Dolby digital live connect vs dolby digital wie heeft voorrang ?

Gestart door Rob-, december 3, 2008, 08:43:20

Vorige topic - Volgende topic

Rob-

HAllo

Ik heb een giggabyte moederboard met een spdif uitgang (deze heeft realtek drivers erop staan)
De realtek drivers heb ik ingesteld op dolby digital live connect zodat een stereo spoor toch 5.1 wordt.
Dit heb ik vnl gedaan om mkv bestanden af te spelen in vista mediacenter .

Als ik nu een echte dolby digital film afspeel , wat krijgt dan voorrang door deze instelling de stereo omzet naar 5.1
Of doet ie e 5.1 zelf nog maals naar 5.1 omzetten

Of gaat gewoon het orginele 5.1signaal  naar mijn versterker.

Rob
Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.

kaajee

Heb je het al geprobeerd? De meeste receivers geven in hun display aan wat voor signaal (PCM, DD51, DTS) ze binnen krijgen.......

Rob-

Ja
Maar daar zit ook het probleem , als je op dolby digital live zet heb je altijd 5.1
Ik wil dus weten als ik deze geluidsinstelling op me audikaart gebruik, of deze dan het echte 5.1 voor laat gaan

rob
Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.

MaxxMark

Ik heb DDL via mn Creative X-Fi. Bij mij krijgt vermoedelijk het DDL signaal voorrang, al weet ik niet of dat standaard is.

Als je een films afspeelt via de X-Fi en die staat niet ingesteld op passthrough zal de softwarematige decoder het decoden en vervolgens als analoog 5.1 re-encoden (middels DDL) en dan dus naar de versterker gooien. Aangezien dit een conversie slag extra is vind ik dat verre van optimaal (ook omdat het extra cpu kracht kost).

Wat er gebeurt als je in je videoplayer instelt dat ie passthrough moet doen hangt denk ik af van de gebruikte geluidskaart. Vaak is het zo dat als je een applicatie instelt op passthrough mode, dat die app het alleen recht probeert te claimen over de SPDIF uitgang. In dat geval valt te beargumenteren dat dus dat signaal voorrang krijgt. Een andere argumentatie is dat de DolbyDigitalLive waarschijnlijk ook het alleen recht zal hebben geclaimed en dus zal de applicatie falen en fallbacken naar iets anders dan passthrough.

Bij mij is het zo dat ik naast mijn X-Fi ook een spdif op mn moederbord heb zitten. Deze gebruik ik voor films zodat uncompressed DolbyDigital/DTS naar mn versterker gaat en dat die het decoden voor zijn rekening neemt. Bijkomend punt is dat de vista drivers voor de X-Fi niet optimaal zijn wat resulteert in als ik passthrough via mn X-Fi doe dat ik om de x minuten een 200ms uitval van geluid heb.

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Rob-

Oke

ziet er naar uit dat ik het dus steeds aan en uit moet zetten