Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: Martijn90 op januari 25, 2011, 19:12:13
Ik ben me er zelf ook in aan het verdiepen, maar de aankoop moet nog even wachten.. Maar dat word wel moeilijk als ik dit allemaal zo blijf lezen   ??? :P

Ben zelf ook redelijk sceptisch (was ik ook met LS kabels, maar daar ben ik inmiddels al op terug gekomen) maar ik lees van echt iedereen dat het duidelijke verschillen met zich mee brengt. Heb ik nog wel 1 vraagje (sorry voor het gedeeltelijk offtopic): ik heb mijn set nu niet op een geaard stopcontact aangesloten, gaat dit heel veel uitmaken als ik de netkabels wil verbeteren?
Elk onderdeel van je stroomkring heeft invloed op het geluid. Of het nu aarde is, zekering, kabel, wandcontactdoos, etc. Wat misschien leuk is met een M&G is de invloed van alle onderdelen van de stroomkring te laten horen. Ik heb al een idee hoe die test eruit zou komen te zien ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op januari 25, 2011, 20:23:17
Elk onderdeel van je stroomkring heeft invloed op het geluid. Of het nu aarde is, zekering, kabel, wandcontactdoos, etc. Wat misschien leuk is met een M&G is de invloed van alle onderdelen van de stroomkring te laten horen. Ik heb al een idee hoe die test eruit zou komen te zien ;)
Dat idee had ik al inderdaad :)

Mijn vraag iets anders geformuleerd dan: Ondanks dat het stopcontact niet geaard is, er moet toch verschil zijn met een duurdere/betere netkabel? Niet dat ik er geen verschil mogelijk is omdat het niet geaard aangesloten is.

Zo'n M&G klinkt wel interessant ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

tiptop

Citaat van: Martijn90 op januari 25, 2011, 20:29:45
Dat idee had ik al inderdaad :)

Mijn vraag iets anders geformuleerd dan: Ondanks dat het stopcontact niet geaard is, er moet toch verschil zijn met een duurdere/betere netkabel? Niet dat ik er geen verschil mogelijk is omdat het niet geaard aangesloten is.

Zo'n M&G klinkt wel interessant ;)
Het liefst moet je versterker op een geaard stopcontact. Maar het hangt er van af of je lekspanningen hebt of niet. Het kan geluidsmatig verschil maken maar het hoeft niet.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

Citaat van: HTip op januari 25, 2011, 20:23:17
Ik heb al een idee hoe die test eruit zou komen te zien ;)

Lijkt me heel erg interessant! Waar en wanneer?  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op januari 25, 2011, 21:30:28
Lijkt me heel erg interessant! Waar en wanneer?  ;D
Jij doet alles om weer terug te komen hè? ;D Ik heb met carnaval een week vrij, dus...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op januari 25, 2011, 21:38:28
Jij doet alles om weer terug te komen hè? ;D Ik heb met carnaval een week vrij, dus...

Hahahahahaha zo erg is het nu ook weer niet, maar ik ben echt super benieuwd naar je upgrades!  ;)

Maar een vergelijking tussen stroomkabels (met meerdere mensen) is natuurlijk altijd leuk!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op januari 25, 2011, 21:41:28
Hahahahahaha zo erg is het nu ook weer niet, maar ik ben echt super benieuwd naar je upgrades!  ;)
Snap ik wel hoor ;) Je hebt al aardig de evolutie van mijn geluid kunnen meemaken en die duurt maar voort, maar zelfs aan mijn upgrades komt een keer een einde :unsure: ;D

Citaat
Maar een vergelijking tussen stroomkabels (met meerdere mensen) is natuurlijk altijd leuk!
Lijkt me ook erg leuk. Het is net zo goed hoorbaar als de Nespa, tenminste voor mij. Langzaam het geluid opbouwen met steeds betere stroom en dan luisteren naar de verbeteringen (of niet) heb ik overigens zelf ook nog niet gedaan...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Nieuw speelgoed:

RCA Caps voor de UD5005 (20 stuks besteld via e-bay). Mochten ze bevallen dan ga ik mijn receiver ook volstoppen  :D


Nieuwe subwoofer kabels van ViaBlue (made by Peter) 1 meter en 3 meter afgemonteerd met ViaBlue RCA's




Foto's van de UD5005 laten even op zich wachten tot het weekend, dan zal ik bij daglicht foto's maken.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Onne


Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Citaat van: Martijn90 op januari 27, 2011, 21:05:12
Erg mooie kabel om te zien!

Nu maar hopen dat hij net zo mooi presteert  :D
(als ik de verhalen mag geloven doet hij dat prima hoor)

Moet eerlijk zeggen dat ik die 'stone' sierkous van ViaBlue erg mooi vind.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op januari 27, 2011, 21:06:59
Nu maar hopen dat hij net zo mooi presteert  :D
(als ik de verhalen mag geloven doet hij dat prima hoor)

Moet eerlijk zeggen dat ik die 'stone' sierkous van ViaBlue erg mooi vind.
Mooie kabels! :) Ik zou liever zwarte sierkous prefereren, maar moet zeggen dat het wel apart is :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Marsh

Citaat van: Madhouse op januari 27, 2011, 21:06:59
Nu maar hopen dat hij net zo mooi presteert  :D
(als ik de verhalen mag geloven doet hij dat prima hoor)

Moet eerlijk zeggen dat ik die 'stone' sierkous van ViaBlue erg mooi vind.

Hmm.. das een interessante kabel..  ;D :angel:
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Madhouse

Citaat van: Valkyrie op januari 27, 2011, 21:30:45
Ik ben vooral benieuwd naar die caps ;)

Die ga ik van het weekend ff testen! Als ze goed bevallen dan ga ik meer bestellen  :D

Citaat van: Etiennevh op januari 27, 2011, 21:34:21
Mooie kabels! :) Ik zou liever zwarte sierkous prefereren, maar moet zeggen dat het wel apart is :)

Zwart is ook maar zwart, en zo saai. Misschien ga ik mijn LS kabels ook wel zo doen  ;)

Citaat van: Marsh op januari 27, 2011, 21:35:01
Hmm.. das een interessante kabel..  ;D :angel:

Misschien ook een goede optie voor jou! Ik ben tevreden  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Mooie kabel.
Ben benieuwd naar je bevindingen.
Viablue zijn mooie degelijke en betaalbare kabels.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: Zefanja op januari 27, 2011, 22:07:03
Mooie kabel.
Ben benieuwd naar je bevindingen.
Viablue zijn mooie degelijke en betaalbare kabels.

Zal van het weekend wel ff gaan testen. Net ff een stukje Avatar zitten kijken met de nieuwe kabels aangesloten.
Ze doen het goed, mijn Monsterbass subkabel gaat in iedergeval in de verkoop  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

denoontje

dacht altijd dat die caps voorzien moesten zijn van een weerstand?

Of zit die onder dat plaatje?

Madhouse

Citaat van: denoontje op januari 27, 2011, 23:23:52
dacht altijd dat die caps voorzien moesten zijn van een weerstand?

Of zit die onder dat plaatje?

Geen idee. Maar er zijn er meerderen die deze caps gebruiken, misschien weten hun het?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

phmeijer

Je hebt afsluitcaps, zoals deze en je hebt kortsluitcaps die middels een weerstand kortsluiten.
In de door Madhouse gekochte caps zit een teflon plaatje. Deze caps werken alleen als "dop".
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

HTip

Je bent weer lekker bezig om je set helemaal naar je zin te maken :thumbs-up:

RCA caps hebben bij mij een grote invloed gehad op de kwaliteit van het geluid. En ik had "slechts" kunststof dopjes. Ben benieuwd naar je ervaring.

Veel plezier!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Kabel ziet er mooi uit. Hoe klinkt het?

Die Caps zonder weerstand...hoe werkt dat dan? Hoe kan het dus een geluidsverbetering geven?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

Citaat van: HTip op januari 28, 2011, 08:39:43
Je bent weer lekker bezig om je set helemaal naar je zin te maken :thumbs-up:

RCA caps hebben bij mij een grote invloed gehad op de kwaliteit van het geluid. En ik had "slechts" kunststof dopjes. Ben benieuwd naar je ervaring.

Veel plezier!

Qua bekabeling ben ik nu helemaal klaar en verander ik niets meer. Morgen ga ik wel even de UD5005 uit de kast halen en voorzien van RCA Caps.

Citaat van: tiptop op januari 28, 2011, 08:58:00
Kabel ziet er mooi uit. Hoe klinkt het?

Die Caps zonder weerstand...hoe werkt dat dan? Hoe kan het dus een geluidsverbetering geven?

Kabels bevallen tot nu toe goed, lekker strak laag. Maar ik ga morgen even beter beoordelen.

Geen idee hoe die Caps werken, maar las er veel over dus dacht laat ik het eens proberen. Werkt het niet dan zijn de uitgangen mooi beschermd tegen stof en corosie.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

phmeijer

Het zorgt ervoor dat er geen stoorsignaal door de ongebruikte aansluitingen opgenomen wordt.
Simpel afsluiten van de aansluiting dus.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

tiptop

Ok. Bedankt voor de uitleg. :)

Wat kost dat dan? Zo'n setje?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.