Denon DVD 3910 vs. Pioneer BDP 51FD

Gestart door Big-L, december 30, 2008, 21:00:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Big-L

Voor de geinteresseerde, een subjectieve vergelijking tussen de "oude" Denon DVD 3910 en de splinternieuwe Pioneer BDP 51FD!

Om het subjectieve karakter van dit verslagje wat kracht bij te zetten, kan ik melden dat ik professioneel werkzaam ben als post-production audio-technicus in broadcast en film, en veel ervaring heb met het zelf opnemen/mixen en bewerken van geluid en muziek.

Aangezien ik vanuit budget-technische redenen besloot om mijn instap in de wondere wereld van blue-ray spelers en HD projectoren rustig aan te beginnen, kocht ik een "budget" blue-ray speler en wel de Pioneer BDP 51FD, "goedkoop" (499 euro) in verhouding tot mijn Denon DVD 3910 (in die tijd toch 3x zo duur als de Pioneer nu).

Mijn verwachting t.a.v. het audio-gedeelte (dat is toch mijn expertise gebied nietwaar) waren dan ook niet bijzonder hoog gespannen, maar groot was mijn verbazing nadat ik beide apparaten met dezelfde software had gevuld, in dit geval een muziek DVD van de Eagles "the farewell 1 tour" (omdat deze erg goed klinkt).

Om compleet te zijn, beide apparaten waren op ingenieuze ;) wijze analoog aangesloten op mijn Pioneer AX10 en werden beluisterd via mijn Canton Karat 5.1 set met SVS 25/31 sub, en maakten gebruik van eigen decoders (DTS in dit geval) en DAC's.

De Pioneer BDP 51FD klinkt beter (let op: subjectief :biggrin:) dan de Denon DVD 3910!  En met "beter" bedoel ik: rustiger, dynamischer, voller, gedetailleerder, muzikaler, maar vooral BETER!  ???

WEG.. illusie.... dat alles wat meer geld kost ook altijd beter is, ...maar goed we hebben het ook over nieuwe ontwikkelingen en verbeterde technieken natuurlijk?! :confused:

Qua beeldkwaliteit ben ik wat voorzichtiger in mijn uitlatingen, aangezien dit niet mijn directe vakgebied betreft, maar ik kijk uiteraard heel veel en heel kritisch naar beelden, bovendien ben ik naast muziekliefhebber ook een groot filmliefhebber, en ik kan je garanderen dat de Pioneer BDP 51FD het, qua DVD weergave, met vlag en wimpel wint van de Denon DVD 3910, om nog maar niet te spreken van blue-ray ;)

Beelden werden bekeken via mijn BenQ W5000 HD DLP beamer.

Ik hoop dat mensen nieuwsgierig zijn geworden naar deze nieuwe blue-ray speler van Pioneer, want ik vind hem geweldig, hij heeft geen BD Live, (nog) geen DTS HD, is groot en lomp (maar wel mooooooi :sigh:), en hij klinkt als een klok (en doet qua beeld daar niet voor onder)!

silver89

Ik ben sinds gister in bezit van de pioneer en ben er zeer blij mee.
Hij klinkt als een klok en heeft een fantastisch beeld weergave met dvd (heb nog geen bluray)

Snowmaster

Je maakt mij nieuwsgierig.
De Denon is geen verkeerde speler en is in beeld en geluid gewoon goed. Je bent duidelijk onder de indruk van de Pioneer. Ik weet dat zijn broer "de 71"  als topper is getest.
Maar je omschrijft e.e.a. als duidelijk overtreffende trap. Dat vind ik bijzonder en maakt mij nieuwsgierig omdat ik ook belangstelling heb voor een Blu Ray speler.
Hoe was het geluid via HDMI ?
Had je in de Denon het surroundmanagement uitgeschakeld en teruggebracht naar 0,00 in de settings?  Staat hij vervolgens ook in de source direct modus? Heb je het beeld op PAL i.p.v. auto?
De standaard fabrieksinstellingen van Denon helpen veel van het signaal om zeep. 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Raymen

Ben ook in het bezit van deze speler, en ja het moet gezegd worden, dvds speeld hij gewldig af.

ik had hiervoor de 3930, maar voor dvd doet hij bijna niet onder.

Vondt persoonlijk de 3930 net wat rustiger , enwat warmer klinken.

Maar dan ook maar net.

<vrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Big-L


Het geluid via HDMI heb ik niet kunnen testen, aangezien mijn AX10 geen HDMI aansluitingen heeft!  Maar dan zou de kwaliteit van de weergave deels worden bepaald door het loopwerk van de 51FD en deels door de DAC's van de aangesloten versterker (en de klok en..en.. ;)).

Ik ben een redelijke purist en heb dus alles wat riekt naar beinvloeding van de signaalweg (wat voor superlatieve termen Denon daar ook voor bedacht heeft ;D) UIT staan.  Dus voor zover ik aan de buitenkant (en via de softwaremenu's) van het apparaat kan waarnemen is het een "1 op 1" signaalweg.
Of de fabrieksinstellingen het signaal "om zeep helpen" trek ik in twijfel, maar met wat "tweaken" valt er wel iets te verbeteren!

Misschien nog wel interessant om te vermelden dat ik aansluitend ook nog de Denon via i-link op de AX10 heb aangesloten, zodat gebruik wordt gemaakt van het loopwerk van de Denon en de DAC's van de AX10 (welke geclaimd worden nog beter te zijn dan die in de 3910 (mag ook wel voor de toenmalige prijs van dit beest), de weergave wordt dan met name in het laag wat strakker met meer "druk" ofwel "power"(de Denon DAC's klinken wat "wolliger/softer" naar mijn mening), dit "strakke" laag wordt door de BDP 51FD niet helemaal gehaald, maar de 51FD heeft wel een heel eigen kwaliteit als het gaat om laagweergave, door mij het best te omschrijven als (geheel subjectief natuurlijk) transparant, en eigenlijk geld dat ook voor de bovenkant van het spectrum, het is alsof het wat verder doorloopt (in Khz'en).  De BDP 51FD heeft dan natuurlijk wel dat typische karakteristieke scherpe randje wat Pioneer kenmerkt (vind ik), maar via de Wolfson DAC's klinkt het allemaal weer net wat fijner (lees: niet scherp), en met name bij het weergeven van koper (in muziek) of spetterende actie (in film) heeft deze "sound" bij mij wel de voorkeur boven de Denon (die ik overigens jarenlang met plezier heb beluisterd).

Al met al een goed geinvesteerde 500 euro, en dan wacht ik nu rustig een paar generaties blue-ray spelers af, en koop dan waarschijnlijk een meer "upmarket" model, al was het alleen al voor het gevoel dat je voor 500 Euro niet zo iets goed klinkends (en beeldends :blink:) kunt kopen!

De keerzijde van zo'n "nieuw" apparaat is er ook, hij is traag (vind ik), loopt zo nu en dan vast (dan duurt het heel lang voor er uberhaupt iets gebeurd of je trekt de stekker er uit, is al 2x gebeurd), maar een en ander zal via een firmware upgrade wel te verhelpen zijn, en ach mijn oude Philips 963 SA van Medevoort deed/doet ook vaak raar, maar wat klonk/klinkt 'ie lekker (vooral met SACD erg muzikaal).



Snowmaster

Helaas heb je een algemeen antwoord gegeven op mijn vraag, maar je hoeft het ook niet na te kijken.
Tweaken is niet het goede woord, de Denon jaagt ongevraagd alles rustig 2x door de DACS als je fabriekssettings hebt. 
I-link ?  Bedoel je Denonlink?  Heb je geen kabel aan de coaxuitgang ?  Zonder afdichting brengt dit ook veel onrust teweeg bij een DVD speler.
Sorry, maar ik vraag zoveel omdat ik de 3910 erg goed ken en door op de hoogte te zijn van jouw settings  een betere referentie heb voor een vergelijk.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Big-L


Als je me exact aangeeft (doe maar via PM) hoe je in welk menu de 3910 ingesteld hebt, dan ben ik best bereid om deze instellingen te kopieren, en (indien ze anders zijn dan de mijne) de test nog eens te herhalen!  Ik betwijfel echter of dit erg grote verschillen gaat opleveren. Mijn ervaring met heel veel apparatuur, waaronder ook professionele apparatuur, welke nog vele malen duurder is dan een 3910, is dat de verschillen marginaal zijn!

Waar ik zelf nog wel een aardig resultaat mee behaald heb is een eenvoudig netfilter en stroomkabels en een aparte audio/video stroomgroep!

Met i-link bedoel ik ook i-link hoor, kijk maar op de achterkant van de 3910, daar zit een firewire output die ik rechtstreeks verbind met m'n AX10! (welke als Pioneer fabrikaat natuurlijk geen Denon-link heeft), om zodoende ook hoogwaardige audioformaten als DVDA en SACD digitaal te kunnen versturen (mijn AX10 doet de DA conversie toch net ietsje beter dan de 3910).

Bedoel je dat het fysiek open laten van de electrische en/of optische SPDIF output invloed heeft op het geluid? ...of begrijp ik je verkeerd?

Deze subjectieve test is overigens niet bedoeld om mensen een BDP 51FD te laten kopen hoor ;), ik wilde alleen mijn enthousiasme voor dit zeer redelijk geprijsde produkt tonen, ik heb persoonlijk nog nooit een apparaat in deze prijsklasse zo goed zien/horen presteren, alhoewel mijn Philips 963SA van Medevoort ooit ook heel dicht in de buurt kwam, maar dit was wel na de van Medevoort upgrade, waar de Pioneer BDP 51FD van fabriekswege te gek klinkt (misschien moet van Medevoort zich er nog mee bemoeien :P)


Snowmaster

Hoi Big-L,

Helemaal met je eens hoor. Voor dat geld is het een prachtig apparaat.
Alleen verbaasde het mij dat het klonk alsof hij probleemloos beter speelde dan de 3910.
Dat zou voor mij verassend zijn en ik zou dan een aanschaf overwegen. Eerst komt de 51 dan hier op de pijnbank  ;).

As je met fabrieksinstellingen en zonder coax speelt, dan is de vooruitgang door goede settings en afdichting van coaxuitgang net zo groot als je aparte groep. Afhankelijk van je keten zal het meer of minder hoorbaar zijn.
Wat mij daarnaast verbaasde is dat het klonk of de 51 vers uit de doos al direct zo goed was.
Meestal heeft een aparaat inspeeltijd nodig.
Een niet afgedichte Sdif is geen probleem, een niet afgedichte coax uitgang wel. Die zorgt voor onrust in je set.

Toch firewire.  ::)....ik probeer altijd veel uit en daar heb ik nog nooit aan gedacht...een gemiste kans dus om daar eens een beeld van te vormen.  Maar ach, ik ben nooit te oud om te leren...alhoewel  ;)
Ik zal eens kijken of mijn dealer een 51 heeft staan om te vergelijken met een 2500.


Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Ramius

Dit ga ik ook volgen want het wordt zeer interessant :devil:


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

blue-eyes

Hoe verhoud de 51 zich met de 70 (71)?

De 70 vond ik persoonlijk een mindere DVD weergave hebben dan mijn DVD speler en over een CD'tje afspelen met de 70 gaan we het niet hebben ;)


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Snowmaster

#10
Van de 70 was ik indertijd ook niet onder de indruk.

Om een beetje een beeld te krijgen :

Een verschil tussen de 51 en 71 is o.a. geen vergulde aansluitingen en geen sensor las ik.

http://www.areadvd.de/hardware/2008/pioneer_bdp_lx71.shtml
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

ajbeefde

Citaat van: Big-L op december 30, 2008, 21:00:44
Voor de geinteresseerde, een subjectieve vergelijking tussen de "oude" Denon DVD 3910 en de splinternieuwe Pioneer BDP 51FD!

Om het subjectieve karakter van dit verslagje wat kracht bij te zetten, kan ik melden dat ik professioneel werkzaam ben als post-production audio-technicus in broadcast en film, en veel ervaring heb met het zelf opnemen/mixen en bewerken van geluid en muziek.

Qua beeldkwaliteit ben ik wat voorzichtiger in mijn uitlatingen, aangezien dit niet mijn directe vakgebied betreft, maar ik kijk uiteraard heel veel en heel kritisch naar beelden, bovendien ben ik naast muziekliefhebber ook een groot filmliefhebber, en ik kan je garanderen dat de Pioneer BDP 51FD het, qua DVD weergave, met vlag en wimpel wint van de Denon DVD 3910, om nog maar niet te spreken van blue-ray ;)


" om nog maar niet te spreken van blue-ray ;) ".... dit gaat nergens over, de DVD speler kan geen BR disk afspelen dus......
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Big-L

Ik ben nog steeds van mening dat de 51FD met surround muziek (dat was de test DVD) "beter" klinkt (subjectief, door 1 paar geoefende oren beoordeeld) dan de 3910!
Of deze bewering ook op gaat voor CD muziek, durf ik niet te beweren, maar dat kon wel eens een volgende test-case worden.
Ik geef overigens zelf voor SACD en CD muziek nog steeds de (muzikale) voorkeur aan de Philips 963SA van Medevoort, deze klinkt iets minder analitisch dan de 3910, maar (met name met SACD) speelt 'ie wat levendiger en zet een wat groter geluidsbeeld neer, kortom hij geeft me meer muzikaal plezier.
Dat muzikale zou bij de 963 vs de 3910 met SACD ook wel eens te maken kunnen hebben met het feit dat de Philips (zonder gebruik te maken van bass-management) daadwerkelijk direct DSD signaal naar analoog omzet, terwijl de 3910 er sowieso eerst PCM van maakt!

Snowmaster, zou je nog wat duidelijker kunnen zijn wat betreft de "coax uitgang", bedoel je hiermee analoge uitgangen die niet gebruikt worden of de digitale (SPDIF zowel optisch als electrisch vallen onder deze norm) coax uitgang, ik kan me namelijk niet voorstellen dat het fysiek afsluiten van een electrische uitgang invloed heeft op het geluid, en al zeker niet als ik de Denon 3910 via i-link aangesloten heb?!...maar je bent nooit te oud om te leren :tounge2:

De 51FD had uit de doos even inspeeltijd nodig, maar eigenlijk maar heel kort om al goed te gaan klinken, dat was ik anders gewend van de 3910 en de 963SA, welke toch wel een aantal maanden nodig hadden (naar mijn mening) om goed te gaan klinken.  Dus als na een aantal maanden de 51 ook nog beter gaat klinken :biggrin:, dan wordt ik pas echt gelukkig :laugh:.

De 70 van Pioneer heb ik nog nooit gehoord, de 71 niet hier thuis, maar wel bij een kennis, via een goeie installatie met B&W Nautilus speakers en een Velodyne sub, en dat heeft mij ook de 51 doen kopen, want ik was onder de indruk van het gedetailleerde geluid!
Ik heb ze echter hier niet naast elkaar kunnen beluisteren, maar je zou een vergelijkbaar resultaat verwachten aangezien de 51 slechts een uitgeklede 71 is (geen vergulde aansluitingen/iets mindere video DAC, alleen belangrijk bij analoge aansluiting en gewone toetsen i.p.v. "aanraak vlakken"(lijkt wel Vlaams :wow:).

Ik ga denk ik maar 'es aan de oliebollen, dus alvast iedereen een gelukkig 2051....oeps...2009 natuurlijk, en we spreken elkaar volgend jaar weer!

Big-L

Daarom staat er ook een  ;) achter ajbalmere!

ajbeefde

Citaat van: Big-L op december 31, 2008, 13:58:14
Daarom staat er ook een  ;) achter ajbalmere!

Dat is een beetje te makkelijk... net als je vragen over de analoge uitgangen, als dit zoals je jezelf voorsteld "je werk gebied" is dan behoren de beweringen je als muziek in de oren en zou dat geen vragen bij je op moeten roepen.

Ik persoonlijk vindt de hele vergelijking zoals jij deze nu maakt nergens op slaan, en neem dat niet echt serieus.

Een 51fd is nog steeds de instap klasse en is beslist geen competitie voor de hi-end apparaten.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Big-L


Waarom zo'n onvriendelijke toon? :o  Als mijn beweringen je niet aanstaan kun je beter ergens anders meepraten, ik heb duidelijk aangegeven dat ik een subjectieve test heb gedaan, aangevuld met de nodige luchtige opmerkingen en pictogrammen. Het is wel degelijk mijn vakgebied, maar door wat term en spraakverwarring is er enig onbegrip tussen snowmaster en mij, dat lossen WIJ wel op!

Ik geef ook de voorkeur aan "high-end" apparatuur, maar heb aan de hand van mijn bevindingen met dit apparaat geconcludeerd dat ook een "instap" apparaat heel goed kan klinken!

Als jij high end apparatuur bij voorbaat beter vind klinken dan zou ik ook beslist niet verder kijken.....happy new year!

Marco66

Hoe verhoud de pioneer zich tov de denon met het afspelen van gewone dvd's?

Marco ;)
Woonkamer: Topping DX9, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Big-L


Marco, ik heb de twee spelers getest met een muziek-DVD van de Eagles, wanneer de mixverhoudingen op zo'n DVD in orde zijn zou je mogen verwachten dat de weergave met films op DVD (ik neem aan dat je dat bedoeld met gewone DVD's) ook goed is!

Ik heb in ieder geval al een aantal films met zeer veel plezier via deze speler bekeken/beluisterd op zowel blue-ray als DVD, en deed dit voorheen via de Denon 3910 en ik moet zeggen dat ik meer details hoor via de Pioneer 51FD, en er een mooi breed geluidstapijt wordt neergelegd!

Nogmaals dit is geen verkoop-topic voor de Pioneer BDP 51FD, ga alsjeblieft zelf luisteren....want zoveel mensen...zoveel meningen ;)

Snowmaster

#18
Citaat van: ajbalmere op december 31, 2008, 13:53:22
" om nog maar niet te spreken van blue-ray ;) ".... dit gaat nergens over, de DVD speler kan geen BR disk afspelen dus......

Ik zie nergens een knipoog in jouw reactie terwijl je die van Big-L mist.....je meent dit dus serieus  :embarassed:.   Gezien jouw achtergrond en ervaring zou je iemand juist de ruimte moeten geven.....jammer. 

Waarom mag Big-L geen uitspraak doen over de Blu Ray kwaliteit van de 51 t.o.v. DVD ?   Hij geeft goed zijn referenties weer en daarom is het een waardevolle mededeling.  
Van de eerste BR spelers was ik toendertijd niet echt onder de indruk met het beeld. Ook de geluidsweergave was niet super.
Hierboven staan ook minder enthousiaste opmerkingen over de 70.
De 51 zet nu blijkbaar BR beeld wel overtuigend neer t.o.v. DVD en zo hoort het ook te zijn.  Met een goede referentie is het geen appels en perenverhaal.

Dit jaar maakt BR via HDMI een grote stap voorwaarts in de weergavekwaliteit.
Ook ik krijg langzaam de indruk dat een goede instapper/middenklasser de oude toppers naar de kroon steken. Ik ben daar alleen maar blij om.

@Big-L : ik bedoel de digitale coaxuitgang op de DVD speler. De meesten gebruiken die, maar omdat jij de i-link gebruikt, heb je hem waarschijnlijk ongebruikt/onafgeschermd. Dit geeft heel erg vaak storing op overige apparatuur of zelfs de DVD speler door het krachtige signaal op deze uitgang.
Als je er een coaxkabel hebt liggen, doe hem er dan eens tussen, vaak verbetert de weergave doordat de uitgang niet meer bloot ligt (meer rust).  
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Big-L


Snowmaster, bedankt voor je tip, ik zal het gaan uitproberen :smile:

Als je wilt mag je me de instellingen voor de 3910 wel pm'en, dan ga ik op die basis nog 'es luisteren!

Groet'n

draaienkreng

 >:D zelfs de Pioneer kan geen BLUERAY afspelen.

Kuch kuch.... BLURAY doet m,n ps3 goed maar kreng heeft geen 7.1 ana ch output ,de Pioneer wel

dus....

Big-l bedankt voor de mooie review ik ga deze zeker ff uitproberen end >:D happy new year!
space no final frontier

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Snowmaster

Citaat van: draaienkreng op januari  1, 2009, 09:27:55
>:D zelfs de Pioneer kan geen BLUERAY afspelen.

Citaat van: ajbalmere op januari  1, 2009, 09:57:48
Nieuw formaat?  :)

Kijk....de mannen worden weer allert in het nieuwe jaar ;D

Trouwens ik heb die "blue" neiging ook wel eens, vannacht kwam het van de alcohol  ;D ;D ;D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Big-L

Ach ja als we het Engelse woordenboek er bij halen, zit ik toch aardig in de richting! :confused: :P

draaienkreng

 :P ik had voor kwikipedia gegaan, krijg trouwens binnenkort de Sony bdps-550 binnen.

Met 7.1 ch ana output 2.0 profile ben benieuwd hoe die zich verhoud tot denon 3910 en de pioneer.

Indien ik niet te lui zwak ziek en misselijk ben ziet U nog van me..... :tongue2:
space no final frontier