Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

Vorige topic - Volgende topic

Flexaa

Ik heb inmiddels meer fotos gezien van de KRP modellen. Er zit een vreselijk lelijk los "oog' bij wat je op je scherm moet plaatsen. Dit om het licht in je kamer te meten.
Het is net een grote wasknijper horizontaal. Werkelijk geen gezicht en het mismaakt heel het ontwerp van de monitorlook.

H_J

Heb je links naar die foto's met wasknijper?
Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa

Flexaa

Ja, die heb ik.

This is the colour sensor, which monitors the lighting conditions in the room and adjusts the TV picture to compensate. It's detachable, and can be attached anywhere to the TV with a magnet.

Hieronder de link naar het volledige artikel met meer foto's.

http://crave.cnet.co.uk/televisions/0,39029474,49298768-1,00.htm

Snutchz

ze verzinnen wat... maar of 't werkt? 't gevalletje ziet er niet al te best uit :P
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Flexaa

Het is toch gewoon geen porum als je dat ding op de rand van je plasmascherm moet klikken?

Ik snap niet hoe ze dit hebben kunnen verzinnen.

Marcel_T.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Marcel_T.

Citaat van: maup1 op september  8, 2008, 18:11:04
Marcel_T., jij ook bedankt voor je reactie. Welk artikel bedoel je? Ik heb geen artikel gelezen waar de verschillen tussen de KRP-600A en de LX6090H worden uitgelegd.

Ik bedoel de openingspost van deze thread. Daar staat o.a. dit in:
"Durch die Auslagerung der Empfangselektronik in den externen Media-Receiver KRP-M01 sind diese Modelle mit rund 64 mm Tiefe flacher als die mit internem Tuner ausgestattete H-Serie mit 93 mm Tiefe. "
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

H_J

Citaat van: Snutchz op september  8, 2008, 23:29:31
ze verzinnen wat... maar of 't werkt? 't gevalletje ziet er niet al te best uit :P

Als je de tekst onder de foto's op de site leest, blijkt het te werken:

The TV allows you to view a histogram of the ambient light. You can use this to see how the TV is reacting to the light in the room, and watch it dynamically adjust the settings. This takes place with around a 3-second lag.

Here you can see the values that the TV can adjust on the fly. During our demonstration we noticed that the TV adjusted the sharpness and brightness most when the lights were turned from full to minimum.

Ik sluit me bij Flexaa aan dat dit ding geen porum is. Of hij nu werkt of niet.

Ik wilde voor de 500A gaan maar ik denk dat eens rustig afwacht wat er voor volgend jaar op het programma van Pioneer staat.
Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa

Flexaa

Ik ben benieuwd of er al een model uit deze serie bij Vincent hangt. Wil weleens zien waar ze bij Smits die wasknijper plaatsen.

Of er een plek is waar dat ding goed werkt maar niet het uiterlijk verstoort.

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Flexaa

Ze hadden dat ook volgens mij ook makkelijk in de rand kunnen intergreren. Dat doet Bang & Olufsen al jaren !!

Snutchz

en daar betaal je dan ook dik voor.. overigens één van de nieuwste Plasma modellen gezien van B&O ... die staan echt al jaren stil zeg  :-X staat leuk in den living ..maar laat 'm in godesnaam uit staan!  ;D

Brimme

is het nieuwe 60" scherm daadwerkelijk veel beter dan de lx6080 ? of heeft het weinig zin om up te graden?
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

Marcel_T.

Citaat van: Brimme op september 11, 2008, 10:07:41
is het nieuwe 60" scherm daadwerkelijk veel beter dan de lx6080 ? of heeft het weinig zin om up te graden?

Schijnt zelfs nog een stuk beter te zijn dan de LX6090 (volgens Areadvd).

Flexaa

Maar het gebruikte paneel is toch wel hetzelfde dan de LX-5090?

Marcel_T.

Citaat van: Flexaa op september 12, 2008, 07:24:03
Maar het gebruikte paneel is toch wel hetzelfde dan de LX-5090?

Zie: Antwoord #1 van deze thread.

gunny

@vincent;

Zij er al officiële prijzen bekend van pioneer, en wat zijn de prijzen bij jullie in de winkel.
Ik ben geïntreseerd in een nieuwe pioneer KRP-500M

Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3

freddy6

zie hier voor een interessant filmpje over de Krp schermen.
http://es.youtube.com/watch?v=WQ8bszu_bIg

als je goed naar het scherm kijkt kun je zien dat pioneer weer voor haar oude en stukken betere afwerk manier heeft gekozen. Ze hebben nu weer de randen zoals bij de lx508d gebruikt, dus doorzichtig plastic met daarachter zwart. en niet zoals bij de lx5090 een zwart gespoten plastic rand waar krassen en oneffenheden (bobbels)veel beter op te zien zijn.
PIONEER KRP-600M

H_J

Er wordt in het filmpje ook nog gesproken over de lichtsensor. Hij is stukken beter dan de sensoren op de voorgaande modellen die ingebouwd in de rand zaten.

Persoonlijk blijf ik het enorm jammer vinden dat ze dat ding niet in de rand hebben weggewerkt. De Pioneer schermen hebben, naast de ongeëvenaarde beeldkwaliteit, ook hun uiterst strakke voorgeving mee. Je ziet momenteel de concurentie de 'Pioneer' strakke zwarte rand kopiëren, al moeten ze wel speakers in de rand kwijt dus lukt het niet helemaal.

Deze nieuwe sensor doet behoorlijk afbreuk aan de strakke vormgeving die we gewend zijn van Pioneer. Persoonlijk zou ik op dit moment voor een LX5090 gaan, ondanks de nieuwe snufjes op de KRP500A.

Snutchz

Alfataxi

Je hoeft de sensor er niet op te hebben. Ik vind het zelf ook minder, maar het is een extra functie die niet noodzakelijk is.

Flexaa

Ja, natuurlijk hoef je het niet te gebruiken, maar het is toch zonde als die aanvulling zo goed is dat je em niet gebruikt.

Ik hoop met de G10 dat die geweldige sensor in de rand van het scherm is verwerkt.

simonsscj

Citaat van: Flexaa op september 13, 2008, 19:21:10
Ja, natuurlijk hoef je het niet te gebruiken, maar het is toch zonde als die aanvulling zo goed is dat je em niet gebruikt.

Ik hoop met de G10 dat die geweldige sensor in de rand van het scherm is verwerkt.

Bumtious heeft al aangegeven dat die optimum settings waardeloos zijn, die sensor helpt in de ideale situatie gewoon niet.

H_J

Weet iemand toevallig al de bemating van de media box van de KRP-serie?

gunny

De maten van de mediabox zijn voor de krp-***A zijn

420 * 80 * 278 (W*H*D)

( gevonden bij http://www.avforums.com, als je info wilt over de nieuwe KRP serie moet je eens naar deze 
  site gaan op de forums is er veel over te vinden. link naar krp forum is   
  http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=792955 )
Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3