Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Nooff

Citaat van: Madhouse op januari 15, 2011, 11:54:57
Kan het ook niet voor me houden, maar die 9 mensen zullen me niet voor gek verklaren  ;)

Ik ben er ook wel benieuwd naar want dit word dus mijn volgende zoektocht, al heb ik nog geen idee waar te beginnen dus ik sta open voor suggesties!

Verwacht ik ook niet, vandaar de  :D

Wel eens aan PS Audio gedacht? kost wel wat, maar die schijnen toch wel erg goed te zijn.

Gefeliciteerd met je voorlopige aanwinst  :clapping:

Madhouse

Citaat van: Nooff op januari 15, 2011, 12:03:28
Wel eens aan PS Audio gedacht? kost wel wat, maar die schijnen toch wel erg goed te zijn.

Ik wil heen honderden euro's aan een powerkabel uitgeven maar wil wel wat beters dan de standaard kabel. Ik heb al zitten kijken naar AudioQuest (zo rond de € 70.-). Die richting zit ik ook wel aan te denken. Maar ik sta open voor suggesties hoor.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Nooff

Citaat van: Madhouse op januari 15, 2011, 12:04:51
Ik wil heen honderden euro's aan een powerkabel uitgeven maar wil wel wat beters dan de standaard kabel. Ik heb al zitten kijken naar AudioQuest (zo rond de € 70.-). Die richting zit ik ook wel aan te denken. Maar ik sta open voor suggesties hoor.
PS audio heeft de Jewel, die is er vanaf 59 euro met zowel figure 8 als IEC  :)

Madhouse

Citaat van: Nooff op januari 15, 2011, 12:05:40
PS audio heeft de Jewel, die is er vanaf 59 euro met zowel figure 8 als IEC  :)

Linkje? Mag per PM hoor  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Nooff


Nahpets

Ik heb evt een PS Audio Jewel IEC liggen als je hem wilt testen. Ik zit regelmatig in Arnhem (Kleefse Waard) bij mijn opdrachtgever.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Madhouse

Citaat van: Nahpets op januari 15, 2011, 12:12:17
Ik heb evt een PS Audio Jewel IEC liggen als je hem wilt testen. Ik zit regelmatig in Arnhem (Kleefse Waard) bij mijn opdrachtgever.

IEC testen word wat lastiger omdat ik een hoop werk moet verrichten om de versterker uit de kast te halen. Een figure 8 is wat makkelijker aan te leggen.

Bedankt voor je aanbod!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Nahpets

Ik had niet door dat het een 8-tje moest zijn  ;)

Zijn wel mooie kabels hoor. Heb eigenlijk mijn hele set met PS Audio netkabels  :D
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Madhouse

Citaat van: Nahpets op januari 15, 2011, 12:16:28
Ik had niet door dat het een 8-tje moest zijn  ;)

Zijn wel mooie kabels hoor. Heb eigenlijk mijn hele set met PS Audio netkabels  :D

Zijn idd mooie kabels. Ik gebruik nu Belden 3.3mm2 met W&M Shuko en IEC voor de versterker en subwoofer, die bevallen perfect.

Maar figure 8 is wat lastiger om een goede kabel te vinden. De PS Audio Jewel kom ik overal tegen voor rond de € 99.- en dat vind ik toch net wat te duur.

Wat zijn nog meer betaalbaardere goede merken?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

tiptop

Citaat van: Madhouse op januari 15, 2011, 11:54:57
Kan het ook niet voor me houden, maar die 9 mensen zullen me niet voor gek verklaren  ;)

Ik ben er ook wel benieuwd naar want dit word dus mijn volgende zoektocht, al heb ik nog geen idee waar te beginnen dus ik sta open voor suggesties!

AQ is volgens mij prima. Furutech voert ook kabels met figure8 connectors. Er zijn nog niet veel fabrikanten die dat doen volgens mij. daarom heb ik een connector gekocht en op een Siltech gedaan die ik nog had liggen. AQ is het goedkoopst volgens mij.

Oh ja. GEFELICITEERD natuurlijk met je keuze!  :pompom: :coffee:

Jeeh, de BD80 is voor mij. ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Zefanja

Kijk dat is nog eens leuk om te lezen.
Gefeliciteerd!!!
Je gaat er zeker geen spijt van krijgen.

:pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: tiptop op januari 15, 2011, 12:36:45
AQ is volgens mij prima. Furutech voert ook kabels met figure8 connectors. Er zijn nog niet veel fabrikanten die dat doen volgens mij. daarom heb ik een connector gekocht en op een Siltech gedaan die ik nog had liggen. AQ is het goedkoopst volgens mij.

Oh ja. GEFELICITEERD natuurlijk met je keuze!  :pompom: :coffee:

AQ hoor ik op netkabel gebied niet van die hele goede verhalen (afscherming schijnt slecht te zijn). Er zijn idd niet veel fabrikanten die ze leveren. Ik heb nu een Belden netkabel liggen, daar zou ik natuurlijk ook een andere connector op kunnen zetten.

Citaat van: tiptop op januari 15, 2011, 12:36:45
Jeeh, de BD80 is voor mij. ;D

Alleen heb je hem niet gewonnen maar gewoon betaald  :tongue2:
(hoop voor je dat hij dinsdag bij je aan komt)

Citaat van: Zefanja op januari 15, 2011, 12:40:04
Kijk dat is nog eens leuk om te lezen.
Gefeliciteerd!!!
Je gaat er zeker geen spijt van krijgen.

:pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Ja leuk nieuws toch  ;D

Ik ga er zeker geen spijt van krijgen, ik sta voor de volle 100% achter mijn keuze.  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maximus_Aurelius

Dat werd ook een keer tijd hé  ;). Gefeliciteerd.
Misschien een Groneberg Quattro reference powerkabel. Op een grote veilingsite in Duitsland komen deze kabels wel eens voorbij(Via een winkel). Ik heb er eentje op mijn Marantz Receiver hangen en ben er zeer tevreden over. Heb voor de Groneberg maar 35 euro voor betaald.
Of een mooie neutrale kabel van Inakustik AC 1502. Bestel je onderdelen los bij HifiSupply en je bent maar paar tientjes kwijt. Of voor een tientje meerprijs laat je Peter even klussen ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Ghosty J

Madhouse had het niet verwacht dat je voor deze zou gaan ivm de maximale grootte van 2 gig mkv. Aangezien je toch maar 20% films kijkt dan heb je toch de goede keuze gemaakt :)
Vind het apparaat wel mooier als de Oppo!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Madhouse

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 15, 2011, 13:07:53
Dat werd ook een keer tijd hé  ;). Gefeliciteerd.
Misschien een Groneberg Quattro reference powerkabel. Op een grote veilingsite in Duitsland komen deze kabels wel eens voorbij(Via een winkel). Ik heb er eentje op mijn Marantz Receiver hangen en ben er zeer tevreden over. Heb voor de Groneberg maar 35 euro voor betaald.
Of een mooie neutrale kabel van Inakustik AC 1502. Bestel je onderdelen los bij HifiSupply en je bent maar paar tientjes kwijt. Of voor een tientje meerprijs laat je Peter even klussen ;)

Werd zeker een keer tijd hahahahhaa  :D

Ik zal eens gaan kijken naar de genoemde artikelen. Bedankt!

Citaat van: Ghosty J op januari 15, 2011, 13:28:01
Madhouse had het niet verwacht dat je voor deze zou gaan ivm de maximale grootte van 2 gig mkv. Aangezien je toch maar 20% films kijkt dan heb je toch de goede keuze gemaakt :)
Vind het apparaat wel mooier als de Oppo!

Ik hou gewoon mijn HDX en die kan alles afspelen, dus voor de keren dat we film kijken is deze uitermate geschikt. Ik ben er ook van overtuigd dat ik de beste keuze heb gemaakt.

Citaat van: Nahpets op januari 15, 2011, 13:46:47
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=108672.0;topicseen

Ik ga niet voor AQ, die schijnen qua afscherming niet zo goed te zijn. Maar bedankt!

Citaat van: LittleNinja op januari 15, 2011, 14:21:07
Gaaf! Mooie speler kerel!

Ja, de beste keuze voor mij. Ik hoop binnen 2 weken er van te gaan genieten.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

WimB

Gefeliciteerd met de keuze.
Had zelf nooit aan Marantz gedacht bij mijn keuze, omdat ik verder van dat merk ook niets heb. Ben eigenlijk destijds blind voor de Oppo gegaa. Maar als je al Marantz heb, dan match dat optisch natuurlijk ook veel beter. Veel plezier ermee en als het een keer uitkomt wil ik de Marantz wel een keertje bij je beluisteren. Mocht je een keer willen dan ben je hier in Arnhem ook altijd welkom om de Oppo op een hele andere set te beluisteren.

tiptop

Vroeger was AQ een stuk minder, maar hun laatste producten zijn wel goed. :)

Met stroomkabels vind ik het wel lastig in de goedkopere range tot zeg 200 euro. Xindak vind ik dan erg goed. Een stuk beter al meteen dan de rest die ik in die prijsklasse gehoord heb die allemaal een beetje hetzelfde doen. Een iets groter geluidsbeeld, iets meer dynamiek, iets meer rust dan standaard. De NO Shiva waar ik er drie van heb is de eerste die echt weer boven de Xindak uitsteekt. Maar die komen niet met een figure8 stekker. :-\ (allebei niet)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

Citaat van: WimB op januari 15, 2011, 14:35:21
Gefeliciteerd met de keuze.
Had zelf nooit aan Marantz gedacht bij mijn keuze, omdat ik verder van dat merk ook niets heb. Ben eigenlijk destijds blind voor de Oppo gegaa. Maar als je al Marantz heb, dan match dat optisch natuurlijk ook veel beter. Veel plezier ermee en als het een keer uitkomt wil ik de Marantz wel een keertje bij je beluisteren. Mocht je een keer willen dan ben je hier in Arnhem ook altijd welkom om de Oppo op een hele andere set te beluisteren.

Hee Wim, natuurlijk ben je van harte welkom om de Marantz te komen beluisteren. Uiteraard kom ik ook een keer jouw kant op om eens te genieten van jouw geluid.

Citaat van: tiptop op januari 15, 2011, 14:39:22
Vroeger was AQ een stuk minder, maar hun laatste producten zijn wel goed. :)

Met stroomkabels vind ik het wel lastig in de goedkopere range tot zeg 200 euro. Xindak vind ik dan erg goed. Een stuk beter al meteen dan de rest die ik in die prijsklasse gehoord heb die allemaal een beetje hetzelfde doen. Een iets groter geluidsbeeld, iets meer dynamiek, iets meer rust dan standaard. De NO Shiva waar ik er drie van heb is de eerste die echt weer boven de Xindak uitsteekt. Maar die komen niet met een figure8 stekker. :-\ (allebei niet)

Zal wel eens ff rond gaan neuzen, ik heb de tijd  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Denon Focal

Gefeliciteerd met je keuze.
ik heb netkabels van jouwhifi en ben er erg tevreden over W & M netsnoeren (Tornado). dit is 3 x 4mm2

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Madhouse

Citaat van: Denon Focal op januari 15, 2011, 15:34:22
Gefeliciteerd met je keuze.
ik heb netkabels van jouwhifi en ben er erg tevreden over W & M netsnoeren (Tornado). dit is 3 x 4mm2

Thnx!  ;)

Die kabels (soort vergelijkbaar) heb ik ook voor mijn receiver en subwoofer (heb een 1 meter versie te koop gezet). Maar ik wil eens wat anders, dus blijf ff zoeken.

PS Audio Jewel staat hoog op het lijstje samen met een Inakustik 1502 (het liefst afgemonteerd met Furutech maar hangt een beetje af van de kosten).

Ik heb Peter (hifisupply) inmiddels een PM gestuurd met wat vragen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op januari 15, 2011, 12:00:48
Ik zal wel even een toelichting geven op mijn keuze:

Ik heb uiteindelijk voor de Marantz UD5005 gekozen omdat ik SACD's lekker digitaal ga luisteren dus de analoge 5.1/7.1 niet ga gebruiken. Ik luister zeker 80% muziek en 20% kijk ik film en vond uiteindelijk de prijs en matchende geheel doorslaggevend. Ik ga absoluut geen spijt krijgen van deze keuze omdat ik het geluid op mijn set van een Marantz gewoon goed vind klinken en absoluut niet onder vind doen van een Oppo.

Ik heb vanmorgen Frank (eigenaar van Smits) gebeld en even zitten babbelen en uiteindelijk de Marantz UD5005 in zwart bij hem besteld (levertijd hopelijk binnen 2 weken, dus Philip kom maar op met je teller  :tongue2:).

Nu nog uitzoeken welke powerkabel ik er bij ga gebruiken en stiekem even rondkijken naar modificaties voor het analoge soundboard voor de UD5005 (al is die laatste optie nog niet zeker).

Gefeliciteerd!! :pompom: Goede keuze! De UD5005 gaat erg mooi combineren met je receiver.

You're wish is my command... ;D

http://www.acmaine.com/swish/bdg_cd.swf?g_year=2011&g_month=1&g_day=29&g_title=Marantz%20UD5005%20in%20the%20(Mad)house!!

Gewoon deze code in de openingspost plakken en klaar!

P.S. Ik heb misschien binnenkort ook nog een stroomkabel die je zou kunnen overnemen. Je weet wel, die rode Furutech... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive