AVCHD files afspelen op htpc

Gestart door TacoG, september 9, 2008, 18:39:42

Vorige topic - Volgende topic

sam922

Dat klopt. M2TS files hebben bij het afspelen de nare eigenschap dat je de bijgevoegde ondertitels niet kan zien.
En als er DTS geluid aanwezig is hoor je deze ook niet!

Je kan deze AVCHD het beste afspelen met Nero Showtime of Arcsoft Total Media Theatre of PowerDVD v7.3. Dan heb je van dit alles geen last. ;D

BernHardN

als je in Pdvd de map bdmv selecteerd dan kan je hem gewoon afspelen

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

TacoG

Citaat van: sam922 op september 14, 2008, 18:07:21
Dat klopt. M2TS files hebben bij het afspelen de nare eigenschap dat je de bijgevoegde ondertitels niet kan zien.
En als er DTS geluid aanwezig is hoor je deze ook niet!

Je kan deze AVCHD het beste afspelen met Nero Showtime of Arcsoft Total Media Theatre of PowerDVD v7.3. Dan heb je van dit alles geen last. ;D

Ik begrijp het niet helemaal. m2ts files hebben de nare eigenschap dat je de bijgevoegde ondertitels niet kan zien, maar met showtime zou dat wel moeten kunnen? Of kan je bij een m2ts file sowieso geen ondertitels zien, ongeacht met welk programma je het afspeelt? Ik heb het afgespeeld met showtime, en daar kan ik ook geen ondertitels kiezen. Het beeld loopt ook schokkerig en het geluid loopt een stuk achter.
Panasonic 65VT60,Pioneer 5080XA, Epson TW-9000, Onkyo TX-NR616, Marantz DV6400, Elac FS247 (fronts) , Focal JM lab Sib (center + rears) & Cub (sub), Synology DS211+, HTPC blu-ray, PS3, PS2, Nintendo Wii, UPC HD-DVR

TacoG

Citaat van: BernHardN op september 14, 2008, 18:31:26
als je in Pdvd de map bdmv selecteerd dan kan je hem gewoon afspelen
de map bdmv selecteren of het 2mts bestand in de map "stream"? ik kan namelijk volgens mij alleen het bestand selecteren.
Panasonic 65VT60,Pioneer 5080XA, Epson TW-9000, Onkyo TX-NR616, Marantz DV6400, Elac FS247 (fronts) , Focal JM lab Sib (center + rears) & Cub (sub), Synology DS211+, HTPC blu-ray, PS3, PS2, Nintendo Wii, UPC HD-DVR

sam922

Citaat van: TacoG op september 14, 2008, 19:33:51
Ik begrijp het niet helemaal. m2ts files hebben de nare eigenschap dat je de bijgevoegde ondertitels niet kan zien, maar met showtime zou dat wel moeten kunnen? Of kan je bij een m2ts file sowieso geen ondertitels zien, ongeacht met welk programma je het afspeelt? Ik heb het afgespeeld met showtime, en daar kan ik ook geen ondertitels kiezen. Het beeld loopt ook schokkerig en het geluid loopt een stuk achter.

Nee, wat ik bedoel te zeggen is dat als je allèèn het m2ts bestand af wil spelen je met deze 'eigenschappen' geconfronteerd wordt.
Je moet in Showtime het BDMV bestand kiezen. Dan heb je geen last van bovenstaande eigenschappen(ondertitels en DTS).
Als het beeld dan nog schokkerig loopt zal het, denk ik, aan je computer liggen.

Maar AVCHD moet je eigenlijk gewoon via PS3 afspelen. Dan heb je nergens last van. ;)

BernHardN

Citaat van: TacoG op september 14, 2008, 19:38:11
de map bdmv selecteren of het 2mts bestand in de map "stream"? ik kan namelijk volgens mij alleen het bestand selecteren.

je moet ook selecteren "afspelen vanuit Map" niet bestand!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

TacoG

ok bedankt, dan zal ik dat inderdaad verkeerd hebben gedaan. Ik had de file geselecteerd en niet de map. Zal het vanavond nog eens proberen.

Is het afspelen via dameontools voor deze files nou ook nog steeds een optie? Ik zal dat ook nog eens gaan proberen.

TacoG

ik zal wel iets verkeerd doen maar ik kom er niet helemaal uit. Ten eerste zie ik nergens een bdmv bestand dat ik kan kiezen bij showtime.

En als ik in PowerDVD zit zie ik nergens waar ik de bdmv map (die ik wel heb in tegenstelling tot een bdmv bestand) kan kiezen via "afspelen vanuit bestand". Als ik op het icoontje linksonderin druk (harddisk) dan kan oik " open media files"  kiezen. Dan kom ik in een browser terecht waar ik alleen files kan afspelen. Als ik het mapje bdmv selecteer dan gebeurt er niks. Wat zie ik over het hoofd?

sam922

Citaat van: TacoG op september 15, 2008, 21:12:04
ik zal wel iets verkeerd doen maar ik kom er niet helemaal uit. Ten eerste zie ik nergens een bdmv bestand dat ik kan kiezen bij showtime.

En als ik in PowerDVD zit zie ik nergens waar ik de bdmv map (die ik wel heb in tegenstelling tot een bdmv bestand) kan kiezen via "afspelen vanuit bestand". Als ik op het icoontje linksonderin druk (harddisk) dan kan oik " open media files"  kiezen. Dan kom ik in een browser terecht waar ik alleen files kan afspelen. Als ik het mapje bdmv selecteer dan gebeurt er niks. Wat zie ik over het hoofd?

Je moet die daar boven zit kiezen('Open movie file on hard disk drive'). Vervolgens de BDMV map aanklikken en op OK drukken.

TacoG

Citaat van: sam922 op september 15, 2008, 22:52:33
Je moet die daar boven zit kiezen('Open movie file on hard disk drive'). Vervolgens de BDMV map aanklikken en op OK drukken.

Als ik dat doe dan kan ik wel op een map gaan staan, maar dan kan ik niet op "OK" drukken, die blijft grijs. Zelfs als ik op het mapje ga staan waar de m2ts file in staat. Zou dit misschien kunnen komen omdat ik een nog niet ge-activeerde versie heb. Ik weet namelijk niet meer zeker wat voor versie ik heb, heb het erooit op gezet en nooit gebruikt eigenlijk. Weet dus ook niet meer precies of die nog geactiveerd moest worden. Als ik een film afspeel in PowerDVD dan kan ik ook geen ondertitels kiezen, waar de ondertitels er bv in Nero of MediaPortal wel zijn. Misschien ook een teken dat ik een niet geactiveerde versie heb en ik daardoor ook niet via de map een file kan laten afspelen?

sam922

Ja, je moet wel de 'Deluxe' versie hebben van PowerDVD anders kan je geen blu-ray of AVCHD afspelen.

TacoG

Volgens mij heb ik de Ultra versie. Maar powerdvd speelt het bestand dus wel af als ik het bestand zelf aaanklik, maar dan zonder ondertiteling. Maar ik kan dus niet een map selecteren om af te spelen zoals jij zegt. Het knopje "Ok" blijft grijs als ik op een map sta. Enig idee hoe dat kan?

Tinus_

Kickje.......

Ik loop tegen hetzelfde probleem op. Op mijn HTPC kan ik bijna alles afspelen op "AVCHD' na dan. Als ik powerdvd 8 ultra installeer, dan lukt het 1 malig om de map "BDMV" te openen en af te spelen. Maar ik krijg dan direct de film te zien en kom niet in het menu, dus ook geen ondertitels. Als ik dan powerdvd afsluit en weer opstart kan ik die map niet meer openen. Ik moet dan handmatig de film, *.mt2s, openen met powerdvd.

Is er een manier om deze containers af te spelen? uiteraard zonder PS3  ;D
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

roland p

Heb je al geprobeert om hem te mounten?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

Tinus_

Het is geen iso bestand.
En via Nero kan ik er ook geen iso van maken want, het bestanden zijn veel te groot. Anders had ik dat geprobeert om 'm te mounten en dan met powerdvd als BluRay af te spelen.

Of ken jij een programma wat een iso bestand kan maken? (25Gig +)

roland p

Je kunt er met imgburn een image van maken.

sam922

Citaat van: Tinus_ op december 24, 2008, 10:34:26
Kickje.......

Ik loop tegen hetzelfde probleem op. Op mijn HTPC kan ik bijna alles afspelen op "AVCHD' na dan. Als ik powerdvd 8 ultra installeer, dan lukt het 1 malig om de map "BDMV" te openen en af te spelen. Maar ik krijg dan direct de film te zien en kom niet in het menu, dus ook geen ondertitels. Als ik dan powerdvd afsluit en weer opstart kan ik die map niet meer openen. Ik moet dan handmatig de film, *.mt2s, openen met powerdvd.

Is er een manier om deze containers af te spelen? uiteraard zonder PS3  ;D

Met PowerDVD 8 schijnt het inderdaad niet te werken.
Maar met PowerDVD v7.3 wel. Je moet dan wel de Deluxe versie installeren. Niet de 'Ultra'.

THX-UltraII

MPC Home Cinema pakken. Gratis en de beste speler ook nog eens.

Tinus_

Citaat van: roland p op december 24, 2008, 11:13:02
Je kunt er met imgburn een image van maken.
Dat schijnt te werken.
Ik zit enkel op mijn werk en daar is mijn grafische kaart niet up-to-date. Tenminste die melding krijg ik van PowerDVD.

Tinus_

Citaat van: THX-ultraII op december 24, 2008, 11:46:37
MPC Home Cinema pakken. Gratis en de beste speler ook nog eens.

Ja klopt. Hier op mijn werk pakt hij die in 1x. Als ik het thuis probeer (Vista) dan lukt het met geen mogelijkheid.  :o
Op een schone PC met een HD2600 kaart.

roland p

Citaat van: Tinus_ op december 24, 2008, 11:55:40
Ja klopt. Hier op mijn werk pakt hij die in 1x. Als ik het thuis probeer (Vista) dan lukt het met geen mogelijkheid.  :o
Op een schone PC met een HD2600 kaart.

Probeer eens The Core Media Player? Da's bij mij de enige player die perfect werkt.

Tinus_

Citaat van: roland p op december 24, 2008, 22:09:02
Probeer eens The Core Media Player? Da's bij mij de enige player die perfect werkt.

Dat gaan we dan maar eens proberen. Ik heb er een ISO van gemaakt en nu kan ik hem dus wel afspelen in powerdvd maar dan ik heb groen beeld, wel ondertiteling overigens.  :wacko:

jowi

Zo te zien ondersteund The Core Media Player sowieso geen Bluray en HD-DVD, en sommige versies niet eens DVD :)
Kan ook eigenlijk niet, geen enkel gratis/freeware/opensource pakket kan dit ondersteunen.

roland p

Citaat van: jowi op december 25, 2008, 17:30:18
Zo te zien ondersteund The Core Media Player sowieso geen Bluray en HD-DVD, en sommige versies niet eens DVD :)
Kan ook eigenlijk niet, geen enkel gratis/freeware/opensource pakket kan dit ondersteunen.
Doet MPC dat wel dan?

jowi

Weetikveel, ik gebruik geen MPC ;D
Volgens mij moet je daarvoor echt in de powerdvd's windvd's en tmt's richting zoeken.