Infinity Theatre > gone with the wind, but now with a livingroom HT

Gestart door Sonic Circle, juli 25, 2008, 13:48:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BuSpu

Citaat van: bmateijsen op januari  5, 2009, 15:35:37
Ik vind de rug te hoog... beter is het om je hoofd vrij te hebben boven de rugleuning.


Grappig dat je dat zegt, dat is ook mijn ervaring. Sinds ons nieuwe huis is ook de stoel van de sweetspot veranderd en was dat vroeger een bank met een lage leuning nu is het een comfortabele leren stoel met een hoge leuning......en hoewel het beter zit hoor je dat. Niet vreemd want je krijgt extra reflecties via de stoel en dat is duidelijk waarneembaar.

denoontje

check mijn bank eens op mijn draadje..ideaal --> 4 losse delen dus schuiven maar in de opstelling.....

Voorheen zat ik tijdelijk op tuinstoelen met hoge leuning...niet ok mbt geluid, ben blij dat ik een lage bank heb waarop je languit kan liggen en geluidsbeeld prima blijft.

ps ik zag van het weekend nog een 2/3 persoonsbank in de koopjeshoek bij Piet Klercks...een grote rode met ingebouwde voetenbank etc....wel cool voor een HT...wel een hoge rug

Wijx wondere wereld

Citaat van: denoontje op januari  5, 2009, 16:22:35
check mijn bank eens op mijn draadje..ideaal --> 4 losse delen dus schuiven maar in de opstelling.....


Jeetje lijkt wel bed. Val je niet snel in slaap bij trage films?
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Sonic Circle

Dat is echt precies wat ik zoek!

Ben je samen dan kun je relaxed liggen, of zitten als je wilt.
Ben je met zn 4en dan zet je de voorste 2 delen even naar achteren, poef voor je voeten plaatsen en kijken. Top!

Waar heb je die bank gekocht en hoe heet dat model? Hopen dat zoiets nog verkrijgbaar is..

Citaat van: denoontje op januari  5, 2009, 16:22:35
check mijn bank eens op mijn draadje..ideaal --> 4 losse delen dus schuiven maar in de opstelling.....

denoontje

gewoon bij populiers ;-)

Let we; op dat al;s je zoiets koopt dat alle kanten van de zetels doorgestoffeerd zijn en de het hoekstuk even diep is als de niet hoekstukken.

GTDesign

Relax stoelen zijn  O0

Mocht de rug te hoog zijn zaag ik er wel iets vanaf.

roncitf

Kijk ook een naar jori stoelen (jori.be), die hebben ook relaxstoelen en zitten heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk, maar zijn een stuk slanker / minder lomp. Je moet ze wel mooi vinden uiteraard.
Stereo: Sphinx Project 32 / 8 / 12 * Tannoy D700 * Siltech SQ88 XLR / LS-25 MXT / SPX20/30 * Kemp Powerstrip 4/6
Surround: NAD T753 * Totem Dreamcatcher * Sunfire Solitaire 12 (1500W RMS) * Themescene HD72i
Wishlist: Siltech XLRs 6,50+ mtr, Ruby Hill, Signat.XLRs * Tannoy TD10/12 * Sphinx Project

Sonic Circle

Citaat van: GTDesign op januari  5, 2009, 20:20:07
Relax stoelen zijn  O0

Mocht de rug te hoog zijn zaag ik er wel iets vanaf.

Hahaha ik dacht dat jij meer van het fijnzinnige dan grove werk was :biggrin:
Zou niet weten hoe je de stof dan mooi houd.

Ben het wel met je eens dat het comfort van een relaxstoel optimaal is.

@Ron: bedankt voor je tip. Ik vind ze echt waanzinnig mooi, maar de genoemde prijsindicaties van jori zijn 5x tot 10x hoger dan wat ik per stoel uit wil geven. Laten we het er maar op houden dat de stoelen waarschijnlijk een upgrade-proces zullen zijn ;)

roncitf

Ja, de nieuwprijs is flink. Ik heb voor de mijne € 120 betaald op Marktplaats.
Stereo: Sphinx Project 32 / 8 / 12 * Tannoy D700 * Siltech SQ88 XLR / LS-25 MXT / SPX20/30 * Kemp Powerstrip 4/6
Surround: NAD T753 * Totem Dreamcatcher * Sunfire Solitaire 12 (1500W RMS) * Themescene HD72i
Wishlist: Siltech XLRs 6,50+ mtr, Ruby Hill, Signat.XLRs * Tannoy TD10/12 * Sphinx Project

Sonic Circle

Dat is natuurlijk weer een goede tip. Hopelijk komen ze ook per 2 voorbij, ga mp in de gaten houden.

-madison-

Citaat van: GTDesign op januari  5, 2009, 20:20:07
Relax stoelen zijn  O0

Mocht de rug te hoog zijn zaag ik er wel iets vanaf.

;D
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Sonic Circle

Kwam vanavond thuis en was prettig verrast door het feit dat er ineens het raamwerk van een achterwand stond. Met uitsparingen voor onze minikoelkastjes (2 stuks), het audiorack en aan weerzijden in de hoeken schuin de DVD-racks. Ben héél benieuwd naar het eindresultaat.

Hoorde van Bjorn dat alle audio apparatuur ondertussen ook klaar staat. Gé verwacht nog wel even nodig te hebben en we zullen nog wat noten moeten kraken met zetten van gipsplaten op de wanden, ze stucen en schilderen etc maar waar een wil is, is een weg! Deze ruimte wordt gaaf :D

HTip

Het kan nu dus erg snel gaan 8)

Dat jouw ruimte gaaf wordt staat buiten kijf met zo'n team :thumbs-up:

Ipv gipswanden, stucen en schilderen kan je ook een kant-en-klare oplossing gebruiken. Ik heb Clickboard van Parador op de muren. Is een soort klik-laminaat maar dan verticaal. Montage na het regelwerk is een eitje. Ik had meer tijd nodig voor de foto's dan voor de montage van een paneel ;)

Heb je nieuwe foto's?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sol

Citaat van: Sonic Circle op januari 12, 2009, 21:25:06
Kwam vanavond thuis en was prettig verrast door het feit dat er ineens het raamwerk van een achterwand stond. Met uitsparingen voor onze minikoelkastjes (2 stuks), het audiorack en aan weerzijden in de hoeken schuin de DVD-racks. Ben héél benieuwd naar het eindresultaat.

Hoorde van Bjorn dat alle audio apparatuur ondertussen ook klaar staat. Gé verwacht nog wel even nodig te hebben en we zullen nog wat noten moeten kraken met zetten van gipsplaten op de wanden, ze stucen en schilderen etc maar waar een wil is, is een weg! Deze ruimte wordt gaaf :D

Goed om te horen, de mannen zijn dus druk in de weer geweest! ;D
Gaaf word het zeker, kan niet wachten op de eindfoto's van Gé. O0
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Gordon

Citaat van: Sol op januari 12, 2009, 22:56:41
Goed om te horen, de mannen zijn dus druk in de weer geweest! ;D
Gaaf word het zeker, kan niet wachten op de eindfoto's van Gé. O0
Nou een paar tussendoor fotoos zou al leuk zijn. De laatste was 23 december, een soort kerstkadootje ofzo?
I now live in Bali...

Sonic Circle

Sinds 23 december was Gé ook niet meer geweest. Tot gisteren. Hij is zijn fotocamera vergeten, dus op foto's moet je nog even wachten.. op foto's gemaakt door Gé dan. Heb er 1 geschoten voor jullie van het raamwerk van de achterwand.

- In het midden komt het audio-rack.
- Links en rechts ervan komen 2 wijnkoelers / minikoelkastjes met glasdeur. Je ziet er al 1 links, in verpakking.
- Uiterst links en rechts zie je onder de hoek van 45 graden de ruimtes waar de DVD kastjes komen.


Binnenkort gaan de wanden en het plafond bekleed worden met stucplaten en dan zie je weer grote veranderingen. Philip, dank voor je suggestie maar we gaan toch voor de traditionele 'lastigere' manier denkik, omdat we de wanden dan mooi mat kunnen schilderen exact in de kleur naar wens. En het is minder kostbaar schat ik in ;)

Voor meer foto's vraag ik jullie geduld op te brengen! O0

Sol

Citaat van: Sonic Circle op januari 13, 2009, 18:05:10
Sinds 23 december was Gé ook niet meer geweest. Tot gisteren. Hij is zijn fotocamera vergeten, dus op foto's moet je nog even wachten.. op foto's gemaakt door Gé dan. Heb er 1 geschoten voor jullie van het raamwerk van de achterwand.

- In het midden komt het audio-rack.
- Links en rechts ervan komen 2 wijnkoelers / minikoelkastjes met glasdeur. Je ziet er al 1 links, in verpakking.
- Uiterst links en rechts zie je onder de hoek van 45 graden de ruimtes waar de DVD kastjes komen.


Binnenkort gaan de wanden en het plafond bekleed worden met stucplaten en dan zie je weer grote veranderingen. Philip, dank voor je suggestie maar we gaan toch voor de traditionele 'lastigere' manier denkik, omdat we de wanden dan mooi mat kunnen schilderen exact in de kleur naar wens. En het is minder kostbaar schat ik in ;)

Voor meer foto's vraag ik jullie geduld op te brengen! O0

Ziet er al werkelijk formidabel uit!
Hapje en drankje wordt ook voor gezorgd, filmavondje kan gewoon niet kapot zo... ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

HTip

Prachtig houtwerk wat Ge altijd aflevert. Slim idee ook van die koelkastjes. Je hoeft niet eens de HT uit voor een natje en een droogje :thumbs-up:

Wat betreft die kant-en-klare oplossing (lees: Parador Clickboard en nee, ik heb geen aandelen :biggrin:), die kan ook worden geleverd zonder afwerklaag en kan dan ik elke willekeurige kleur worden geschilderd. Scheelt je ontzettend veel werk. Volgens de DHZ zaak vielen de meerkosten mee, als je het op die manier zou doen. Wij hebben het nl. ook op die manier overwogen, maar het stone-antraciet motief paste erg goed bij de rest. Ik was om toen ik zag wat we allemaal niet hoefden te doen (filleren, schuren, plamuren, stucen of behangen en dan nog schilderen) Ik wordt al moe als ik er weer aan denk. Kan ook komen omdat ik moet gaan slapen :biggrin: :sleepy:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Ja we zagen die koelkastjes in de aanbieding en konden ze niet laten staan. Aangezien het HT op de 1e verdieping is, scheelt het heel wat traplopen en lopen in het algemeen! En ik drink zelf met vrij grote regelmaat, dus je snapt dat de pauze interval nu kleiner zal zijn ;)


Wbt het Parador Clickboard: het lijkt me een ideaal systeem, want ik doe liever iets makkelijk dan moeilijk. En ben het stucen etc ook wel zat.

Toch komen er wat vragen bij me omhoog:
- Hoe zichtbaar zijn de naden of voegen tussen de panelen? Dit lijkt me toch vrij zichtbaar..?
- Wat doen de panelen qua lichtreflectie? Nadelig effect of helemaal niet?
- Wat doen de panelen qua geluidsakoestiek? Hebben ze een positief, of nadelig, of geen effect?
- Wat zijn de kosten ongeveer in verhouding met traditioneel stucplaten zetten, stucen en schilderen (wat eigenlijk best goedkoop is als je het zelf doet)?


P.s. heb je goed geslapen of heel de nacht film/muziek gekeken en geluisterd? :D

Martijnst1990

Mooi houtwerk zeg, dat word wel wat  8) Even een vraagje over die koelkastjes: Waar heb je die gekocht en wat kost zoiets? Ik wil nl zelf ook erg graag zo'n klein koelkastje met glasdeurtje :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Sonic Circle

Deze waren een maandje ofzo geleden in de aanbieding bij de Lidl (of all places, het is echt waar!). Prijs geloof ik ergens rond de of net boven € 100 per stuk. Heb voldoende "pro" koelkastjes / minibarretjes van zelfde afmetingen voor prijzen die in veelvouden liggen gezien in mijn zoektocht. Kan de kwaliteit nog niet beoordelen helaas! Ze zien er wel degelijk uit.

Ruimte voor 12-15 wijnflessen per koelkastje. Dus 30 bierblikken of blikjes fris. Meer dan we in een paar uurtjes op kunnen drinken in ieder geval :)

Martijnst1990

Ah ok, jammer dat het maar tijdelijk was. Ik heb zelf ook al wat gezocht maar kon zo snel niks vinden, zal wel weer de verkeerde zoekterm gebruikt hebben. Dat overkomt mij nog wel is ;) Ik zal zo/straks nog is goed zoeken. Bedankt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Sonic Circle

Belangrijke zoektermen op google voor zoiets: minibar, backbar minibar, mini koelkast.

Succes!

HTip

Citaat van: Sonic Circle op januari 14, 2009, 09:08:52
Ja we zagen die koelkastjes in de aanbieding en konden ze niet laten staan. Aangezien het HT op de 1e verdieping is, scheelt het heel wat traplopen en lopen in het algemeen! En ik drink zelf met vrij grote regelmaat, dus je snapt dat de pauze interval nu kleiner zal zijn ;)
Goed nagedacht! Als ik wat wil drinken tijdens de film hebben we een echte pauze zoals in de bioscoop :unsure: :biggrin: Gaat ook nog veranderen op termijn...

Citaat van: Sonic Circle op januari 14, 2009, 09:08:52
Wbt het Parador Clickboard: het lijkt me een ideaal systeem, want ik doe liever iets makkelijk dan moeilijk. En ben het stucen etc ook wel zat.

Toch komen er wat vragen bij me omhoog:
- Hoe zichtbaar zijn de naden of voegen tussen de panelen? Dit lijkt me toch vrij zichtbaar..?
- Wat doen de panelen qua lichtreflectie? Nadelig effect of helemaal niet?
- Wat doen de panelen qua geluidsakoestiek? Hebben ze een positief, of nadelig, of geen effect?
- Wat zijn de kosten ongeveer in verhouding met traditioneel stucplaten zetten, stucen en schilderen (wat eigenlijk best goedkoop is als je het zelf doet)?

Zal je vragen proberen te beantwoorden:
- De naden zijn bijna niet zichtbaar. Zeker als je de onafgewerkte versie neemt en die verft.
- Lichtreflectie hebben we geen last van. Ook hier geldt dat als je het (mat) verft is de reflectie nog minder.
- De panelen zijn relatief buigzaam en kunnen dus geluid absorberen, zeker als je steenwol erachter plaatst. Het effect op de akoestiek is denk ik minimaal.
- Kosten moet ik opzoeken, omdat we een all-inprijs hadden laten maken voor de wanden en het plafond.

Citaat van: Sonic Circle op januari 14, 2009, 09:08:52
P.s. heb je goed geslapen of heel de nacht film/muziek gekeken en geluisterd? :D
Ik heb prima geslapen, was ook erg moe. Ben ik nu ook weer, maar ik moest even afschakelen na een lange dag en ook nog 2 uur teruggereden van een vergadering in Den Bosch. De HT heeft het nu al 24 uur zonder ons moeten stellen. Hoop niet dat ie dat tegen ons gebruikt ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

hoi Philip,

kan me voorstellen dat je nu moe bent, maar ook voldaan! Daarom wil ik proberen een aantal dagen vrij nemen rondom installatie & "oplevering" van ons HT. Om er direct echt van te kunnen genieten.

Weet je ook waar we die Parador panelen kunnen kopen in nederland?
Ik vind de Stone-Antraciet kleur heel erg mooi trouwens, die jullie hebben gekozen.

We zouden de panelen zelf mat Aubergine willen verven om zo min mogelijk lichtreflectie te krijgen, mochten we toch voor de Parador oplossing gaan.
Ik verwacht echter dat we a.s. zaterdag fijn wandplaten aan het zetten zijn. Nadeel van die oplossing is dat de wandplaten (of het stucwerk in de naden) kunnen gaan scheuren in de toekomst en daar heb jij geen last van. Wand die zitten er gewoon.. :)