Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

Vorige topic - Volgende topic

gunny

Citaat van: Bass op oktober  4, 2008, 12:33:24
Ik vraag me af of bovengenoemde Elite PRO-111FD (dus de amerikaanse uitvoering met zijspeakers en zonder aparte mediabox) qua beeld en processing niet gelijk is aan de KRP-500A? Beide modellen hebben immers een geweldig mooi beeld out of the box in "pure"-mode en ook de menuopbouw, externe lichtsensor en afstandsbediening zijn gelijk.

Het Amerikaanse model Elite PRO - 111FD is gelijk aan het Europese model PDP-5090H, maar dit zal in de benelux niet te koop
aangeboden worden door Pioneer.
Het heeft wel dezelfde eigenschappen als de KRP-500A, maar alle verbindingen zitten nu in de tv zelf, maar niet in de aparte box.
Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3

H_J

De dikte is 3.7 inch. Dat is 94mm. Het lijkt of ze een KRP-500A in een LX5090 body hebben gestopt.
Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa

Starred

Citaat van: Snutchz op oktober  4, 2008, 12:36:05
Exact... zo'n scherm is binnen de kortste keer verouderd en geen rochel meer waard :(

Nee, maar je hebt wel een jaar naar tv kunnen kijken. Dat is toch ook wat waard?  ;)

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Starred

Citaat van: Snutchz op oktober  5, 2008, 11:44:07
Best veel geld... voor 'n jaar  :(

Maar ja, komende 10 jaar zal de technologie van platte schermen elke jaar weer een beetje verbeterd worden totdat alleen marginale verbeteringen nog mogelijk zijn. Wil je dan 10 jaar wachten?

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

jasjenl

Tja, als je echt het perfecte scherm wilt zul je denk ik toch nog wel even kunnen wachten. Ik ben een week geleden naar New York geweest en heb daar in de Sony Plaza die kleine 11 inch OLED schermpjes bekeken. Als die techniek echt volwassen is geworden geloof ik daar wel in, want voor zover ik het bij deze kleine schermpjes goed kon beoordelen overtreft OLED toch wel alles wat er nu te koop is, qua blacklevel, kleuren en kijkhoek. Het enige probleem wat ik bij die Sony schermen nog zag was de framerate: alle bewegingen zagen er bijzonder schokkerig uit, het leek wel of alles met iets van 15 fps bewoog. En dat je dat zelfs op zo'n klein schermpje zo goed zag, wil toch wel wat zeggen...

Maar verder heeft mijn eerste 'real-life OLED ervaring' me toch wel goede hoop gegeven dat er in de toekomst schermen uitkomen die niet de nadelen van de huidige flatscreens (plasma of lcd) hebben.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

ZeRoo

is de KRP-500A eigenlijk nu al te koop of word dat later deze maand..

Vincent

Citaat van: ZeRoo op oktober  5, 2008, 19:10:15
is de KRP-500A eigenlijk nu al te koop of word dat later deze maand..

Komt over 2 weekjes  binnen.. Maar wel zeer beperkt waarschijnlijk .. (er lopen al behoorlijk wat Pre-orders :) )

Hopelijk zelfs nog wat eerder maar dat durf ik nog niet met zekerheid te zeggen..

Grt

Vincent

freddy6

Net een telefoontje van mijn dealer gehad dat mijn KRP-500a binnen is 8).
Ze komen hem woensdag brengen incl wandbeugel ik ben erg benieuwd of het beeld veel beter is dan mijn oude LX5080.
PIONEER KRP-600M

Ramius

Citaat van: freddy6 op oktober 17, 2008, 16:00:55
Net een telefoontje van mijn dealer gehad dat mijn KRP-500a binnen is 8).
Ze komen hem woensdag brengen incl wandbeugel ik ben erg benieuwd of het beeld veel beter is dan mijn oude LX5080.

Ben ook benieuwd   >:D >:D
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

mgwlee

Pioneer PDP-508XD; Pioneer DV-600AV-K; Klipsch speakers: SF-1, SS-1 en de CC-1; subwoofer klipsch KSW-10
Pioneer receiver VSX-LX70 en Klipsch boxen RF-82
NIEUW: Blu-ray spler Pioneer LX-52

Fico

Citaat van: Ramius op oktober 17, 2008, 16:08:40
Ben ook benieuwd   >:D >:D

Het Kuro-virus hangt hier dus duidelijk weer in de lucht!  ;D ;D >:D

Begint het weer te kriebelen??   ;) :) :D ;D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Hugo2

Edit: informatie klopte niet

Ramius

Citaat van: Fico op oktober 19, 2008, 13:23:08

En als het kriebelt dan moet je ... >:D >:D >:D

Pioneer |KRP-500M|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

mgwlee

Citaat van: Fico op oktober 19, 2008, 13:23:08

zekers maar ja heb de tv pas een jaar maar van het weekend Vincent gesproken en die moet nog een antwoord van me krijgen.
Pioneer PDP-508XD; Pioneer DV-600AV-K; Klipsch speakers: SF-1, SS-1 en de CC-1; subwoofer klipsch KSW-10
Pioneer receiver VSX-LX70 en Klipsch boxen RF-82
NIEUW: Blu-ray spler Pioneer LX-52

freddy6

Net even met pioneer gebeld om na te vragen of er inderdaad een prijsverlaging op komst is. Dit is dus niet zo de prijs van de krp-500A is nog steeds 4499 euro volgens hun en zou de eerste tijd ook zo blijven, helemaal omdat het scherm pas sinds vorige week wordt uitgeleverd hier in NL.

PIONEER KRP-600M

PeterPan

Wat voor soort verbinding zit er tussen de media box en het scherm? Is dat gewoon HDMI/DVI of is het een eigen ontwikkelde verbinding?
Ik kan me namelijk voorstellen dat mensen met een moderne A/V receiver of scaler de media box zouden willen overslaan en direct naar het scherm verbinden.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

Carlos

Citaat van: PeterPan op oktober 20, 2008, 15:16:44
Wat voor soort verbinding zit er tussen de media box en het scherm? Is dat gewoon HDMI/DVI of is het een eigen ontwikkelde verbinding?
Ik kan me namelijk voorstellen dat mensen met een moderne A/V receiver of scaler de media box zouden willen overslaan en direct naar het scherm verbinden.
Goede vraag, ben ook benieuwd.. En naar de lengte van de kabel want moet hier zo'n 4m overbruggen, wat te doen als hij te kort is ?
Hoop hier desnoods over een paar dagen antwoord op te kunnen geven, hij's besteld (500A) :)
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

Attie

Citaat van: Carlos op oktober 20, 2008, 19:40:54
Goede vraag, ben ook benieuwd.. En naar de lengte van de kabel want moet hier zo'n 4m overbruggen, wat te doen als hij te kort is ?
Hoop hier desnoods over een paar dagen antwoord op te kunnen geven, hij's besteld (500A) :)

Als ik het filmpje (link in dit topic) goed heb beluisterd (waarin door de pioneer uk-dealer uitleg bij de nieuwe schermen wordt gegeven) dan zijn de antwoorden:

1. eigen ontwikkelde linksysteem tussen scherm en mediabox
2. lengte van de kabel 10 meter

Carlos

Citaat van: Attie op oktober 20, 2008, 22:00:22
Als ik het filmpje (link in dit topic) goed heb beluisterd (waarin door de pioneer uk-dealer uitleg bij de nieuwe schermen wordt gegeven) dan zijn de antwoorden:

1. eigen ontwikkelde linksysteem tussen scherm en mediabox
2. lengte van de kabel 10 meter
Tnx voor de verwijzing, helaas heeft hij het over een standaard 3meter kabel en een optionele 10m uitbreiding..
Wordt dus vooralsnog een niet al te mooi weggewerkte kabel (weggewerkt heb ik 4m nodig) :(..
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

Marcel_T.

2 new Limited Edition KURO plasma TVs

2 new limited editions of KURO plasma TVs from Pioneer will be available soon. The richly nuanced Beige Grisé KRP-500ABG & the pristine White KRP-500AW.

Both models are Full HD 'HD Ready 1080p' and just 64 mm slim. The Beige Grisé KRP-500ABG will be produced in a limited quanity of 1,000 across Europe whilst just 1,500 pieces of the pristine White KRP-500AW will be available, according to the latest press release from Pioneer.

Like their black counterparts, the KURO Limited Edition plasma TVs deliver flicker-free images in 1080p resolution. These models feature an enhanced Optimum Mode with optical light sensor for automated adjustment of picture settings according to the light conditions in the room and the content on the screen. Additionally, the audio is harmonised with the programme being watched. The plasmas come with an extra colour sensor that measures the colour characteristics of ambient light to provide the finest picture.

The KRP-500AW and KRP-500ABG not only feature an integrated analogue tuner, but also a digital terrestrial (DVB-T) tuner & a digital satellite (DVB-S/DVB-S2) tuner. Both models are compliant with the EICTA "HD TV 1080p" minimum requirements, support MPEG-4 high definition decoding and include two integrated common interface slots.

A Digital Living Network Alliance (DLNA) certification facilitates the integration of the Limited Edition KURO TVs into a home or local area network, enabling content playback from one or more connected media servers. This media content is directly available trough the plasmas' intuitive and self-explaining Home Media Gallery.

Specifications - in summary, both models share the following key features:
• Ultra black 50'' 'HD ready 1080p' panels PURE AV Mode
• Separate media receiver Home Media Gallery
• Slim profile of 64mm KURO LINK
• SD / HD digital terrestrial and satellite tuners HDMI interface x 4
• Enhanced Optimum Mode Aluminium preset remote control
• Colour sensor

An optional colour matching swivel stand, a wall bracket and well-designed side speakers will also be available.

From November both models will be available in Europe (no price mentioned yet)

Bron: http://www.hdtvinfo.eu/home/
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Snutchz

freddy6

De KRP-500A is binnen  :D Helaas 1 dode pixel :-[ :'(
Maar krijg binnen een week al een nieuw scherm :D.
Eerste bevindingen:
wat een top scherm echt 5 keer beter dan mijn oude LX5080.
Het beeld is stukken zuiverder en rustiger en dat al na 5 uur spelen.
Helemaal geen dirt screen of vlekken als ik een wit vlak op zet.
Bijna tot geen last van buzzing echt stil.
De nieuwe menus zien er veel professioneler uit en hebben veel meer mogelijkheden.
De afwerking van dit scherm is echt van top klasse, ik snap nog steeds niet dat ze die LX5090 zo hebben kunnen verpesten met die lelijke lijst.
De nieuwe afstandbediening met blauwe ledjes ziet er veel beter uit en functioneerd ook soepeler.
Ik ben nu gewoon echt super tevreden over dit scherm en zie de eerste tijd ook geen update meer komen van mijn kant.
Zwarter hoeft het van mij niet meer dit is echt niet normaal bij dit scherm in een donkere kamer zie je echt het verschil niet meer tussen de lijst en het scherm.
Pioneer heeft echt weer een hele stap vooruit gedaan met dit scherm.

PIONEER KRP-600M

Ramius

Citaat van: freddy6 op oktober 22, 2008, 20:17:53
wat een top scherm echt 5 keer beter dan mijn oude LX5080.

Nu maak je mij wel heel benieuwd, feli trouwens met je nieuwe Pio O0

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|