Denon Link AK-DL1 (2e deel toegevoegd )

Gestart door Snowmaster, juli 27, 2008, 14:45:36

Vorige topic - Volgende topic

wasbeer2006

Klein beetje off topic maar het gaat toch nog over de denonlink dus ik vond dat ik het hier wel mocht posten 8)

Ik heb het weekend de 2930 gekoppeld met HDMI en met de upscaling in de 3808 is het mooier beeld dan met component video, zeker nadat de 2930 bij denon is geweest.

NU heb ik een vraag. Als ik een film kijk komt het geluid via HDMI "multi channel in"
Ik krijg het niet voorelkaar de beelden via HDMI te laten lopen en geluid via denonlink.

De versterker staat ingesteld op HDMI ingang 2
Digitaal op denonlink

Doe ik iets verkeerd?
Ik hoop dat een van jullie me kan helpen

Groeten,
TV              - LG C2 2022 65 inch
Game          -playstation 5
Reciever      -Denon AVR x6700
B&W 702 S3         -premium 22 Center.  Sub             -Peerless 13" Sub Rear            -Vifa premium 11 rear

CineSmurf

Citaat van: wasbeer2006 op september 18, 2008, 14:11:53
Klein beetje off topic maar het gaat toch nog over de denonlink dus ik vond dat ik het hier wel mocht posten 8)

Ik heb het weekend de 2930 gekoppeld met HDMI en met de upscaling in de 3808 is het mooier beeld dan met component video, zeker nadat de 2930 bij denon is geweest.

NU heb ik een vraag. Als ik een film kijk komt het geluid via HDMI "multi channel in"
Ik krijg het niet voorelkaar de beelden via HDMI te laten lopen en geluid via denonlink.

De versterker staat ingesteld op HDMI ingang 2
Digitaal op denonlink

Doe ik iets verkeerd?
Ik hoop dat een van jullie me kan helpen

Groeten,

Waarschijnlijk doet denonlink het alleen als je HDMI op 2 kanaals zet. Zo werkt het (helaas) bij een 2910 en 3910 ook...
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Snowmaster

Dit was een hele mooie vraag voor de Denon aansluit- en afsteltopic  ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=78606.0

Maar ik check ik nu direct effe op mijn DVD speler
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Het is alweer een tijdje rustig in deze topic, maar ondertussen heb ik niet stilgezeten.
Mijn nieuwe loopwerk is nu goed ingespeeld  8). Goh, wat is die 3930 een fantastische speler geworden. Allerlei digitale special effects zijn nu volledig weg en werden daadwerkelijk door een defect loopwerk veroorzaakt.  Dit was soms zeer spectaculair bij DVD's en ook bij Madonna, maar het hoorde niet.   

Doordat er daarna redelijke verschillen bleven tussen de CAT6, de AK-DL1 en mijn analoge kabel zaten ben ik op zoek gegaan naar de oorzaak. Hierdoor kwam ik terecht in de topic "koppelen of ontkoppelen".

Na een paar weekjes experimenteren met de ondergrond van mijn speakers en componenten zijn de diverse componenten beter geïsoleerd. Hierdoor is er nog meer rust gekomen en klinkt het geluid strakker en transparanter.
Het leuke is dat de verschillen tussen de kabels daardoor geminimaliseerd zijn. Alle drie kabels zijn in staat alles weer te geven. Er zijn wel kleine karakterverschillen

Mijn voorkeur is nu : 1. AK-DL1       2. Inakustik NF1302        3. CAT6.

1. De AK-DL 1 geeft alles iets verfijnder met meer controle weer en is erg goed in diepte en nuancering.

2. De analoge NF1302 is gewoon een topkabel en kent weinig concurrentie op het analoge vlak, maar vindt zijn meerdere in de AK-DL 1 doordat het signaal daar digitaal wordt gehouden.

3. De CAT6 klinkt gewoon goed en doet nauwelijks onder voor de andere twee. Hij klinkt iets commerciëler en in een blinde test kan ik hem alleen van de NF1302 onderscheiden doordat hij iets "digitaler" klinkt, ietsje harder is in de klanken en ietsje meer nadruk heeft op de middentonen. 

De CAT6 gun ik nu extra speeluren zodat mijn slotconclusie snel kan volgen.
Allereerste aanbeveling : voor mensen met een Denon DVD receiver en DVD speler lager dan een 4306 of een 3930........koop een goede afgeschermde CAT6 en geen AK-DL1.
Da's gewoon jammer van je geld !

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

advr

mooie conclusie ;D

een Denon link koop ik sowieoso niet 8)

ik heb een Cat6E extra afgescherm en klinkt gewoon goed ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Snowmaster

Citaat van: advr op oktober 11, 2008, 22:12:55
mooie conclusie ;D

een Denon link koop ik sowieoso niet 8)

ik heb een Cat6E extra afgescherm en klinkt gewoon goed ;D

Hoe heb jij een CAT6e extra afgeschermd?  Hoor je verschil tussen wel of niet extra afgeschermd? Zo ja, welk verschil?

Ik zelf denk dat de hardere klank bij de CAT6 veroorzaakt wordt door slechtere afscherming.
De standaard bijgeleverde CAT5 is nauwelijks/niet afgeschermd en is in de klank nog ietsje minder en klinkt ook ietsje dunner met scherpere randjes. Toch wint hij het al van veel coaxkabels.

SpeedyAndré

Een cat6e kabel  is van zichzelf extra afgeschermd ;)
Bij mijn Northstar cdspeler werd een cat5e kabel geleverd, maar ik vind de recent gekochte cat6 kabel een stukje smoother.
Een cat6e kabel is m.i. de beste  keus voor weinig geld en die ga ik spoedig eens proberen.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

Snowmaster

Citaat van: SpeedyAndré op oktober 12, 2008, 13:38:05
Een cat6e kabel  is van zichzelf extra afgeschermd ;)
Een cat6e kabel is m.i. de beste  keus voor weinig geld en die ga ik spoedig eens proberen.

André  8)

advr schreef : ik heb.....extra afgeschermd.  De specs ken ik ook wel  ;).

Maar eh....wat is spoedig proberen? Wij zijn natuurlijk nieuwsgierig en het ultieme doel is natuurlijk
de AK-DL 1 te evenaren of misschien zelfs te overtreffen  8)

advr

Citaat van: Snowmaster op oktober 12, 2008, 14:06:17
advr schreef : ik heb.....extra afgeschermd.  De specs ken ik ook wel  ;).

Maar eh....wat is spoedig proberen? Wij zijn natuurlijk nieuwsgierig en het ultieme doel is natuurlijk
de AK-DL 1 te evenaren of misschien zelfs te overtreffen  8)

volgens de insiders van Getronics zou ik een CAT6 hebben waarbij invloeden van buitenaf beter geweerd zouden worden.
zal eens een fotootje  maken.  ;D

hij klinkt ook iets "ronder" minder hard dat de samen via ebay gekochte variant O0

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Snowmaster

Citaat van: advr op oktober 12, 2008, 17:01:19
volgens de insiders van Getronics zou ik een CAT6 hebben waarbij invloeden van buitenaf beter geweerd zouden worden.
zal eens een fotootje  maken.  ;D

hij klinkt ook iets "ronder" minder hard dat de samen via ebay gekochte variant O0

Ad.

Kijk, dat klinkt goed.  De gezamenlijk gekochte CAT6 klinkt inderdaad ietswat hard.  Als ik hem gebruik voor muziek treedt er toch eerder luistermoeheid op. Dit is met mijn overige kabels niet het geval.
Zit er verder nog verschil in?

Heb je een linkje ?   

advr

linkje is er niet echt van de kabel.  :o
zal straks een foto maken en het opschift vermelden ;D

je wordt inderdaad wat moeder van de ebay kabel, al is die niet echt heel erg slecht voor 3 euro ;D ;D

Snowmaster

Citaat van: advr op oktober 12, 2008, 18:38:27
linkje is er niet echt van de kabel.  :o
zal straks een foto maken en het opschift vermelden ;D

je wordt inderdaad wat moeder van de ebay kabel, al is die niet echt heel erg slecht voor 3 euro ;D ;D

Heb je hem via Getronics gekregen?  Heeft hij geen merk?
Want het natuurlijk leuk voor andere Denonbezitters om een zeer goed klinkende CAT aan te kunnen sluiten die ook nog niets kost.   

advr

Citaat van: Snowmaster op oktober 12, 2008, 21:59:12
Heb je hem via Getronics gekregen?  Heeft hij geen merk?
Want het natuurlijk leuk voor andere Denonbezitters om een zeer goed klinkende CAT aan te kunnen sluiten die ook nog niets kost.   

Connecties heet dat geloof ik. Ik doe erg veel samen met Getronics en van het een kwam het ander. Je praat er wel eens over en in het begin weet men ook niet dat er losse dac's enzo bestaan. Da's de huidige wereld van de Ipod generatie denk ik dan maar ;D ;D
De kabel die ik heb zou de laatste topje van de zalm zijn, ik weet het niet hoor, het is gewoon leuk om te proberen en of je het kunt horen.  8) Echte CAT 7 schijnt erg moeilijk van RJ45 voorzien te zijn.

Ik zit dus wel degelijk verschil in.  Tijd voor een foto heb ik nog niet gehad ::)
moest film kijken gisteren :o

advr

Het is een systimax type x10d cat 6 plus kabel ;D
Tot 10Gb speed :o

Zie ook hier

Snowmaster

Maar dat is hem toch niet bij Ebay?

Wel mooi is dat men het geringe verlies belangrijk vind. Bij audio is dat juist het winstpunt.
Er is geen correctie zoals bij een PC, daardoor is een juiste timing al om zeep geholpen bij iets mindere kabels.  Dit is vaak nauwelijks hoorbaar en of je het hoort ligt aan de rest van de keten.

advr

Citaat van: Snowmaster op oktober 13, 2008, 20:43:17
Maar dat is hem toch niet bij Ebay?

die van ebay is absoluut niet hetzelfde als die ik als link had meegestuurd!

Boogi

Nee klopt, sorry.
Ik vroeg mij af of die van de link ook goed te gebruiken was.
(ik was even met 3 dingen tegelijk bezig)  :)

Snowmaster

Citaat van: Boogi op oktober 13, 2008, 21:00:58
Nee klopt, sorry.
Ik vroeg mij af of die van de link ook goed te gebruiken was.
(ik was even met 3 dingen tegelijk bezig)  :)

Het mooiste is om uit te gaan van de ervaring die er nu is met bestaande kabels in deze topic.
ADVR heeft meegedaan met de gezamelijke koop en kent nu ook een nuanceverschil.
Zijn nieuwe kabel is minder "hard".  Dat is precies mijn bezwaar tegen de CAT6 de wij hier samen hebben gekocht. Die is ietsje te nadrukkelijk aanwezig, iets minder relaxed zeg maar.
Het gaat hier om kleine verschillen in klankbeeld.

Waar is die van jou te koop ADVR?

advr

Citaat van: Snowmaster op oktober 13, 2008, 21:06:13

Waar is die van jou te koop ADVR?

zeg maar Ad ;D

de mijne komt van Getronics, zal eens vragen of ze ook voor de particulier ergens te koop zijn.
misschien kan ik er 10 bestellen, minimale lengte 2,1 m!! :o
korter zou geen effect hebben 8)

zal eens navragen,

er zit in mijn set up wat minder hardheid in. dat klopt.

Ad.

Snowmaster

Citaat van: advr op oktober 13, 2008, 21:19:53
zeg maar Ad ;D

er zit in mijn set up wat minder hardheid in. dat klopt.

Ad.

ADVR klinkt ook wel leuk....doet mij denken aan het kinderboek : "De grote vriendelijke reus"  :D.

Maar eh.....2,1 mtr...... ???....krijg je er een katrol bij  ;D ;D ;D LOL.
Er moet toch wel een korte versie zijn?

advr

zou kunnen maar niet geleverd via Getronics 8)

bij mij ligt ie opgerold achter de DAC ;D

ADVR 8)

Boogi

advr

dan kan ik via Getronics niet regelen ::)
maar ik kan vragen of ik er een stuk of 10 kan krijgen, wel in de lengte van 2,1 m 8)

SpeedyAndré

Citaat van: advr op oktober 13, 2008, 21:34:45

maar ik kan vragen of ik er een stuk of 10 kan krijgen, wel in de lengte van 2,1 m 8)

Lijkt me een leuke deal  ;D ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB