Douma's stereo-zolder met een vleugje HT (Arcam?)

Gestart door Douma, november 6, 2008, 21:13:43

Vorige topic - Volgende topic

solitaire

Citaat van: Douma op mei  8, 2009, 17:17:32
Ik had niet verwacht dat je ook wel eens dance/elektronisch zou luisteren. Leuk om te horen.

Voor mij is ieder stuk muziek in basis interessant, en ieder stuk wordt beluisterd. Is het niets, is dat mijn oordeel over dat stuk, niet over de soort. Zo luister ik naar dance/elektronisch, geniet van het ene, walg van het andere, maar blijf luisteren. Mijn geluk: ik heb een geheugen als een mug. Een dode. Ik denk dat ik de ene muziekstroming leuker vindt als het andere, maar luister ik verder ben ik direct in de war gebracht. Da's fijn. Het enige nadeel hierbij is IMO dat ik nagenoeg niets weet over muziekleer, stromingen, onderlinge verbanden, ... puur omdat ik ieder stuk muziek als stuk muziek benader. (PS. dit is eigenlijk precies zoals ik geluidsapparatuur benader ...)

Het laaste live concert dat ik bezocht was een minimal-bijeenkomst. Het waren drie dagen waarvan ik de middelste aan me voorbij heb laten gaan. Wat deed ik toen ik terugkeerde van de eerste dag ? Ik luisterde naar een stuk gesproken woord (waar ik ook liefhebber van ben), omdat de sfeer daarin voor mij in het vervolg lag van wat ik live hoorde.

Dus ja, ik luister naar dance/elektronisch, maar weet er hoegenaamd niets van ! Ik mis vast veel ;).

W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

AnubisNefer

Citaat van: Douma op april 11, 2009, 21:39:41
Ondertussen volop aan het genieten van de JBL's. Nooit geweten dat dit mogelijk was met dit merk. :P ;D Ik heb intussen de basreflexpoorten iets gedempt om poortruis op hogere volumes te verminderen. Dit is gedaan met tochtstrip. Ik zal binnenkort wel een foto plaatsen.

Meesterwerkje van Sasha staat op dit moment te spelen. Aanrader voor de liefhebber van een stukje house met inhoud.

Invol2er van Sasha, inderdaad meesterlijk.  Er zijn voor mij weinig albums die je zo vastgrijpen en meenemen op reis. Werkelijk fantastische album. Zelfs op een lage volume klinkt het behoorlijk lekker en dat voor ''elektronische'' muziek.  :biggrin:
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

Douma

CiteerInvol2er van Sasha, inderdaad meesterlijk.  Er zijn voor mij weinig albums die je zo vastgrijpen en meenemen op reis. Werkelijk fantastische album. Zelfs op een lage volume klinkt het behoorlijk lekker en dat voor ''elektronische'' muziek.   :biggrin:

Fundacion NYC van Sasha doet anders ook een aardige poging. Samen met de eerste cd van Global Underground 31. Ach, er is echt enorm veel goede meeslepende muziek. Gelukkig wel.;D Maar de beide Involver albums staan voor mij ook aan de top.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

Bij deze een paar foto's van de Rogers. Let even niet op de fotografische kwaliteiten. Kan het statiefje niet vinden.

Ik heb ze toch eventjes aangesloten gehad omdat ik wel erg benieuwd was. De kleine dingen maken zeker muziek. Erg goed kan ik ze niet beoordelen omdat ik ze maar even beluisterd heb. Ze zetten een mooi ruimtelijk plaatje neer. Het geluid is direct te noemen. Maar het geluid wordt niet voor de speakers geplaatst. En voor hun grootte willen ze best hard.:) Deze gaan alleen wel weer de deur uit gaan. Ik wilde ze inzetten bij een ruil, maar de speakers waar ik ze tegen wil ruilen zitten toch in een hogere klasse. Jammer maar helaas.

Dus wie nog een compact stel speakers wil hebben voor op de slaapkamer of bij de computer... Sla je slag! ;D

Douma

Bij deze staan de Rogers TE KOOP.

Douma

De Rogers zijn inmiddels weer verkocht. In ongeveer een uur tijd. ;D Dat is me nog niet eerder overkomen. Ik zou er bijna door gaan twijfelen.:P

Nu die enorme bakbeesten de deur uit zijn is er ruimte voor wat anders. Het geld is al afgeschreven... dus het grote wachten kan beginnen.:) Twee Engelse producten zullen mijn kant op komen. Eentje om misschien alsnog de ruil mee te doen, maar het zou mij niet verbazen als deze blijven staan om de RA8's te vervangen.

De tweede engelsman - of is het een engelsvrouw? - gaat mijn Marantz CD63se vervangen. Twee redenen om de Marantz de deur uit te doen...
De Marantz begint een beetje kuren te vertonen. De aandrijfsnaar voor het laadje moet vervangen worden. Daarnaast slaat de cd speler soms 1 keer over op het moment dat er handmatig een ander nummer is gekozen. Als ik een heel album luister ondervind ik geen problemen. Misschien iets simpels, maar ik waag me er wat reparatie betreft niet aan. Versterkers ok, maar cd-spelers nog maar niet. De Marantz zal er voor een zacht prijsje uit gaan. Er kan nog best wel plezier aan beleeft worden, want verder werkt dat ding nog goed.
De tweede reden is dat ik niet zo gecharmeerd ben van het hoog. Dit is ten opzichte van mijn externe geluidskaart soms wat schel. Ik heb de CD63 ook al een tijdje, dus het was ook weer tijd voor wat nieuws.

hmmm... drie redenen dus. ;D

De opvolger wordt natuurlijk een tweedehands exemplaar. Uit de stal van Creek Audio. De cd43.

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat ik bij akoestische en rustige muziek erg allergisch ben voor een scherp of schel hoog. S-klanken die iets te aanwezig zijn verpesten voor mij het luistergenot, hoe goed de rest dan ook mag klinken. Ik hoef geen alles onthullende set te hebben. Ik wil dat al mijn muziek goed klinkt en niet alleen de goede opnames. Muzikaliteit en betrokkenheid/intimiteit zijn bij mij de sleutelwoorden. En voor mij gaat dat samen met een laidback/romantisch/warm geluid.
Ik heb de Creek jaren geleden beluisterd en kan me herinneren dat ik het een heerlijk klinkende cd-speler vond, maar toentertijd te weinig pit had in mijn oren. Afgelopen week kwam er eentje op mijn pad en ik heb besloten deze te kopen. Best wel spannend omdat ik niet zeker weet of deze speler nu bij mijn smaak past, maar ik heb goede hoop.:)

Edit: Na schoonmaken van de lens met alcohol en vervangen van het snaartje is de Marantz weer netjes in orde.

Douma

Voor wat betreft mijn JBL's ben ik zeer tevreden. In combinatie met de Gemini sub en de Denon versterker heb ik een heerlijke set voor elektronische muziek te pakken. Een lekker "vol" geluid met flink wat punch en detail. Af en toe nog wat rommelig laag, maar dat heeft heb de akoestiek te maken. Tijdelijk anders opstelen verhelpt dit. Waarom tijdelijk opstellen? De luidsprekers moeten dan meer in de kamer komen te staan en vanuit esthetisch en praktisch oogpunt vind ik dit niet ideaal. Af en toe doe ik dit wel, als ik langer ga luisteren. Maar van het verslepen en goed opstellen van die loeizware stands wordt mijn rug ook niet gelukkig. :)

Douma

Vandaag heb ik de potentiele vervangers van mijn Richard Allan binnen gekregen. Het is een stel Castle Tay luidsprekers. Ik heb ze net provisorisch opgesteld. Zoals op de foto te zien is.;D Dit om ongeveer de juiste hoogte te krijgen. De Tay's hebben namelijk de tweeter onder de mid/woofer zitten.
De eerste indrukken zijn zeer positief. Heerlijk rustig bijna ingetogen, maar gedetaileerd geluid. Maar wat me het meeste bevalt is dat ik direct naar de muziek aan het luisteren ben ipv naar de luidsprekers. Ik moet me er echt toe zetten om naar de klank te luisteren. :bigsmile:
Ben nu Diana Krall - The Girl In The Other Room aan het luisteren. Zit met volle teugen te genieten. Wat is muziek luisteren ook mooi.

Even snel twee foto's geschoten:

-madison-

Zien er goed uit!
Waarom kies je trouwens telkens voor monitor speakers? Een vloerstaander vind ik zelf wat "completer" klinken.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Douma

CiteerZien er goed uit!
Waarom kies je trouwens telkens voor monitor speakers? Een vloerstaander vind ik zelf wat "completer" klinken.

Ik heb je Gemini ook nog staan.:) Met vloerstaanders krijg ik al snel een probleem in het laag door de akoestiek. Met monitoren en een sub is dit beter in de hand te houden.

Douma

De upgraderegen is nog niet voorbij.;D Ik heb besloten mijn projector de deur uit te doen en een simpele plasma aan te schaffen. De reden hiervoor is dat ik niet goed kan verduisteren en hier ook geen geld in wil steken. Ik heb nogal wat ramen - sommige met ongebruikelijke vormen - op mijn kleine kamertje. Daarnaast vind ik het alleen leuk om helemaal in het donker te kijken als ik een film kijk. Verder ben ik iemand die graag even een serie kijkt of een half uurtje gamed. Dit doe ik nu niet omdat die korte runs niet echt bevordelijk zijn voor de lamp. Dit heeft mij doen besluiten om over te gaan naar een plasma.

Voor de geinteresseerden: VERKOOP TOPIC

Ach, misschien moet ik wel helemaal geen tv meer aanschaffen. Wie heeft dit nu nodig als je zo van muziek kan genieten als ik op dit moment.;D Aanradertje dit:

MLCinema

Heerlijk heh, als je helemaal betrokken raakt bij de muziek. Ik vind dat zo heerlijk altijd! Welke simpele plasma moet het worden?
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Douma

CiteerHeerlijk heh, als je helemaal betrokken raakt bij de muziek. Ik vind dat zo heerlijk altijd! Welke simpele plasma moet het worden?

Muziek luisteren is echt mijn grootste hobby.

Hoogstwaarschijnlijk komt er een Panasonic uit de vorige generatie te staan. De TH-42PX80. Deze gaan er nu voor mooie prijzen uit.

MLCinema

Dat is inderdaad echt een prima scherm :thumbs-up:. Hoe groot projecteerde je nu?
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Douma

CiteerDat is inderdaad echt een prima scherm thumbs-up. Hoe groot projecteerde je nu?

Ik projecteer nu 65". Dat is dus 146cm breed. Ik zit er ongeveer 2,5m van af.

solitaire

"Maar wat me het meeste bevalt is dat ik direct naar de muziek aan het luisteren ben ipv naar de luidsprekers." ♥
Hinterm Horizont geht's weiter.

Douma

Citeer"Maar wat me het meeste bevalt is dat ik direct naar de muziek aan het luisteren ben ipv naar de luidsprekers." ♥

Best wel bijzondere ervaring. Kan me niet herinneren dat ik dit ooit eerder heb gehad. Gisteravond laat de Castle's aangesloten, maar heb er inmiddels al 4 uur luisteren op zitten. Heerlijk. Alleen hierom zullen de Castle's voorlopig blijven staan. Deze gaan niet ingezet worden als ruil. Sterker nog, de behoefte naar de Emes White is echt verdwenen. De Emes White zijn wat dat betreft toch meer luidsprekers waarbij je naar het geluid luistert ipv van naar de muziek.

Hopelijk komt deze week de Creek binnen. Dan eerst even genieten. Ik ben nog niet bezig geweest met de spulletjes die je me hebt toegezonden Wolf. Door de afgelopen en toekomstige upgrade zal ik weer even moeten wennen. Alhoewel... wennen? Iets zegt me dat dit niet lang zal duren.:bigsmile:

JeKa

Citaat van: Douma op mei 20, 2009, 10:06:08
De upgraderegen is nog niet voorbij.;D Ik heb besloten mijn projector de deur uit te doen en een simpele plasma aan te schaffen. De reden hiervoor is dat ik niet goed kan verduisteren en hier ook geen geld in wil steken. Ik heb nogal wat ramen - sommige met ongebruikelijke vormen - op mijn kleine kamertje. Daarnaast vind ik het alleen leuk om helemaal in het donker te kijken als ik een film kijk. Verder ben ik iemand die graag even een serie kijkt of een half uurtje gamed. Dit doe ik nu niet omdat die korte runs niet echt bevordelijk zijn voor de lamp. Dit heeft mij doen besluiten om over te gaan naar een plasma.

Ik denk echt dat je daar spijt van gaat krijgen. Je hebt een afschrijving om van te janken, zo weinig levert je projector nu nog op. ALs ik jou was zou ik het geld dat je nu moet bijleggen voor een plasma gebruiken voor een tweedehands plasma of lcd en je projector mooi laten hangen. Het is niet altijd zomer.......

Douma

CiteerIk denk echt dat je daar spijt van gaat krijgen. Je hebt een afschrijving om van te janken, zo weinig levert je projector nu nog op. ALs ik jou was zou ik het geld dat je nu moet bijleggen voor een plasma gebruiken voor een tweedehands plasma of lcd en je projector mooi laten hangen.

Als jij mij een tweedehands plasma voor 100 euro kan aanwijzen... ;)

CiteerHet is niet altijd zomer.......

Daar heb je gelijk in. Maar dat zou maar 1 reden zijn om de projector te houden. Ik zal nog steeds niet de projector voor half uur sessie aanzetten. En ook in de winter is in het donker kijken ongezellig.
En je weet toch, als ik iets in mijn kop heb... ;D

JeKa

Citaat van: Douma op mei 20, 2009, 13:46:11
Als jij mij een tweedehands plasma voor 100 euro kan aanwijzen... ;)

Daar heb je gelijk in. Maar dat zou maar 1 reden zijn om de projector te houden. Ik zal nog steeds niet de projector voor half uur sessie aanzetten. En ook in de winter is in het donker kijken ongezellig.
En je weet toch, als ik iets in mijn kop heb... ;D

Inderdaad. En ik weet ook dat je nog wel eens spijt ergens van krijgt....

Hoe zat het ook alweer met die speakers die je nu terug probeert te krijgen?  >:D

Douma

CiteerHoe zat het ook alweer met die speakers die je nu terug probeert te krijgen? >:D

CiteerAlleen hierom zullen de Castle's voorlopig blijven staan. Deze gaan niet ingezet worden als ruil. Sterker nog, de behoefte naar de Emes White is echt verdwenen. De Emes White zijn wat dat betreft toch meer luidsprekers waarbij je naar het geluid luistert ipv van naar de muziek.

;D

-madison-

Je enthousiasme werkt aanstekelijk, ik ga nog heerlijk een paar uurtjes luisteren :inlove:
And always, always will.

Douma

CiteerJe enthousiasme werkt aanstekelijk, ik ga nog heerlijk een paar uurtjes luisteren  :wub:

Ik zit inmiddels ook alweer te genieten. Weer Louis op deze latere uurtjes. Dit keer samen met Duke Ellington. Puur genieten dit.

-madison-

Heerlijk he 8) Louis Armstrong staat hier ook regelmatig op! Nu maar even niet, net de hele avond al met 22 blazers lopen repeteren ;D
Zoek eens iets op van Bill Chase, staat hier hoog op het lijstje!
And always, always will.

Douma

Nog twee foto's bij daglicht:

Als het goed is komt vandaag mijn cd-speler binnen. Ben erg benieuwd.