AVCHD files afspelen op htpc

Gestart door TacoG, september 9, 2008, 18:39:42

Vorige topic - Volgende topic

TacoG

Ik heb een aantal HD films gedownload in bovenstaand format. Kan ik deze nu afspelen op een htpc, of is dit alleen  bedoeld voor PS3? IK heb een beetje lopen googlen maar kom er nog niet echt achter. Bij sommige films gebeurt er niks als ik de eerste rar file wil unrarren.Bij een ander doet ie dat wil en  komt er uiteindelijk een ISO file. Als ik deze ISO file echter wil uitpakken met Rar dan gebeurt er ook niks. Is dit toeval of heeft dat met deze type 108op films te maken die ik niet op mijn htpc kan uitpakken en/of afspelen?
Panasonic 65VT60,Pioneer 5080XA, Epson TW-9000, Onkyo TX-NR616, Marantz DV6400, Elac FS247 (fronts) , Focal JM lab Sib (center + rears) & Cub (sub), Synology DS211+, HTPC blu-ray, PS3, PS2, Nintendo Wii, UPC HD-DVR

kaajee

ISO is geen video formaat, maar een image die je op cd/dvd kunt branden (zie hier). Het is een 1-op-1 kopie van een 'originele' cd/dvd.
Deze kun je niet uitpakken met winrar ed. Deze moet je branden op een cd/dvd of 'uitpakken' met bijv. Isobuster.

Zijn dus sowieso niet rechtstreeks als 'video' te bekijken.......

Dat je die andere 'file' niet kunt uitpakken/bekijken weet ik niet, wat voor type bestand is dat? Ook een ISO? Of heeft ie bijv. een andere extensie?

Vervolgens, als je een 'echte AVCHD file hebt zul je deze met een mediaplayer en geschikte decoder kunnen afspelen. PowerDVD moet dit kunnen bijv.

astrobart

hmmm ik kan iso met winrar uitpakken naar vts files, maar alleen doe ik dat nooit.
Gebruik namelijk demontools.
Je mount het geheel met demon tools en voila, je pc denky dat hij een extra dvd speler heeft en er een dvd in het laatje zit ;D

TacoG

IK weet dat je een ISO file niet kan afspelen maar eerst moet uitpakken met winrar ja, en bij de meeste films werkt dit ook wel. Maar bv bij de file: CloverfieldDVD5AVCHD1080p.iso gebeurt er niks als ik deze wil uitpakken. Ook bij de file PS3-AVCHD-Presents-King-Kong (2005)-1080p-nl-eng-subs.part01.rar komt er uiteindelijk een ISO file waar er niks mee gebeurt als ik die wil uitpakken. Aan de omschrijving van de laatste te zien kan die misschien alleen op de PS3 worden afgespeeld. Maar dan nog zou ie het toch gewoon moeten uitpakken? Idem voor: ps3avchd.presents.gone.baby.gone.1080p.ac3.avchd.iso. En dan heb ik nog een paar van dit soort files waarbij er niks gebeurt als ik deze wil uitpakken. Dit terwijl alle andere ISO files wel gewoon worden uitgepakt.
Panasonic 65VT60,Pioneer 5080XA, Epson TW-9000, Onkyo TX-NR616, Marantz DV6400, Elac FS247 (fronts) , Focal JM lab Sib (center + rears) & Cub (sub), Synology DS211+, HTPC blu-ray, PS3, PS2, Nintendo Wii, UPC HD-DVR

croje

Alcohol 120% voor mounten + powerDVD + AnyDVD HD werkt bij mij (niet zeker of AnyDVD iets doet)

astrobart

Citaat van: TacoG op september  9, 2008, 21:53:27
IK weet dat je een ISO file niet kan afspelen maar eerst moet uitpakken met winrar ja, en bij de meeste films werkt dit ook wel. Maar bv bij de file: CloverfieldDVD5AVCHD1080p.iso gebeurt er niks als ik deze wil uitpakken. Ook bij de file PS3-AVCHD-Presents-King-Kong (2005)-1080p-nl-eng-subs.part01.rar komt er uiteindelijk een ISO file waar er niks mee gebeurt als ik die wil uitpakken. Aan de omschrijving van de laatste te zien kan die misschien alleen op de PS3 worden afgespeeld. Maar dan nog zou ie het toch gewoon moeten uitpakken? Idem voor: ps3avchd.presents.gone.baby.gone.1080p.ac3.avchd.iso. En dan heb ik nog een paar van dit soort files waarbij er niks gebeurt als ik deze wil uitpakken. Dit terwijl alle andere ISO files wel gewoon worden uitgepakt.
Je kan het spul mounten met bijv demon tools of alcohol120%.
Je hoeft niets uit te pakken.

Bornin7ty2

BernHardN

CiteerIK weet dat je een ISO file niet kan afspelen maar eerst moet uitpakken met winrar ja,

nee dit kan juist niet met winrar, maar met isobuster! en een iso file kan je wel direct afspelen met bv Neromedia.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

PjotrrrNL

De ISO files van DVD films die ik van de nieuwsgroepen haal kun je prima uitpakken met Winrar en daarna afspelen met PowerDVD, ik doe niet anders....

Het probleem met die images van HD films voor de PS3 zit hem mogelijk in een andere bestandstructuur speciaal voor de PS3?

Marcel_T.

Waarom pak je niet de mkv versie hiervan? De avchd's zijn sowieso vaak re-encodes van mkv's, dus zeker niet beter.

Het probleem van het niet kunnen uitpakken van de iso komt trouwens doordat je een bluray driver mist. Daardoor kent ie de bestandsindeling niet.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

kaajee

Citaat van: Marcel_T. op september 10, 2008, 12:36:40
Waarom pak je niet de mkv versie hiervan? De avchd's zijn sowieso vaak re-encodes van mkv's, dus zeker niet beter.

Het probleem van het niet kunnen uitpakken van de iso komt trouwens doordat je een bluray driver mist. Daardoor kent ie de bestandsindeling niet.

En jij wou beweren dat die mkv's geen re-encodes zijn?

(wat zijn mkv's eigenlijk......geen video formaat in ieder geval)

PjotrrrNL

Citaat van: kaajee op september 10, 2008, 12:53:49
En jij wou beweren dat die mkv's geen re-encodes zijn?

(wat zijn mkv's eigenlijk......geen video formaat in ieder geval)

Maar een re-encode met als bron een re-encode wordt er natuurlijk niet beter op....

.mkv = Matroska container:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Matroskahttp://nl.wikipedia.org/wiki/Matroska

TacoG

Citaat van: BernHardN op september 10, 2008, 09:59:03
nee dit kan juist niet met winrar, maar met isobuster! en een iso file kan je wel direct afspelen met bv Neromedia.

Net als Pjotrr werkt het uitpakken met winrar van ISO bestanden voor bijna al mijn films die ik download en dat zijn er best veel. Alleen met deze "speciale" bestanden dus niet. Zou het inderdaad kunnen liggen aan een andere bestandsstructuur? Ik zal het eens met Iso buster of deamontools proberen, daar moet het dus ook voor deze bestanden mee lukken?

TacoG

Citaat van: Marcel_T. op september 10, 2008, 12:36:40

Reden dat ik de mkv versie van deze films niet download is dat ik afhankelijk ben van wat er wordt aangeboden op de nieuwsgroepen. Kwam op dat moment geen andere 1080p versies tegen.

De blueray driver waar je het over hebt. Is dat een driver die ik kan installeren op mijn htpc. Of die mis ik altijd en kan deze bestanden daardoor nooit afspelen?

BernHardN

Citaat van: TacoG op september 11, 2008, 09:01:15
Net als Pjotrr werkt het uitpakken met winrar van ISO bestanden voor bijna al mijn films die ik download en dat zijn er best veel. Alleen met deze "speciale" bestanden dus niet. Zou het inderdaad kunnen liggen aan een andere bestandsstructuur? Ik zal het eens met Iso buster of deamontools proberen, daar moet het dus ook voor deze bestanden mee lukken?

O, ik heb het 1x geprobeerd en dat werkte niet, en ben overgestapt naar isobuster

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

astrobart

Marcel_T.

Citaat van: TacoG op september 11, 2008, 09:03:04
De blueray driver waar je het over hebt. Is dat een driver die ik kan installeren op mijn htpc. Of die mis ik altijd en kan deze bestanden daardoor nooit afspelen?

Kun je gewoon installeren en dan lukt het uitpakken wel. Alleen weet ik niet meer waar ik de driver vandaan heb. Heb het rar bestandje toevallig net vorige week weggegooid.

Check anders de avchd forums eens, daar is ie zeker te vinden.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

TacoG

Citaat van: Marcel_T. op september 11, 2008, 16:22:37
Kun je gewoon installeren en dan lukt het uitpakken wel. Alleen weet ik niet meer waar ik de driver vandaan heb. Heb het rar bestandje toevallig net vorige week weggegooid.

Check anders de avchd forums eens, daar is ie zeker te vinden.

Thanks, zal dat eens proberen.

PjotrrrNL

Marcel_T.

kaajee

Citaat van: Marcel_T. op september 12, 2008, 12:01:18
Bv deze:
http://avchd.maxbentum.nl/indexx.php

of deze:
http://www.ps3avchd.net/
Maar daar kun je helemaal niet 'kijken' of 'checken': verplichte registratie (zelfs om even rond te neuzen)

Marcel_T.

Citaat van: kaajee op september 12, 2008, 12:48:13
Maar daar kun je helemaal niet 'kijken' of 'checken': verplichte registratie (zelfs om even rond te neuzen)

Dan kijk je toch niet.   ???

konniekip

Citaat van: Bornin7ty2 op september 10, 2008, 09:25:52
Of je probeert daemon tools  ::)
Dat werkt niet met dit type DVD. Je hebt isobuster nodig en dan de videofile uitpakken naar de HD.

sam922

Voor alle duidelijkheid. Deze ISO's zijn van het UDF 2.5 formaat. Windows XP kan dat formaat niet zo zien. Daar heb je een bepaalde driver voor nodig. Vista weet ik niet.
Met IsoBuster kan je deze ISO's wel uitpakken(WinRAR niet).
Maar eigenlijk zijn deze ISO's gemaakt om te branden op een DVD-DL. Dit kan o.a. met ImgBurn en Nero.

TacoG

Ik heb het uitgepakt met isobustuer. Krijg nu twee mappen (BDMV en Certificate) en in de map BDMV vervolgens nog een aantal mappen. Een map hierin is " stream"  en daarin staat een *.m2ts. De ander films zijn ook in *.m2ts formaat. Moet nog even kijken hoe ik deze het beste kan afspelen. Mijn computer is net gecrasht en nu start MP niet meer op. VLC player speelt hem niet goed af. De file wordt wel afgespeeld in powerDVD maar daar heb ik geen ondertiteling (weet niet of dat door de film zelf komt, maar volgens mij moet er ondertiteling bij zitten). hoe spelen jullie zulke films af?