Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Maar zoals Alex al concludeerde ga ik 'back to the roots' en heb ik mijn complete set (behalve de UD5005) te koop staan. Zodra ik voor alles een koper heb ga ik op jacht naar een stereo set.

Hoogst waarschijnlijk zal dit weer een Marantz versterker worden, waarschijnlijk een PM7004 of een KI Pearl Lite maar ook een PM-15S2 zou ik hier wel willen hebben als het budget het toe laat.

Qua speakers ga ik waarschijnlijk kiezen tussen de B&W CM8 of de Monitor Audio RX8, beiden in hoogglans zwart.

Maar alles staat nog open en moet ik eerst maar mijn huidige set kwijt zien te raken.

Ga ik er spijt van krijgen? Zeker weten doe je dat natuurlijk nooit maar ik denk het eerlijk gezegd niet.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

En weer 1 die naar stereo gaat ;) Misschien heb ik het gemist, maar wat is de reden ervan? Ik moet er zelf echt niet aan denken om surround te missen, maar dat is natuurlijk heel erg persoonlijk. Als je voor hetzelfde geld wat je nu voor je surround set neer hebt geteld een stereo set neerzet kan je natuurlijk wel echt iets heel moois neerzetten :) (niet dat je huidige set niet mooi is hoor, in tegendeel)

Ben benieuwd wat het uit eindelijk gaat worden en hoe het je bevalt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

De reden is dat we wat ruimte nodig hebben in huis. Maar ik wil inderdaad voor het bedrag wat de verkoop opbrengt iets nieuws kopen en wellicht kan er nog wel wat budget bij. ik wil in iedergeval een redelijke set neerzetten.

Ik geniet ook gewoon meer van muziek en dat heb ik ook altijd aanstaan in huis. De verhouding is ook 80% muziek en 20% film en die paar films genietik met 2.0 ook wel van.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Citaat van: Madhouse op april 15, 2012, 20:47:26
De reden is dat we wat ruimte nodig hebben in huis. Maar ik wil inderdaad voor het bedrag wat de verkoop opbrengt iets nieuws kopen en wellicht kan er nog wel wat budget bij. ik wil in iedergeval een redelijke set neerzetten.

Ik geniet ook gewoon meer van muziek en dat heb ik ook altijd aanstaan in huis. De verhouding is ook 80% muziek en 20% film en die paar films genietik met 2.0 ook wel van.
Duidelijk, in ieder geval succes met de verkoop en de nieuwe set :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

squeek

Citaat van: Martijn90 op april 15, 2012, 20:22:18
En weer 1 die naar stereo gaat ;) Misschien heb ik het gemist, maar wat is de reden ervan? Ik moet er zelf echt niet aan denken om surround te missen, maar dat is natuurlijk heel erg persoonlijk. Als je voor hetzelfde geld wat je nu voor je surround set neer hebt geteld een stereo set neerzet kan je natuurlijk wel echt iets heel moois neerzetten :) (niet dat je huidige set niet mooi is hoor, in tegendeel)

Ben benieuwd wat het uit eindelijk gaat worden en hoe het je bevalt.

Denk dat als je enkel filmminded bent zoals ik dat je zoiezo voor surround gaat en blijft. Maar ik merk dat mensen die 50-50 film/muziek luisteren dat die vaker de stap doen naar stereo omdat film dan ook nog goed genoeg klinkt, maar dat muziek beter tot zen recht komt. En dat is gewoon erg persoonlijk. Ik persoonlijk zou NOOIT zonder surround kunnen, omdat ik letterlijk 100% film speel, en als het muziek betreft, dan is het een dvd.

Citaat van: Madhouse op april 15, 2012, 20:19:09
Maar zoals Alex al concludeerde ga ik 'back to the roots' en heb ik mijn complete set (behalve de UD5005) te koop staan. Zodra ik voor alles een koper heb ga ik op jacht naar een stereo set.

Hoogst waarschijnlijk zal dit weer een Marantz versterker worden, waarschijnlijk een PM7004 of een KI Pearl Lite maar ook een PM-15S2 zou ik hier wel willen hebben als het budget het toe laat.

Qua speakers ga ik waarschijnlijk kiezen tussen de B&W CM8 of de Monitor Audio RX8, beiden in hoogglans zwart.

Maar alles staat nog open en moet ik eerst maar mijn huidige set kwijt zien te raken.

Ga ik er spijt van krijgen? Zeker weten doe je dat natuurlijk nooit maar ik denk het eerlijk gezegd niet.  ;)

Persoonlijk heb ik de monitor audio rs8. En ik heb ze toen gekozen op basis van een marantz versterker. Ik was direct verkocht. Maar als je het budget hebt zou ik voor de cm8 eerder kiezen. Die is toch een ietsje hogere klasse. Ik heb destijds vergeleken met de 600 reeks van b&w en die egde het toch wel af van de monitor audio's, zelfs men buddy gaeje die b&w minded is gaf dit toe. Maar de cm reeks klinkt héél wat beter.

Veel plezier met je nieuwe set!

Greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

HTip

Zo te lezen een weloverwogen keuze, maar wel een beetje verrassend voor mij ;) Ik hoop dat je er weer een mooie set voor terug krijgt. Zoek je nieuw of 2e hands? In geval van nieuw, neem eens contact op met Marcel van HC-Hifi. Of heb je dat al gedaan?

P.S. Heb je de ruimte nodig voor gezinsuitbreiding? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Verrassende keuze idd, maar gezien je wensen een goede keuze.
Als stereo receiver zou ik, zeker als je de RX8 wil beluisteren, ook aan Musical Fidelity denken.
Ben benieuwd wat er uit gaat komen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: HTip op april 16, 2012, 10:41:47
Zo te lezen een weloverwogen keuze, maar wel een beetje verrassend voor mij ;) Ik hoop dat je er weer een mooie set voor terug krijgt. Zoek je nieuw of 2e hands? In geval van nieuw, neem eens contact op met Marcel van HC-Hifi. Of heb je dat al gedaan?

Nieuw of 2e hands maakt me niet zoveel uit. Ik heb Marcel al gesproken en we hebben wel wat ideetjes uitgewisseld. Maar eerst verkopen om nieuw te kunnen kopen natuurlijk. Het streven is om op Stereo gebied een veel betere set te krijgen dan dat ik had, maar volgens mij gaat dat wel lukken.

Citaat van: Zefanja op april 16, 2012, 11:00:27
Verrassende keuze idd, maar gezien je wensen een goede keuze.
Als stereo receiver zou ik, zeker als je de RX8 wil beluisteren, ook aan Musical Fidelity denken.
Ben benieuwd wat er uit gaat komen.

Ken Musical Fidelity niet zo, maar zal het eens gaan bekijken. Het schijnt wel dat MA of B&W met Marantz altijd goede combi's zijn.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Over Marantz en MA kan ik alleen maar positief zijn. B&W heb ik zelf nog niet op een Marantz gehoord.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Ik inmiddels wel, ik heb de B&W CM8 in combinatie met een KI Pearl Lite gehoord maar het kan gauw te warm gaan klinken, ik ben er nog niet over uit of ik dat wel mooi vind.

Daarbij lopen de prijzen ook behoorlijk uiteen.
Adviesprijs van de RX8 (in Black die jij dus ook hebt Zefanja) is € 725,- maar bij Stassen zijn ze al te koop voor € 579,- per stuk. De CM8 zou de adviesprijs geloof ik € 800,- zijn. Uiteraard zijn dit adviesprijzen en kan er nog wel wat vanaf natuurlijk  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

denoontje

Citaat van: HTip op april 16, 2012, 10:41:47
je nieuw of 2e hands? In geval van nieuw, neem eens contact op met Marcel van HC-Hifi. Of heb je dat al gedaan?

P.S. Heb je de ruimte nodig voor gezinsuitbreiding? :D

ook mijn eerste gedachte :D


Zefanja

Citaat van: Madhouse op april 16, 2012, 11:13:59
Ik inmiddels wel, ik heb de B&W CM8 in combinatie met een KI Pearl Lite gehoord maar het kan gauw te warm gaan klinken, ik ben er nog niet over uit of ik dat wel mooi vind.

Daarbij lopen de prijzen ook behoorlijk uiteen.
Adviesprijs van de RX8 (in Black die jij dus ook hebt Zefanja) is € 725,- maar bij Stassen zijn ze al te koop voor € 579,- per stuk. De CM8 zou de adviesprijs geloof ik € 800,- zijn. Uiteraard zijn dit adviesprijzen en kan er nog wel wat vanaf natuurlijk  :D

Er kan altijd wel iets vanaf, zeker in Arnhem.
Je hebt ook net een mooie aanbieding van Marcel gemist op de PM15S2 Le.
Die zou voor mij altijd de voorkeur hebben boven de KI Pearl Lite.
Let wel dat de RX8 best boomerig kan worden.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Pinohelmond

Citaat van: Zefanja op april 16, 2012, 13:05:10
Er kan altijd wel iets vanaf, zeker in Arnhem.
Je hebt ook net een mooie aanbieding van Marcel gemist op de PM15S2 Le.
Die zou voor mij altijd de voorkeur hebben boven de KI Pearl Lite.
Let wel dat de RX8 best boomerig kan worden.

Grote kans dat die aanbiedingsprijs nog een heel eind te benaderen is.
Weer iemand die overstapt naar stereo... Eerlijk gezegd kan ik het wel begrijpen ook. Ben heel benieuwd wat er uiteindelijk voor in de plaats komt. De verkoop vordert gestaag volgens mij?
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Madhouse

Het is alleen de KEF set die ik nog kwijt moet, de rest ben ik in principe al kwijt.

Er zal zeker wat moois voor terug komen  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

denoontje


Etiennevh

Citaat van: StefaanD op april 16, 2012, 12:52:27
Hier ook, maar Roy bevestigd noch ontkent  :D
Haha hier speelt diezelfde gedachte.. waar moet je anders die ene "vierkante meter" extra voor gebruiken? Zoveel meer neemt 5.1 niet in beslag :D ;D  :hehe:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Hey, verrassend dit! Ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat komen. 1 tip. Staar je niet blind op marantz en b&w. Zoals je weet ben ik zelf ook over gegaan op stereo en heb een lange uitgebreide zoektocht achter de rug en en hoe meer speakers ik ging luisteren, ook in de lagere prijsklasse, hoe minder tevreden ik werd met de cm's. Begrijp me niet verkeerd, het zijn goede speakers, maar ik vind ze veel meer geschikt voor film dan voor muziek. Ze hebben aardig wat power nodig om los te komen en op laag volume blijft t geluid echt aan de speakers plakken. En qua versterkers is de markt helemaal ruim. Ik heb er nu een van 800 euro die veel duurdere versterkers er voor mijn gevoel met gemak uitspeelt. En het geluid van de marantzen vind ik toch wat rauw en minder gedetailleerd dan veel andere versterkers voor hetzelfde geld... Just my 2 cents
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Thnx voor de input Robbert, ik staar me ook niet blind hoor op die merken. Er staat hier in de markt een setje Sonus Faber Concerto Domus te koop, eigenlijk wel mijn droom speaker. Ik hoop dat mijn set snel verkocht is dan kan ik ze gaan beluisteren  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Ook erg mooie speakers! Weet niet hoe ze klinken maar die looks :inlove: misschien is audio Physic ook iets voor je? Ik kon ze zelf niet betalen, maar heb nu al een tijdje de Hepta's met speakers aan de zijkant en dat maakt t geluid toch wel erg ruimtelijk. En bij AP klinkt dit helemaal goed, maar je moet er wel de ruimte voor hebben. Iig succes met je zoektocht!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

De ruimte voor AP heb ik helaas niet, die gaan niet kunnen ademen hier. Ik moet een makkelijk plaatsbare speaker hebben en de SF Concerto Domus is dat, daarbij zijn ze super musicaal en zoals je zegt qua looks om je vingers bij af te likken. Ik heb deze speakers ooit mogen horen en dat bleef wel hangen.

Het liefst zou ik er een Marantz PM-15S2 (die Philip ook heeft) aan hangen, ook een erg musicale versterker maar weet niet of dat uit gaat komen met het budget.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

erik s.

de SF mogen best een wat pittige versterker hebben. met Marantz misschien net te lief.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Dirc

Interessante keuze Roy.

Komt dit omdat je vaker muziek luistert dan film kijkt?
Ik moet zeggen dat mijn rear speakers het zeker niet halen bij mijn fronts, maar ze voegen toch zeker wel wat toe bij surround.

Aan de andere kant; ik heb mijn subwoofer weggedaan omdat deze bij mij weinig toevoegde.

Madhouse

Citaat van: erik s. op april 18, 2012, 09:48:50
de SF mogen best een wat pittige versterker hebben. met Marantz misschien net te lief.

Wat zijn dan pittige versterkers?

Citaat van: Dirc op april 18, 2012, 09:53:54
Interessante keuze Roy.

Komt dit omdat je vaker muziek luistert dan film kijkt?
Ik moet zeggen dat mijn rear speakers het zeker niet halen bij mijn fronts, maar ze voegen toch zeker wel wat toe bij surround.

Aan de andere kant; ik heb mijn subwoofer weggedaan omdat deze bij mij weinig toevoegde.

Bij mij is het zeker 80% muziek en 20% film, die paar films die we kijken kunnen dan ook wel 2.0. Daarom zou ik ook naar een Stereo set willen met een hoger niveau.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub