Douma's stereo-zolder met een vleugje HT (Arcam?)

Gestart door Douma, november 6, 2008, 21:13:43

Vorige topic - Volgende topic

Douma

Het probleem is gevonden. De link naar een afbeelding van een specifiek album. Raar dat mijn virusscanner daar eerst niet moeilijk over deed. Dit doet hij nu namelijk wel. Maar goed, dit topic is weer veilig. ;D
"Nothing lasts, but nothing is lost."

sj0er-D

ik geloof het niet! ik post hier nooit meer!

;D ;D ;D

Douma

Ondertussen volop aan het genieten van de JBL's. Nooit geweten dat dit mogelijk was met dit merk. :P ;D Ik heb intussen de basreflexpoorten iets gedempt om poortruis op hogere volumes te verminderen. Dit is gedaan met tochtstrip. Ik zal binnenkort wel een foto plaatsen.

Meesterwerkje van Sasha staat op dit moment te spelen. Aanrader voor de liefhebber van een stukje house met inhoud.

blue-eyes

Citaat van: Douma op april 11, 2009, 21:39:41
Ondertussen volop aan het genieten van de JBL's. Nooit geweten dat dit mogelijk was met dit merk. :P ;D Ik

Je snapt dat ik nu wel MOET reageren :P

Ga zeker niet zoeken naar K2 S9800's, je gaat failliet en je hebt een obsessie ;D

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Douma

CiteerJe snapt dat ik nu wel MOET reageren  :P

Ga zeker niet zoeken naar K2 S9800's, je gaat failliet en je hebt een obsessie  ;D

Haha, ik moest inderdaad aan je denken toen ik de vorige post aan het tikken was. Ti2k's had je toch? Ben ik ook wel benieuwd naar. Heb er veel lovende woorden over gelezen.

blue-eyes

Je bent welkom hoor ;)
Je hebt dan alleen geen laag zoals je gewend bent. De Ti-K2 gaat vanaf 50Hz snel naar beneden.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Douma

CiteerJe bent welkom hoor  ;)
Je hebt dan alleen geen laag zoals je gewend bent. De Ti-K2 gaat vanaf 50Hz snel naar beneden.

Ik heb hier ook echt de ondersteuning van een sub nodig. De L20T's gaan vanaf zo'n 60Hz snel naar beneden. Mocht ik eens in de buurt zijn dan geef ik wel een seintje. Zou de Ti2k's graag eens beluisteren.

Douma

Er zitten op dit moment een paar kleine updates in het vat. Nou ja, eentje is er al uit gehaald. Een Pronto RU890. Ik was al tijden op zoek naar een afstandsbediening voor mijn Denon. Meerdere simpele universele afstandsbedieningen geprobeerd, maar geen van die wilde de Denon bedienen. Een originele afstandsbediening was me te duur. Ik ben toen op zoek gegaan naar een afstandsbediening die een goed bereik had. Een die je niet hoeft te richten. Zo kwam ik op de Pronto RU890 uit.
Ik moet zeggen dat deze enorm goed bevalt. Ik hoef niet te richten, niet eens de afstandsbediening op te pakken. Dat ding ligt gewoon naast me en ik kan zo alles bedienen. een van de betere aankopen van de laatste tijd.

Verder heb ik vandaag een pakketje van Capsandcoils binnen gekregen. Ik ga de filters van mijn JBL's aanpakken. De tweeter iets dempen en betere condensatoren plaatsen. Binnenkort zal er wel een verslagje van de operatie gepost worden.

Waar ik al een tijdje mee in het hoofd liep, was een stukje spijt. Nou ja, spijt is een groot woord. Ik heb ooit eens een stel Emes White luidsprekers gehad die fantastisch klonken. Op dat moment wilde ik alleen meer laag - de Emes White vallen snel af onder de 80Hz - en had ik nog geen sub. Dus de Emes' verkocht. Gelukkig aan een bekende die ze op de slaapkamer gebruikt. Ik zou deze graag terug willen. Terug kopen gaat niet zomaar want dan heeft die persoon geen luidsprekers meer. Daarom heb ik vandaag een stel Rogers DB101 uit de eerste serie gekocht. In goede staat en inclusief de originele doos. Deze luidsprekers wil ik vervolgens proberen te ruilen tegen de Emes'. Natuurlijk moet er wel eerst geluisterd worden naar de Rogers, want ik ben erg benieuwd hoe deze klinken. Waarschijnlijk beter dan dat ze eruit zien. :P

De Rogers DB101:

En deze luidsprekers wil ik dus graag weer terug hebben:

JeKa

Ik vind die rogers wel wat hebben moet ik zeggen.

Douma

CiteerIk vind die rogers wel wat hebben moet ik zeggen.

Ze zien er mij wat te "Chinees" uit. ;D Ook al zijn dit de laatste echte Rogers voordat de Chinezen de naam over hebben genomen. Maar misschien valt het wel mee als ik ze in levende lijve aanschouw.

solitaire

De 101 was er in drie verschillende afwerkingen meen ik (alle drie iid. een beetje tacky, helaas): onderstaand de kevlar-look uitvoering.

W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

WickedGame

Citaat van: Douma op april 11, 2009, 21:39:41
Ondertussen volop aan het genieten van de JBL's. Nooit geweten dat dit mogelijk was met dit merk. :P ;D Ik heb intussen de basreflexpoorten iets gedempt om poortruis op hogere volumes te verminderen. Dit is gedaan met tochtstrip. Ik zal binnenkort wel een foto plaatsen.

Meesterwerkje van Sasha staat op dit moment te spelen. Aanrader voor de liefhebber van een stukje house met inhoud.

Ik moest zo gruwelijk wennen aan dit album... Maar naar maten de tijd verstrekt waardeer ik hem steeds meer. Vooral de nummers van M83, Ladytron (geweldige track) en Telefon To Tel Aviv zijn uitblinkers naar mijn mening.

Overigens plezier van JBL kan best zolang je maar de juiste series van JBL hebt. De Tik's, de L-series o.a. zijn prima speakers. heb zelf nog een setje JBL L4 die nog steeds een puik geluid levert.

Douma

CiteerIk moest zo gruwelijk wennen aan dit album... Maar naar maten de tijd verstrekt waardeer ik hem steeds meer. Vooral de nummers van M83, Ladytron (geweldige track) en Telefon To Tel Aviv zijn uitblinkers naar mijn mening.

Van wennen was bij mij geen sprake. Vond het direct een fantastisch album. Haalt mijn inziens niet het niveau van de eerste Involver, maar komt dicht in de buurt. Die tracks die je noemt zijn voor mij ook uitblinkers, al is het een album die je gewoon helemaal moet luisteren. Fundacion NYC van Sasha vind ik ook geniaal. Wat een sfeertje!

Vorige week donderdag voor de vierde keer(voor de derde keer in de Panama) naar John Digweed geweest. Voor mij toch wel de topper als het om "involving" livesets gaat. Wat een feestje! Ze hadden ook net een nieuw geluidssysteem geplaatst. 4x Function One R2, 2x Function One AX88. De subs weet ik zo niet. Maar wat een geluid! Loeihard, maar erg gedetailleerd. Geen brij van tonen zoals je jammer genoeg te vaak hoort bij PA sets. 

WickedGame

Citaat van: Douma op mei  6, 2009, 10:12:14
Van wennen was bij mij geen sprake. Vond het direct een fantastisch album. Haalt mijn inziens niet het niveau van de eerste Involver, maar komt dicht in de buurt. Die tracks die je noemt zijn voor mij ook uitblinkers, al is het een album die je gewoon helemaal moet luisteren. Fundacion NYC van Sasha vind ik ook geniaal. Wat een sfeertje!

Vorige week donderdag voor de vierde keer(voor de derde keer in de Panama) naar John Digweed geweest. Voor mij toch wel de topper als het om "involving" livesets gaat. Wat een feestje! Ze hadden ook net een nieuw geluidssysteem geplaatst. 4x Function One R2, 2x Function One AX88. De subs weet ik zo niet. Maar wat een geluid! Loeihard, maar erg gedetailleerd. Geen brij van tonen zoals je jammer genoeg te vaak hoort bij PA sets. 

Toevallig al de Balance 014 van Joris Voorn gehoord? Zo NEE! Doen!  :biggrin:

Douma

CiteerToevallig al de Balance 014 van Joris Voorn gehoord? Zo NEE! Doen!   :biggrin:

Maar natuurlijk!;D Heerlijk album. Zit technisch erg goed in elkaar. Zo te zien zitten wij wat house muziek betreft wel aardig op een lijn. Ik zal een dezer dagen eens een lijstje maken met de voor mij beste house albums van de laatste jaren. Misschien is er voor jou nog wat nieuws te ontdekken.

WickedGame

Citaat van: Douma op mei  6, 2009, 10:45:01
Maar natuurlijk!;D Heerlijk album. Zit technisch erg goed in elkaar. Zo te zien zitten wij wat house muziek betreft wel aardig op een lijn. Ik zal een dezer dagen eens een lijstje maken met de voor mij beste house albums van de laatste jaren. Misschien is er voor jou nog wat nieuws te ontdekken.

Lijkt me leuk, al ben ik wel breed qua electronische muziek. Markus Schulz, Dj Shah, Leon Bolier kan ik ook altijd wel waarderen. En tja soms heb je van die dagen dat er zelfs de oldschool hardcore passeert.  :biggrin:

Maar een goed progressive/house album kan ik altijd wel waarderen. Vind vaak dergelijke albums veel emotie hebben. Met name het wat duistere progressive heeft een hoge mate van voorkeur. Mede forumlid hier fatalfelix heeft op clubcharts een topic staan met "Donkere zware en uitzichtloze progressive platen" waarin toch wel juweeltjes worden gepost.

Douma

CiteerLijkt me leuk, al ben ik wel breed qua electronische muziek.

Ik zelf ook, al is de trance hoek niet mijn ding.

CiteerEn tja soms heb je van die dagen dat er zelfs de oldschool hardcore passeert.   :biggrin:

Dat doet het hier ook nog wel eens. Voornamelijk de hardcore uit de jaren 90 uit de Ruffneck stal.

CiteerMaar een goed progressive/house album kan ik altijd wel waarderen. Vind vaak dergelijke albums veel emotie hebben. Met name het wat duistere progressive heeft een hoge mate van voorkeur. Mede forumlid hier fatalfelix heeft op clubcharts een topic staan met "Donkere zware en uitzichtloze progressive platen" waarin toch wel juweeltjes worden gepost.

Duistere progressive. Ook wel Dark House genoemd. Heerlijk! Ken je de volgende albums:

Balance 002 mixed by Kasey Taylor (en dan voornamelijk de 2de cd)
No Nonsense mixed by Gab Olivier
Resolution mixed by Anthony Pappa
Bedrock compilation mixed by Chris Fortier

Deze zitten in het dark house/duistere progressive straatje. Ik heb ooit eens een draadje gestart op het forum van progressivehouse.com. Misschien staan daar ook nog wat tips voor je tussen:
Looking for some Dark House

Net even een kijkje genomen in het topic op clubcharts. Denk dat ik driekwart van de platen ken. Grappige is dat ik hier op mijn werk geen geluid op mijn pc heb, maar alleen door het lezen van al die titels al kippevel krijg. Wat muziek al niet met je kan doen, ook al luister je er niet eens naar.

WickedGame

Citaat van: Douma op mei  6, 2009, 11:57:35
Ik zelf ook, al is de trance hoek niet mijn ding.

Dat doet het hier ook nog wel eens. Voornamelijk de hardcore uit de jaren 90 uit de Ruffneck stal.

Duistere progressive. Ook wel Dark House genoemd. Heerlijk! Ken je de volgende albums:

Balance 002 mixed by Kasey Taylor (en dan voornamelijk de 2de cd)
No Nonsense mixed by Gab Olivier
Resolution mixed by Anthony Pappa
Bedrock compilation mixed by Chris Fortier

Deze zitten in het dark house/duistere progressive straatje. Ik heb ooit eens een draadje gestart op het forum van progressivehouse.com. Misschien staan daar ook nog wat tips voor je tussen:
Looking for some Dark House

Net even een kijkje genomen in het topic op clubcharts. Denk dat ik driekwart van de platen ken. Grappige is dat ik hier op mijn werk geen geluid op mijn pc heb, maar alleen door het lezen van al die titels al kippevel krijg. Wat muziek al niet met je kan doen, ook al luister je er niet eens naar.

De balance serie heb ik compleet dus die 002 ken ik. Ook de Bedrock compilation is een bekende. Resolution zegt me niks en zal ik vanavond eens bekijken, dit geld ook voor de No Nonsense cd.

Het duistere progressive straatje ligt mij erg goed. Altijd wel kippenvel momentjes, en wat je zegt dat clubcharts topic doet het erg goed met kippenvel momenten. Dat fatalfelix zich hier nog niet gemeld heeft verbaasd me ;)

Douma

CiteerResolution zegt me niks en zal ik vanavond eens bekijken, dit geld ook voor de No Nonsense cd.

Resolution heb ik origineel. No Nonsense kon ik nergens origineel vinden. Pas na erg lang zoeken heb ik deze in mp3 formaat kunnen bemachtigen.

CiteerDat fatalfelix zich hier nog niet gemeld heeft verbaasd me  ;)

Zou wel toevallig zijn als hij dit topic leest. Je moet er maar net tegenaan lopen.

Douma

Vanavond heb ik de scheidingsfilters van mijn JBL's aangepakt. Over de klank ga ik nog niet veel zeggen. Eerst maar eens rustig in laten spelen. De eerste indrukken wil ik jullie alleen niet onthouden. Het hoog is wat volume betreft stukken beter in balans met de rest. Wat me verder opvalt is dat er meer "gelaagdheid" in het midlaag te horen lijkt te zijn. Verder durf/kan/wil ik nog geen andere uitspraken doen. Tijd zal het leren.

Verder heb ik vandaag twee pakketjes gemist.:( Een pakket zal de Rogers bevatten. Het andere pakket een experimentje. Mijn dank aan een forumlid. Hierover later meer.

solitaire

Citaat van: WickedGame op mei  6, 2009, 10:25:23
Toevallig al de Balance 014 van Joris Voorn gehoord? Zo NEE! Doen!  :biggrin:

Heb z'n 'Essential Mix 04-17-2009' vanochtend beluisterd, en voor mij is dat de enige mix van zijn hand die ik bewaar. Die mix heeft minimal/tribal invloeden, en da's meer mijn kopje thee.

Ja ja, 'k ben wel een blues/folk/minimal man, maar soms kan electronisch/dance me wel bekoren. Vooral dingen van Karotte, Dominik Eulberg, veel Stephan Hinz spul ook, uit de Harry Klein club scene komt veel moois voort, Joachim Spieth, Michel de Hey blijf ik een zwak voor houden (heb ik helaas weinig muziek van beschikbaar), Umek, wat dieper maar ook lekker is Nima Gorji , ... Maar ongeveer 5% van wat ik luister valt in deze categorie muziek, alles van HDD (bij elkaar ong. 75Gb), maak ook hier is goede muziek te vinden !

W.

WickedGame

Citaat van: solitaire op mei  8, 2009, 13:49:06
Heb z'n 'Essential Mix 04-17-2009' vanochtend beluisterd, en voor mij is dat de enige mix van zijn hand die ik bewaar. Die mix heeft minimal/tribal invloeden, en da's meer mijn kopje thee.

Ja ja, 'k ben wel een blues/folk/minimal man, maar soms kan electronisch/dance me wel bekoren. Vooral dingen van Karotte, Dominik Eulberg, veel Stephan Hinz spul ook, uit de Harry Klein club scene komt veel moois voort, Joachim Spieth, Michel de Hey blijf ik een zwak voor houden (heb ik helaas weinig muziek van beschikbaar), Umek, wat dieper maar ook lekker is Nima Gorji , ... Maar ongeveer 5% van wat ik luister valt in deze categorie muziek, alles van HDD (bij elkaar ong. 75Gb), maak ook hier is goede muziek te vinden !

W.

Ik zwijg maar even over mij HDD  ;D

Citaat van: Douma op mei  6, 2009, 15:40:34
Resolution heb ik origineel. No Nonsense kon ik nergens origineel vinden. Pas na erg lang zoeken heb ik deze in mp3 formaat kunnen bemachtigen.

Zou wel toevallig zijn als hij dit topic leest. Je moet er maar net tegenaan lopen.

Ben er helaas nog niet aan toegekomen. Erg druk met zaken regelen voor mijn appartement die aankomende donderdag word opgeleverd.

solitaire

Citaat van: WickedGame op mei  8, 2009, 14:30:33
Ik zwijg maar even over mij HDD  ;D

Ach, de PC is nog maar sinds heel recent voor mij een geluidsbron: heb over de laatste, zeg 2 jaar, een kleine 1400Gb aan HighDef geluidsfiles verzameld, maar nog steeds is voor mij de PC absoluut geen serieuse manier van naar muziek luisteren. Zo gezien is 75Gb erg veel uren potentieel luisteren naar een bron waar je niet graag naar luisterd ...
Nog steeds schrijf ik data op een schijfje en leg die in een CD/DVD speler om te beluisteren, en bij gebrek aan een player douw ik m'n CD'tjes in de drive van m'n PC ipv. ze op HDD weg te schrijven en vandaar 'af te spelen' ... :yin-yang:

Veel plezier met je appartement !! Da's pas een pracht vooruitzicht 8).

W.

Douma

CiteerHeb z'n 'Essential Mix 04-17-2009' vanochtend beluisterd, en voor mij is dat de enige mix van zijn hand die ik bewaar. Die mix heeft minimal/tribal invloeden, en da's meer mijn kopje thee.

Dan denk ik dat je Balance 014 toch ook eens moet gaan luisteren. Natuurlijk wel op een moment dat je in de mood bent voor dit soort muziek.

CiteerJa ja, 'k ben wel een blues/folk/minimal man, maar soms kan electronisch/dance me wel bekoren. Vooral dingen van Karotte, Dominik Eulberg, veel Stephan Hinz spul ook, uit de Harry Klein club scene komt veel moois voort, Joachim Spieth, Michel de Hey blijf ik een zwak voor houden (heb ik helaas weinig muziek van beschikbaar), Umek, wat dieper maar ook lekker is Nima Gorji , ... Maar ongeveer 5% van wat ik luister valt in deze categorie muziek, alles van HDD (bij elkaar ong. 75Gb), maak ook hier is goede muziek te vinden !

Het gross van de minimal dat wordt uitgebracht doet me helemaal niets. Te veel dezelfde meuk. Erg jammer dat de minimal scene zo commercieel is geworden. Iedere halfbakken producer denkt wel even wat minimal te kunnen produceren. Er lastig om dan het goede spul eruit te filteren.

Ik had niet verwacht dat je ook wel eens dance/elektronisch zou luisteren. Leuk om te horen.

Even wat anders...

Toen ik net thuis kwam lagen er twee pakketjes op mij te wachten. De Rogers en het experimentje. De Rogers zijn in bijna perfecte staat. Een van de behuizingen heeft rechtsachter toch een hele kleine beschadiging. Valt verder absoluut niet op. Originele verpakking erbij. Ik ben tot nu toe een blij man.
Hoe ze klinken? Geen idee. ;D Ik sluit ze eerst nog niet aan. Een ding tegelijk en de JBL's waren eerst. De eerste indrukken wat uiterlijk betreft:

Minder "lelijk" dan ik dacht. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat hier muziek uit komt. Lichte plastic rommel. Nog geen 2,5 Kg per stuk. Ben erg benieuwd. Ik zal me binnenkort laten verrassen. Ik zal zo kijken of ik een camera kan lenen van een huisgenoot. Maak ik een paar fotootjes.

solitaire

Citaat van: Douma op mei  8, 2009, 17:17:32
Lichte plastic rommel. Nog geen 2,5 Kg per stuk. Ben erg benieuwd.

Nog steeds is 'gewicht' een positief oordeel in audio-land. OK, meestal is een stevige, dus zware, voeding een voordeel, maar volgens mij is zelfs hier een optimaal toegepaste voeding belangrijker. En die hoeft niet per se zwaar te zijn.

Electronica met een zware behuizing ? Absoluut niet generiek een voordeel.

Zware luidsprekerkasten. Eerder een nadeel dan een voordeel !

Luisteren, en dan de rest. Klinkt het k*t, kan het door van alles en nog wat komen.

W.