HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

Job

Citaat van: ajbalmere op maart  2, 2009, 18:57:02
Artikel 16c van de Auteurswet gaat over het voor eigen gebruik kopiëren op beeld- en geluidsdragers en andere (digitale) informatiedragers. Onder deze bepaling valt dus ook de privé-kopie die u maakt van een legaal aangeboden bestand dat u van het internet heeft gedownload. Een dergelijke privé-kopie mag u alleen zelf en alleen voor uzelf maken. Zie ook: Is het auteursrecht online anders dan offline?'
Zeg ik iets anders dan?

theflo

Ik moet toch helaas mededelen dat het afspelen van 1:1 bluray rips bij mij niet echt lekker loopt. Tot heden 3 titels die bij de start echt prima lopen en van de ene op de andere moment in slomo springen (kent iemand anders dat probleem?). Lijkt erop dat ie het niet aan kan of dat de datarate van USB2 (ik heb namelijk getest via USB) het niet haald. Ben daarom heel benieuwd of iemand anders de volgende titels wel zonder problemen kan afspelen en dan wel op welke manier (USB, Gigabit of SATA). John Mayer, Body of Lies en Changeling. Ik heb firmware 081226_1216 en 090220_2125 gestest. Heeft er iemand nog een idee? Mkv speelt zonder problemen af maar dat kan mijn laptop ook : )

Groet,

Floris

theflo

btw Frank je kan gewoon jounaled OSX discs mounten! Moet nog wel testen of het daadwerkelijk ervan kan spelen.

veriferum

Citaat van: theflo op maart  3, 2009, 21:48:11
Ik moet toch helaas mededelen dat het afspelen van 1:1 bluray rips bij mij niet echt lekker loopt. Tot heden 3 titels die bij de start echt prima lopen en van de ene op de andere moment in slomo springen (kent iemand anders dat probleem?). Lijkt erop dat ie het niet aan kan of dat de datarate van USB2 (ik heb namelijk getest via USB) het niet haald. Ben daarom heel benieuwd of iemand anders de volgende titels wel zonder problemen kan afspelen en dan wel op welke manier (USB, Gigabit of SATA). John Mayer, Body of Lies en Changeling. Ik heb firmware 081226_1216 en 090220_2125 gestest. Heeft er iemand nog een idee? Mkv speelt zonder problemen af maar dat kan mijn laptop ook : )

Groet,

Floris

Heb verscheiden TB's met BD-Rips en geen problemen met afspelen, heb wel gemerkt dat BD's die met TsMuxeR V1.8.4 gemuxed waren willekeurig stopten of vast liepen. Heb alles remuxed met V1.8.8 en alles loopt perfect via USB (Sharkoon).

kermit

Vandaag even de Dune regio vrij gemaakt voor Bluray. Ik liep tegen enkele blurays tegen die regio A zijn. Patch geinstalleerd en alle regio blurays doen het nu. ;)

jaco

Citaat van: theflo op maart  3, 2009, 21:48:11
Ben daarom heel benieuwd of iemand anders de volgende titels wel zonder problemen kan afspelen en dan wel op welke manier (USB, Gigabit of SATA). John Mayer, Body of Lies en Changeling. Ik heb firmware 081226_1216 en 090220_2125 gestest.
Body of lies deed het bij mij prima. (E-Sata)
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Proceed

Gisteren binnen gekregen BD Prime (via ICT). Geweldig apparaat, werkt perfect icm Qnap NAS(TS-409).
Nog geen files gevonden die niet spelen. Ook weergave van DVD/Blu Ray werk prima.

Vanavond eens kijken of ik de web browser kan vinden want dat is me nog niet gelukt.

Robbo

Support de BD Prime ook DD+ bitstream output vanuit een TrueHD track (downsampling) ?

jaco

Citaat van: Robbo op maart  5, 2009, 21:55:09
Support de BD Prime ook DD+ bitstream output vanuit een TrueHD track (downsampling) ?
Waarom zou je dat willen doen ?
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Robbo

Omdat ik er nog niet uit ben of ik voor de Meridian 621 ga.

bmateijsen

Citaat van: Robbo op maart  6, 2009, 09:11:42

Dan zou ik een Octava gewoon modificeren voor 3x SPDIF... ;)

jaco

Citaat van: Robbo op maart  6, 2009, 09:11:42
Die kan ook geen DD+ decoderen, dus ...
De bdprime kan de originele bitsream uitgeven, of decoderen naar PCM of  analoog voor zover ik begrepen heb. Een real time downsampling naar een ander compressed formaat lijkt me te veel gevraagd. PCM werkt prima, en dat slikken de 621 en de Octava en de CLUX allemaal...

jaco

Citaat van: bmateijsen op maart  6, 2009, 09:19:25
Dan zou ik een Octava gewoon modificeren voor 3x SPDIF... ;)
Jij kunt toch veel meer verdienen aan een 621 van 1795 euro dan aan een octava  ;)

bmateijsen

Citaat van: jaco op maart  6, 2009, 09:27:19
Jij kunt toch veel meer verdienen aan een 621 van 1795 euro dan aan een octava  ;)

Sterker nog, wij hebben Octava niet in het assortiment ;). Maar wanneer je 1 hdmi ingang van de 621 gaat gebruiken, kan ik mij wel voorstellen dat je evt. voor een Octava zou gaan, uit pure budget overweging.

Robbo

Zover ik weet kunnen de meeste BD spelers uit een TrueHD track de DD5.1+ 'core' extracten.  In tegenstelling tot DTS-MA, waar dit zonder problemen standaard gaat, is dit bij TrueHD gecompliceerder / schijnen er extra rechten voor betaald te moeten worden.

De vraag is of de BD prime er ook voor geschikt is, zodat gewoon DD5.1 kunt bitstreamen, zonder dat er een dedicated DD5.1 track op de BD disc aanwezig is.

J.A.F._Doorhof

Gewoon beginnen met de octave met analoge uitgangen, klinkt hier perfect, zie in de toekomst wel of ik hem uitvoer met 3x SPDIF.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Citaat van: bmateijsen op maart  6, 2009, 09:45:57
Sterker nog, wij hebben Octava niet in het assortiment ;). Maar wanneer je 1 hdmi ingang van de 621 gaat gebruiken, kan ik mij wel voorstellen dat je evt. voor een Octava zou gaan, uit pure budget overweging.
Ik ga niet voor de Octava. Dan heb je nog steeds 10 dB te weinig bas op de analoge input. Als het wat meezit is de 621 al bij de dealer.

Robbo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart  6, 2009, 09:53:26
Gewoon beginnen met de octave met analoge uitgangen, klinkt hier perfect, zie in de toekomst wel of ik hem uitvoer met 3x SPDIF.

Waarom dan niet rechtstreeks vanaf de BD prime analoog uit ?

bmateijsen

Citaat van: jaco op maart  6, 2009, 20:36:24
Ik ga niet voor de Octava. Dan heb je nog steeds 10 dB te weinig bas op de analoge input. Als het wat meezit is de 621 al bij de dealer.

Dat wist ik niet en lijkt mij een punt om inderdaad niet voor de Octava te gaan.
Wij zullen de 621 straks ook vanzelf nemen, helaas eerst andere prioriteiten ;)

J.A.F._Doorhof

De 10dB is wel op te lossen met een slimmigheidje (andere speakers naar beneden calibreren en een nieuwe preset aanmaken) mooi is anders inderdaad maar het werkt.

@Robbo,
Sommige spelers hebben geen analoge uitgangen, was dus meer een algemene opmerking.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

kermit

Vandaag heb ik de dune via analoog aangesloten op mijn versterker(geen hdmi). Geen problemen met de analoge uigangen. Geen kraak of gepiep of wat dan ook.Ik draai nog steeds met de originele firmware .Om gebruik te maken van de nieuwe geluidsformaten moet ik de dune selecteren op PCM of op bitstream?

papaleo

Citaat van: kermit op maart  8, 2009, 12:08:59
Vandaag heb ik de dune via analoog aangesloten op mijn versterker(geen hdmi). Geen problemen met de analoge uigangen. Geen kraak of gepiep of wat dan ook.Ik draai nog steeds met de originele firmware .Om gebruik te maken van de nieuwe geluidsformaten moet ik de dune selecteren op PCM of op bitstream?

Heeft alleen effect als je digitaal heb aangesloten,nu je analoog draaid maakt dat niets uit.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

kermit

Citaat van: papaleo op maart  8, 2009, 13:46:15
Heeft alleen effect als je digitaal heb aangesloten,nu je analoog draaid maakt dat niets uit.

Ok Thanks. Ik merkte idd geen verschil tussen bitstream en pcm. Maar het is wel hoorbaar als je analoog aangesloten hebt. De nieuwe geluidsformaten klinken idd beter.

Hanky Panky

Gisteren eindelijk tijd gehad voor een firmware update en het juist aansluiten van de analoge 7.1 kabel. Na even proberen met een 5.1 test-bestandje is de analoge kabel nu goed aangesloten. De Dune werkt nu prima maar ik kom 1 ding tegen waar ik nog een vraag over heb.

Mijn scherm geeft een kleine lag in beeldverwerking en meestal moet ik de audiosync/delay op -0,22 sec zetten en dan loopt alles redelijk goed, enkele mindere bestanden daargelaten.

Maar: als ik een bluray rip (BD-J) afspeel werkt de audiosync knop niet (de rode 'A' knop). Komt dit bekend voor en is er een mogelijkheid om toch delay toe te passen bij een BDJ ? Ik kan nml. alleen de analoge out gebruiken voor HD-audio om ik geen hdmi receiver heb en kan het (analoge) signaal dus ook niet vertragen middels de receiver.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Bass

Ik ben aan 1 oor doof en heb daarom thuis alleen stereoweergave met een (analoge) ingang op mijn versterker. Nu heb ik begrepen uit dit forum dat het bij de Dune (zeker in het gaval van de HD audioformaten) niet mogelijk is om het 7.1 geluid te downmixen naar analoog stereo. Ik mis dan dus het geluid uit 5 van de 7 kanalen.

Omdat ik door mijn dove oor helaas geen richtingsgevoel heb  >:( >:( maar wel graag alle geluiden (dialogen uit de centerspeaker en effecten uit de andere 4 kanalen) wil horen vraag ik mij af of het niet mogelijk is om een analoog mengpaneel aan te sluiten op de 7.1 analoge uitgangen van de Dune en de stereo-uitgang van dit mengpaneel aan te sluiten op mijn versterker?
Samsung UE55HU7500LXXN | Dune Smart D1 | W7-NAS | Logitech Squeezebox Receiver / Boom / Radio |  Samsung Galaxy S3 Remote | Harmony 895 Remote | Humax iHD-5050c | NAD C372 | Newtronics Speakers (stereo).