mp3 via ht set

Gestart door u22u, oktober 19, 2008, 17:37:38

Vorige topic - Volgende topic

u22u

goede dag allemaal.

ik moet mijn ega zover zien te krijgen dat ze cd moet gaan luisteren ipv mp3 via ons nieuw aan te schaffen reciever.
ze wil wel een nieuwe goede reciever kopen,maar waar het haar omgaat ,hij hoeft alleen maar mp3 af te spelen vanaf haar ipod.
de boxen mogen/moeten ook goed zijn ( onze oren horen toch niet het verschil tussen een cd uitvoering en mp3 zegt ze ),hier ben ik het dus absoluut niet mee eens en heb haar ook al uitgenodigd voor een luistersessie.
maar ze blijft bij haar standpunt,alleen reciever en goede boxen en de cd op zolder ergens en alleen maar mp3s via de reciever.
wat vinden jullie van mp3 via een goede reciever en goede boxen,ik zie het als een soort ver*rachting van de muziek.
het is allemaal wel gecomprimeerd op 320,beter gaat niet.
hoe krijg ik mijn ega zover dat ze overstag gaat  :-\.
ik denk zelf eerst maar eens een goede reciever en boxen aanschaffen en dan maar hopen dat ze in verloop van tijd overstag gaat.( hebben is hebben zal ik maar denken.

alvast bedank u22u

Xander32

Tja, ega`s(en ego`s) ook  ;D ...

Maar zelf heb ik zowel een dedicated cd-speler en een IPod en dock(basic Apple dock).
Zelfs via mijn speakerset hoor ik duidelijk verschil tussen een (goede) cd en de IPod. Maar muziek via de IPod klinkt echt niet verkeerd hoor. Ik heb zelf de IPod ook vol staan met mp3`s -320 en ik ben daar zeer content mee.

Probeer eerst eens de IPod(via dock), mocht dan de geluidskwaliteit tegen vallen dan kan je altijd nog een cd-speler kopen, toch?

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Ik ben het volledig met de topicstarter eens. MP3 klinkt ten alle tijden slechter dan een originele cd.
Omdat ik morgen mijn nieuwe auto kan ophalen (ja zelf gekocht) heb ik omdat de mogelijkheid er is een paar cd's gemaakt met MP3 muziek. De cd speler in de auto biedt de mogelijkheid tot het afspelen van MP3.
De cd's heb ik netjes via de pc geript naar een wav bestand en omgezet met audiograbber en Lame naar 320 kb/s MP3.
Deze cd's heb ik afgespeelt met mijn dvd speler via mijn onkyo naar mijn eindversterker; het resultaat: klinkt aardig maar het is absoluut geen cd. Je hoort het aan het kale geluid, meer hoog, de diepte van het geluid de volheid is weg. Daarna heb ik via een usb wat MP3's op mijn technisat tv ontvanger gezet, deze accepteert dat, en toen rechtstreeks via mijn voor/eindversterker laten spelen, dus een andere D/A converter; het geluid wordt er niet beter van.
Dus: cd's klinken vele malen beter dan en MP3. Dat wil niet zeggen dat een MP3 slecht klinkt, maar het klinkt magerder dan een cd, ben je het gewend ach dan valt het wel mee, kun je goede vergelijking maken met MP3 en CD dan kies je CD want dat klinkt gewoon voller, zit meer diepte in.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

PjotrrrNL

Je kunt CD's ook met iTunes naar Apple Lossless (ALAC) omzetten en deze dan met de iPod afspelen.
Dat klinkt dan al meteen stukken beter...

Lossless neemt ongeveer twee keer zoveel geheugen in als mp3 en de helft van een CD...

u22u

Citaat van: PjotrrrNL op oktober 19, 2008, 19:35:33
Je kunt CD's ook met iTunes naar Apple Lossless (ALAC) omzetten en deze dan met de iPod afspelen.
Dat klinkt dan al meteen stukken beter...

Lossless neemt ongeveer twee keer zoveel geheugen in als mp3 en de helft van een CD...

thnx dit wist ik niet,dit klinkt al beter.

Xander32

CiteerMaar zelf heb ik zowel een dedicated cd-speler en een IPod en dock(basic Apple dock).
Zelfs via mijn speakerset hoor ik duidelijk verschil tussen een (goede) cd en de IPod. Maar muziek via de IPod klinkt echt niet verkeerd hoor. Ik heb zelf de IPod ook vol staan met mp3`s -320 en ik ben daar zeer content mee.

Probeer eerst eens de IPod(via dock), mocht dan de geluidskwaliteit tegen vallen dan kan je altijd nog een cd-speler kopen, toch?

Mijn eigen uitspraak verdient nuancering: gisteren viel na een tijdje muziek draaien(achtergrondmuziek) de IPod uit(accu leeg). Vervolgens hervat door het afspelen van een cd in de cd-speler: de geluidskwaliteit van mp3 (IPod) en een cd (CD-speler) zijn inderdaad niet met elkaar te vergelijken! Een cd geeft veel meer detail, diepte en warmte dan de wat kale, kille mp3. Dat neemt niet weg dat voor mij de IPod vol met mp3 een welkome aanvulling is in mijn keten, maar zeer zeker geen vervanger van de cd-speler!

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT