Denon afstel- en aansluittopic (Receiver en DVD)

Started by Snowmaster, September 7, 2008, 18:16:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Snowmaster

Waarom deze topic?
Omdat ik al ruim 5 jaar met Denons stoei, de gebruiksaanwijzingen heb stukgelezen en elke keer als ik denk deze apparaten te kennen, kom ik weer iets nieuws tegen.
De HT-receivers en DVD spelers zijn ondertussen zo complex geworden in hun schakelingen dat je met alleen de gebruiksaanwijzing er niet uitkomt.  Je set draait dan wel, maar je laat nog veel kwaliteit liggen omdat veel circuits niet gescheiden zijn en elkaar beïnvloeden.

Alle vragen kunnen gepost worden : Audyssey, inmeten, subinstellingen, DVD menu en circuits, optimale pure direct en source direct, analoog/digitaal, HDMI, Denonlink etc.
Hopelijk leren wij er allemaal weer iets van zodat onze sets steeds beter spelen  :D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frankly

Snowmaster, dank voor de topic, hier komt de eerste;
Ik heb een Topfield TF7710HDPVR, een 2930 en een EVA8000 via HDMI aan mijn 3806 hangen.
En met name bij de Topfield heb ik lipsync problemen,
bij de 2930 nooit, en bij de EVA, die ik switch met de TF zo af entoe.
Hoe kan ik die lipsync goed regelen?

Frankly
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Fransyvy

#2
Hallo Snowmaster,

Goed plan dit topic!

Misschien is het een idee om de volgens jouw ideale instellingen van de 4306 en 3930 hier weer te geven zodat we de discussie op gang kunnen brengen. Geef dan ook aan hoe je audio en video van de televisie aanstuurt.

Ik heb zelf de 3930 verbonden met de 4306 via Denonlink voor DVD en SACD geluid. Voor CD kies ik meestal de analoge uitgangen van de 3930 vanwege de warmte en vaak heb ik dan het televisiebeeld aan staan als achtergrond. Uiteraard als we echt gaan lusiteren dan gaat alles op pure direct. De Dreambox (sat) levert via de 4306 (component) zijn beeld gescaled (720p) aan het plasma scherm (HDMI).

Overigens ben ik zelf niet zo tevreden over het enhanced beeld waarin ik de zwart kleurtoon te hard vind. Verder denk ik dat ik dezelfde instellingen heb als jij. Maar dat moet nog blijken....

Is dit overigens wel de goede/beste locatie voor deze discussie op dit forum?
Primare SP32HD en a30.7, Denon 3930, Dreambox 8000, Pioneer 505XDE, B&W Nautilus 802, HTM3 en CCM818, Sto akoestiek plafond.

PG

Quote from: snowmaster on September  7, 2008, 18:16:30
Alle vragen kunnen gepost worden : Audyssey, inmeten, subinstellingen, DVD menu en circuits, optimale pure direct en source direct, analoog/digitaal, HDMI, Denonlink etc.
Hopelijk leren wij er allemaal weer iets van zodat onze sets steeds beter spelen  :D.

@snowmaster;
Het zou heel erg handig zijn als jij je instellingen op de een of andere manier in dit topic plaatst.
Al realiseer ik me dat zoiets wel behoorlijk wat werk is.  ;D
We hebben dan wel een goed uitgangspunt om met de vragen/discussie te starten.



Snowmaster

#4
Quote from: Fransyvy on September  9, 2008, 09:32:16
Hallo Snowmaster,

Goed plan dit topic!

Overigens ben ik zelf niet zo tevreden over het enhanced beeld waarin ik de zwart kleurtoon te hard vind. Verder denk ik dat ik dezelfde instellingen heb als jij. Maar dat moet nog blijken....

Is dit overigens wel de goede/beste locatie voor deze discussie op dit forum?

Volgens mij is dit wel de goede locatie.

Enchanced werkt alleen fatsoenlijk als je DVD speler en scherm hiermee kunt instellen  en ook RGB via HDMI uitstuurt, maar........er is al een mooi stuk geplaatst dat alle info op DVD's en Blu Rays slechts een bereik hebben van 16-235, ook al is de originele opname 0-255.
De info is opgeslagen in YcPbPr en daarom speel ik ook af in dit formaat op 16-235.
Als iemand de link nog weet te vinden over dit stuk kunnen wij dat hier wel plaatsen.


   
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Lekkere jongens......al mijn instellingen plaatsen.  ::) tip ik vanavond om 24.00 uur nog  ;D.

Wij kunnen beter met b.v. problemen beginnen.
Er was iemand die zijn webradio niet aan de praat kreeg maar wel de receiver kon aansturen met de laptop.  Wie was dat ook al weer ?
Heb hij pagina 47 en 48 van 4306 gelezen?  Waar gaat het fout bij je?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

CineSmurf

#6
4 uurtjes werk. Heb je dat niet voor ons over?  ;D ;D ;D
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Fransyvy

Inderdaad....dat ie dat niet eens over heeft voor ons ongelovigen >:D
Primare SP32HD en a30.7, Denon 3930, Dreambox 8000, Pioneer 505XDE, B&W Nautilus 802, HTM3 en CCM818, Sto akoestiek plafond.

Tube-freak

Het artikel over Normal vs. Enhanced HDMI ofwel YCbCr and RGBwaar Snowmaster het over had staat hier:
http://www.audioholics.com/tweaks/calibrate-your-system/hdmi-black-levels-xvycc-rgb

Wat mij betreft "MUST READ" material.  Een goed technisch verhaal maar dusdanig uitgelegt dat "IEDEREEN" het begrijpen kan.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

PG

Quote from: Fransyvy on September  9, 2008, 20:49:43
Inderdaad....dat ie dat niet eens over heeft voor ons ongelovigen >:D

Of zou hij niet al zijn geheimen willen prijsgeven?  >:D

Snowmaster

Quote from: PG on September 10, 2008, 13:20:34
Of zou hij niet al zijn geheimen willen prijsgeven?  >:D

Ha,ha, LOL... ;D ;D ;D.

OK doen wij eerst DVD speler met geluidsmenu
Volgens mij hebben jullie al e.e.a. aangepast door de 3930 topic.
Toen ik 2 weken geleden mijn 3930 terugkreeg met nieuwe loopwerk, kwam ik er opnieuw achter dat de fabrieksinstellingen niet optimaal zijn.
Zover ik weet zijn de menu's van de meeste Denonspelers ongeveer hetzelfde, dus de instellingen zullen op de meeste spelers zo werken. Alles wat ik nu ga typen, doe ik uit mijn hoofd. Geef maar een gil als er iets onduidelijk is.
Geef ook een gil als iets niet bij je werkt of geen resultaat heeft, want nergens in de gebruiksaanwijzing staat de weg naar de beste geluidsweergave.
Samen/met z'n allen kunnen wij hier dan uitzoeken waar het probleem zit.
Ook als er goede suggesties zijn, hoor ik ze graag want ik leer elke dag weer.

De instellingen waar ik vanuit ga: CD via analoog, DVD beeld via HDMI en DVD geluid via Denonlink. (SACD gebruik ik niet meer)

In de menu's lijken sommige instellingen niet benaderbaar, maar dat komt omdat zij worden geblokkeerd door een andere instelling zoals b.v. de Denonlink. 
Als je in de multikanaal set up wilt, moet je de Denonlink eerst uitschakelen.
En volgens mij moet je hem ook uit de source direct stand halen.

Als je je receiver het rekenwerk laat doen, zorg dan dat in het DVD menu alle speakers op large staan en de afstanden op 0,00 mtr.
De crossover heeft bij mij het beste resultaat op 80Hz. Helaas kan ik hem niet uitschakelen.
Als ik hem uitschakel wordt hij vanzelf door de multikanaals instelling weer geactiveerd.  Ook 40Hz en 120Hz heb ik geprobeerd en ik hoor verschil, maar bij 80 HZ klinkt hij het meest evenwichtig bij mij.
Waarom deze instellingen aanpassen?  Helaas draait op de achtergrond toch de processor (deels) mee omdat alle circuits blijkbaar niet volledig te scheiden zijn in deze prijsklasse. Dit beïnvloed de weergave nadelig.

Vervolgens ook source direct inschakelen, hierdoor klinkt het geheel direct beter en volwassener.
Bassenhancer e.d. blijven bij mij allemaal in de fabrieks/standaardstand.
Ook HDMI geluid staat op 2 kanaals.

Wie heeft andere instellingen of beter resultaat?


Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Fransyvy

Ik heb dezelfde instellingen en aansluitingen.

Ben benieuwd naar je beeld instellingen....
Primare SP32HD en a30.7, Denon 3930, Dreambox 8000, Pioneer 505XDE, B&W Nautilus 802, HTM3 en CCM818, Sto akoestiek plafond.

Snowmaster

Quote from: Fransyvy on September 10, 2008, 22:40:40
Ik heb dezelfde instellingen en aansluitingen.

Ben benieuwd naar je beeld instellingen....

Beeld staat op Pal.  Niet op auto zetten, hierdoor lijkt de processor te zoeken en is het resultaat ietsje minder. Daarnaast YcPbPr op 576p via HDMI.
Dit was ook mijn oorspronkelijke stand tot ik ging experimenteren met HMDI enhanced in DVD speler en op scherm. Beeld leek meer info te geven en meer zwartwaarde te leveren.
De diepte leek aanvankelijk toe te nemen maar de kleurscheiding liep terug bleek bij nader inzien. Het leek ook wel alsof het scherm iets robeerde te corrigeren.
Toen ben ik gaan draaien op RGB met alle settings op enhanced i.p.v. YcPbPr en daarmee leek ik het licht te zien. Maar hierdoor bleek de nauwkeurigheid in beeld niet groter te worden en er leek iets nauwkeurigheid te verdwijnen. Dit was alleen te zien bij DVD's die ik erg goed kende. Het beoordelen van de verschillen was
erg lastig.
Vervolgens keerde ik terug naar de oorspronkelijke settings met YcPbPr en de rust keerde weer terug .    Toen kwam Tube-Freak met zijn artikel en dat onderbouwde voor mijn gevoel  de bevindingen  :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

PG

Quote from: snowmaster on September 10, 2008, 21:41:17
In de menu's lijken sommige instellingen niet benaderbaar, maar dat komt omdat zij worden geblokkeerd door een andere instelling zoals b.v. de Denonlink. 
Als je in de multikanaal set up wilt, moet je de Denonlink eerst uitschakelen.
En volgens mij moet je hem ook uit de source direct stand halen.

Als je je receiver het rekenwerk laat doen, zorg dan dat in het DVD menu alle speakers op large staan en de afstanden op 0,00 mtr.
De crossover heeft bij mij het beste resultaat op 80Hz. Helaas kan ik hem niet uitschakelen.
Als ik hem uitschakel wordt hij vanzelf door de multikanaals instelling weer geactiveerd.  Ook 40Hz en 120Hz heb ik geprobeerd en ik hoor verschil, maar bij 80 HZ klinkt hij het meest evenwichtig bij mij.
Waarom deze instellingen aanpassen?  Helaas draait op de achtergrond toch de processor (deels) mee omdat alle circuits blijkbaar niet volledig te scheiden zijn in deze prijsklasse. Dit beïnvloed de weergave nadelig.

Vervolgens ook source direct inschakelen, hierdoor klinkt het geheel direct beter en volwassener.
Bassenhancer e.d. blijven bij mij allemaal in de fabrieks/standaardstand.
Ook HDMI geluid staat op 2 kanaals.

Wie heeft andere instellingen of beter resultaat?

Dus, hoewel ik voor alle geluid de Denonlink gebruik, toch in de speler speakers op large en afstanden 0.

PG

Quote from: snowmaster on September 11, 2008, 20:55:38
Beeld staat op Pal.  Niet op auto zetten, hierdoor lijkt de processor te zoeken en is het resultaat ietsje minder. Daarnaast YcPbPr op 576p via HDMI.
Dit was ook mijn oorspronkelijke stand tot ik ging experimenteren met HMDI enhanced in DVD speler en op scherm. Beeld leek meer info te geven en meer zwartwaarde te leveren.
De diepte leek aanvankelijk toe te nemen maar de kleurscheiding liep terug bleek bij nader inzien. Het leek ook wel alsof het scherm iets robeerde te corrigeren.
Toen ben ik gaan draaien op RGB met alle settings op enhanced i.p.v. YcPbPr en daarmee leek ik het licht te zien. Maar hierdoor bleek de nauwkeurigheid in beeld niet groter te worden en er leek iets nauwkeurigheid te verdwijnen. Dit was alleen te zien bij DVD's die ik erg goed kende. Het beoordelen van de verschillen was
erg lastig.
Vervolgens keerde ik terug naar de oorspronkelijke settings met YcPbPr en de rust keerde weer terug .    Toen kwam Tube-Freak met zijn artikel en dat onderbouwde voor mijn gevoel  de bevindingen  :D


Dus PAL is de beste stand? Dan bij een NTSC disk de instelling even wijzigen.
Is het "zoeken" van de processor, na herkenning van de disk, niet gewoon over?
Mijn TW2000 hangt aan de speler. De speler heb ik op YcPbPr/1080p gezet omdat ik er vanuit ga dat de scaler in de Denon een betere is dan in de Epson. Correct?

Snowmaster

Quote from: PG on September 12, 2008, 17:47:35
Dus, hoewel ik voor alle geluid de Denonlink gebruik, toch in de speler speakers op large en afstanden 0.

Yep, want de circuits zijn helaas niet (totaal) uit te schakelen. Bij mijn set met de 3930 hoor ik gewoon verschil.
Blijkbaar is er geen echte bypass en als je de instelingen niet zo neutraal mogelijk zet dan wordt je signaal 2x door een processor bewerkt. 
Laat maar eens weten of je verschil kunt horen bij jezelf.  Gebruikte je al source direct? Ook dat scheelt.

Quote from: PG on September 12, 2008, 17:53:51
Dus PAL is de beste stand? Dan bij een NTSC disk de instelling even wijzigen.
Is het "zoeken" van de processor, na herkenning van de disk, niet gewoon over?
Mijn TW2000 hangt aan de speler. De speler heb ik op YcPbPr/1080p gezet omdat ik er vanuit ga dat de scaler in de Denon een betere is dan in de Epson. Correct?

Zo veel NTSC kijk je toch niet  ???.  Bij Pal werd het beeld iets rustiger, probeer maar eens. Als het bij jou niets uitmaakt kun je hem natuurlijk ook laten staan.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Bornin7ty2

Goed topic ;D

Ik heb mijn cd speler analoog aangesloten met crappy kabel realiseer ik me net, dat wordt het eerste werk.
Blu-ray zowel beeld als geluid via HDMI. HD kabelreceiver ook trouwens.

Ik denk trouwens dat je mij bedoelde met dat webradio verhaal.  kwam er op neer dat er in zeeland geen DAB ontvangen kan worden :s

groet,

72

Fransyvy

Snowmaster: Waarom stuur je uit met 576P. Laat je het upscalen over aan de 4306? Ik denk dat het beter is om de 3930 te laten upscalen omdat deze betere chips heeft. De 4306 zal gewoon het signaal ongemerkt door laten stromen naar de TV.
Primare SP32HD en a30.7, Denon 3930, Dreambox 8000, Pioneer 505XDE, B&W Nautilus 802, HTM3 en CCM818, Sto akoestiek plafond.

Raymen

#18
QuoteZo veel NTSC kijk je toch niet  . :D

Hmm van de 600 dvd`s heb ik er zo`n 400..

Dus bij mij geld dat niet.

Maar heb nog nooit iets gemerkt als ik hem op auto of pal zet...

Mischien toch eens wat beter kijken..

Dat verschil tussen rgb en YcPbPr had ik al langer door.

heb ook altijd op YcPbPr 1080 gedraaid.(zolang ik de denon en de plasma heb dan).
Zelf heb ik hem momenteel door de versterker lopen, maar zit te kijken wat het verschil geeft tussen enhanced en normaal.

Heb dat nu 2 keer(1 keer in de 3930 en 1 keer in de a11 xv.

Denk zelf dat ik ze beide gelijk moet zetten.


Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Snowmaster

Quote from: Fransyvy on September 13, 2008, 16:09:44
Snowmaster: Waarom stuur je uit met 576P. Laat je het upscalen over aan de 4306? Ik denk dat het beter is om de 3930 te laten upscalen omdat deze betere chips heeft. De 4306 zal gewoon het signaal ongemerkt door laten stromen naar de TV.

Het upscalen laat ik over aan de Pioneer. Ik kan niet zeggen dat er verbetering is als ik een DVD op hogere resolutie (720p of 1080p) uitstuur vanaf de DVD speler. Daarom kies ik ervoor om een signaal zo min mogelijk te "bewerken" tot hij zijn eindpunt bereikt. Tot nu toe levert dat bij mij altijd het beste resultaat op.
De DVD speler gaat dus rechtstreeks naar het scherm. Het doorlussen via de receiver doe ik niet meer omdat dit kwaliteitsverlies oplevert bij de geluidsweergave t.o.v. de AK-DL1. Als ik het geluid via HDMI uitstuur komt er nog een instelling op multi te staan in de 3930 en dit beïnvloed bij mij het analoge signaal negatief. Het is weliswaar niet veel, maar aangezien de AK-DL1 het beter doet dan de HDMI verbinding is de keuze niet moeilijk.
Ook is het voor de kinderen lastiger  ;).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Quote from: Raymen on September 13, 2008, 17:04:52

Maar heb nog nooit iets gemerkt als ik hem op auto of pal zet...

Mischien toch eens wat beter kijken..

Dat verschil tussen rgb en YcPbPr had ik al langer door.

heb ook altijd op YcPbPr 1080 gedraaid.(zolang ik de denon en de plasma heb dan).
Zelf heb ik hem momenteel door de versterker lopen, maar zit te kijken wat het verschil geeft tussen enhanced en normaal.

Heb dat nu 2 keer(1 keer in de 3930 en 1 keer in de a11 xv.

Denk zelf dat ik ze beide gelijk moet zetten.
Mvrg,
Raymen


Laat je het beeld in de a11xv nog een keer bewerken?   Als je enhanced inschakelt bij YcPbPr dan wordt het iets frisser/levendiger bij mij, maar niet echt beter. Deze stand hoort officieel alleen bij RGB.  Na het lezen van het artikel dat Tube-freak ook hierboven heeft geplaatst, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik gewoon de officiële weg volg en nu in YcPbPr kijk met normale instellingen en op 576p.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frankly

Quote from: frankly on September  8, 2008, 10:52:31
Snowmaster, dank voor de topic, hier komt de eerste;
Ik heb een Topfield TF7710HDPVR, een 2930 en een EVA8000 via HDMI aan mijn 3806 hangen.
En met name bij de Topfield heb ik lipsync problemen,
bij de 2930 nooit, en bij de EVA, die ik switch met de TF zo af entoe.
Hoe kan ik die lipsync goed regelen?
Frankly

Dus, iemand een tip hoe de lipsync goed te krijgen?

Frankly
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

xgabox

#22
Frankly.

dat lipsync probleem word door je satontvanger de TF veroorzaakt.
dit komt vaker voor bij de huidige digitale ontvangers.
een software update kan een oplossing zijn, het kan erger zijn door een zgn softwarebug.

uitschakelen of het apparaat tijdelijk stroomloos maken wil ook nog wel eens uitkomst bieden.
inregelen op de geluidsinstallatie heeft geen invloed.

bekijk het verschil maar eens met een FTA zender.

ik zou eens kijken op google over de topfield TF7710HDPVR met LS problemen.
HIFI: Denon AVR3300 - dvd/sacd DVD 1400 - dcd755ar.g - Rotel rb990.Aurum5 front- MC 501 - MC 302 - Quadral ascent Base- Kimber LSc - Kimber interlinks.
Nubert aw850 subw.

Linux: Dreambox 7020s hdd120.- xbox executer.

TV, 32PW9527 pp1.
Camera Canon EOS 20D en 1000D

wasbeer2006

Hoi,

Net getest met de 3808 en 2930. Als de HDMI via de reciever zit krijg ik geen geluid via Denonlink, althans niet meer dan stereo. DE reciever herkent dan niet de formaten die worden uitgestuur.

Nu heb ik denonlink uit staan en HDMI aan, dan geeft de receiver multi channel in aan.

Wat huerboven wordt beschreven is volgens mij de enige mogelijkheid, de dvd speler rechtstreeks op de TV en de audio via Denonlink.

Ga nu twee iedentieke dvd's kopieeren, omdat ik ook met aansluiting op HDMI nogsteeds het idee heb dat de PS3 mooier beeld geeft. Allebei uitgestuurd via de reciever op HDMI.
TV              - LG C2 2022 65 inch
Game          -playstation 5
Reciever      -Denon AVR x6700
B&W 702 S3         -premium 22 Center.  Sub             -Peerless 13" Sub Rear            -Vifa premium 11 rear

Snowmaster

Quote from: wasbeer2006 on September 20, 2008, 12:58:47
Hoi,

Net getest met de 3808 en 2930. Als de HDMI via de reciever zit krijg ik geen geluid via Denonlink, althans niet meer dan stereo. DE reciever herkent dan niet de formaten die worden uitgestuur.

Nu heb ik denonlink uit staan en HDMI aan, dan geeft de receiver multi channel in aan.

Wat huerboven wordt beschreven is volgens mij de enige mogelijkheid, de dvd speler rechtstreeks op de TV en de audio via Denonlink.

Ga nu twee iedentieke dvd's kopieeren, omdat ik ook met aansluiting op HDMI nogsteeds het idee heb dat de PS3 mooier beeld geeft. Allebei uitgestuurd via de reciever op HDMI.

Hoi wasbeer, sorry ik was afgelopen dagen met mijn eigen setje druk  ;).
Als ik het goed begrijp wil je alles via de receiver met HDMI laten lopen, maar het geluid via de Denonlink.
Daarnaast zeg je dat de PS3 een beter DVD beeld geeft dan de 2930 tot nu toe.  Zou kunnen, maar volgens testen zou de 2930 net een tikje beter moeten zijn. Welke speler heeft de meeste DVD speeluren? De 2930 heeft meer dan 100 speeluren in DVD nodig om tot zijn maximale prestatie te komen. 

Heb je identieke HDMI kabels aan de componenten (zelfde merk en lengte) ?
Heb je PAL ingeschakeld bij de 2930?
Heb je in de receiver èn de DVD speler de Denonlink voor de audio gekozen? Bij de DVD speler blijft dan HDMI op 2 CH staan.
In de receiver moet bij video HDMI op "pass through" staan voor het beeld?
Ik zal die instellingen zo eens nakijken.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)