ongeveer het dubbele geweest.  ;)

Bij Zavvi.com

War of The Worlds: Paramount Centenary Limited Edition (Steelbook) schijnen er 4000 van gedrukt te wezen.
Althans als ik de goede versie voor mij heb (met hoogte / laagte verschil in de opdruk). Deze vervangt mijn normale BR,
en komt tussen de rij Sci-Fi Steelbooks te staan.



Morgen lopen op Ebay wel wat objecten af ... ik hoop in ieder geval daarvan 1 te winnen.
Die alleen in de VS is uitgekomen in een Steelbook variant, met NL subs ... maar de prijsjes stijgen steeds verder.

Kjelt

@SilentWolf: waarom geen apart steelcase topic openen met wat je nog zoekt en al hebt?  ;)

LuPo

Citaat van: Kjelt op maart 24, 2013, 10:37:07
@SilentWolf: waarom geen apart steelcase topic openen met wat je nog zoekt en al hebt?  ;)

Dat is op zich wel een goede tip. Ik denk dat er wel meer verzamelaars van speciale edities zijn! Dit topic is eigenlijk meer bedoelt als topic waar je je aankopen neerplemt. :P Maar aan de andere kant wordt het anders wel een saai topic. :clapping:

Overigens kan Sillentwolf ook wel een boek schrijven over zijn aankopen. Ik lees het elke keer met veel belangstelling! :D En het zijn elke keer hele lappen tekst. :P

CoSo

Citaat van: LuPo op maart 23, 2013, 18:41:32
Waarom verkoop je al die Steelbooks Fugazi? :)
Ik koop zelf ook nooit de steelbook versie, zijn wel mooi maar zonde als ze beschadigen in de rekjes.

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -