Ervaringen met Iphone

Gestart door CineSmurf, december 12, 2008, 10:47:28

Vorige topic - Volgende topic

CineSmurf

Beste Forumgenoten,

Op dit moment ben ik in bezit van een vreselijke telefoon.  :ohmy: Een Palm Treo 500. Toen ik 'm een aantal maanden geleden bij Libertel kocht werd ie aangeprezen als een geweldige zakelijke telefoon, met koppeling naar de e-mail server en andere mooie dingen.

Alleen... het apparaat belt voor geen meter! Het geluid is niet om aan te horen en in mijn auto (via bluetooth) hoor ik alleen maar klachten aan de andere kant van de lijn over slechte verstaanbaarheid. Mijn conclusie was dat er een waardeloze carkit in de auto zit, maar toen ik van de week mijn oude Nokia 6310 met bleutooth in mijn auto gebruikte, was het ineens een stuk beter!

Na deze lange inleiding mijn vraag: Ik zoek een telefoon waar je vooral heel goed mee kan bellen en het liefst ook te koppelen is aan Exchange-server. Nu zie ik op internet simlock vrije i-phones te koop staan. Volgens mij moet ik die kunnen gebruiken met een Libertel abonnement, toch?

Zijn er mensen die ervaring hebben met de belkwaliteiten van een Iphone? Het liefst ook via bluetooth carkits (ik heb een renault laguna, standaard bluetooth carkit).

JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

Niemand met een Iphone hier?
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Oracle

Heb een HTC. Ook leuk. Maar daar heb je denk ik weinig aan.. ;)

Gr,
Mark

CineSmurf

Citaat van: Oracle op december 12, 2008, 15:08:08
Heb een HTC. Ook leuk. Maar daar heb je denk ik weinig aan.. ;)

Gr,
Mark

Ook slechte geluidskwaliteit? Of heb jij nooit klachten over verstaanbaarheid? Wellicht ook een optie inderdaad.

J.A.F._Doorhof

Ik heb de iPhone en ben helemaal weg van het ding.
Ronduit fantastisch, snel internet, via mobile me de perfecte koppeling met kantoor, veel utils waar je ook echt wat aan hebt (en veel onzin).

In mijn optiek de bijna perfecte telefoon.
enige wat ik mis is dat ik de 3G kan gebruiken voor mijn laptop, kon wel maar die util is van de site gehaald.
(kan nog steeds maar wil mijn iPHone niet hacken).

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

MaxxMark

Ik ben ook in het bezit van een iPhone 3G en ben er in eerste instantie zeer tevreden mee! Ik had hiervoor een HTC, en moet zeggen dat het een wereld van verschil is. Belkwaliteit is gewoon zeer goed. Geen ervaring met BlueTooth devices, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Wel ontzettend veel functionaliteit nuttige en minder nuttige utils, een flat-fee internet abonnement er bij: geweldig! Een zeer complete telefoon die heel erg responsive is, intuitief werkt en er bovendien geweldig uit ziet!

Toch wil ik een beetje tegengas geven op frank zn reactie; er zijn namelijk punten waar ik me wel erger aan de telefoon. Geen idee of ik daarin alleen ben (volgens mij niet, want ik hoor wel vaker klachten er over).

Als je een PC (windows) hebt dan moet je wel iTunes gebruiken. En iTunes draait echt bijzonder slecht op windows machines... Op OSX is het geweldig, maar tot nu toe draait het op iedere windows install die ik gezien heb erg slecht. Ik erger me kapot aan de performance er van (en op een Intel quadcore verwacht ik toch wel een beetje performence :P)

Daarnaast heb ik het in de maand dat ik hem heb het al 3x voor elkaar gekregen om een volledige crash voor elkaar te krijgen (hoe weet ik niet). Het beeld 'freezed' en vervoglens moest ik hem in zijn geheel resetten.

Verder is het een paar keer voorgekomen dat na een sync met iTunes een hand vol applicaties niet meer werkten. De enige logica die ik kon bedenken waar het door kwam was dorodat ik op mn iPhone mn apps updatete en vervolgens syncte met iTunes (waardoor blijkbaar  een oude er over heen ging en hij dus corrupt was).

Zo, nu heb ik alle negatieve zaken denk ik wel zo'n beetje geuit. Desondanks staat hij nog steeds bovenaan mijn lijstje met favoriete telefoons! Doet waar hij voor gemaakt is, en kan daar bovenop nog heel veel extra :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

EdoE

Ben ook tevreden over iPhone. Heb hem sinds een week en heb hem ook gekocht om d.m.v. ActiveSync te synchroniseren met Exchange. Werkt soepel. De apps zijn een (erg) leuk extraatje.

Heb momenteel alleen wel een dip in signaalsterkte, vooral op kantoor.

CineSmurf

Ok, maar dus ook goede kwaliteit geluid? Dat is waar ik vooral de Palm helemaal mank vind gaan. En het zit kennelijk niet alleen in de speakers en de microfoon, omdat het via bluetooth ook allemaal heel slecht klinkt.

Ik denk dat ik eens op zoek ga naar een simlock vrije iphone.

NeonKnight

De kwaliteit van het geluid is prima, hoewel soms een beetje "boomy" via de bijgeleverde earphones.
Voor de iPhone had ik een samsung telefoon, die was echt niet om aan te horen.

Citaat van: CineSmurf op december 13, 2008, 11:33:45
Ok, maar dus ook goede kwaliteit geluid? Dat is waar ik vooral de Palm helemaal mank vind gaan. En het zit kennelijk niet alleen in de speakers en de microfoon, omdat het via bluetooth ook allemaal heel slecht klinkt.

Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

JeKa

Citaat van: CineSmurf op december 13, 2008, 11:33:45

Er zijn ook zeer eenvoudige oplossingen om de simlock te ontwijken. Mocht je interesse hebben, stuur dan even een pm.

Oracle

Citaat van: CineSmurf op december 12, 2008, 15:11:15
Ook slechte geluidskwaliteit? Of heb jij nooit klachten over verstaanbaarheid? Wellicht ook een optie inderdaad.

Geluidskwaliteit is slecht, in zoverre, dat de speakerphone functie (handsfree bellen dus) niet om aan te horen is. Dat is gewoon echt slecht. Qua belkwaliteit en mogelijkheden ben ik wel erg tevreden. Ik heb er een met een "echt" toetsenbord, dus dat gaat wel makkelijk met SMS en email.

Maar als ik kon kiezen, ging ik zonder nadenken voor de iPhone.

Alhoewel de HTC Touch HD ook erg goed lijkt... Die zou ik zeker even vergelijken...

Gr,
Mark

Tube-freak

Een tiijdje geleden is die Iphone compleet afgeslacht door het programma Tros Radar en daar was goede reden toe. Batterijen snel leeg dus niet echt handig en het bereik was ook erg slecht.

IK heb er zelf geen ervaring met iphone maar er zijn veel klachten over en dat zal wel niet voor niets zijn.

Je moet zelf maar even op de tros radar website kijken, want ik kreeg het niet voor elkaar om de link hier goed te posten (zaten schijnbaar rare tekens in of iets dergelijks waar het forum niet mee overweg kan ofzo).

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

CineSmurf

Ik ben inderdaad bang dat de iphone geen oplossing gaat bieden. Ik ga anders ook nog wel even bij de garage langs of ze die carkit nog wat kunnen verbeteren...

En even kijken of ik nog een andere reden kan bedenken waarom ik me een iphone moet aanschaffen.  :xmas:

Nosoforos

Ik zou niet teveel afgaan op een verslagje van (n.b.) Tros. Er zijn duizenden en duizenden (tevreden) gebruikers, dus dat lijkt me dan ook weer niet voor niets. Batterij is goed voor een 3G telefoon, tuurlijk zou het heerlijk zijn als je wifi aan kon hebben en gps en 3G en spelletjes spelen en muziek luisteren en internetten en film kijken voor twee weken lang zonder opladen. Helaas zijn we daar nog lang niet. Je moet het inderdaad niet vergelijken met een simpel telefoontje waar je alleen mee belde, allicht dat je dan weinig hoeft op te laden. In een vergelijk tussen meerdere 3G telefoons bleek dat de iPhone een "prima" batterij heeft.

Tube-freak

Ja maar de klachten waren dat je hem geloof ik maar een paar uur kan gebruiken en dan is de batterij leeg.  Dus niet echt heel praktisch lijkt mij, tenzij je in alle hoeken en gaten opladers heb liggen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

NeonKnight

Ik heb zelf een 1e generatie iPhone, dus kan niets zeggen over de 3G variant (die volgens mij voor 3G redelijk veel stroom verbruikt), maar met flink gebruik kan ik er net geen 2 dagen mee. Flink gebruik betekent 2-3 uur per dag muziek luisteren, regelmatig mee bellen, afspraken in de telefoon zetten, half uur tot een uur internetten.

Citaat van: Tube-freak op december 14, 2008, 19:41:42
Ja maar de klachten waren dat je hem geloof ik maar een paar uur kan gebruiken en dan is de batterij leeg.  Dus niet echt heel praktisch lijkt mij, tenzij je in alle hoeken en gaten opladers heb liggen.
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

CineSmurf

2 dagen is toch ruim 2 x zo lang als ik met mijn Palm doe... En dan draai ik er geeneens muziek mee  :mad:

MaxxMark

Citaat van: CineSmurf op december 14, 2008, 19:50:20
2 dagen is toch ruim 2 x zo lang als ik met mijn Palm doe... En dan draai ik er geeneens muziek mee  :mad:

Er zit een feature in de iPhone 3g die bij houd hoe lang je je telefoon hebt gebruikt (in het algemene) sinds de laatste keer dat je hem volledig hebt opgeladen. Ik zal mijn telefoon eens aan laten tot dat hij op 20% is (eerste moment dat baterij indicator rood wordt en hij aanraad om op te laden) en kijken op hoeveel uur die dan staat.

Ik heb zelf wel 3g en wifi aan staan. GPS weet ik niet. Die is dacht ik "on demand" (geen instelling afaik) en BlueTooth heb ik niet aan staan. 3G en wifi zullen wel het meeste trekken zover ik weet. Ik zal het posten als ik info weet.

(tot nu toe zit ik op 8 uur 57 minuten standby en 45 minuten usage, dus een totaal van 9 uur en 42 minuten sinds mn laatste full charge en mn indicator geeft nog zo goed als vol aan)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

efsix

Cinesmurf,

Batterij verbruik van een Iphone (1e generatie) is net als bij een laptop...
Hoogste prestaties bij maximale helderheid scherm ongeveer 6 uur.
Zuinig gebruik en weinig bellen bij mij 4 dagen.
Belsignaal is m.i. niet luid genoeg.
Bluetooth geen ervaring mee.
Inderdaad een superieure samenwerking met OSX.

Mvg Marc

CineSmurf

Als ik jullie reacties zo lees is de Iphone geweldig, maar niet persé een betere telefoon dan mijn Palm. Waarbij ik onder telefoon dan vooral het bellen versta  ;D
Ik denk dat ik eerst eens ga kijken of ik nog wat kan bereiken met een betere carkit op mijn huidige telefoon... Of toch weer terug naar een losse agenda en telefoon. Kennelijk zijn de smartphones wel smart, maar niet de beste phones...

MaxxMark

Citaat van: MaxxMark op december 14, 2008, 21:12:54
(tot nu toe zit ik op 8 uur 57 minuten standby en 45 minuten usage, dus een totaal van 9 uur en 42 minuten sinds mn laatste full charge en mn indicator geeft nog zo goed als vol aan)

Beetje oneerlijk omdat ik veel een verslavend spelletje heb zitten spelen (beeld,geluid en 3g) maar ik ben nu leeg en zit op:

Usage (on-time): 4 uur en 50 minuten
Standby: 30uur

best aardig voor hoe ik hem op het moment gebruikt heb :)

FrankB

Bijna alleen maar lof voor de iPhone 3G. De eerste telefoon voor mij die zo intuitief en prettig werkt. iTunes onder Windows is niet ideaal, ik heb nooit crashes meegemaakt maar het is bepaald niet snel. Hopelijk binnenkort pushmail, dan hoef ik alleen nog te syncen voor updates en niet meer dagelijks.

Verder geweldig, ik wil niet anders meer  :music:
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

FrankB

Overigens vind ik het slechtste aan de iPhone 3G T-Mobile. Ik heb 'm dan ook laten unlocken en mijn zakelijke Vodafone sim erin gedaan. Dan weet je zeker dat het slechte 3G bereik aan T-Mobile ligt en niet aan de iPhone  8)

CineSmurf

Citaat van: FrankB op december 16, 2008, 10:26:55
Overigens vind ik het slechtste aan de iPhone 3G T-Mobile. Ik heb 'm dan ook laten unlocken en mijn zakelijke Vodafone sim erin gedaan. Dan weet je zeker dat het slechte 3G bereik aan T-Mobile ligt en niet aan de iPhone  8)

Ok. Dat unlocken kan je gewoon bij T-mobile laten doen? Hoe is de gewoon-bellen-geluidskwaliteit? Heb jij 'm wel eens over bluetooth gebruikt in een carkit?

FrankB

Citaat van: CineSmurf op december 16, 2008, 10:54:31
Ok. Dat unlocken kan je gewoon bij T-mobile laten doen? Hoe is de gewoon-bellen-geluidskwaliteit? Heb jij 'm wel eens over bluetooth gebruikt in een carkit?

Ja, de T-Mobile unlock hotline (een 070 nummer) bellen en dan is het met 5 minuten geregeld. Kosten 120 Euro in de eerste drie maanden van je contract. Daarna wordt het goedkoper.

Gewoon bellen kwaliteit is prima. Vergelijkbaar met de goede Nokia's (dus niet de goedkope series). Verder gebruik ik de Vmoda earphones met microphone. Dus niet draadloos met bluetooth.