Transport der Transporten

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 28, 2008, 20:25:56

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Wie weet ga ik binnenkort eeens gebruik maken van die uitnodiging....
Morgen mijn laatste werkdag en dan 30 dagen vakantie..... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op juli  9, 2008, 08:23:00
Wow, das niet verkeerd!  :) De mijne zit er al op helaas  :-\

Ga je nog weg of wordt het 30 dagen hobby der hobbies ?  ;D

....een mengeling... ;D

Om eens te proberen zojuist een AWLSR super regulator van +5 V besteld voor de chipvoeding van
"The Pitbull" (als het echt wat wordt zal ik wel een anderen naam verzinnen  :P).

Deze regulator moet wel eerst gemodificeerd worden met een "gyrator" omdat dit een lineare  is...en we hier met Mhz werken....met deze voeding verwacht ik wat meer "body" in het geluid.

Die dingen zijn wel zelf te bouwen maar ik ga er waarschijnlijk een paar gebruiken en dan wordt het wel heel erg veel soldeerwerk.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op juli  9, 2008, 08:51:48
Deze regulator moet wel eerst gemodificeerd worden met een "gyrator" omdat dit een lineare  is...en we hier met Mhz werken....met deze voeding verwacht ik wat meer "body" in het geluid.
Ehhhh, wat is dat  ???

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Tja ik leer ook "as I go along" het heeft in ieder geval te maken met filtering in de Mhz sferen... ;)

Even een tussenstand na ZEER VEEL cd's te hebben beluisterd... :-X

Dit project is begonnen in Polen als een Shigaraki-clone project met als doel om op een goedkope manier een zeer mooi geluid te verkrijgen met weinig geld.
Het board met de identieke chips en de identieke laser wordt gebruikt evenals de technologie van Junji
(de ontwerper van de Shigaraki) en al vrij snel worden er plezierige resultaten geboekt.

Peter Daniel van het Amerikaanse forum heeft nog wat invloed gehad op het poolse forum (spreekt vloeiend pools) en tilt het volgens zijn zeggen naar een beter niveau als de originele Shigaraki (maar met wel veel meer dollars aan investering ;))....en zweert zijn toploopwerken af en gooit ze demonstratief in de verkoop...jawel en we praten dus doodleuk over de top Mark Levinsons en de top CEC..TL0... :o

Als hem de beroemde vraag wordt gesteld hoe kan dat nu....antwoordt hij...dat zal een resultaat moeten zijn van een simplistische opbouw van de Shigaraki(clone)...maar voor 10.000 dollar mag je toch echt al zijn heavy ge-engineerde toploopwerken komen halen...en dat zijn er 5... :o

Ik ben echter een andere mening toegedaan....tot nu toe!!.... ik hoor inderdaad dingen die mijn Wadia niet weergeven...gisteren had ik een paar tracks te pakken waar dit "PitBull" loopwerk GEHAKT maakt van mijn Wadia :o...maar ja een enkele track van de 3000 cd's.. :-\..(voor de liefhebber bv Jolie Holland met drums en stem)....of een enkele viool... :-\

Dit is nog lang niet genoeg hoor....ik wil gewoon een beter transport als ik moet kiezen  ;)
Ik heb in ieder geval nu wel een laser-mogelijkheid voor mijn Wadia...deze laat ik dus inbouwen en later ook weer up to spec maken...zodat de Pitbull het NOG zwaarder krijgt.... >:D

Alhoewel ik nog veel verwacht van een mechanische constructie voor de JVC/Sanyo....(volgens de ervaringsnorm van Peter...make or break a unit) zal er ook veel verschil straks moeten komen van de blackgates op het board en de perfectionering van de power supply (Peter zegt dat dit niets meer extra brengt maar ik verschil hier van mening)...kortom nog steeds een lange weg....en gevoelsmatig een veel langere weg dan Peter Daniel ons doet geloven.....maar goed dat is een speculatie tot dat ik een "mythbuster" ben geworden ... ;D

reMC

Wellicht leuk te weten dat een TL-0 ook een Sanyo laser gebruikt ;)

Ja dat wist ik al .....vandaar mijn gezonde vraagtekens bij een shoot-out met de CEC TL0...ten gunste van het JVC/Sanyo Bouwwerkje... :-\

Arno P

Jolie Holland met drums en stem

Welke?  :) ;)

Escandida van Jolie Holland....

Deze dus... fantastische cd.....;D

Wel...you love her or you hate her.....dus eerst luisteren...

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op juli  9, 2008, 22:51:01

Volgens mij had ik "old fashioned morphine" een keer op een sampler gehad....en dat was woowwww  :o

Audiofiel

Citaat van: reMC op juli  9, 2008, 21:15:38
Wellicht leuk te weten dat een TL-0 ook een Sanyo laser gebruikt ;)

Zoals in alle CEC en Parasound CD-spelers Sanyo lasers zitten. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op juli  9, 2008, 22:12:44
Ja dat wist ik al .....vandaar mijn gezonde vraagtekens bij een shoot-out met de CEC TL0...ten gunste van het JVC/Sanyo Bouwwerkje... :-\

Snap ik (hoewel ik met mijn eigen oren ook heb gehoord dat een TL-0 zeker niet heilig is ;))... Maar zet dan ook je vraagtekens bij de verhalen rondom Peter... Althans, ik heb zijn versterker en dac gehoord (47 clones) waarbij van beide werd gezegd..."beter dan het origineel". Wat waar is is dat je er een heleboel aan geluid bijkrijgt, maar (het is een trend lijkt het wel) weer eens ten koste van de rijkheid in het middengebied en echte dynamiek (fijndynamiek wordt bijvoorbeeld groezelig, je herkent er minder instrumenten in). Ook krijg je openheid ten koste van coherentie bijvoorbeeld. Kies maar ;)

Neemt niet weg dat dat ik het erg leuk vindt dat hij zo op de experimenteertour is, maar ik ken z'n sound dus een klein beetje, vandaar ;)

Enne, probeer ook eens iets anders dan BlackGate (naar mijn mening complementeert dit niet het coherente karakter van de print/laser waarmee je werkt), bijvoorbeeld Sanyo Os-Con (op de juiste plekken)....

Als je het amerikaanse forum (nog) volgt zie je dat ik behoorlijk verder wil gaan dan Peter Daniel...maar ik wil eerst ZIJN clone in kaart brengen zodat ik een idee heb waar we (en hij) naar luisteren voor de rest speelt hij met een set welke absoluut niet mijn smaak is.

Ik zal die elcootjes wel eens proberen tegen die tijd...zeker een leuke tip..

PS
Check jij nog even "het puckverhaal" als je wilt... ;)

stef662

Nog een kleine tip waar ik zelf ook mee bezig ga. In de versterkers van resolution audio hebben ze intern DNM achtige kabel verwerkt en plugjes met zo weinig mogelijk metaal. Ik zelf ga mijn Apogee ribbons binnenkort modificeren door de interne bedrading te minimaliseren en de metalen pluggen te omzijlen. Weet niet of het zo veel doet als de speaker kabel vervangen want dat effect was Huge !  ;D Het onnatuurlijke opgepompte hoog verdween voor een groot deel, meer buizenachtig geluid. Weet ook niet wat het doet maar moest het even kwijt  ;D

reMC

djeek

Erik fijne vakantie en succes met je transport.

Grtz,

Djeek

Dankjewel  ;D

En als klap op de vuurpijl ga ik straks als afsluiting nog naar een klant en "krijg" ik een dikke koperen plaat  (a-la-ESP-6) om een chassis te maken voor het transport... O0

advr

ik heb er maar 29 :P :P
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

sphere

Erik speelt natuurlijk vals en rekent zijn weekends ook mee ;)
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Precies...bending the rules  ;D

BWzes03

Citaat van: Erik van Voorst op juli 10, 2008, 13:05:28
Dankjewel  ;D

En als klap op de vuurpijl ga ik straks als afsluiting nog naar een klant en "krijg" ik een dikke koperen plaat  (a-la-ESP-6) om een chassis te maken voor het transport... O0

Dat wordt weer een Work of Art ......
Ben benieuwd welke hout soort je nu gaat gebruiken, had je nog een stukje Cocobolo staan ?
Met uiteraard de nu bijna standaard geworden Ebben voetjes ...  ;)

volg dit topic weer op de voet...
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

-madison-

Ik snap meestal niet eens waar je het allemaal over hebt, maar toch blijf ik elke keer weer geboeid lezen. Ik ben benieuwt wat voor pareltje hier uit voor komt! Fijne vakantie en hou ons goed op de hoogte!! :D
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op juli  9, 2008, 22:51:01

Besteld  ;)