HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

In principe wel, maar als je teveel moet bij betalen zou ik eerder adviseren een BD1 van HDX voor audio te pakken of eventueel de Dune HD Max.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zaagstra

Ik kan goedkoop (hoop ik) aan een MB200 kopen. Ik had wat mooiers kunnen kopen maar ik heb afgelopen zaterdag in Essen iets teveel aan games uitgegeven.. :ph34r:

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

mathieu

Ik wou gisteren even de extra's bij de bluray van The Pacific afspelen. Kwam erachter dat dit alleen werkt als je bij de instelling van "Blu-ray Audio" de optie "PiP Support" geselecteerd hebt. Bij het afspelen van een aflevering (zonder pip commentaar track) wordt de soundtrack dan echter in MPCM uitgestuurd ipv DTS-HD, dit zou echter geen kwaliteitsverlies mogen opleveren ik vond het echter wel anders klinken. Ik had vooral het idee dat het volume anders is als bij DTS-HD? Wat is jullie ervaring hiermee?

Is er wellicht ook een toetsen combinatie op de afstandbediening waarbij je tussen "PiP Support" en "Best Quality" kan kiezen zonder helemaal terug te moeten naar het dune setup scherm?

jantje112

Citaat van: Zaagstra op oktober 25, 2010, 14:12:10
Ik kan goedkoop (hoop ik) aan een MB200 kopen. Ik had wat mooiers kunnen kopen maar ik heb afgelopen zaterdag in Essen iets teveel aan games uitgegeven.. :ph34r:

Walter Zed
Neem Dan een play on mini, goedkoop en speelt mkv en br-iso (simple nav)

Zaagstra

Citaat van: jantje112 op november 10, 2010, 18:30:17
Neem Dan een play on mini, goedkoop en speelt mkv en br-iso (simple nav)

Dat ziet er betaalbaar uit! Even zoeken naar het betreffende draadje op dit forum. Bedankt voor de tip!

Ik realiseerde me trouwens net op tijd dat ik via een externe DAC speel, dan maakt een MB200 geen verschil t.o.v. de MB100. Toch? (Zei hij een beetje aarzelend  :unsure:)

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

rbormans

Als ik de Dune rechtstreeks aansluit op de plasma (Panasonic), heb ik overstuurd geluid over HDMI, maar enkel voor BluRays. Met DVD heb ik dit probleem niet. Iemand enig idee ?

Wegens omstandigheden is mijn surround set niet beschikbaar, maar ik wil wel nog BR kunnen kijken

jeepee

Citaat van: Harry HT op januari 16, 2009, 09:15:11
Hi Frank,Kun je misschien ook iets vertellen over het kwaliteitsverschil tussen je high end dvd speler en de Dune/Octavia oplossing qua dd/dts tracks?

(Ik ga er van uit dat Dune prime ook dvd's kan afspelen)

Kan de Dune ook dvd upscalen op het niveau van een arcam137/denon3930 ? (Indien het antwoord JA is, dan wil ik geen BR oppo  ;) )

Edit: ik heb het al gelezen: 3. DVD playback Dit is HEEL HEEL slecht.

Gegroet,

Harry

Mijn broer heeft nu een BD prime en die speelt dvd's niet goed af kwa geluid. Bij sommige dvd's valt geluid weg. Is dat probleem met nieuwe software oplosbaar?

Hanky Panky

Mijn BD Prime is vandaag overleden, hoeveel jaar garantie zat er eigenlijk op het apparaat? Vast geen 3 ?

edit: het blijkt dat ik niet de enige ben: http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=25386

Kennelijk (als ik die thread mag geloven) is het ontwerp vd voeding niet zo fijn en zijn er meer mensen waarbij de Dune plots overlijdt. Maar eens een mailtje naar de verkoper sturen lijkt me, misschien dat die kan helpen  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

hifiman

Misschien een pc voeding overzetten (alleen de print uiteraard)?

jaco

Hmm die thread op mpcclub doet het ergste vermoeden. Ik heb ook nog een prime v1 in een doos staan. Maar kijken of die nog starten wil.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

hifiman

Ik heb er twee die ik zeer regelmatig gebruik, eentje in de slaapkamer en eentje in de huiskamer, hoop dat ze het vorlopig nog even blijven doen. En zoniet dan wellicht een andere voeding erin knutselen.

jowi

Zo bijzonder zijn die voedingen toch niet? Het zijn in feite kleine mini PC voedingen, zelfs inclusief molex stekkers etc. Gewoon even openmaken, kijken wat je voor connecties/voltages je nodig hebt, en zoek een goedkope kleine passieve pc voeding... sloop de printplaat eruit, en zet hem over.

Al is een nieuwe Dune beter, al was het maar omdat ze véél sneller zijn dan de oude prime/center 1.0 versies....

hifiman

Hanky Panky

Citaat van: jowi op juni 12, 2011, 13:33:33
Zo bijzonder zijn die voedingen toch niet? Het zijn in feite kleine mini PC voedingen, zelfs inclusief molex stekkers etc. Gewoon even openmaken, kijken wat je voor connecties/voltages je nodig hebt, en zoek een goedkope kleine passieve pc voeding... sloop de printplaat eruit, en zet hem over.

Al is een nieuwe Dune beter, al was het maar omdat ze véél sneller zijn dan de oude prime/center 1.0 versies....

Dat is in eerste aanleg een mooie klus voor de fabrikant/retailer om daar een oplossing in te bieden. Een apparaat van € 500 dat na 28 maanden de geest geeft is niet helemaal zoals het hoort, zeker als het erop lijkt (ik benadruk: lijkt) dat de voeding een designfoutje in zich zou hebben. Ik ga eerst eens de verkoper benaderen en kijken waar we uit komen. Gezien het serviceniveau daar moet het goed komen  :)

Een nieuwe Dune (€ 450) of een Smart (€ 300) kan ik altijd nog kopen maar ik had er wel op gerekend iets langer te doen met zo'n (relatief) duur apparaat.

Hanky Panky

Na een mailtje met de verkoper het advies gekregen eerst zelf direct de importeur te benaderen. Vandaag verstuurd, we zullen zien wat daar uit komt.

Mijn AC Ryan playon die ik nu in het HT heb staan is om te janken als je Dune gewend hebt. Dus voor de tussentijd maar een Smart D1 gekocht om de tijd te overbruggen (de BDPrime kan dan na herstel naar de slaapkamer). Geen loopwerk, toch een beetje de kosten beperkt houden in afwachting van de reparatie. Ik koop tzt wel een keer een 2e hands Pioneer speler uit de LX serie die mooi matched met mijn Kuro scherm.

jeepee

Ik heb ook een Hd center, maar daar staat alleen stroom op als ik kijk naar een film, dus misschien 1-3 keer per week en vaak ook minder. Zou dat schelen?

Is die Ac Ryan echt zo om te huilen? in welk opzicht?

Hanky Panky

Citaat van: jeepee op juni 14, 2011, 14:57:08

Is die Ac Ryan echt zo om te huilen? in welk opzicht?

Beeldkwaliteit om te beginnen, zwart wordt grijs en/of loopt over in zwarte brij (donkere opnames) daarnaast zie ik (met dezelfde HDMI kabel) regelmatig groene flitsen in het beeld. Ook moet ik bij elk bestand opnieuw prutsen met instellingen om iets anders dan downmixed stereo uit het ding te krijgen. En dat allemaal via de dezelfde (bovengemiddelde kwaliteits) kabels waarmee de Dune het probleemloos deed.

Update: de importeur (Divxplayer) heeft mij terugverwezen naar de retailer. Wordt vervolgd....

Marco66

Citaat van: Hanky Panky op juni 14, 2011, 13:30:01
Na een mailtje met de verkoper het advies gekregen eerst zelf direct de importeur te benaderen. Vandaag verstuurd, we zullen zien wat daar uit komt.

Mijn AC Ryan playon die ik nu in het HT heb staan is om te janken als je Dune gewend hebt. Dus voor de tussentijd maar een Smart D1 gekocht om de tijd te overbruggen (de BDPrime kan dan na herstel naar de slaapkamer). Geen loopwerk, toch een beetje de kosten beperkt houden in afwachting van de reparatie. Ik koop tzt wel een keer een 2e hands Pioneer speler uit de LX serie die mooi matched met mijn Kuro scherm.

Zoiets bedoel je:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113056.0

Marco  ;D
Woonkamer: Devialet Phantom 2
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Hanky Panky

Citaat van: Marco66 op juni 15, 2011, 09:57:22
Zoiets bedoel je:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113056.0

Marco  ;D

Ja zoiets maar daar wacht ik nog wel even mee tot ik meer zicht heb op herstel/vervanging/whatever van mijn huidige Dune 1.0  :)

hifiman

Persoonlijk zet ik de Dune altijd uit en dus niet op standby. Ik ben dus wel benieuwd of bij degenen waar de dune nu de geest geeft deze altijd op standby stond?

Hanky Panky

Citaat van: Audioloog op juni 15, 2011, 10:23:01
Persoonlijk zet ik de Dune altijd uit en dus niet op standby. Ik ben dus wel benieuwd of bij degenen waar de dune nu de geest geeft deze altijd op standby stond?

Die van mij stond op stand-by. Uitzetten kan allen met de knop of met een AB code voor mijn Harmony waar ik geen verdere moeite voor gedaan heb om die te programmeren.

svmnb

In het topic op mpc club lijkt het alleen de prime modellen te betreffen en niet de base?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

jeepee

Hanky Panky

Jahaaa!! Hij is hersteld op mijn eigen kosten, er zit een nieuwe voeding in. E.e.a. via ITC (goed) geregeld.

Ik moet hem echter nog testen want ik kreeg hem net 1 dag voor mijn vakantie met de post aangeleverd  :mellow:

Als hij werkt (daar twijfel ik niet aan want ITC heeft hem ook al getest) gaat hij denk ik in de verkoop, ik heb inmiddels een HD1 en die bevalt ook erg goed. Dan heb ik gelijk een mooi excuus om een 2e hands Pioneer BR speler te kopen die matched mijn mijn TV  :D

jeepee

Wat kost zo'n nieuwe voeding? Weet ik in ieder geval waar ik naar kan uitzien in de toekomst.