Denon Link AK-DL1 (2e deel toegevoegd )

Gestart door Snowmaster, juli 27, 2008, 14:45:36

Vorige topic - Volgende topic

Snowmaster

Citaat van: Omicron op augustus 15, 2008, 18:45:36
Als jullie verschillende kabels gaan vergelijken doe dan mischien eens de moeite om de vergelijking blind te doen. Betrek er een familielid bij en laat die de kabels verwisselen zonder dat je zelf weet welke er in gebruik is. Ben heel benieuwd naar de resultaten van zulk een sessie...

Mijn dochters van 9 en 12 horen het al bij het binnenkomen van de kamer  ;D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

advr

Citaat van: Omicron op augustus 15, 2008, 18:45:36
Als jullie verschillende kabels gaan vergelijken doe dan mischien eens de moeite om de vergelijking blind te doen. Betrek er een familielid bij en laat die de kabels verwisselen zonder dat je zelf weet welke er in gebruik is. Ben heel benieuwd naar de resultaten van zulk een sessie...

het gaat hier ook echt om hele bedragen ::) ::) ::) ::)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Omicron

Of ze merken gewoon dat papa opgewonden is over een nieuw speeltje?

Het is gewoon een feit dat als je subtiele verschillen moet onderscheiden je eigen verwachtingen een belangrijke rol spelen. Mensen worden altijd heel defensief als je zoiets zegt: "wat zeg je me nou, ik weet toch wel wat ik hoor zeker?".

Omicron

Citaat van: advr op augustus 15, 2008, 18:51:28
het gaat hier ook echt om hele bedragen ::) ::) ::) ::)

Ik zie niet in wat dat er mee te maken heeft. De vraag was of er een verschil te horen is tussen die kabels en welke de beste is.

SpeedyAndré

Ik heb wel Draka cat7 kabels gevonden, maar die zijn niet afgemonteerd.
Mijn voorkeur gaat uit naar afgemonteerd omdat ik anders zelf moet gaan prutsen ;)
Een Ecolan cat6e kabel incl. certificaat vind je hier ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

advr

Citaat van: Omicron op augustus 15, 2008, 19:00:41
Ik zie niet in wat dat er mee te maken heeft. De vraag was of er een verschil te horen is tussen die kabels en welke de beste is.

je moet dit gewoon niet te serieus nemen. ;D

ik "wil" niets horen :o
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Snowmaster

Citaat van: Omicron op augustus 15, 2008, 18:57:45
Of ze merken gewoon dat papa opgewonden is over een nieuw speeltje?

Het is gewoon een feit dat als je subtiele verschillen moet onderscheiden je eigen verwachtingen een belangrijke rol spelen.

Enthousiast....gewoon enthousiast  ;).
Heb ik de indruk gewekt dat het om subtiele verbeteringen ging..... :D....een verbetering die €500,- waard is, mag niet subtiel zijn volgens mijn maatstaven ;D.
Als iemand de stap van een 2930 naar een 3930 kent, dan maak je met
3930 en de AK-DL 1 in meerkanaals die stap nog een keer.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

SpeedyAndré

Als het tegen zou vallen dan gebruik ik de cat7 gewoon voor m'n gigabit netwerk.
De beste kabel is uiteraard subjectief, misschien wel als Denon link en niet als I2S kabetje ....
Ik hoef nu iig geen enorm bedrag voor mezelf te verantwoorden  :-*

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

Snowmaster

Citaat van: SpeedyAndré op augustus 15, 2008, 19:38:11
Als het tegen zou vallen dan gebruik ik de cat7 gewoon voor m'n gigabit netwerk.

Ik doe gewoon mee, want anders weet ik niet waarover straks wordt gepraat  :D.  Wie weet mis ik dan iets..... :D

Fransyvy

http://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=cat6e

Op bovenstaande link tref nog een cat6e kabel aan. Weet iemand of een cat6e kabel beter (=afgeschermd) dan een cat7?

Snowmaster: Volgens de site van profigold gaat het hier om een "gewone" cat6 kabel. Hij ziet er ook niet echt dik uit.
Primare SP32HD en a30.7, Denon 3930, Dreambox 8000, Pioneer 505XDE, B&W Nautilus 802, HTM3 en CCM818, Sto akoestiek plafond.

Omicron

Citaat van: snowmaster op augustus 15, 2008, 19:33:19
Enthousiast....gewoon enthousiast  ;).
Heb ik de indruk gewekt dat het om subtiele verbeteringen ging..... :D....een verbetering die €500,- waard is, mag niet subtiel zijn volgens mijn maatstaven ;D.
Als iemand de stap van een 2930 naar een 3930 kent, dan maak je met
3930 en de AK-DL 1 in meerkanaals die stap nog een keer.

Kan best zijn dat jij een groot verschil hoort, dat betwist ik niet. Mijn stelling is gewoon dat wanneer je blind zou luisteren dat verschil voor 100% weg gaat zijn en je met geen mogelijkheid de vershillende kabels uit elkaar gaat kunnen houden (gesteld dat de kabel niet zodanig slecht is dat er bit errors optreden, dus CAT5e of beter). Of mijn stelling correct is gaan we natuurlijk nooit weten tenzij je het experiment effectief zou doen.

Voor een publiek dat zo passioneel is over zijn apparatuur en wat nu al dan niet het beste is vind ik het best raar dat een voor de hand liggende test zo negatief ontvangen wordt.

SpeedyAndré

De cat7 kabel op Ebay heeft een alu afscherming per getwist aderpaar en een gevlochten afscherming.
Bij cat6e zie ik dit ook wel maar bij allekabels staat (te) weinig info en hun kabels zijn langer.
Een cat7 kabel is geschikt voor 10Gb/s netwerken.

André  8)

advr

je moet per pm maar even laten weten hoeveel je krijgt maak ik het vast over, incl. 2 euro voor de NL post. ;D

Ad.

Staaled

ik heb zelf deze aangeschaft.

http://www.inmac.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=70&Itemid=95

en wel de onderste.
prima kabel met goede stekkers.
wel wat stug, wat in mijn geval voordelig was ivm doorvoer muur.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Snowmaster

Citaat van: Hipster op augustus 16, 2008, 10:33:42
ik heb zelf deze aangeschaft.

http://www.inmac.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=70&Itemid=95

en wel de onderste.
prima kabel met goede stekkers.
wel wat stug, wat in mijn geval voordelig was ivm doorvoer muur.

Voor welke apparatuur gebruik je hem? 

Citaat van: advr op augustus 16, 2008, 10:01:30
je moet per pm maar even laten weten hoeveel je krijgt maak ik het vast over, incl. 2 euro voor de NL post. ;D

Ad.

Is €2,- binnen NL genoeg, want hij moet het ook nog verpakken.
Stuur mij ook maar PM met je bankrekening en naam, dan boek ik het ook vast over.  Krijg je ook direct een PM met mijn gegevens.

Ik hoop echt voor iedereen dat dit een "schot in de roos" is, maar eerlijk gezegd kan ik het mij nauwelijks voorstellen.  Er is straks in ieder geval een referentie vastgelegd omdat alle kopers de kwaliteit van dezelfde CAT7 kunnen beoordelen.

SpeedyAndré

Als dit alle deelnemers zijn dan gaat de bestelling vanmiddag de deur uit :)

Advr            - 1x 1m €3,20
                    1x 2m €4,20

Snowmaster  - 1x 1m €3,20

Fransyvy      - 1x 1m €3,20

André          - 1x 1m €3,20
                    1x 3m €5,20

Verzendkosten €7,90 (€2,- per persoon)
Verzendkosten in NL €2,00 tot 250 gram en €2,50 tot 500 gram.
Ik kan het gewicht van kabel(s) + envelop nu nog niet bepalen.

André  8)

Raphie

let op: mijn insteek hier is niet zo zeer dat de denonlink geen fantastisch geluid kan bieden, maar dat ik gewoon benieuwd ben welke cat kabel er onder de sleeving vandaan komt. en dat je jezef dan als consument flink anaal genomen voelt als je 400,00 euro voor nog geen 2 euro aan DYI componenten betaald hebt >:D 
JBL PRX Power!

roland p

Citaat van: Raphie op augustus 16, 2008, 12:58:46
let op: mijn insteek hier is niet zo zeer dat de denonlink geen fantastisch geluid kan bieden, maar dat ik gewoon benieuwd ben welke cat kabel er onder de sleeving vandaan komt. en dat je jezef dan als consument flink anaal genomen voelt als je 400,00 euro voor nog geen 2 euro aan DYI componenten betaald hebt >:D 
De truuk is dat dat spul zo duur is dat niemand hem uit elkaar wil halen...
Misschien iets voor het programma 'Keuringsdienst van waarde' ;D
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

Snowmaster

Citaat van: Raphie op augustus 16, 2008, 12:58:46

Daar kun je hem dan wel voor gebruiken..... ;D ;D ;D.
Maar ik vermoed dat de AK-DL nooit meer uit mijn receiver gaat, daarvoor is het prestatieverschil vergeleken met de CAT5 veel te groot.
Vanmiddag probeert een ander forumlid mijn kabel uit......wij doen wel weer een blindtestje...... 8)

Staaled

Citaat van: snowmaster op augustus 16, 2008, 11:04:23
Voor welke apparatuur gebruik je hem? 
sonos zp 80 en linn akurate ds.
ik heb de zp80 hardwired en dan aan mijn set.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

SpeedyAndré

De bestelling is gedaan, eens zien wat blitzversand inhoudt  ;D

André  8)

DualdudE

Citaat van: Jeroen V op augustus 14, 2008, 20:56:26
Dan doe je in ieder geval de aanname dat de techniek ver genoeg is om eventuele verschillen aan te tonen, en wie zegt dat dat zo is?

Dit meen je niet serieus hoop ik? :P Dat zou inhouden dat Denon een produkt verkoopt waar ze niet eens objectief van kunnen aangeven wat voor verschil/verbetering het oplevert? Kijk naar het productieproces van processoren, hoe klein dat inmiddels al is. Er worden telescopen gebouwd waarmee de ruimte in kan worden gekeken, je wilt niet weten hoe precies zo'n lens komt. Dan maak je mij niet wijs dat het technisch nog niet mogelijk is een stukje koperkabel door te meten. :P No offence.
Monitor Audio GS-20, Silver Centre, Silver 2.
Marantz Cinema 70S (pre-/center), Arcam SA20 (front), Audiolab 6000A (rear).
UD-5005, Rotel RCD-1072, Pro-Ject Essential II.

advr

Citaat van: SpeedyAndré op augustus 16, 2008, 16:31:55
De bestelling is gedaan, eens zien wat blitzversand inhoudt  ;D

André  8)

Heel mooi ;D

Fransyvy

Hallo Hipster,

Heb je hem als Denonlink gebruikt? Kun je ons vertellen wat het resultaat was t.o.v. het standaard bijgeleverde kabeltje?

Alvast bedankt!!
Primare SP32HD en a30.7, Denon 3930, Dreambox 8000, Pioneer 505XDE, B&W Nautilus 802, HTM3 en CCM818, Sto akoestiek plafond.

Staaled

Citaat van: Fransyvy op augustus 16, 2008, 21:13:54
Hallo Hipster,

Heb je hem als Denonlink gebruikt? Kun je ons vertellen wat het resultaat was t.o.v. het standaard bijgeleverde kabeltje?

Alvast bedankt!!

hi frans.
dat niet.
zowel de linn als de sonos zijn netwerkspelers, dus als netwerkkabel.
het geluidsbeeld werd strakker omlijnd,tov zo'n waslijnkabeltje.