Panasonic neo-plasma modellen 2009 met diepste zwart en lager energieverbruik.

Gestart door Flexaa, november 24, 2008, 13:43:12

Vorige topic - Volgende topic

marz01

Citaat van: simonsscj op januari 17, 2009, 13:29:02
Met een beetje kijkafstand is het verschil tussen sd en hd al niet meer waarneembaar, tenzij je fors groter dan 60" projecteerd.
ik denk dat je 720p en 1080p materiaal bedoelt, het verschil tussen sd en hd is  echt mega hoor.
Ik heb hier earth als dvd en als bluray liggen voor een eerlijk vergelijk op 4m op 42inch plasma.
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

jasjenl

En toch... als ik kijk wat mijn Epson TW5000 van SD materiaal maakt (als ik de upscaling door de Epson laat doen en niet door de bron), sta ik toch wel versteld van de kwaliteit die er nog te behalen valt met SD op een beeld van twee meter breed. Natuurlijk is HD veel mooier, maar met goede upscaling (wat de Epson blijkbaar toch best goed doet) is het echt niet zo dat SD op dit soort formaat niet meer om aan te zien is.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Snowmaster

Citaat van: jowi op januari 17, 2009, 13:40:43
Onzin. Zegt meer over je (gebrek aan?) ervaring met HD of over je ogen.
Sorry dat ik zo hard ben, maar dit soort broodje aap verhalen heb ik lang achter me gelaten.
Het verschil in HD of SD gaat verder dan alleen resolutie.

Je zet het wel erg nadrukkelijk neer Jowi : "troep, minderwaardig, worst wezen, f*ck, broodje aap".
Natuurlijk is goede HD beter dan SD en dat is ook goed op 4 meter afstand te zien.
Veel HD opnames zijn echter niet altijd top en dan is het verschil veel lastiger zichtbaar op >3meter afstand.
Maar bij jou zijn blijkbaar alle TV zenders slechter dan DVD, maar dat geeft niet want DVD boeit je ook niet  ;)

Goede SD is gewoon nog tot heel veel in staat en op 3 meter afstand of meer bijzonder goed te kijken.
Daar is helemaal niets mis mee. Natuurlijk juich ik ook de komst van HD toe, maar de gemiddelde uitzending van National Geografic, Discovery etc. haalt het niet bij een goede HD buitenopname van Eurosport.
Zo zijn ook goede NOS/KRO etc. buitenopnames in SD heerlijk kijken, ook al is het SD.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

J.A.F._Doorhof

Topic opgeschoond.

Even eigen inbreng :D
DVD is goed te kijken als je een GOEDE scaler gebruikt.
Sommige DVD's zijn praktisch net zo goed als de HD versies, sommige HD versies verpletteren de DVD.
TV uitzendingen kan ik kort over zijn.
Wij hebben alleen satelliet en bepaalde zenders zijn beroerd, andere zijn geniaal.
Elke zondag kijken we live voetbal via tele2 (internet) en dat is VERSCHRIKKELIJK goed van kwaliteit, weer stukken beter dan 90% van de TV uitzendingen.

De kwaliteit word mede bepaald door je bron en de scaler die je gebruikt.
TV is over het algemeen wat te zacht om echt groot op te blazen, DVD zie ik echter totaal geen reden toe om af te kraken.
Tuurlijk veel HD materiaal is beter en als ik kan kiezen kies ik HD, maar ook daar zitten ENORME verschillen in.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

bokkes

marz01

ontopic:

The TC-P54Z1 has a silver matte bezel on the top and bottom and a glossy black bezel on the two sides. On the left and right side of the TV are speakers.

The back of the TC-P54Z1 is actually featureless other than the mounting holes. All of the ports are on a separate box that the TV connects to wirelessly.

The sides of the TC-P54Z1 are a mere 1-inch thick, which is impressive. Other than that impressive narrowness, however, there isn't anything noteworthy on the television's sides.
http://www.televisioninfo.com/content/Panasonic-Viera-TC-P54Z1-Plasma-HDTV-First-Impressions-Review-790.htm
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

marz01

http://www.televisioninfo.com/content/Panasonic-Viera-TC-P65V10-Plasma-HDTV-First-Impressions-Review-806/Conclusion.htm

Compared to the TC-P54Z1 and TC-P54G10, the TC-P65V10 seems unimpressive. It doesn't have the ease of access or picture quality (at least to our eyes) as the TC-P54G10, and it doesn't have the sleek, virtually cord-free design of the TC-P54Z1. It does have a bigger screen size, however. The TC-P65V10 features VIERA Cast and VIERA Image Viewer, which add a bit of functionality above and beyond other TVs. This being said – and until our lab tests prove otherwise – the TC-P65V10 seems to have a relatively lower image quality than the other Panasonic HDTVs we've seen at CES.

Davey

Citaat van: marz01 op januari 18, 2009, 09:52:04
ontopic:

The TC-P54Z1 has a silver matte bezel on the top and bottom and a glossy black bezel on the two sides. On the left and right side of the TV are speakers.

Lijkt wel een houten frame wat erom heen ziet. Ik moet er wel even aan wennen maar vind het volgens mij wel mooi  ::)

marz01

Panasonic TH-65VX100E
It's big, it's clever – and most of you will never own it no matter how much you might want to
The best picture quality we've seen on a flat TV / Reams of features / Exceptionally flexible settings

http://www.igizmo.co.uk/articles/reviews/854-home-entertainment-panasonic-th-65vx100e

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Vincent

Citaat van: TheSpeedSkater op januari 21, 2009, 13:34:47
Is die er ook in een kleiner formaat?

Jupz deze komt ook in een 50" versie.. Wat ik heb begrepen vermoedelijk rond de 4000.-

Trouble

Heb je toevallig ook gehoord wat de prijzen wordt van de andere TV's ? (zoals de Pannie 50v10)

Pieter-Jan

Even geleden informeerde ik me bij mijn elektronicazaak betreffende een panasonic 42PZ80 omdat ik graag geweten had hoe hoog die was met het bijpassende panasonic meubel.
Krijg ik deze ochtend een mail terug waarin staat dat de 42PZ80 een verouderd model is en ze deze niet meer voeren.
Ze hebben panasonic gecontacteerd en die zeggen dat dit model zelfs niet meer leverbaar is.

Zij stellen nu zelf een ander type voor waar ik nooit eerder van gehoord heb ... zijn dit de nieuwe panasonic modellen?

TH-D42PN83E
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

Een fotootje van het "nieuwe" model of loop ik nu hopeloos achter?

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Vincent

Goedemiddag,

Ik heb dat model nog nooit gezien. Het lijkt wel een budget uitvoering van de huidige modellen. Het ziet er ook uit als een scherm uit de LCD serie. Maar
iig een heel vaag model. Lijkt ook niet op de foto's van de opvolgers. Als dit hem wel is dan hebben ze het voor elkaar gekregen om het scherm nog
afschrikwekkender te ontwerpen.

Grt

Vincent

Pieter-Jan

Dit is de volledige mail die ik terugkreeg:

De Panasonic plasma TH-42PZ80 is een verouderd model.  We hebben deze dan ook niet meer in ons gamma.
Na contact met Panasonic zelf opgenomen te hebben, kreeg ik ook te horen dat dit toestel niet meer leverbaar is.
Wijzelf volgen al geruime tijd zijn opvolger die zelfs een exclusief Selexion model is. Namelijk de Plasma TH-42PN83.
Dit toestel is ook een 106cm Full HD scherm met zowel 3x analoge als 3x digitale aansluitingen met een rechtstreekse PC & SD card ingang.  Dit toestel beschikt over een verbeterde Viera technologie & heeft naast Full HD nog 2 belangrijke extra mogelijkheden.

1)      100Hz Double scan :  deze zorgt ervoor dat er bij snelle beelden, een zo goed & waarheidsgetrouw beeld wordt weergegeven.  BV bij sporten als tennis & voetbal zorgt dit voor natuurlijke bewegingen van zowel bal als speler.
2)      X.V.-Colour : deze technologie gaat het beeld dat het scherm ontvangt, continu gaan corrigeren & verbeteren op gebied van Contrast, Kleurbeheer, scherpte, ruisonderdrukking,...  Er gebeurt dus een doorgaande verbetering van het signaal/beeld dat het toestel verkrijgt van zowel distributie, digitale TV of DVD speler.

Panasonic TH-D42PN83E

·         107 cm

·         Full HD 1080p

·         Resolutie: 1920x1080 pixels

·         Viera Link

·         Dynamisch contrast: 1.000.000:1

·         Vreal Pro³ technologie

·         100 Hz Dual Scan

·         24p weergave

·         Geïntegreerde DVB-T tuner

·         SD-kaartslot

·         V-Audio Surround & SRS TruSurround™ 

·         Teletekst: 2000 pagina's

·         3x HDMI™

·         1x PC-in

The Kurgan

Citaat van: Vincent op februari  2, 2009, 12:02:49
Goedemiddag,

Ik heb dat model nog nooit gezien. Het lijkt wel een budget uitvoering van de huidige modellen. Het ziet er ook uit als een scherm uit de LCD serie. Maar
iig een heel vaag model. Lijkt ook niet op de foto's van de opvolgers. Als dit hem wel is dan hebben ze het voor elkaar gekregen om het scherm nog
afschrikwekkender te ontwerpen.

Grt

Vincent

Ze waren inderdaad al zo lelijk, en de beeldkwaliteit van de betaalbare modellen is ook niet veel meer.PX8 en 80

Vincent

Citaat van: Pieter-Jan op februari  2, 2009, 12:22:21
Dit is de volledige mail die ik terugkreeg:

De Panasonic plasma TH-42PZ80 is een verouderd model.  We hebben deze dan ook niet meer in ons gamma.
Na contact met Panasonic zelf opgenomen te hebben, kreeg ik ook te horen dat dit toestel niet meer leverbaar is.
Wijzelf volgen al geruime tijd zijn opvolger die zelfs een exclusief Selexion model is. Namelijk de Plasma TH-42PN83.
Dit toestel is ook een 106cm Full HD scherm met zowel 3x analoge als 3x digitale aansluitingen met een rechtstreekse PC & SD card ingang.  Dit toestel beschikt over een verbeterde Viera technologie & heeft naast Full HD nog 2 belangrijke extra mogelijkheden.

1)      100Hz Double scan :  deze zorgt ervoor dat er bij snelle beelden, een zo goed & waarheidsgetrouw beeld wordt weergegeven.  BV bij sporten als tennis & voetbal zorgt dit voor natuurlijke bewegingen van zowel bal als speler.
2)      X.V.-Colour : deze technologie gaat het beeld dat het scherm ontvangt, continu gaan corrigeren & verbeteren op gebied van Contrast, Kleurbeheer, scherpte, ruisonderdrukking,...  Er gebeurt dus een doorgaande verbetering van het signaal/beeld dat het toestel verkrijgt van zowel distributie, digitale TV of DVD speler.

Panasonic TH-D42PN83E

·         107 cm

·         Full HD 1080p

·         Resolutie: 1920x1080 pixels

·         Viera Link

·         Dynamisch contrast: 1.000.000:1

·         Vreal Pro³ technologie

·         100 Hz Dual Scan

·         24p weergave

·         Geïntegreerde DVB-T tuner

·         SD-kaartslot

·         V-Audio Surround & SRS TruSurround™ 

·         Teletekst: 2000 pagina's

·         3x HDMI™

·         1x PC-in

is het toevallig een BCC model? Ik denk dat het gewoon een PZ85 in een ander jasje is. of een PZ80..

R

Flexaa

Op deze Deense site staan alle typenummers vermeld voor Europa.
Eindelijk krijgen alle plasmas van Panasonic een DVB-C(HD) tuner.

Hier zullen alle kabelabonnees die niet in het UPC gebied wonen zeer blij mee zijn!

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1233080543

Marcel_T.

Citaat van: Flexaa op februari  3, 2009, 20:57:59

Hier zullen alle kabelabonnees die niet in het UPC gebied wonen zeer blij mee zijn!

De V en de Z serie zijn de eerste Panasonic Consumer plasma's die ik echt mooi vind. Blijft nog even de vraag wat de prijsstelling wordt. Denk dat deze series toch ook niet echt goedkoop worden.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

jasjenl

Citaat van: Flexaa op februari  3, 2009, 20:57:59

Lekker duidelijk allemaal weer... als je de specs van deze modellen vergelijkt met wat er eerder in de CES persberichten werd vermeld, komt een groot deel van de Europese lineup dus weer totaal niet overeen met de US lineup. Hoe verwarrend kun je het maken als fabrikant...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Flexaa

Nu Pioneer stopt met televisies maken zullen we het voortaan met Panasonic moeten doen met betrekking tot de innovaties. Misschien krijgen de Panasonics in de toekomst een soort van Fuga processing nu Pioneer het toch niet meer gebruikt?