beeldbuisprobleem Loewe Aconda

Gestart door evdv, juni 7, 2003, 10:19:40

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

evdv

Frank, ze hebben de TV  "gerepareerd", ze hebben de geometrie afgesteld???, dit had jij ook al gedaan met de calibratie.

Aan de zijkanten had ik al zwarte balken ivm overscan, zo had jij de TV afgesteld maar nu loopt het beeld een beetje )   ( bij TV uitzendingen, mag dit???

Ook krijg ik nu een nieuwe voorkant want er zit een giant kras in de behuizing, die zat er nog niet in voordat ze de TV kwamen halen, stelletje  >:( >:( >:( >:(!!!!

J.A.F._Doorhof

Mag dit ?

Tja, dat is moeilijk te zeggen, ik vindt van niet.
Maar de beeldbuis van Loewe loopt aan de zijkanten gewoon wat bol, als je dat vertaald naar een squeeze in de breedt houdt je inderdaad () over.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

evdv

Frank, is het ook mogelijk om die zwarte balken aan de zijkanten bij televisieuitzendingen weer te verwijderen of was dit nodig om een zo,n optimaal beeld te krijgen voor de calibratie?
Jij hebt die TV zo afgesteld, jij noemt dit "overscan".

Kan ik dit zelf of moet jij daarvoor langskomen?

J.A.F._Doorhof

Hi,

Op de panorama stand heb je altijd kleine zwarte balken naast je beeld, dat is echt iets van Loewe, dit geeft de minste vervorming.

MvrGr.
Frank
Custom installer

evdv

Frank, vanuit de fabriek stond de tv niet zo met die balken, die heb jij erin gemaakt met de calibratie en ik heb die er liever uit  indien het de calibratie niet aantast. (dit is alleen bij sommige tv uitzendingen, bij bijv. een palplus uitzending past hij het beeld weer aan)

Ben gisteren er speciaal nog even voor naar Correct gereden om te kijken of ze daar ook met die balken stonden, niet dus.

reminder: jij bent langsgeweest  vrijdag 6 juni voor de calibratie en je constateerde een geometrieprobleem, jij vroeg hoe oud die tv was, ik zei 1 maand, jij zei toen terug met dat ding!
Heb ik gedaan, zij hebben de geometrie aangepast, snap niet waarom want jij had dat ook al gedaan.
Nu staat het beeld links ) en rechts (.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Als je het anders wilt kun je dat natuurlijk altijd doen, het is immers jouw TV.
De grayscale wordt er niet door aangetast.

ECHTER in de Panorama stand horen er zwarte balken naast het beeld te zijn, ik zou niet weten waarom dat bij andere toestellen niet zo is.

Je kunt gewoon de vertical size iets groter maken.

MvrGr.
Frank
Custom installer

evdv

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 10, 2003, 19:48:00
Garantie gevallen in Emmeloord zijn ALTIJD gratis, binnen een nieuwe tour is het half geld.

MvrGr.
Frank

Frank,

Ik ben nu 5 maanden verder en de Loewe Aconda gaat de deur uit, de geometrie blijft een probleem zoals jij al direct had aangegeven bij de calibratie maar Loewe moet daar 5 maanden over nadenken >:(

Ik mag voor het aankoopbedrag van destijds een andere tv uitzoeken, dit wordt wederom een Loewe maar dan de Nemos 32, is een 82 cm breedbeeld (is net op de markt)

Ik had ook voor een ander merk kunnen kiezen maar het beeld van een Loewe blijft toch erg mooi!

Mijn vraag is of voor mij nog die garantie geldt zoals door jou in juni aangeven, in een tour half geld.

Ik weet dat het effe geleden is maar ja, Loewe werkte niet mee, indien ze direct naar jou geluisterd hadden dan had ik niet 5 maanden in de ellende gezeten.

J.A.F._Doorhof

In principe niet daar het een ander toestel is, maar ik wil wel voor één keer een uitzondering maken, ook gezien het feit dat ik de TV afgekeurd heb.

MvrGr.
Frank
Custom installer

evdv

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 30, 2003, 01:00:50
In principe niet daar het een ander toestel is, maar ik wil wel voor één keer een uitzondering maken, ook gezien het feit dat ik de TV afgekeurd heb.

MvrGr.
Frank

Frank,  

Je bent de beste :D :D :D :D

Zodra de televisie er is meld ik mij wel aan bij een tour omgeving Rotterdam.

evdv

Frank, de Loewe Nemos is binnen, ik schrijf me in voor de garantiecalibratie omgeving Rotterdam zoals afgesproken.

In de PAN stand valt er zowel boven als onder beeld weg, calibreer je dit er ook uit?

J.A.F._Doorhof

Nee, dat is normaal.
Gebruik of de 4:3 stand of de breedbeeld stand, alle andere standen passen het beeld aan naar iets wat niet origineel is.

MvrGr.
Frank
Custom installer

evdv

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 16, 2003, 20:39:20
Nee, dat is normaal.
Gebruik of de 4:3 stand of de breedbeeld stand, alle andere standen passen het beeld aan naar iets wat niet origineel is.

MvrGr.
Frank

Waarom zit er dan een PAN stand op een breedbeeld ???

Indien ik het beeld op 4:3 zet heb ik een klein beeld en indien ik het beeld op 16:9 zet geeft het een breed vertekend beeld, iedereen heeft dan een plofkop.

Bij die Aconda had ik volgens mij ook eerst ondertitels die onder wegvielen maar nadat jij de televisie onder handen had genomen was dat weg, had iets met de geometrie te maken dacht ik, jij hebt toen het beeld op een goede manier in elkaar gedrukt.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Waarom passen er geen 4 auto's in mijn garage maar maar 2 :D.

Het beeld is van nature 4:3 de enige juiste manier dus om dat weer te geven is de 4:3 stand, ELKE andere stand zal het beeld vervormen of er iets vanaf knippen.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken