welke BD's heb je laatst aangeschaft?

Gestart door blue-eyes, januari 9, 2009, 18:51:48

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Ronin79

#4225
Ik ook nog nooit helemaal. Hij staat als vervanging van de dvd op mijn lijstje.
In Engeland hebben ze een hele mooie steelbook van deze film. Daarnaast ook een leuke Collectors Edition,
voor de mensen die daarvan houden (daar doe ik qua films nooit aan, anders word het te gek. Met al die leuke schaalmodelletjes of boeken).
NL ondertiteld, dat dan weer wel  ;)

MVG

Jij bent wel van de steelbooks denk ik toch?  :D Mij maakt t nooit zoveel uit, al ben ik dan weer wel gevoelig voor boxsets. Special editions met figurines heb ik nog nooit gekocht, maar iets van lotr lijkt me wel gaaf! Of hary Potter ofzo.

Ronin79

#4227
Normaal maakt het mij niet zo heel veel uit ... maar als ik de kans heb, om voor ongeveer hetzelfde geld een mooi stalen doosje te kopen,
dan zal ik het niet nalaten. Alleen is het jammer dat hier in NL niet zo heel veel te krijgen is, zie staan voor een redelijke prijs.
In bijvoorbeeld Engeland en Duitsland .. zijn sommige steelbooks dezelfde prijzen, of vaak goedkoper als de normale versies hier.
Dan is de keus makkelijk.

Een mooi voorbeeld qua prijzen is; Skyfall. In Engeland is deze een Euro of 16 a 17 in een mooie stalen doosje.
In NL wil men voor een normaal doosje 34 Euro hebben. Het enige wat jammer is ... ik wil er perse NL ondertitels bij.
ivm mijn oor probleem. Dus of Skyfall NL ondertiteld zal zijn, weet ik nog niet. Mocht dat wel zo zijn, is de keuze makkelijk.

Wat Steelbooks betreft had ik er ook wat op DVD, zoals bijna alle films van Quintin T (Kill Bill etc), maar omdat ik de normale BR's gekocht had, al
dan niet die mooie XXL box, heb ik ze net aan mijn vader gegeven. Hij kreeg deze maand toch al een filmpje of 60 a 70 van mij. Incl BR's (ook nieuwe uit de winkel).
Hij is een film verzamelaar (net zoals ik vroeger), dus hoewel ik ze wel kan verkopen ... geef ik ze liever aan hem.
In al die jaren heeft hij er denk ik een paar honderd van mij gekregen. Ook mijn schoonvader kreeg geregeld films van mij, al is dat een stuk minder.
Als ik ze er blij mee kan maken, mooi toch.  ;)

VTEC_genieter

Mijn allermooiste steelbook dat ik heb...is denk ik..... "T2"   ;)

En verder, vandaag bij de MediaMarkt gehaald:


HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

fugazi_2009

Citaat van: Martijn90 op februari  1, 2013, 10:40:17
Zeker. Jack kan er ook wat van, die zit ruim boven de 1,000 volgens mij :D

1025 geloof ik.

Citaat van: HTip op februari  1, 2013, 11:54:47
Klopt wel, maar niet alle films die we gezien hebben willen we bewaren. En door boxsets krijg je ook nog wel eens dubbele ;) Voor de upgrade(s) zou ik inderdaad wel extra geld kunnen gebruiken. En ruimteprobleem heb ik ook ;)


Heb je al een lijst gemaakt ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Citaat van: fugazi_2009 op februari  3, 2013, 00:13:01

Heb je al een lijst gemaakt ;D
Verkooplijst bedoel je? Nee, maar het wordt wel langzaam tijd. Maar ik wil nog zoveel andere zaken ook verkopen. Ik ga maar eens een totaallijst maken. Bedankt voor het duwtje... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Weer eens even langs de MM geweest in Amsterdam Arena. Pff wat hebben ze daar een grote collectie films.

Collectie is weer uitgebreid.

Black Hawk Down
The Bank Job Steelbook
Intouchables (had hem wel op DVD gedownload, maar toch gekocht. Briljante film)
Pixar Short Films Collection Deel 1
Pixar Short Films Collection Deel 2 (wist niet dat die er was, maar we hebben weer flink gelachen :D )
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Citaat van: Etiennevh op februari  3, 2013, 12:57:44
Weer eens even langs de MM geweest in Amsterdam Arena. Pff wat hebben ze daar een grote collectie films.

Collectie is weer uitgebreid.

Black Hawk Down
The Bank Job Steelbook
Intouchables (had hem wel op DVD gedownload, maar toch gekocht. Briljante film)
Pixar Short Films Collection Deel 1
Pixar Short Films Collection Deel 2 (wist niet dat die er was, maar we hebben weer flink gelachen :D )
Het aanbod is daar echt enorm inderdaad :o

Mooie aanwinsten weer :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

#4233
Het lijkt me dat je daar bijna niet meer weet waar je moet beginnen. :hmmm: Dat heb ik soms al bij de MM in Groningen terwijl die maar 1 lange rij BD's hebben.. :D

Etiennevh

Citaat van: LuPo op februari  3, 2013, 14:37:55
Het lijkt me dat je daar bijna niet meer weet waar je moet beginnen. :hmmm: Dat heb ik soms al bij de MM in Groningen terwijl die maar 1 lange rij BD's hebben.. :D
FYI, MM Arena heeft 5 volle rijen van zon 20,25 meter met Blu Rays. Bovendien meerdere "rommelbakken" Blu Rays voor 5 euri etc.

Ik denk dat er gauw 25.000 films op BR daar staan, om nog maar niet te spreken over de rijen DVD's.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: Martijn90 op februari  3, 2013, 13:15:41
Het aanbod is daar echt enorm inderdaad :o

Mooie aanwinsten weer :)
THanks :) Begin me wel steeds meer af te vragen hoe lang ik nog moet blijven kopen. Ben erg gecharmeerd van het concept NAS etc. Maar begin er pas net mee. Denk niet dat ik nog veel films (behalve mooie boxsets en muziek blu rays) zal kopen in de toekomst.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Ronin79

#4236
Ik denk er al een hele tijd over om deze Steelbooks te bestellen .... dus heb ik dat maar gedaan.
Alle 4 komen ze uit de UK, en als het goed is zijn ze allemaal voorzien van NL Subs.
Althans volgens mijn bronnen die ik raadpleeg, als ik het niet zelf weet. De laatste 2 zijn exclusives,
en zijn pas morgen beschikbaar.

De 4 onderstaande zijn vervangers van mijn DVD's, behalve zombieland. Die had ik nog niet.


300 - Steelbook




The Last Samurai - Steelbook




Zombieland - Steelbook




Armageddon - Steelbook



De kosten voor deze 3 4 steelbooks, zijn bijna gelijk aan de gewone NL uitgaves.
Samen onder de € 50 incl verzending vanuit Engeland.

Ik heb nog wat anders in het vat zitten waar ik mee bezig ben, oa de 3 delen (nieuw gesealed) van; Blade.
Het wachten is op de mail van de verkoper. Weer een deeltje van de collectie compleet, dan wel aangevuld.
Blade had ik wel op DVD, maar staat mooi stussen de Vampieren en de Marvel / DC  helden.

Nu moet ik echt ophouden .. want het word te gek. Ik had van de week nagerekend hoeveel ik aan films had
uitgegeven in een maand tijd (vanaf voor de Kerst)  ...  :blush: Tja ...
Dat krijg je als je na 3 jaar (geen films meer gekeken of gekocht te hebben) weer je collectie wat aanvult  ;D

LuPo

En hoeveel was het? :P

Ik heb uitgerekend dat mijn blu-ray collectie 1/3 heeft gekost van de totale HT! Oeps.. :D

Ronin79

#4238
Nu iets boven de € 700 ..  :blush:
Daar zat dacht ik ook wat nieuwe films voor mijn vader bij, voor de speler die ik hem had gegeven.

Maar de totale collectie films komt op iets meer. Ik zal eens een keer kijken hoeveel ik er heb.
Ik schat boven de 1000 films op DVD en BR. Wat ik al eens aangaf; voordat ik last van de oren kreeg,
was ik een echte film fan / verzamelaar. Alleen telkens als er een nieuw medium kwam, wissselde ik
veel films om. Zo heeft mijn pa (of schoonvader), nagenoeg nog al mijn videobanden, en intussen
aardig wat DVD's gekregen.  ;)

Het verzamel gevoel kwam weer boven, nadat ik in December voor mijn vader (en moeder) de speler, kabels
en films kocht en gaf. Het ging weer kriebelen. Dus kijk ik zo nu en dan weer wat films (wel met het geluid redelijk zacht),
en vul ik weer wat aan. Totdat ik er weer genoeg van heb of krijg.  ;)

LuPo

Citaat van: SillentWolf op februari  3, 2013, 18:23:13
Nu iets boven de € 700 ..  :blush:
Daar zat dacht ik ook wat nieuwe films voor mijn vader bij, voor de speler die ik hem had gegeven.

Oei, dat is wel veel in 1 maand idd! :D

Ronin79

#4240
Dat zei ik gisteren ook tegen mijn vriendin / partner.

Ze zei wel .... binnenkort gaan we wel voor een nieuw gasfornuis kijken (die echt aan vervanging toe is).
Met andere woorden ... geef niet te veel uit, van je gespaarde geld. Afgezien daarvan ... had ik het gespaarde geld eigenlijk voor iets anders in gedachte, wellicht een Bronzen Steinhart ... of een Tablet. Al heeft dat niet zo'n haast.
Wat ik deze maand heb gedaan, doe ik maar een keer. De rest zal wat rustiger zijn, met een keer een Boxje hier of daar
(UnderWorld, Die Hard, Mummie en Mission Impossible).

Van de week zou ik als het goed is nog geld van de menzis terug krijgen, een euro of € 80 die ik had voorgeschoten.
Kan ik nog net de Fast and The Furious Steelbooks kopen ... en dan is het voorlopig even genoeg. In ieder geval deze maand.


* Zo ... Blade is ook voor elkaar.
1,2 en 3 geseald incl. verzending voor € 21,67.
Dat valt nog mee.

LuPo

Citaat van: SillentWolf op februari  3, 2013, 18:31:36
Dat zei ik gisteren ook tegen mijn vriendin / partner.

Ze zei wel .... binnenkort gaan we wel voor een nieuw gasfornuis kijken (die echt aan vervanging toe is).
Met andere woorden ... geef niet te veel uit, van je gespaarde geld. Afgezien daarvan ... had ik het gespaarde geld eigenlijk voor iets anders in gedachte, wellicht een Bronzen Steinhart ... of een Tablet. Al heeft dat niet zo'n haast.
Wat ik deze maand heb gedaan, doe ik maar een keer. De rest zal wat rustiger zijn, met een keer een Boxje hier of daar
(UnderWorld, Die Hard, Mummie en Mission Impossible).

Van de week zou ik als het goed is nog geld van de menzis terug krijgen, een euro of € 80 die ik had voorgeschoten.
Kan ik nog net de Fast and The Furious Steelbooks kopen ... en dan is het voorlopig even genoeg. In ieder geval deze maand.

* Zo ... Blade is ook voor elkaar.
1,2 en 3 geseald incl. verzending voor € 21,67.
Dat valt nog mee.

De maand is nog lang. :D :headbanging:

Ronin79


VTEC_genieter

Citaat van: SillentWolf op februari  3, 2013, 18:31:36
... en dan is het voorlopig even genoeg

Ja echt??  :D :D
Straks haal je HTip nog in!  :laugh: :laugh:
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Ronin79

#4244
 ;D

Ik zal de films op dvd en BR een keertje tellen, en opschrijven.
Dit zou ik jaren geleden ooit eens gedaan hebben (voor oa. de verzekering)... maar heb ik nooit afgemaakt.

Als ik tijd heb zal ik dat eens doen. Wel handig om te weten wat je ongeveer hebt (weet het meeste wel uit mijn hoofd).
Iets (perrongelijk) dubbel kopen doe ik eigenlijk nooit, tenzij ik een dvd naar BR wil veranderen.

VTEC_genieter

Heb wel één film dubbel gekocht  ;D
Texas Chainsaw Massacre 2

Na een half jaar kocht ik dezelfde DVD  :laugh:
Bleek dat ik die film al had op DVD, haha!
Maar ik gaf één exemplaar weg aan een lief meisje.  :D
Een week later ging ik m'n eigen exemplaar kijken en vond het al na 10 minuten niks aan. Meteen gestopt met die film.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Ronin79

#4246
Ik ben net een beetje stout geweest ....  :blush:

Van de week vermelde ik dat Play ermee ophoud om aan particulieren te verkopen.
Normaal bestelde ik nooit bij play, aangezien mij dat allemaal veel te lang duurt. Maar .......
aan een film, zat ik al een tijdje te denken, al had ik hem de afgelopen weken toch maar niet besteld.
Het is een gelimiteerde Steelbook van Top Gun, ter vervanging van een normale DVD.
Aangezien Play niet meer gaat verkopen ... heb ik het toch maar gedaan, anders kun je er niet meer aankomen.
Daarbij was ook al een andere grote UK retailer afgelopen weken failliet gegaan.
Koop je dit boekje 2e hands, dan word er een veel-fout voor gevraagd, van wat ik er voor betaald heb.
Ik vind het gewoon een mooi doosje.  ;)

Het enige is ... ik kon niet in Ponden betalen. Dat scheelde een aantal Euro's.
Nee ... omdat je van het Europese vasteland komt, moet je dus maar meer betalen. Belachelijk.
Maar goed. De uiteindelijke prijs incl verzending kwam op een € 15, xx. Dus valt nog redelijk mee.
Alleen bij sommige films die Play verkoopt, is het echt te gek. Die kan ik bijna voor de helft bij een andere
Engelse shop kopen. Bij Amazon kun je tenminste wel in Ponden betalen.

Omdat ik dus deze heb gekocht, laat ik Faster (steelbook) ergens deze maand (waarschijnlijk) maar lopen.

   




De serie Pacific, voeg ik waarschijnlijk ook aan mijn Wish-list toe. De Engelse Steelbox versie.
Die is niet zo heel duur. Band Of Brothers in een Stalen box .. had ik al (maar nog niet afgezien),
en Saving Private Ryan ook, maar dan in een normaal Engels doosje. Dus deze hoort er later ook bij.

LuPo

Nog geen dag later heb je dus al weer je eigen afspraak geschonden. :D Ik ken dat... :clapping:

Ronin79

#4248
 ;D


Nou ja ... schenden  ::) Die naam zou je het kunnen geven.

Ik had vandaag trouwens ook; Fearless (Metalcase) besteld voor € 7,50 incl verzending.


Soms kom je wat tegen, en dan laat je het maar liggen. Maar het blijft toch door je hoofd spoken.
Wil je het dan kopen, dan is de kans groot, vooral waar wij kijken, dat het weg is.
Aan de andere kant is het soms ook precies andersom. Koop je iets, omdat je denkt dat het snel weg is ...
word het een dag later voor de helft aangeboden.

Bij Top Gun en Fearless (beide vervangingen van mijn DVD's), liet ik het ook al een tijd liggen.
Maar aangezien Top Gun straks niet meer te koop is (althans niet deze uitgave), en voor de prijs; Fearless ook niet.
Tja ... dan komt het wel eens voor; dat je je eigen afspraak .... een stukje moet verschuiven.  ;)

LuPo

Het leukste is dan nog om je vriendin te overtuigen dat het toch echt een goede deal was! Dat gelooft ze hier meestal niet. :P