M&G bij Bas - Netkabels en filters

Gestart door B.J., juli 28, 2008, 15:09:41

Vorige topic - Volgende topic

B.J.

Naar aanleiding van het powerbuy topic van Antoine en omdat ik eigenlijk nog steeds eens naar mijn stroomvoorziening moet gaan kijken een M&G bij Bas thuis en voor de gezelligheid!

Wij wonen in Uithoorn (onder Amstelveen (is onder Amsterdam)  ;D )

Wij hebben een driezits bank (op een niet ideale afstand van de speakers) met 1 echte sweetspot, die nu hurkend net achter de bank is.  ;D
Gelukkig kunnen we de bank schuiven!

Ik denk dat maximaal 4 personen handig is.

-Antoine met Lessloss Dynamic Filtering Power Cable en PS Audio Duet
-Audioloog met het Audioloog parallel filter

Geef maar een gil voor voorkeursdata, handig lijkt mij zaterdag of zondag overdag evt kan ook vrijdagavond vroeg (maar vanaf 2200 denken we aan de buren)

Mijn voorkeur is zaterdag maar zondag kan ook wel.
Ik kan 3/10/17 en 24 augustus, laten we de 10de gelijk cancelen want dan kan Antoine niet.

hifiman

Leuk!  :) Wat mij betreft het liefst op een zondag overdag maar eventueel kan zaterdag ook.

Deleted member

Gezellie! :) Mijn voorkeur gaat uit naar een zondagmiddag. Specifieke data heb ik niet maar liever niet op 10 augustus.

hifiman

Ik neem dit beestje mee. Het uitgaande netsnoer is overigens ondertussen verwijderd, als puur parallel filter bleek tie namelijk een stuk beter uit de verf te komen.

Deleted member

hifiman

B.J.

Citaat van: Audioloog op juli 28, 2008, 15:35:09
Soort isoplug plus zeg maar  ;D

Ik heb ook nog een pietjebell filter liggen. Die geeft wel een goed klap als je hem uit het stopcontact haalt en gelijk aan de contacten beet pakt (kwam ik eenmaal per ongeluk achter)

hifiman

Citaat van: Bas Janssen op juli 28, 2008, 15:38:20
Ik heb ook nog een pietjebell filter liggen. Die geeft wel een goed klap als je hem uit het stopcontact haalt en gelijk aan de contacten beet pakt (kwam ik eenmaal per ongeluk achter)
Dan zit er dus geen ontlaadweerstand in (of een te hoge waarde), mooi is dat :P

Overigens is het met dit filter wel zo dat op het moment van inpluggen je zekeringautomaat af kan slaan van de betreffende groep, gebeurd bij mij gemiddeld 1 op de 5 keer. Dit komt door de hoge inrush current en is verder niet schadelijk ofzo.

B.J.

Citaat van: Audioloog op juli 28, 2008, 15:40:46
Dan zit er dus geen ontlaadweerstand in (of een te hoge waarde), mooi is dat :P

....

Je mag hem openmaken  ;D

hifiman

hifiman

Het zou natuurlijk helemaal super zijn als Arjen de Audiofiel ook meedoet met zijn PS Audio regenerator   :)

Ik zal hem via PM even tippen  ;)

garmtz

Wel beginnen bij het begin hè Bas... ;)  Heb je al een 'dedicated' groep met een randaarde?

hifiman

Citaat van: garmtz op juli 28, 2008, 18:09:47
Wel beginnen bij het begin hè Bas... ;)  Heb je al een 'dedicated' groep met een randaarde?
Wat ik persoonlijk interessant vind is hoe de verschillende filter methoden (passief filter/regenerator/netsnoeren/scheidings trafo) zich tot elkaar verhouden qua effectiviteit (en muzikaliteit).

Enne is een dedicated groep ZONDER randaarde audiofieltechnisch gezien niet beter ?

B.J.

Citaat van: garmtz op juli 28, 2008, 18:09:47

Dedicated groep zal er ieg in dit huis niet komen. Randaarde is er wel niet  >:(

B.J.

Geeft maar een gil voor een datum. Ik kan bv de 3de al?

hifiman

Citaat van: Bas Janssen op juli 30, 2008, 09:07:18
Geeft maar een gil voor een datum. Ik kan bv de 3de al?
Ik krijg dan bezoek dus dat gaat helaas niet lukken, ik kan bijvoorbeeld zondag de 17e.

Deleted member

We zijn al compleet dus? Audiofiel heeft geen interesse? (Die haat me nog steeds natuurlijk!  ;)) Durk gaf ook aan er wel bij te willen zijn in m'n powerbuy topic.

Als we al compleet zijn prik dan maar een dag, ik heb geen voorkeur.  :)

hifiman

Citaat van: Antoine op juli 30, 2008, 15:50:27
We zijn al compleet dus? Audiofiel heeft geen interesse? (Die haat me nog steeds natuurlijk!  ;)) Durk gaf ook aan er wel bij te willen zijn in m'n powerbuy topic.
Hij had wel interesse volgens mij, maar wellicht dat hij zelf nog even reageert.

hifiman

Eventueel kan ik ook aanstaande zaterdag, beetje kort dag misschien.. Ik hoor/lees het wel :P

Audiofiel

Citaat van: Antoine op juli 30, 2008, 15:50:27

Dat valt toch allemaal wel mee, Antoine? ::)

Nee, ik ben alle weekenden in augustus al vol, dus ik kan helaas niet meedoen zoals ik Bas en Ronald al had gemaild.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

B.J.

Citaat van: Audioloog op juli 31, 2008, 09:08:06
Eventueel kan ik ook aanstaande zaterdag, beetje kort dag misschien.. Ik hoor/lees het wel :P

as zaterdag zou ik pas vanaf 1600 kunnen dus dat is niet zo gemakkelijk.

Citaat van: Audiofiel op juli 31, 2008, 09:12:44
....
Nee, ik ben alle weekenden in augustus al vol, dus ik kan helaas niet meedoen zoals ik Bas en Ronald al had gemaild.

Audiofiel heeft zich helaas al afgemeld.

17de is prima, niet al te vroeg want de 16de ga ik met vrienden uit  ;D

Dirk kan jij ook?

Deleted member

Citaat van: Audiofiel op juli 31, 2008, 09:12:44
Dat valt toch allemaal wel mee, Antoine? ::)

Ja hoor, tegenwoordig gaat het best goed met ons!  :P Maar jammer, ook ik was erg benieuwd naar een regenerator in de line-up.  :)

Citaat van: Bas Janssen op juli 31, 2008, 09:12:57
as zaterdag zou ik pas vanaf 1600 kunnen dus dat is niet zo gemakkelijk.

17de is prima, niet al te vroeg want de 16de ga ik met vrienden uit  ;D

17e is voor mij ook prima maar ook liever pas in de middag! ;) Zaterdag is ook mijn stapdag.  :)

hifiman

Ben ik dan zo'n ouwe lul? Zaterdagavond is mijn filmkijkavond (net als de meeste andere avonden trouwens)  ;D

Deleted member

Gewoon lekker precies doen met je vrije tijd wat jij wil! O0 Ik ga overigens ook niet meer zo veel stappen (ook ouwe lul dus  ;)) maar ben zaterdag wel altijd met vrienden en dat wordt ook meestal wel laat.

B.J.

Citaat van: Audioloog op juli 31, 2008, 10:59:28
Ben ik dan zo'n ouwe lul? Zaterdagavond is mijn filmkijkavond (net als de meeste andere avonden trouwens)  ;D

Als ik even snel onze 3 leeftijden bekijk dan ben jij de ouwe l*l van de drie  ;D ;D
Als we Dirk mee rekenen (ik heb hem gePMed) dan ben je het nog steeds  >:D >:D ;D ;D ;D