Denon DVD 3910 vs. Pioneer BDP 51FD

Gestart door Big-L, december 30, 2008, 21:00:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Big-L


Ga je de Sony analoog aansluiten?
Misschien moeten we een keer een vergelijking gaan doen?!

Ik vind overigens dat de 51FD steeds beter gaat klinken, er gebeurt dus nog wel wat intern. :P

Gisteravond de DVD versie van "Running scared" gekeken via de 51FD met upscaling naar 1080p, heel raar colourgraded plaatje (wat maken regisseurs tegenwoordig toch vreemde zgn. "artistieke" keuzes), zo nu en dan superbleek, een andere keer heel vet ingekleurd.
Deze ontwikkeling op beeldgebied doet me een beetje denken aan dezelfde "verarming" op geluidsgebied, waar (met name in (pop)muziek) alles bewerkt wordt met compressors en (brick-wall) limiters!  Het is natuurlijk een "fix it in the mix" ontwikkeling, zodat er in het voortraject minder aandacht aan het produkt besteed hoeft te worden (denkt men, ben ik het niet mee eens) maar levert wat mij betreft een soort dertien in een dozijn eindresultaat op (tsja, vakidioot  :bigsmile:).
Maar nog even terugkomen op de bekeken film, het plaatje komt heel dicht in de buurt van een redelijke BLU-RAY (let op de spelling :P), met uitzondering van de ondertiteling natuurlijk, die genadeloos verraad dat het om een lagere resolutie gaat hier!

Ik vind toch echt dat 'ie het fantastisch doet met DVD's, ook de sound (in dit geval DTS, analoog uit, geen HD decoder, dus gewoon DTS signaal) is echt SUPER!

Snowmaster, ik ga dit weekend even kijken naar de instellingen, alhoewel ik bijna zeker weet dat het kiezen van source-direct alle bass-management en kanaal volumekeuze omzeilt, dat is (bij een correct ontworpen apparaat) namelijk de functie van source-direct, bronmateriaal direct (of in ieder geval zo direct mogelijk) aan de uitgang doorgeven (maar dat is jou natuurlijk ook wel bekend).  Natuurlijk kun je er als consument nooit achter komen wat er daadwerkelijk in het apparaat gebeurt, dat blijft het geheim van de ontwerper van de diverse chips :blink:.


draaienkreng

 ;D  (wat maken regisseurs tegenwoordig toch vreemde zgn. "artistieke" keuzes), zo nu en dan superbleek, een andere keer heel vet ingekleurd.
Deze ontwikkeling op beeldgebied doet me een beetje denken aan dezelfde "verarming" op geluidsgebied, waar (met name in (pop)muziek) alles bewerkt wordt met compressors en (brick-wall) limiters!  Het is natuurlijk een "fix it in the mix" ontwikkeling, zodat er in het voortraject minder aandacht aan het produkt besteed hoeft te worden (denkt men, ben ik het niet mee eens) maar levert wat mij betreft een soort dertien in een dozijn eindresultaat op (tsja, vakidioot  ).


Mee eens ,vind ik bv van de nieuwste indiana jones film,1 grote gouden kleurzweem.(bluray)`

Terwijl de oudere film Poltergeist op bluray 1 groot kleurspectakel is.

Dat dan vooral op de isf sony g70 crt,hoewel de vw 5000 van benq het niet slecht doet hoor!

Ik denk dat de sonyspeler volgende week binnen komt ,dan ga ik hem inderdaad analoog op de denon avc sra 1 aansluiten.(7.1 input)uiteraard doen de actives dan gewoon nog mee.

Biamp 2x +7.1 en 2 keer Relsub.

Nog 1 reden dat ik voor de Sony ga is het eenvoudig dvd regiovrij maken,70% van m,n collectie is regio 1.

(e.o.a one for all ab hack)Laat je via pm wel weten wanneer binnen,kunnen dan evt nog vergelijken met de Pioneer.



space no final frontier

Marcel_T.

Citaat van: ajbalmere op december 31, 2008, 14:05:47
Dat is een beetje te makkelijk... net als je vragen over de analoge uitgangen, als dit zoals je jezelf voorsteld "je werk gebied" is dan behoren de beweringen je als muziek in de oren en zou dat geen vragen bij je op moeten roepen.

Ik persoonlijk vindt de hele vergelijking zoals jij deze nu maakt nergens op slaan, en neem dat niet echt serieus.

Een 51fd is nog steeds de instap klasse en is beslist geen competitie voor de hi-end apparaten.


Heb je de 51 fd zelf al getest? Dat vertel je er niet bij namelijk. Zo niet AJBALMERE, dan maak je jezelf alleen maar belachelijk met dit commentaar.

(en het is trouwens High-End...)
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

ajbeefde

Citaat van: Marcel_T. op januari  3, 2009, 13:58:16
Heb je de 51 fd zelf al getest? Dat vertel je er niet bij namelijk. Zo niet AJBALMERE, dan maak je jezelf alleen maar belachelijk met dit commentaar.

(en het is trouwens High-End...)

Ik vroeg me eerst af waarom je reageerde, maar zie dat je ook een eigenaar bent van deze instapper, dus wie maakt zich hier nou belachelijk...  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Marcel_T.

Citaat van: ajbalmere op januari  3, 2009, 14:21:05
Ik vroeg me eerst af waarom je reageerde, maar zie dat je ook een eigenaar bent van deze instapper, dus wie maakt zich hier nou belachelijk...  :)


Nu doe je het weer...  ???
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

ajbeefde

Citaat van: Marcel_T. op januari  3, 2009, 14:26:49
Nu doe je het weer...  ???

Ach je kunt er niets aan doen.... je bent zo........  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Snowmaster

Pas als je een aparaat hebt gezien of geprobeerd kun je een onderbouwde ervaring afgeven.
Een mening mag iedereen gerust hebben over iets onbekends, maar sta dan wel open voor diegenen die al praktijkervaring met iets hebben. Door welke bril je dat wilt bekijken is aan jezelf.

Maar....puur kijkend naar de beeld en audiokwaliteit van de huidige "instap- en middenklasse" worden veel high end apparaten van een paar jaar geleden overtroffen. Daar iets niets mis mee, want dat is nu eenmaal de vooruitgang.
In 2008 is het ook gewoon heel erg hard gegaan en daarom wordt 2009 waarschijnlijk het jaar dat ik volledig op HD overstap. Ik weet alleen nog niet waar ik ga beginnen..... :)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

ajbeefde

Citaat van: Snowmaster op januari  3, 2009, 15:25:29
In 2008 is het ook gewoon heel erg hard gegaan en daarom wordt 2009 waarschijnlijk het jaar dat ik volledig op HD overstap. Ik weet alleen nog niet waar ik ga beginnen..... :)

Bij een goede speler, de Dune misschien als alle problemen zijn opgelost?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Snowmaster

#33
Citaat van: ajbalmere op januari  3, 2009, 15:29:56
Bij een goede speler, de Dune misschien als alle problemen zijn opgelost?

Zou kunnen, maar niet waarschijnlijk omdat ik een ander soort gebruiker ben.

Citaat van: Snowmaster op januari  3, 2009, 15:25:29
Door welke bril je dat wilt bekijken is aan jezelf.

Mijn bril  :) :
Ik wil er niet weer een aparaat bij en hij moet dus ook DVD's top kunnen weergeven en het DVD geluid van mijn huidige speler vet overtreffen met een BR. Een PS3 kan dat b.v. niet.
Maar ach.....het aanbod wordt steeds ruimer.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

The Kurgan

Niet helemaal hetzelfde product, maar ik begin me af te vragen of ik met mijn laatst aangeschafde Denon 3930 wel de beste keuze heb gemaakt. als ik het goedbegrijp moeten we nu allemaal aan de Pioneer speler geloven.
Vooralsnog kan ik me niet goed voorstellen dat de Terranex HQV uit de Denon een slechts gelijkwaardig plaatje als de 51 op zou leveren als dvd speler. Ik heb dit dan ook niet uit ervaring kunnen beleven.Wat de audio betreft, persoonlijk of niet, heb ik wel kunnen constateren dat Pioneer al in de DV 50 dvd speler een bijzondere prestatie levert ten opzichte van sommige "pure"cd spelers. Als dit gedeelte gelijk is aan het audiogedeelte van de 51 fd dan kan Big L best gelijk hebben. Wat de 3930 betreft, die klint gewoon goed, maar niet beter dan je zou verwachten voor "[ aanbieding € 999,- } was 1599,-. Voor zover ik weet heeft deze speler hetzelfde audiogedeelte als de 3910.
Welbeschouwd zou ik de 51 puur als Blurayspeler de € 499,- al waard vinden. De rest is dan onverwacht, maar mooi meegenomen.

blue-eyes

#35
Citaat van: Snowmaster op januari  3, 2009, 15:25:29


Maar....puur kijkend naar de beeld en audiokwaliteit van de huidige "instap- en middenklasse" worden veel high end apparaten van een paar jaar geleden overtroffen. Daar iets niets mis mee, want dat is nu eenmaal de vooruitgang.
In 2008 is het ook gewoon heel erg hard gegaan en daarom wordt 2009 waarschijnlijk het jaar dat ik volledig op HD overstap. Ik weet alleen nog niet waar ik ga beginnen..... :)
Als een apparaat beter is dan de high-end apparatuur van enkele jaren geleden maakt je nog niet automatisch high-end. Uiteraard betekend dit wel dat je apparaat van een erg goede kwaliteit is.
Ook de "oude high-end merken" maken stappen. High-end waardering verdien je door op dit moment de absolute top te zijn.
De 51 zal dat niet op BR gebied zijn (de 71 en de 91 staan er nog boven) en zeker niet in DVD en CD weergave.

Overigens ben ik het niet met Kurgan eens. De LX70, de grotere broer, gaf een erg mooi plaatje (is BR niet altijd mooi? ;D) maar met DVD en zeker met CD zakt de LX70 erg door het ijs. En een nieuwer kleiner broertje gaat niet ineens 20 stappen beter zijn.


Maar dat dit een goede speler is, is een andere discussie en dat de poster enorm tevreden is mag ook duidelijk zijn ;)
De eerste reacties gezien, voor het geld veel potentie!


p.s. Het wordt tijd dat de grote jongens met een BR speler komen. Dan is deze discussie niet meer nodig of ze zakken door het ijs met de Denon, Pioneer als winnaars ;D (en dus wij ;)  )



Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

The Kurgan

Ik ken de dvd kwaliteiten van de LX 71 niet, maar als blurayspeler was ik wel onder de indruk. Na eerst de SONY bdps 350 te hebben gezien en
de BD 30 van Panasonic { die overigens best een aardig plaatje geeft} was ik van mening dat ik voor de ongeveer 300 dvd's die ik bezit beter een 3930 van Denon kon aanschaffen, dan een Blurayspeler waar ik geen software bijkrijg, en waar ik nogmaals de "normale dvd"prestaties niet van ken.

blue-eyes

Citaat van: The Kurgan op januari  3, 2009, 19:27:25
................ was ik van mening dat ik voor de ongeveer 300 dvd's die ik bezit beter een 3930 van Denon kon aanschaffen, dan een Blurayspeler waar ik geen software bijkrijg, en waar ik nogmaals de "normale dvd"prestaties niet van ken.

Vooralsnog is dat de mening van veel BR speler bezitters hier op het forum (incluis me).
De huidige BR spelers kunnen vooralsnog niet op tegen de echt goede dedicated DVD spelers.

Wel worden de geluiden al positiever met elke nieuwe BR speler wat op de markt komt. We blijven wachten op de eerste echte goede allround BR (DVD) speler (CD sluit ik uit, daar zal je echt een dedicated speler voor moeten aanschaffen).

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

The Kurgan

Voor cd gelden inderdaad andere wetten, maar het feit dat de dvd kwaliteit van de huidige blurayspelers niet up to date is, heeft er denk ik meer mee te maken dat de fabrikant het verschil dan beter kan benadrukken.
Anderzijds weerhield het mij ervan om een kostbare Bluray speler aan te schaffen, en dan heb ik het nog niet over de negative berichtgeving inzake de levensduur van de laser.

Big-L


Daar ben ik weer even, leuk dat iedereen nog steeds reageert op dit topic, ik begin er als "new member" echt plezier in te krijgen ::), mijn professie zal er echter voor zorgen dat ik binnenkort weer erg weinig tijd heb om even lekker films te kijken (zonder te werken dan ;)) en e.e.a. te "testen", dus ik zal wel altijd een "new member" blijven.... :unhappy:

Heb net weer wat zitten stoeien met de 3910 en de 51FD, en ik zou zeggen, voor de DVD weergave hoef je de aankoop niet te laten, het plaatje wat de 51 met DVD tevoorschijn tovert is zeer vergelijkbaar met dat van de 3910, ik vind het zelfs wat scherper, en ietsje beter qua kleur (voor zover mijn BenQ W5000 een referentiePJ is natuurlijk), en dan krijg je voor dat geld er ook nog blu-ray bij :P!

Ik moet zeggen dat ik na het kijken van diverse blu-ray schijfjes toch wel het idee begin te krijgen dat de DVD dagen geteld zijn, OK...een goeie DVD is altijd nog beter dan een slechte blu-ray (of misschien toch niet....), en het is misschien appels met peren vergelijken, maar het genot van een 1080p plaatje is toch wel heeeeel groooooooooot ::)!

Ik doe voorlopig mijn DVD collectie (en ook mijn DVD 3910) nog niet de deur uit (ook vanwege de DVDA en SACD mogelijkheden), omdat beide zeker nog het aanzien/aanhoren waard zijn, maar ik weet nu vrij zeker dat dit beeld over 2 jaar heel anders zal zijn, vanuit mijn professionele achtergrond komt een goeie blue-ray nu heel dicht in de buurt van de beleving van echte film en in digitale vorm van Sony's digibeta kwaliteit, en zal het misschien over een aantal jaren zelfs overtreffen (de digibeta dan, zolang er nog op 35mm gedraaid wordt, zal dit niet overtroffen worden), en dat is ook precies wat we als kritische (high-end) consument graag willen toch?  Meekijken/luisteren met de "PRO's" ;) zodat we weten wat er allemaal aan prachtigs (en ook aan belabberds) gemaakt wordt!

Als een 51FD dit allemaal al voor een "instapprijs" van 499 euro kan leveren, wat zal een LX91 of een 3800BD en alles wat er op volgt dan wel niet bieden....I can't wait! :P

Gr.
Big-L

Big-L


Aanvullend mijn eerste bevindingen met CD muziek, waarbij er een vergelijking is gemaakt tussen de Pioneer BDP 51FD, de Denon DVD 3910 en de Philips DVD 963SA, LET OP! dit zijn mijn eerste bevindingen (en volledig subjectief ;)), ik ga er in de toekomst nog uitgebreider naar luisteren!

Ik heb uitvoerig geluisterd naar track 1 van Diana Krall's CD "from this moment on" op alle drie apparaten, en iets minder uitvoerig naar een aantal andere tracks van deze CD (ik weet het, dit is wat eenzijdig qua muziekstijl, andere luistersessies volgen nog ::)).

Deze muziektrack bevat een redelijk goed opgenomen stem (helaas iets te veel compressie waardoor de SSS-klanken wat overheersen), een wat "logge" akoestische bas en nogal scherp, middentoon-sterk, koperwerk, als opvallendste ingredienten.

De Philips 963SA doet het goed met de stem, en zet een wat rommelige bas neer, die een beetje naar de achtergrond verdwijnt, verder klinkt het geheel evenwichtig, warm en breed, het koper valt wat weg.
De Denon 3910 doet het beter met deze CD, het laag is strakker (blijft wat rommelig, maar dat ligt ook ten dele aan de opname en de contrabas vermoedelijk), middengebied (dus ook het koper en de stem) zijn fraai en rond van klank, het hoog is ietsje scherper dan de Philips en het geluidsbeeld blijft ietsje meer tussen de speakers.
De Pioneer 51FD verliest hier terrein, het geheel klinkt wat "goedkoper" (en dan doel ik niet op blaasinstrumenten ;)), het laag is het meest rommelige van de drie, de stem blijft goed overeind, het koper klinkt lekker pittig, en het geluidsbeeld is ook voldoende breed, vergelijkbaar met de Denon, maar toch is deze speler minder goed in het weergeven van CD's, het blijft wat "digitaler" klinken (killer/kouder/stijver :P, moeilijk hoor om te omschrijven).

Ik heb bij geen van de drie spelers gesproken over de diepte in het geluidsbeeld, omdat ik vind dat ze het alledrie niet bijzonder goed kunnen, daar moet je toch echt voor investeren in echte "high-end" CD spelers, en ook luidsprekers en aanverwante artikelen moeten dan echt naar een hoger niveau getild worden vind ik :(.

Ook hier kan ik voorlopig concluderen dat de drie spelers onafhankelijk van elkaar zeer het beluisteren waard zijn, echter naast elkaar beginnen de verschillen, weliswaar niet overduidelijk maar wel waarneembaar, op te vallen!

Als ik ze een rapportcijfer moet geven (puur subjectief en op een voorlopig erg beperkte luisterproef gebaseerd), dan ziet het er als volgt uit:

Philips DVD963SA - 7.5
Denon DVD 3910  - 8
Pioneer BDP 51FD - 7

Toch een aardige prestatie op CD gebied van deze budget-speler!

Snowmaster

#41
Gelukkig hebben een paar oud gediende forumleden hierboven zich niet laten verleiden tot krasse uitspraken over high end.
Nog iets : ik ben....was....een kabelbeliever...en geloof nog of niet meer.....in top DVD spelers....
Want na vanavond ben ik net als Big-L de weg kwijt en weet 1 ding zeker : er komt niet zomaar een Denon 3800 !
Hier staat nu een gloednieuwe Samsung 1500 die ik vanavond uitvoerig aan de tand heb gevoeld.
Ik kon hem vanmiddag even meenemen om eens te proberen.
Elke uur zag en hoorde ik hem verbeteren. Ik stond van zijn prestaties enorm te kijken. Ook audio in DTS klonk bijzonder goed. Bij CD was een eerste indruk niet slecht. Het DVD video gedeelte is nog niet ingespeeld en dat is zichtbaar. Een PS3 viel mij een jaar geleden tegen, maar deze Samsung smaakt naar meer. Zijn enige zwakte is misschien de deinterlacer want bij DVD hobbelde hij soms, maar dat kan nog overgaan.
Het is het instapmodel van Samsung en toen ik net googelde zag ik dat hij al voor €175,- of nog minder te koop is....... :o :o :o.  In dat geval veegt hij de vloer aan met alle DVD spelers tot een adviesprijs van €500,- en ik denk dat hij zich met DVD audio probleemloos kan meten met een Denon 2930.
Hij draait nog niet lang genoeg voor een goed oordeel over het DVD beeld.
Zijn grotere broer de 2500 zal ongetwijfeld beter zijn want dat is middenklasse.

Jongens, wat de nieuwe BR's bieden is van een totaal andere categorie dan wij gewend zijn van DVD multispelers.
Ik ben na het zien van die prijs even heel erg stil.....maar ik kom er natuurlijk op terug.

Door het ijs zakken......high end.......ik heb tabletten nodig.....wat zou de 2500 wel niet bieden?

Big-L........ik geloof je !     Goh, er is iets gebeurd in die markt !
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

blue-eyes

#42
Citaat van: Big-L op januari  3, 2009, 23:11:47
Daar ben ik weer even, leuk dat iedereen nog steeds reageert op dit topic, ik begin er als "new member" echt plezier in te krijgen ::), mijn professie zal er echter voor zorgen dat ik binnenkort weer erg weinig tijd heb om even lekker films te kijken (zonder te werken dan ;)) en e.e.a. te "testen", dus ik zal wel altijd een "new member" blijven.... :unhappy:


Ik kan duizenden members opnoemen die met minder constructieve postings zijn begonnen ;)
Je postings worden gewaardeerd. Ga vooral door!


@Snowmaster: beetje "kinderachtige" reactie ;). Ik reageerde alleen maar op het woord "high-end" (in mijn beleving) verkeerd gebruikt (ik ben soms een komma ne*ker).
High-end is een andere league, daar hebben we het met de apparatuur waar we nu over praten niet over. DVD speler van 500 euro is geen high-end, ook de Denon 3930 etc. is geen high-end, ook al zouden we dat graag willen en ook al is (zonder twijfel) de Denon een erg goede DVD speler (en heeft Denon wel degelijk high-end gemaakt in het verleden). En voordat je de vraag stelt (;D), nee mijn Classe set is ook geen High-end, wellicht als uitzondering de DVD speler / EV. Maar zeker niet mijn pre ;)

Mbt door het ijs zakken: dat meen ik echt. Een beetje nadenken en je had mijn reactie wel begrepen. De huidige high-end merken als Mark Levinson, Goldmund, Ayre, etc. etc. etc. moeten zich nog bewijzen met BR. Zijn ze in staat hun naam ook met BR waar te maken? Of hebben de mid-end merken zich nu ook bovenaan gemeld?
De eerste reacties van de eigenaren zijn erg goed. Maar dat was met de eerste Sony DVD speler ook (duidelijk beter dan VHS...), welke vervolgens werd weggeblazen toen de grotere jongens met een DVD speler kwamen.
Bedenk dat BR nieuw is, HD is nieuw en zonder meer een significante verbetering tov DVD. Veel mensen zien in dat licht de BR als uber apparaat. In mijn beleving zijn we er nog lang niet. We zijn net begonnen. Ik zie niet in waarom de BR nu al op zijn top zit, normaliter zullen de grote merken met super spelers komen (degelijkheid, duurdere onderdelen, etc). De ontwikkeling van BR staat ook bij hun niet stil.
Ik geloof domweg niet dat een eerste generatie BR spelers al dermate goed is. Mede gestaafd door mijn eigen verleden en ervaring met de BR spelers (ik heb de Pioneer LX70 gehad en bezit nu de Sony 550).
Anderzijds kan het natuurlijk wel, dat zal niet ontkennen, maar de ervaring leert dat....

Maar je hebt ook best een punt, er worden weer nieuwere technieken gebruikt, en deze zullen beter zijn, danwel op termijn beter worden dan de oude garde (DVD afspelen doel ik op).
Dat is een goede ontwikkeling, anders zaten we met 5 bronnen in ons stereorackje ;)


Dit soort postings, shoot-outs zijn dan ook erg interressant!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Snowmaster

#43
Bewust citeerde ik een een paar woorden om het even wakker te schudden.....want ik ben ook wakker geworden.
Ik zal mijn ervaring beter nuanceren  ;).
Met de komst van deze nieuwe technieken gaan wij een sprong voorwaarts maken die groter is dan de jaarlijkse modellenverbetering die wij gewend zijn.
Vijf jaar geleden heb ik een Denon 1400 gehad en ook een tijd met een 2200 gespeeld. Die spelers durf ik hier niet naast de Samsung 1500 te zetten, want dan komen ze in de problemen. Sterker nog als iemand nu aan mij vraagt of hij een nog een Denon 2930 moet kopen voor DVD en CD maar ook Blu Ray wil, dan moet hij echt eerst een BR speler gaan lenen die in diezelfde prijsklasse ligt en gaan luisteren.
Ik heb geen illussie dat de Samsung 1500 met een CD in de buurt van mijn licht gemodificeerde Denon 3930 komt, maar het hele geluidsbeeld is toch behoorlijk compleet en dat is verassend. Het is natuurlijk stijver, stroever, "digitaler", minder diep en dynamisch maar voor dit geld kun je haast niet meer verwachten en presteert hij onverwacht goed. Een DVD speler van deze prijs is namelijk niet beter.
Daarnaast lijken deze nieuwe BR spelers het HDMI protocol aardig in de greep te hebben, want mijn Denon 3930 klinkt via HDMI audio ook niet op zijn best, maar daar was hij toen ook nog niet voor gemaakt.
Ooit heb ik de LX 70 net als de PS3 beluisterd. De LX 70 maakte toen geen indruk op mij, vooral met audio vond ik hem niet overtuigend genoeg maar dat kwam ook omdat er een heel ander prijskaartje aan die speler hing en dan ligt de lat natuurlijk hoger.
Met deze herinneringen in mijn achterhoofd begon ik dus zonder verwachting aan een kijk- en luisterervaring op een "budgetspeler".
Ik kan maar één ding zeggen :  de start van de nieuwe generatie BR spelers overtreft ook mijn verwachtingen.

test Samsung 2500 :
http://www.areadvd.de/hardware/2008/samsung_bdp2500.shtml


Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

blue-eyes

Ik denk serieus dat we nog echte stappen gaan maken, als de huidige generatie al leuke doet, kunnen we nog wat verwachten!
De huidige generatie is wellicht de apparatuur wat op termijn als 50 euro speler bij de Kruitvat ligt.


Onze mening ligt niet zover uit elkaar ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje

Citaat van: Blue-Eyes op januari  4, 2009, 11:31:13
Ik denk serieus dat we nog echte stappen gaan maken, als de huidige generatie al leuke doet, kunnen we nog wat verwachten!
De huidige generatie is wellicht de apparatuur wat op termijn als 50 euro speler bij de Kruitvat ligt.


Onze mening ligt niet zover uit elkaar ;)

dit is nu net de reden dat iknu gekozen heb voor de ps3.

nog even wachten en kijken wat br gaat doen en dan gelijk weer goed instappen.
Mijn Denon dvd2900 is gelukkig (bijna verkocht) met ook een idiote afschrijving, echter voor een nog voor de markt aardige prijs....

The Kurgan

Om nog even terug te komen op de Samsung bluray, die wordt op dit moment bij de media markt geleverd met 9 blurayfilms.

Snowmaster

Indertijd heb ik dezelfde DVD in mijn Denon 3930 gestopt als de Blu Ray in de PS3.
Het geluid via mijn Denon kwam toen heel erg ver....was sneller, gedetailleerder maar iets minder massief.
Ondanks de ongelijke strijd beviel het Denongeluid mij het beste omdat ik veel informatie in het PS3 geluid miste.

Vanavond heb ik dus ook dezelfde DVD weer in de Denon gestopt en de Blu Ray in de Samsung 1500.
De Samsung is kersvers en heeft maar 4uurtjes gedraaid. Dan mag je eigenlijk geen vergelijk doen, want mijn Denon klonk indertijd na 10 uur ook nog maar matig. De Samsung heeft nu ook nog wat moeite met fijnere details en het geluid is nog niet ruimtelijk en plakt nog wat aan de speakers, maar dit keer is de keuze niet erg moeilijk......geef mij de Samsung 1500 maar voor film.....poehpoeh, wat die kan er aan trekken.....heerlijk! Geluid uit de Denon klinkt in vergelijkmet de Samsung gewoon gecomprimeerd, digitaal en dun. Was dit mijn geliefde DVD speler  :-[ ? Ik kan het haast niet geloven, maar de ongelijke strijd tussen PCM en DTS maakt het een jaar later wel heel erg duidelijk. Blu Ray klinkt ook waanzinnig.
Mijn surrounds klinken met de Denon inderdaad als een monitor, maar krijgen met de Samsung vloerstaanderneigingen. Ook de sub komt helemaal los met PCM, geen dreun of bonk maar een ontploffing met definitie.  Waar het alleen nog aan ontbreekt, is iets meer ruimtelijkheid en iets meer detail maar dit zal ongetwijfeld met de geringe speeluren te maken hebben.
Het beeld draaide  in 1080p /24 (72Hz) gewoonweg prachtig en deed alles wat de DVD in de Denon 3930 deed alleen met meer detail en meer rust. De kleurbalans lijkt ook vergelijkbaar met de Denon DVD speler en die is heel neutraal.  Wat opvalt is toch de enorme onrust in het beeld bij DVD. Het scherm lijkt veel meer te trillen.
Nog nooit heb ik dit gevoel zo nadrukkelijk bij DVD gehad en daarom controleerde ik mijn 100HZ stand ; die bleek goed te staan. Wen je dan zo snel aan Blu Ray? Het antwoord is ja !
Dezelfde film was in beeld en geluid op mijn Denon fors minder.  Mag je dan DVD met Blu Ray vergelijken.........
ja, natuurlijk, want dat heb ik indertijd ook met de PS3 gedaan en toen viel de PS3 mij tegen.

Er is dus een nieuwe tijd aangebroken en het klinkt nu misschien nog ietswat bout, maar DVD is als medium achterhaald.  Het is alleen een kwestie van tijd dat de Blu Ray verkopen de DVD's zullen overtreffen.

Ik blijf nu alleen zitten met één vraag :  als zo'n instapspeler al zoveel biedt voor deze prijs, waarom vraagt een merk als Denon dan zoveel geld voor zijn spelers? De BR multispeler van Denon schijnt met CD en DVD gelijkwaardig te zijn aan de DVD multispelers van weleer.
Het antwoord hierop kan niet moeilijk zijn. Komende vrijdag ga ik maar eens bij mijn dealer kijken, misschien heeft hij wel iets moois te leen voor komend weekend. Een Denon 2500 of een Pio LX71 of zo?
Wordt het in ieder geval een leuk weekend. 


Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

blue-eyes

Begrijp ik goed dat je DVD met BR vergelijkt? Dan hebben wij het over verschillende zaken!
BR is beter, ja dat zie ik hier ook (en heb ik ook gehoord).

Waar ik het over had was de kwaliteit van een BR speler als DVD speler. En in dat laatste is de BR speler vooralsnog middelmatig. En met CD's slecht.
Dan moet je de DVD in je Denon afspelen, en dan in je BR speler, beide met DTS track, vergelijk dat! Dat was de discussie. En dan moet ik het nog eens zien of je Samsung wint.
Ik weet dat mijn Classe DVD speler nog behoorlijk wat beter is dan de 3930, maar ik weet niet hoe de Samsung staat tov de Sony 550. De Classe maakt gehakt van de Sony BR speler met het afspelen van DVD's.


De discussie of BR beter is dan DVD is helder, daar hoeven we niet over te discuseren.


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

The Kurgan

Citaat van: Snowmaster op januari  4, 2009, 20:02:36
Indertijd heb ik dezelfde DVD in mijn Denon 3930 gestopt als de Blu Ray in de PS3.
Het geluid via mijn Denon kwam toen heel erg ver....was sneller, gedetailleerder maar iets minder massief.
Ondanks de ongelijke strijd beviel het Denongeluid mij het beste omdat ik veel informatie in het PS3 geluid miste.

Vanavond heb ik dus ook dezelfde DVD weer in de Denon gestopt en de Blu Ray in de Samsung 1500.
De Samsung is kersvers en heeft maar 4uurtjes gedraaid. Dan mag je eigenlijk geen vergelijk doen, want mijn Denon klonk indertijd na 10 uur ook nog maar matig. De Samsung heeft nu ook nog wat moeite met fijnere details en het geluid is nog niet ruimtelijk en plakt nog wat aan de speakers, maar dit keer is de keuze niet erg moeilijk......geef mij de Samsung 1500 maar voor film.....poehpoeh, wat die kan er aan trekken.....heerlijk! Geluid uit de Denon klinkt in vergelijkmet de Samsung gewoon gecomprimeerd, digitaal en dun. Was dit mijn geliefde DVD speler  :-[ ? Ik kan het haast niet geloven, maar de ongelijke strijd tussen PCM en DTS maakt het een jaar later wel heel erg duidelijk. Blu Ray klinkt ook waanzinnig.
Mijn surrounds klinken met de Denon inderdaad als een monitor, maar krijgen met de Samsung vloerstaanderneigingen. Ook de sub komt helemaal los met PCM, geen dreun of bonk maar een ontploffing met definitie.  Waar het alleen nog aan ontbreekt, is iets meer ruimtelijkheid en iets meer detail maar dit zal ongetwijfeld met de geringe speeluren te maken hebben.
Het beeld draaide  in 1080p /24 (72Hz) gewoonweg prachtig en deed alles wat de DVD in de Denon 3930 deed alleen met meer detail en meer rust. De kleurbalans lijkt ook vergelijkbaar met de Denon DVD speler en die is heel neutraal.  Wat opvalt is toch de enorme onrust in het beeld bij DVD. Het scherm lijkt veel meer te trillen.
Nog nooit heb ik dit gevoel zo nadrukkelijk bij DVD gehad en daarom controleerde ik mijn 100HZ stand ; die bleek goed te staan. Wen je dan zo snel aan Blu Ray? Het antwoord is ja !
Dezelfde film was in beeld en geluid op mijn Denon fors minder.  Mag je dan DVD met Blu Ray vergelijken.........
ja, natuurlijk, want dat heb ik indertijd ook met de PS3 gedaan en toen viel de PS3 mij tegen.

Er is dus een nieuwe tijd aangebroken en het klinkt nu misschien nog ietswat bout, maar DVD is als medium achterhaald.  Het is alleen een kwestie van tijd dat de Blu Ray verkopen de DVD's zullen overtreffen.

Ik blijf nu alleen zitten met één vraag :  als zo'n instapspeler al zoveel biedt voor deze prijs, waarom vraagt een merk als Denon dan zoveel geld voor zijn spelers? De BR multispeler van Denon schijnt met CD en DVD gelijkwaardig te zijn aan de DVD multispelers van weleer.
Het antwoord hierop kan niet moeilijk zijn. Komende vrijdag ga ik maar eens bij mijn dealer kijken, misschien heeft hij wel iets moois te leen voor komend weekend. Een Denon 2500 of een Pio LX71 of zo?
Wordt het in ieder geval een leuk weekend. 




Ik word nu wel heel nieuwsgierig naar de blurayspelers, maar dan moet ik eerdt die 3930 weer kwijt.
aan de andere kant, misschien zijn er instellingen voor de 3930 die wij over het hoofd zien waarmee je het onderste uit de kan kunt halen wat dvd betreft.
Groot nadeel aan bluray is wel de prijs voor de software, en de verkrijgbaarheid ervan.
Mede door deze discussie denk ik dat ik nog even wacht wat de uitkomst van de media speler met bluray die Frank op dit moment onder de loep neemt voor uitkomst kan bieden