beeldbuisprobleem Loewe Aconda

Gestart door evdv, juni 7, 2003, 10:19:40

Vorige topic - Volgende topic

evdv

Frank, jij bent gisteren bij mij langsgeweest voor de calibratie.
Je constateerde dat de beeldbuis/geometrie niet goed was van die TV, je kon het helaas niet verbeteren.

Nu ik er op let is het beeld soms wel erg krom aan de
zijkanten, het begint me te irriteren, ik ga toch terug met die TV.

Vraagjes:

- heeft dit consequenties voor de calibratie? hoe kan ik
controleren nadat de tv gemaakt is of de calibratie
nog intact is
- moet ik voordat de TV terug gaat nog bepaalde waardes
opschrijven vanuit het service menu? Hoe kom ik eigenlijk
in het service menu?

Verder heb ik het idee dat ik scherpte mis, indien ik het contrast opdraai (jij hebt deze ingesteld op 32) wordt het beeld weer scherper, mag dit of is dan het nut van de calibratie verdwenen?

De kleuren vind ik wel mooier geworden, je ziet nu dat groen, groen is en wit is wit.
Dat super blauwe is nu verdwenen, is veel rustgevender.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Druk via het voorpaneel op menu, en dan direct via de AB op enter op SERVICE.

Schrijf de cutoffs en gains op.

Contrast hoger zetten en scherpte krijgen is bedrog, je krijgt meer SVM in de TV, zelfde als de scherpte control, je verliest dus veel detail in de kleine gebieden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Robbo

Citaat van: evdv op juni  7, 2003, 10:19:40
Nu ik er op let is het beeld soms wel erg krom aan de
zijkanten, het begint me te irriteren, ik ga toch terug met die TV.

Dat kromme, in welke display mode heb je daar last van?

Rob

evdv

Rob,

Indien ik bijv. NED 2 kijk zie ik in de PAN stand links en rechts krom beeld indien het beeld niet helemaal gevuld is aan de zijkanten.

evdv

Frank,

Heb geprobeerd om in het service menu te komen maar dit werkt niet.

Indien ik op het voorpaneel op menu druk zie ik het kopje service wel staan maar indien ik daar op sta en op de AB op ok druk gebeurd er niets.

Er staat wel een melding "alleen voor de handelaar"

Ik zou wel iets fout doen maar ik weet niet wat.

Wat bedoel je met SVM in de TV?

Kan het zijn dat ik na de calibratie in de PAN stand wat grotere zwarte balken heb aan de zijkant van de televisie bij een TV uitzending?

Bert

Als je op de knop op de TV hebt gedrukt en op service staat, moet je binnen 1 seconde de M op de afstandsbediening indrukken. Dan moet het lukken.

Bert

J.A.F._Doorhof

Bert,
Je bent me voor  ;D.

De zwarte balken kunnen inderdaad wat groter zijn, ik stel namelijk de overscan altijd wat naar beneden toe, je ziet dus meer.

Het is me tot nu toe bij ALLE toestellen van de Aconda opgevallen dat bij de FULL stand (breedbeeld) het beeld goed en recht is, en bij deze stand er een pincushion te zien is.

Ik concentreer me echter altijd op de FULL stand, als je de PAN stand goed zet is de afwijking in FULL namelijk nog groter dan andersom.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

evdv

Bert bedankt, het werkt.

Frank, ik ga de waardes opschrijven en ga dinsdag contact met Correct opnemen om de TV te laten repareren, ik hoop wel dat ze de calibratie ongemoeid laten.

Nog even Frank, wat is volgens jou het probleem?
Wat voor omschrijving moet ik naar Correct geven want ik heb er totaal geen verstand van.

Heb gisterenavond Windtalkers gekeken in de gecalibreerde stand zonder het contrast op te draaien en ik moet zeggen dat het een perfect beeld is, veel rustiger dan voorheen, dus mensen calibreren die TV's. ;D
Het is je geld dubbel en dwars waard!

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik zou hem NIET laten repareren, tot nu toe hebben alle loewe's in de PAN stand dit probleem, je kunt er wel een call van maken maar ten eerste valt het gegarandeerd binnen de marge, en ten tweede zullen ze er niets aan kunnen doen (aangezien het op alle toestellen voorkomt).

MvrGr.
Frank
Custom installer

evdv

Frank, ik kan je nu niet helemaal meer volgen. ???

Toen je bij me was vroeg je hoe oud dat ding was, ik zei 1 maand, je vertelde me dat ik terug moest met dat ding want de beeldbuis was niet goed ivm geometrie.

Je hebt in eerdere reply's (zie boven) aangegeven welke waardes ik moest opschrijven en nu zeg je dat ik de TV beter niet kan laten repareren.

Waarom deze verandering?

J.A.F._Doorhof

Mijn exusses.
Ik stapte over op de PAN stand, die is bij iedereen wat krommer, ik weet het al weer jouw TV stond inderdaad ERG krom, nogmaals sorry.

Gewoon mee terug gaan.

MvrGr.
Frank

ps.
Zoveel vragen, zoveel antwoorden soms gaat het even mis in mijn bovenkamer.
Custom installer

evdv

Geeft niets Frank ;D

Nog even terug komen op mijn eerdere vraag, welke omschrijving kan ik het beste naar Correct geven voor het probleem?

J.A.F._Doorhof

Gewoon simpel dat de geometrie te erg afwijkt.

MvrGr.
Frank
Custom installer

evdv

Frank, stel ze gooien er een nieuwe beeldbuis in en ik wil de TV opnieuw laten calibreren, is er dan een speciale prijs of zijn de kosten dan wederom 120 euro?

J.A.F._Doorhof

Garantie gevallen in Emmeloord zijn ALTIJD gratis, binnen een nieuwe tour is het half geld.

MvrGr.
Frank
Custom installer

evdv

OK Frank, bedankt voor alle reply's en top dat indien er opnieuw gecalibreerd moet worden er een speciale prijs is.  ;)

Zodra ze langsgeweest zijn voor de Loewe dan meld ik mij wel weer.

evdv

Frank, verkoop je ook verrekijkers?? ;D

Ze hebben vandaag mijn 82 cm breedbeeld Loewe Aconda opgehaald voor reparatie en er een 63 cm breedbeeld JVC ruiltoestel voor neergezet, phoe, wat is dat een klein schermpje als je 82 cm gewend bent.

Dit ruiltoestel staat trouwens vreselijk fout afgesteld, doet zeer aan je ogen.

Robbo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni  9, 2003, 18:56:16
Mijn exusses.
Ik stapte over op de PAN stand, die is bij iedereen wat krommer, ik weet het al weer jouw TV stond inderdaad ERG krom, nogmaals sorry.

Klopt. Bij mij is de PAN mode ook wat bol aan de zijkanten. Het varieert trouwens wel. Heeft denk ik met de kleuren in het beeld te maken.

Hou trouwens wel de vinger aan de pols over je Aconda. De mijne is in totaal 3 maanden weggeweest (blauwe vlek in beeld). De 1e keer kwam ie ongerepareerd terug :-X en pas na een paar boze emails maar Loewe kwam er actie in de 2e reparatie. Anders had het misschien nog langer geduurd.

Rob

Robbo

Citaat van: evdv op juni 14, 2003, 20:48:01
Frank, verkoop je ook verrekijkers?? ;D

Ze hebben vandaag mijn 82 cm breedbeeld Loewe Aconda opgehaald voor reparatie en er een 63 cm breedbeeld JVC ruiltoestel voor neergezet, phoe, wat is dat een klein schermpje als je 82 cm gewend bent.

Dit ruiltoestel staat trouwens vreselijk fout afgesteld, doet zeer aan je ogen.

Gewoon wat dichterbij gaan zitten ;D

Rob

J.A.F._Doorhof

Rob,

het bolle komt ook door de bolling van de beeldbuis aan de zijkanten.
Daar valt het niet op omdat de beeldbuis ook bol loopt, maak je het beeld kleiner naar binnen toe dan valt de bolling wel op omdat daar de beeldbuis wat rechter loopt.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Robbo

Frank,

Wat mij meer opvalt is dat het beeld in het midden (verticaal gezien) naar 'binnen' loopt.    Dit valt met name op met een lichtkrant, zoals die bijv. van CNN.  

Is dit bij dmv de geometrie afstelling op te lossen, of is dit een optisch probleem?

Rob

J.A.F._Doorhof

Bedoel je overdreven dit ) ?

Dit zou normaal zijn (.

MvrGr.
Frank
Custom installer

evdv

Frank,

Volgens de specificaties van de Loewe Aconda is dit een flat beeldbuis (vlakke beeldbuis), dan kan die toch niet ) of ( lopen ???

J.A.F._Doorhof

;D
Een vlakke beeldbuis hoeft niet te betekenen dat het glas ook vlak is.
Ik vindt de Loewe's toch redelijk bol uitlopen naar de zijkanten.

MvrGr.
Frank
Custom installer

ATSF55

Ik heb ook dit probleem met de rondingen op de Aconda.  Als je bijvoorbeeld een verlichtingsmast, op kant van een gebouw ziet dan staan die rond op zo'n 12 cm van de rand, zwenkt de camera en komt de mast of muur naar het midden dan komt alles normaal recht.

Technieker van Loewe is bij mij geweest en kon dit niet verhelpen, hij heeft wel de de centrale printplaat met alle gegevens vervangen door een andere daar er een probleem zou zijn met de kleuren????

Intussen is mijn calibratie naar de knoppen, zal eventjes zien of ik dat via mijn winkelier kan recupereren, want ik snap niet waarom die plaat moest vervangen worden.

Wat die technieker ook nog wist te vertellen, dat de doorstraling van het beeld krom was en aldus ook zo op het scherm kwam.

Ik heb mij zeer moeten inhouden of ik flikkerde hem naar buiten!

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken