Panasonic neo-plasma modellen 2009 met diepste zwart en lager energieverbruik.

Gestart door Flexaa, november 24, 2008, 13:43:12

Vorige topic - Volgende topic

marz01

Super Thin Plasma Prototype
Ultra-thin 50-inch plasma is just 8.8 mm (approximately 1/3 inch) thick. Panasonic claims it delivers the world's highest moving picture resolution of 1080 lines.

Cable Box with HDMI-CEC
Panasonic has partnered with Comcast to bring us a universal remote that controls the digital cable set-top box (bottom left) and other home theater components like a Blu-ray player.
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Snowmaster

Man, dit is echt mooi spul  :o.

Zit ik een 500M te overwegen, maar nu ik zie dat die superplatte er aan komen, is het misschien beter om te wachten. De Pio 500 beschikt over een beeld dat voor mij ruimschoots voldoet, maar als hij ook nog helemaal plat tegen de muur komt te hangen, kan ik mijn vrouw misschien van een 54",58" of 60" overtuigen  ;D.

Als dit echt op de markt komt in het voorjaar dan is er toch niets meer te wensen?
Helemaal plat, helemaal zwart, heel erg groot..... 8)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Citaat van: jowi op januari 10, 2009, 20:26:11
Ik weet niet hoor, mij boeit het niet zo hoe dun ze zijn. Alles minder dan 10cm dik vind ik prima eigenlijk... nou dat zijn de meeste wel :)

Dat dacht ik ook tot vorige week.
Maar ik heb een 65" gezien bij mijn kameraad die volledig was ingefreesd in de muur  8).
Dat staat zo ongelooflijk strak.  Het is werkelijk perfect als een scherm op de rand na vlak met de muur is.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Citaat van: jowi op januari 10, 2009, 21:58:26
wil je eigenlijk alle andere apparatuur ook weggewerkt hebben... en versterkers en speakers en blurayspelers zijn meestal niet zo plat als een scherm ;)

Die heb ik in een kast gestopt  :).

papaleo

Mijn scherm is maar 4mm (zichtbaar) dik....doordat het is verzonken in een voorzet wand,en dat idee van hoe platter hoe mooier had ik al jaren geleden in praktijk gebracht  ;)
En het effect is geslaagd,want de reacties, van 'zóó....wat heb jij een plat scherm zeg' zijn wel leuk om te horen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Bengbeng

Citaat van: Snowmaster op januari 10, 2009, 20:19:38
Man, dit is echt mooi spul  :o.

Zit ik een 500M te overwegen, maar nu ik zie dat die superplatte er aan komen, is het misschien beter om te wachten. De Pio 500 beschikt over een beeld dat voor mij ruimschoots voldoet, maar als hij ook nog helemaal plat tegen de muur komt te hangen, kan ik mijn vrouw misschien van een 54",58" of 60" overtuigen  ;D.

Als dit echt op de markt komt in het voorjaar dan is er toch niets meer te wensen?
Helemaal plat, helemaal zwart, heel erg groot..... 8)

Die ultradunne 1/3" schermen zijn nog prototypes. Het dunste scherm wat in '09 uitkomt staat voor de zomer gepland en is 1" dik (2,54cm).

Zie; http://www.avsforum.com/avs-vb/showpost.php?p=15490386&postcount=10
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Dirkie

Citaat van: papaleo op januari 11, 2009, 01:07:35
Mijn scherm is maar 4mm (zichtbaar) dik....doordat het is verzonken in een voorzet wand,en dat idee van hoe platter hoe mooier had ik al jaren geleden in praktijk gebracht  ;)
En het effect is geslaagd,want de reacties, van 'zóó....wat heb jij een plat scherm zeg' zijn wel leuk om te horen.
Je hebt een goede/mooie installatie !!!! (Mooie afwerking van de wand.)
Ik ben zelf aan het verbouwen, dus hier en daar een paar ideeën oppikken... :-)

marz01

pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

marz01

TC-P50X1 entry-level 1366x768 (720p) 50-inch model
Photo credit: Panasonic

TC-P42X1 entry-level 1024x768 (720p) entry-level model

TC-P42S1 42-inch model with new energy-saving panel design

TC-P42S1 overview shot

TC-P50G10 50-inch model with THX and VieraCast

TC-P50V10, a 50-inch model with one-sheet-of-glass design, Digital Cinema Color, and improved 24p processing

TC-P54Z1, a wireless plasma that measures just an inch thick

TC-P54Z1 overview shot

papaleo

Citaat van: Dirkie op januari 11, 2009, 08:14:03
Je hebt een goede/mooie installatie !!!! (Mooie afwerking van de wand.)
Ik ben zelf aan het verbouwen, dus hier en daar een paar ideeën oppikken... :-)

Thx,
ik zou zeggen doe je voordeel er mee.... ;)
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Snowmaster

Mijn vrouw zou compleet een hartverzakking krijgen van jouw set (ik niet hoor  ;D).
Waarschijnlijk zou dit voor mij betekenen : set eruit of ik eruit  :'(

papaleo

Citaat van: Snowmaster op januari 11, 2009, 17:07:10
Mijn vrouw zou compleet een hartverzakking krijgen van jouw set (ik niet hoor  ;D).
Waarschijnlijk zou dit voor mij betekenen : set eruit of ik eruit  :'(

Komt nog bij dat dit mijn set-up van 2006 was......,heb voor de compleetheid verleden jaar ook nog maar eens de (2x) JC1's aangeschaft deze staan nu op de hoeken van het meubel  :biggrin:

'set er uit of ik er uit': Dan is de keuze toch niet zo moeilijk  ;D kom niet aan mijn set...grrr..

Snowmaster

Man oh man....als jij de volumeknop effe niet goed hebt staan, blaas je volledig uit je stoel  8).

Moet toch wel een kick geven met zoveel membraamopervlak. Bij een pistoolschot schrik je je vast al kapot bij gewoon TV/gespreksvolume  ;D.  Mits je set snel genoeg is, maar daar ga ik wel van uit.
Mooi hoor, Papaleo !

Davey

Citaat van: papaleo op januari 11, 2009, 17:31:17
Komt nog bij dat dit mijn set-up van 2006 was......,heb voor de compleetheid verleden jaar ook nog maar eens de (2x) JC1's aangeschaft deze staan nu op de hoeken van het meubel  :biggrin:

'set er uit of ik er uit': Dan is de keuze toch niet zo moeilijk  ;D kom niet aan mijn set...grrr..

Het ziet er fantastisch uit papaleo  :bigsmile:

The Kurgan

Man wat heb jij een hippe set zeg!!!!!!!!!!!

papaleo

Speedy

Citaat van: papaleo op januari 11, 2009, 17:31:17

Geweldig mooi spul. Zou willen dat ik daar de ruimte (en de vrouw  :biggrin: en de centjes natuurlijk) voor had.

Maarrreeeeeeh beetje oud plasmaatje is het niet? :P
Denon AVR-3808A, Denon DVD1930, B&W CDM-9NT, B&W HTM-62, B&W 684, B&W 686, Pioneer PDP-436XDE, Sony RDR-HX1010, Sony RDR-HX1070, Sony Playstation3, WII

papaleo

Citaat van: Speedy op januari 14, 2009, 15:31:27

Maarrreeeeeeh beetje oud plasmaatje is het niet? :P

Klopt...,maar als ik deze nog vergelijk met veel nieuwe generatie plasma's (geen Pio en Pana) dan voldoet die kwa PQ nog meer dan prima, en ik gebruik 'm alleen maar voor TV kijken...nauw..,dan kan die nog wel 'n poosje mee hoor  ;)

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

The Kurgan

Citaat van: jowi op januari 16, 2009, 08:46:42
Zat net een review te lezen over een 58PZ800, en daar vertelde men dat deze serie de 24p uit je bluray maar op max 1080p48 kan afspelen, in tegenstelling tot de Kuro's, die dit op 1080p72 af kunnen spelen. Daarbij kwam dat de 1080p48 mode ook nog eens flikkerde. Iemand die daar meer van weet?

Ondanks het feit dat ik er 1 wil hebben, moest ik vanmiddag concluderen dat de Pioneer KRP 500A dat ook nog steeds doet, zij het in veel mindere mate.
De Panasonic echter doet dit al bij een lagere lichtopbrengst, dus zelfs bij donkere scene's. Ook vind ik de bewegingsonscherpte bij Panasonic meer in het oog springen.
Bijde toestellen waren niet gecalibreerd"door een expert", en in hoevere dit met Calibratie te verminderen is, is natuurlijk ook nog maar de vraag. { Waarschijnlijk helemaal niet, en inherrent aan de plasma technologie van dit moment }
Men schijnt dit in de toekomst op te willen lossen door middel van het verhogen van de verversingssnelheid naar 600 hz.

Met uitzondering van enkele blurayspelers, is schokken bij bluray een normaal verschijnsel, en zeer storend bij een flikkerend beeld.
De pioneer 51 71 en 91, of de DEnon 3800 en 2500 hebben hier minder moeite mee dan de instapmodellen van Sony en Panasonic.
Frank Doorhof test een Dune mediaspeler met bluraydrive, die zeer vloeiend schijnt te werken. Als deze man iets zegt is het niet uit de lucht gegrepen.

The Kurgan

Citaat van: jowi op januari 16, 2009, 22:39:34
Net een heel stuk zitten lezen op avsforum over Pana's 48Hz oplossing. Unaniem oordeel daar is inderdaad een slechte oplossing, eigenlijk niet te gebruiken. Echter de normale 60Hz met 3:2 pulldown werkt gewoon erg goed en laten we wel wezen... zo kijken we eigenlijk al jaren dvd, en zo kijk ik eigenlijk al jaren HD... en ik heb me er zelden tot nooit aan gestoord.

Dus het was geen issue meer... totdat ik las dat de Pioneer Kuro het met 72Hz gewoon probleemloos flikkervrij zou doen... pfff.... nu ben ik bang dat ik iets ga missen wat ik nog nooit ervaren heb :)

Serieus, ben er nog niet uit wat ik zal doen. Mijn gevoel zegt me dat Panasonic gewoon een veel betere value for money is, een 58" ben je zo'n 4500 euro kwijt denk ik, en voor een 60" Kuro, dat is maar 2" groter, 6500 euro... dat is 1000 EURO PER INCH, dat is eigenlijk belachelijk...

Misschien dat in een ideale, perfect verduisterde omgeving de Kuro heer en meester is... maar in real life... daglicht, kunstlicht, huiskamer... geloof ik niet dat de Panasonic onder zal doen voor een Kuro... toch? ;)

Toch zou ik het risico niet nemen. Doorsneegenomen bekijk je veel SD materiaal, en daar is de pio toch echt mooier mee. Los van de estetische waarde van de pioneer, is het beeld van Panasonic toch wat oubolliger, en minder scherp. Ik raak prijstechnisch ook vaak in de ban van de Panasonic's, maar nu ik er een gehad heb hoef ik niet meer { TH 37 PV 70 } Wel veel waar voor het geld, maar niet echt, of echt niet mijn ideale toestel. Bij Pioneer blijf ik telkens weer onder de indruk van de realistiche kleuren, en zwartwaarden.
Hoewel te duur, word mijn volgende toestel weer een Pioneer. Mijn huidige 427 XA heeft ook last van Judder en flikkeren, maar ook veel eigenschappen die dit weer goedmaken.

Snowmaster

Citaat van: jowi op januari 17, 2009, 09:56:07
Kijk, en DAT is nu te verhelpen met een ISF calibratie, De Pana zal daardoor niet onder doen voor de Pio.
Dat is dus feitelijk geen argument...

En wat betreft SD materiaal, het is een illusie om te denken dat je dat ooit mooi krijgt op een scherm groter dan 20" ;)
Dus ook dat boeit me niet zo, SD is gewoon zwaar achterhaald en niet om aan te zien, op geen enkel scherm :)

De eerste opmerking is waar, maar daarna onderschat je de mogelijkheden voor SD beeld.

SD is op een 50" met de nodige inspanningen heel erg strak te krijgen. Ook op een 60" is dit probleemloos mogelijk.
Ik kan hier gewoon op een meter afstand van het scherm TV kijken. Een goed opgenomen buitenopname in SD overstijgt soms DVD kwaliteit en het beeld krijgt dan zelfs "HD neigingen".

Wel is zo, dat een SD signaal heel erg kwetsbaar is voor storingen. Als er iets niet klopt in je keten dan gaat dit onmiddelijk ten koste van de beeldkwaliteit. HD kan beter tegen een stootje en door de hoge resolutie valt het minder dat je flinke kwaliteit inlevert.

simonsscj

Citaat van: jowi op januari 17, 2009, 12:49:13
Boeit me niet. DVD ook niet trouwens. Ik ben een HD kijker.

Met een beetje kijkafstand is het verschil tussen sd en hd al niet meer waarneembaar, tenzij je fors groter dan 60" projecteerd.

celerontje

Met mijn gekalibreerde 720p beamer op een 1,20 breed scherm, 2,50 kijkafstand, kan ik prima SD kijken, maar dan moet het wel een goede DVD zijn.
Maar ik kijk natuurlijk ook het liefst HD, daarom staat er bij mij nu ook een BD speler te pronken.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!