Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

stevefilmfreak54

Uhmmm, zoals te lezen leun je nu 80 - 20% richting de Oppo, 50 - 50 is het in ieder geval niet meer toch. Ik ben er zeer blij met mijn Oppo tot nu toe geen spijt van ik kan alleen beamen wat Little Ninja heeft ervaart en geschreven.
In ieder geval heb je een leuke vanavond in de planning, play offs zijn altijd lekker, je leert best veel van andere apparatuur via deze manier.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Madhouse

Citaat van: tiptop op januari 14, 2011, 09:41:43
De UD5005 krijgt deze maand een update en is dan ook volledig 3D klaar. :)

Ok, dat wist ik niet! Thnx!

Citaat van: tiptop op januari 14, 2011, 09:41:43
En een figure 8 aansluiting hoeft geen probleem te zijn. Je kan ook tegenwoordig betere stroomkabels kopen met een figure 8 connector. Heb zelf een Siltech uitgerust met eentje van Furutech. :)

Klopt wat je zegt. Maar vind de aarde toch altijd wel een lekker gevoel vandaar. Maar ik laat het hier niet op af hangen hoor. Het gaat mij om het geluid en gevoel.

Citaat van: stevefilmfreak54 op januari 14, 2011, 09:42:47
Uhmmm, zoals te lezen leun je nu 80 - 20% richting de Oppo, 50 - 50 is het in ieder geval niet meer toch. Ik ben er zeer blij met mijn Oppo tot nu toe geen spijt van ik kan alleen beamen wat Little Ninja heeft ervaart en geschreven.
In ieder geval heb je een leuke vanavond in de planning, play offs zijn altijd lekker, je leert best veel van andere apparatuur via deze manier.

Klopt wat je zegt maar dit komt puur omdat ik vandeweek gewoon kippenvel kreeg van het geluid. Maar ik geef de Marantz een eerlijke kans hoor!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jason B.

Ik kon  het gisteren niet laten om even langs een dealer (niet mijn 'vaste') te gaan voor een luistersessie met de Marantz UD5005 - Marantz PM6003 - Monitor Audio Bronze zuiltjes. Ik heb zelf een DVD-speler van NAD T562 (in 2001 voor 900 euro) met goeie analoge output (hoogwaardige Wolfsson DAC). Deze had ik niet als referentie bij me.


Ik moet zeggen SACD klinkt errug goed uit de UD5005 ! Gewone CD werd ietsjes minder, maar het geluid blijft rustig, mooi gedetailleerd en toch ook wel sprankelend.
Ik vond het prettig luisteren, maar kreeg geen kippenvel.

Als ik het een beetje probeer in te schatten, denk ik dat de UD5005 bijna gelijkwaardig is met mijn dvd-speler. Wanneer ik een universele speler zou willen zou ik het geen straf vinden om de UD5005 aan te schaffen. Zou mijn vaste dealer wel vragen om met wat kleine modificaties het analoge geluid iets op te waarderen...

Ik wens je veel plezier vanavond en sterkte met je keuze !!!

En de volgmodus wordt weer ingeschakeld  :coffee:   :popcorn:
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

HTip

Leuk verslag en goed van je om dit doen :thumbs-up:

@Madhouse: Veel luister-, kijk- en vergelijkplezier!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

 Morgenochtend meteen even lezen. :)

Dusse...niet meteen naar bed na al dat luistergeweld! Eerst even je overige forumleden informeren, he! :police: :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

RobertVanWoerden


Madhouse

Citaat van: tiptop op januari 14, 2011, 18:15:36
Morgenochtend meteen even lezen. :)

Dusse...niet meteen naar bed na al dat luistergeweld! Eerst even je overige forumleden informeren, he! :police: :P

Ja ja, ik zal jullie zeker niet teleur stellen  :D

p.s. jouw Panasonic BD80 staat hier netjes klaar om op de post te gaan


Citaat van: RobertVanWoerden op januari 14, 2011, 18:34:02
Madhouse, succes bij  het kiezen.

Thnx, hoop dat het gaat lukken  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

denoontje


Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

denoontje

nou de testopstelling en van een beoordelend forumgenoot  in trance

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

LittleNinja

Ik had inderdaad een berichtje gestuurd dat ik verwacht dat je het verschil niet gaat horen wanneer je niet 1 op 1 gaat vergelijken. De SE klonk zeker wel beter, alleen wanneer je de 1 hoort spelen, vervolgens een dag erna de 93 zou horen ( of zelfs langer ), verwacht ik niet dat je zonder meer kunt beweren dat de SE de beste was. Alleen bij schakelen tussen de 1 en de ander vlak na elkaar is dit wel helder...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

En? Heb je je keuze bijgesteld?

Ik ben niet nieuwsgierig hoor, ik wil gewoon graag alles weten ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

ajbeefde

Citaat van: HTip op januari 14, 2011, 22:54:53
En? Heb je je keuze bijgesteld?

Ik ben niet nieuwsgierig hoor, ik wil gewoon graag alles weten ;D
;D

Ja waar blijft de review  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Madhouse

Zo, Zefanja is net weg en het was een gezellige avond met vooral veel muziek en een klein beetje film.

Ik had eerlijk gezegd gehoopt dat de UD5005 een slechte speler zou zijn zodat de keuze makkelijk zou zijn. Ik kan je vertellen dat dit niet zo is! De Marantz doet qua geluid absoluut niet onder aan de Oppo en brengt een heel erg mooi stereo geluid via analoog. Het geluid was open, puur en liet je als luisteraar echt genieten van de muziek. De kippenvel momentjes die ik afgelopen woensdag bij de Oppo had die waren nu weer aanwezig. Ik kan over mijn keuze dan ook alleen maar kort zijn: IK WEET HET NIET MEER!  >:(

Ik heb voor mijzelf altijd gezegd dat ik ooit een Oppo zou kopen en daar zou mijn eerste keus ook naar uit gaan. Maar de Marantz heeft het zo moeilijk gemaakt dat ik de keuze (op dit moment) niet kan maken. Ik ga er eerst maar eens een nachtje over slapen (of meer) en dan kijk ik wel. Het gene wat er op dit moment door mijn hoofd spookt is dat als ik een Oppo zou kiezen dat ik misschien later spijt krijg dat ik geen Marantz heb gekocht en andersom.

Wim en Zefanja, bedankt voor jullie geweldige demo's en vooral gezellige avonden  :pompom:
Jullie hebben me het heel erg moeilijk gemaakt.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Nooff

Als ze beide goed zijn en dicht bij elkaar liggen, waarom dan niet voor een matchende set gaan? De Marantz is optisch een veel duurder ogende speler vind ik persoonlijk. Volgens mij is de Marantz uiteindelijk ook nog eens een stukje goedkoper te krijgen? Er is in ieder geval meer onderhandelingsruimte.  :)

Madhouse

Citaat van: Nooff op januari 15, 2011, 00:31:21
Als ze beide goed zijn en dicht bij elkaar liggen, waarom dan niet voor een matchende set gaan? De Marantz is optisch een veel duurder ogende speler vind ik persoonlijk. Volgens mij is de Marantz uiteindelijk ook nog eens een stukje goedkoper te krijgen? Er is in ieder geval meer onderhandelingsruimte.  :)

Ja die keuze zou logisch zijn. Echter heeft de Oppo een paar voordelen die een Marantz niet heeft oa. de 7.1 analoge uitgangen (voor SACD wel lekker, maar digitaal via HDMI klinkt ook lekker) en een dubbele HDMI uitgang zodat ik in de toekomst (mocht ik ooit naar 3D gaan) geen nieuwe receiver aan zou moeten schaffen voor HD geluid. Maar de Marantz heeft een eerlijke kans gekregen in het vergelijk en qua beeld vind ik hem misschien wel iets beter dan de Oppo. Kortom, ik ben er nog niet helemaal uit en ga er nog even lekker een nachtje (of meer) over slapen.

Maar idd de Marantz is een stukje goedkoper en een mooie powerkabel er bij dan hou ik nog steeds geld over.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Denon Focal

Bij een gelijke uitslag zou ik ook gaan voor de matchende set, de UD5005 is imho ook mooier dan de Oppo.
Maar de keuze is lastig dat snap ik heel goed.
Suc6 en slaap lekker :yawnee:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

HTip

Verrassende uitslag. Marantz UD5005 klinkt even goed als de Oppo 83SE. En kwa beeld beter. Eén ding weet je nog niet uit eigen ervaring. En dat is het geluid van een Oppo 93. Lijkt me inderdaad niet eenvoudig om te kiezen. Maar je maakt vast de goede keuze.

Slaap lekker :yawnee: (moet ik ook gaan doen ;))
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Nooff

Citaat van: Madhouse op januari 15, 2011, 00:35:56
Ja die keuze zou logisch zijn. Echter heeft de Oppo een paar voordelen die een Marantz niet heeft oa. de 7.1 analoge uitgangen (voor SACD wel lekker, maar digitaal via HDMI klinkt ook lekker) en een dubbele HDMI uitgang zodat ik in de toekomst (mocht ik ooit naar 3D gaan) geen nieuwe receiver aan zou moeten schaffen voor HD geluid. Maar de Marantz heeft een eerlijke kans gekregen in het vergelijk en qua beeld vind ik hem misschien wel iets beter dan de Oppo. Kortom, ik ben er nog niet helemaal uit en ga er nog even lekker een nachtje (of meer) over slapen.

Maar idd de Marantz is een stukje goedkoper en een mooie powerkabel er bij dan hou ik nog steeds geld over.
Snap het goed hoor, het is niet makkelijk om te kiezen. Persoonlijk staat matching erg hoog bij mij. Ik hou er niet van om allemaal verschillende merken in mijn set te gooien, het moet optisch ook gewoon strak zijn. Maar mocht je ooit naar 3D gaan, dan denk ik dat je uiteindelijk eerder je Receiver vervangt dan de speler, aangezien ze wel weer met andere foefjes om te hoek komen waarvoor je een "nieuwe" Receiver moet kopen  ;) Succes in ieder geval met het maken van de keuze!

Madhouse

Citaat van: HTip op januari 15, 2011, 00:45:23
Verrassende uitslag. Marantz UD5005 klinkt even goed als de Oppo 83SE. En kwa beeld beter. Eén ding weet je nog niet uit eigen ervaring. En dat is het geluid van een Oppo 93. Lijkt me inderdaad niet eenvoudig om te kiezen. Maar je maakt vast de goede keuze.

Slaap lekker :yawnee: (moet ik ook gaan doen ;))

Ik zeg niet per defenitie dat een UD5005 beter is hoor. Maar qua beeld vond ik hem net wat meer contrast/diepgang geven. Idd weet ik niet uit ervaring wat een Oppo BDP-93 doet maar die zal zeker niet slechter zijn. Keuze is lastig en als ik de voor en nadelen van de beiden spelers op een rij zet wint de UD5005 het uiteindelijk op prijs. Keuze is gewoon te lastig..
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Citaat van: Nooff op januari 15, 2011, 00:47:48
Snap het goed hoor, het is niet makkelijk om te kiezen. Persoonlijk staat matching erg hoog bij mij. Ik hou er niet van om allemaal verschillende merken in mijn set te gooien, het moet optisch ook gewoon strak zijn. Maar mocht je ooit naar 3D gaan, dan denk ik dat je uiteindelijk eerder je Receiver vervangt dan de speler, aangezien ze wel weer met andere foefjes om te hoek komen waarvoor je een "nieuwe" Receiver moet kopen  ;) Succes in ieder geval met het maken van de keuze!

Laat ik maar even een nachtje slapen en wellicht bel ik morgen Smits wel  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Nooff