Xonar HDAV1.3

Gestart door Durk, september 9, 2008, 23:01:42

Vorige topic - Volgende topic

Durk

Xonar HDAV1.3; dit lijkt me wel een geschikte kaart voor een HTPC; zeker met het 8 kanaals uitbreidingsbordje met gewone Rca aansluitingen...

heeft iemand al ervaring met deze kaart?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

kaajee

Lijkt me sterk, dat ding is niet of heel moeilijk verkrijgbaar, al helemaal hier in NL........

RalphH

Als je bitstream wilt verzenden, lijkt dit momenteel de enige optie.
Zie ook http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1051438. Staan wat reviewgegevens in. Momenteel vooral in Taiwan te krijgen en bijv. in Duitsland op pre-order.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

TsunamiDream

Voor de evt. potentionele kopers:

Kaart is zeker lastig te verkrijgen, maar uiteindelijk toch gelukt.
Hieronder mijn bevindingen tot nu toe.(uitgetest in Vista 32).

- Installatie kan lastig zijn, door de lengte van de kaart, maar uiteindelijk gelukt.
- Drivers verkeren nog zwaar in betafase :'(, daarom werkt bitstreaming nog voor geen enkel hd-geluidsformaat. Alternatief om LPCM via HDMI uit te sturen. Via de speciale versie van de Arcsoftspeler vindt er geen downrezzing van de resolutie plaats. Geluidskwaliteit geweldig (via de Marantz SR8002).
- Kaart stuurt (tot nu toe) geen 24P door. Dit is essentieel voor een goede weergave.
- Kaart doet iets met de helderheid en/of gamma van het beeld. Ook al staan de zg. verbeteringen uit. Dit is onacceptabel. Is ondertussen opgelost.

Gezien het bovenstaande is deze kaart, zeker onder Vista (toe nu toe) niet aan te bevelen. Het wordt waarschijnlijk geduld opbrengen voor goed functionerende drivers.

Marantz SR8015 • NAD C298 • Eversolo  • Isotek • PMC •  Atlas •

Hakker

wacht lekker tot de mobo's standard gewoon de boel 8 kanaal kunnen bitstreamen over HDMI zal volgende generatie wel worden.

TsunamiDream

Ok, de problemen onder vista zijn opgelost.
Alle geluidsformaten zijn nu te bitstreamen naar de receiver, dus Dolby True HD, DTS MA e.d. en dat zonder downsampling.
Ook LPCM uitsturen geschiedt nu zonder downsampling.
Dit met de laatste nieuwe drivers en de Asusversie van de Arcsoft Player.

Enig probleem blijft dat vreemdgenoeg de kaart helaas nog geen 24P doorstuurt.

activ

Bedankt voor de update, dit maakt de kaart namelijk in één klap wel aantrekkelijk voor mij.
Wel even een vraag, dat ding kijkt actief gekoeld te worden. Hoe is het geluidsniveau van de koeler?

TsunamiDream

Citaat van: activ op december  4, 2008, 07:42:45
Bedankt voor de update, dit maakt de kaart namelijk in één klap wel aantrekkelijk voor mij.
Wel even een vraag, dat ding kijkt actief gekoeld te worden. Hoe is het geluidsniveau van de koeler?
De kaart wordt niet actief gekoeld hoor. Het is slechts een soort EMI-shield.

activ

Super, dan ga ik me eens op prijzen orienteren.

nwolsink

Ik heb net de slim uitvoering gekocht van deze kaart, ik heb bitstream audio in TMT3 alleen de audio stottert, wat kan dit zijn? Ik draai Windows 7
::Nothing to see here::

MovieMax

Speel je een mkv of ts af of een originele blu ray?
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

The Penguin

Heb er geen problemen mee, draai met dezelfde kaart icm Vista. Als ik het geloven moet mag Windows 7 dan helemaal geen problemen zijn.
Stream de BR image vanaf een ethernet schijf via een gig verbinding. Dus zal in je systeem zelf zitten.
RonV | 50PY70 | VSX-LX70 | BDP-51FD |Kef iQ7SE iQ5SE iQ6c |BK XLS300/PR | Anti Mode 8033 DSP | Canare 4S11

nwolsink

Citaat van: MovieMax op september  7, 2009, 20:37:21
Speel je een mkv of ts af of een originele blu ray?

Het probleem heb ik zowel met een .m2ts als met een BR (iso) image. bestanden staan lokaal op de HTPC op een aparte HDD.
Ik heb alle beschikbare drivers al geprobeert en ook dit maakt geen verschil
::Nothing to see here::