Post hier je overige foto's

Started by BernHardN, June 25, 2008, 12:48:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

supergijs

 ;D Was een opmerking voor beide eigenlijk. Weet dat mest puur natuur is als tuinman :alien:.

Spacebass

Quote from: Audiofiel on June  7, 2009, 17:14:21
Overigens is dat artikel zodanig aangepast dat je weer moet uitkijken als je al te heftig gaat Photoshoppen. Je mag het namelijk niet (te veel) veranderen of misbruiken in knip- en plakwerk. ;D
Als je er geen geld aan verdient (commercieel uitgangspunt) zou ik mij er niet al te druk maken.

Aan de andere kant...waarom zou je die brug nog willen fotograferen? Dat ding is al door duizenden fotografen op zoveel manieren gefotografeerd, dat de kans dat je iets
doet wat niemand anders nog gedaan heeft (een gelijksoortige foto) vrijwel nihil is. Als je er dan commercieel iets mee doet, dan pleeg je waarschijnlijk ook nog eens plagiaat ;D

FrankB

Quote from: Spacebass on June 11, 2009, 10:06:12
Als je er geen geld aan verdient (commercieel uitgangspunt) zou ik mij er niet al te druk maken.

Aan de andere kant...waarom zou je die brug nog willen fotograferen? Dat ding is al door duizenden fotografen op zoveel manieren gefotografeerd, dat de kans dat je iets
doet wat niemand anders nog gedaan heeft (een gelijksoortige foto) vrijwel nihil is. Als je er dan commercieel iets mee doet, dan pleeg je waarschijnlijk ook nog eens plagiaat ;D

Ach, als het uitgangspunt is dat alles al een keer gedaan is dan hoeven we ons daar ook niet meer druk om te maken. Kunnen we weer doen wat we leuk vinden ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Spacebass

Als het om die brug gaat...ja!! ;D
Die brug is een soort "fotografische sl*t" geworden. Geen uitdaging, dus...voorbeelden genoeg ;D

Daarom vind ik JC's foto's zo apart. Hij laat hele andere dingen van Rotterdam zien 8)
Ik zou het "lef" niet hebben om een paar duifjes te fotograferen en dat dan te posten.
Maar hij doet dat dan op zo'n een manier dat je het nog interessant gaat vinden ook 8)
Hij maakt de foto en niet het onderwerp 8)  :thumbs-up:
Door te spelen met o.a. scherptediepte en licht gaat ie de uitdaging aan met hele simpele
en duidelijke onderwerpen. Ik heb dat al heel lang niet meer gedaan en ik weet niet eens of
ik dat nog zou kunnen. :(

blue-eyes

Quote from: Spacebass on June 12, 2009, 11:29:30
Als het om die brug gaat...ja!! ;D
Die brug is een soort "fotografische sl*t" geworden. Geen uitdaging, dus...voorbeelden genoeg ;D

Daarom vind ik JC's foto's zo apart. Hij laat hele andere dingen van Rotterdam zien 8)
Ik zou het "lef" niet hebben om een paar duifjes te fotograferen en dat dan te posten.
Maar hij doet dat dan op zo'n een manier dat je het nog interessant gaat vinden ook 8)
Hij maakt de foto en niet het onderwerp 8)  :thumbs-up:
Door te spelen met o.a. scherptediepte en licht gaat ie de uitdaging aan met hele simpele
en duidelijke onderwerpen. Ik heb dat al heel lang niet meer gedaan en ik weet niet eens of
ik dat nog zou kunnen. :(

Dat is een mooi compliment wat je daar geeft ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

Hij verdient dat ook! 8)

ps
Ik wilde "naar mijn bescheiden mening" eraan toevoegen, maar mijn mening is vaak verre van bescheiden ;D ;D

Jimmy Conway

Er zit altijd een politieke lading aan mijn duivenfoto's..... Heb je dat niet door? ???  :P ;D





Thanks Space 8)


Spacebass

Die non conformist in het midden ben ik? ;D ;D

Umberto.

de groep vraagt aan die ene alleen in het midden wat z'n probleem is? :-X
Disturbing the peace sinds 1975

Jimmy Conway

Quote from: Spacebass on June 12, 2009, 11:47:18
Die non conformist in het midden ben ik? ;D ;D

Nee het is een populist zonder pigment in zijn veren...  ;D

R


Audiofiel

Quote from: R on June 12, 2009, 12:44:33
Is deze plaat nog nabewerkt?

Ja. Die lichte duif komt uit een andere foto. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jimmy Conway

Quote from: R on June 12, 2009, 12:44:33
Is deze plaat nog nabewerkt?

Ja, dat is iedere digitale foto.

Weet niet precies wat je hier aan hebt, maar dit is wat ik heb veranderd:

Crop Tool 16x9
Brightness +71
Contrast +23
Clarity +21
Vibrance -29
Highlights -5
Darks -17
Shadows -12
Split Toning Hightlights Hue 73
Split Toning Hightlights Saturation 15
Split Toning Shadows Hue 30
Split Toning Shadows Saturation 6
Sharpening Amount 25 Radius 1 Detail 25
Color noise Reduction 25
Post crop Amount -40
Post crop Midpoint  48
Post crop Roundness 0
Post crop Feather 52

Export naar Photoshop
Image resize bicubic 1333 pixels width
Filter/Sharpen/Sharpen
Image resize bicubic 800 pixels width
Convert to sRGB
Image Mode 8 bit
Canvas Size +10 pixels black
Save as, jpeg



Spacebass

Quote from: Umberto. on June 12, 2009, 11:53:45
de groep vraagt aan die ene alleen in het midden wat z'n probleem is? :-X
Woehahaha !!!!!! ;D ;D ;D Hij is goed! ;D ;D ;D

beunky

Als eerste een foto die ik in twee versies heb. Ik ben er nog niet uit welke ik beter vind...













"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Valkyrie

Quote from: beunky on June 12, 2009, 23:31:09
Als eerste een foto die ik in twee versies heb. Ik ben er nog niet uit welke ik beter vind...















Reactie bij de 4de foto:
Dat zijn NS90 dwarsliggers met Vossloh en ter plaatse van de Edilon ES-lijmlas hardhouten dwarsliggers.  :hehe:

Die 5de vind ik echt gaaf!! Dat je dat logo van het bedrijf er nog scherp kan zien. :P
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

eddy135

Ah, een spoorbielzenverzamelaar! ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

beunky

Quote from: Valkyrie on June 13, 2009, 11:56:08
Die 5de vind ik echt gaaf!! Dat je dat logo van het bedrijf er nog scherp kan zien. :P

Leuk he :)
Ik heb met die situatie zeven foto's gemaakt waarvan deze precies goed was.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Valkyrie

Quote from: eddy135 on June 13, 2009, 19:01:29
Ah, een spoorbielzenverzamelaar! ;D


Haha, nee ontwerper in de railinfra. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Atmoz


Bij deze een HDR van mij kant.

Niet scherp, maar misschien wel leuk om te laten zien:


Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Joep

Heel erg mooi Atmoz! Kan niet anders zeggen. De kleuren zijn heerlijk, lekker vol. Net een schilderij! :-)

ACQUA


Atmoz


Thanks.
En ik vind 'm inderdaad ook niet slecht.
Maar scherp is anders...  :angel:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

FrankB

Mijn HDR bewerkingen zijn dramatisch van kleur. Het ziet er echt niet uit, terwijl de originelen erg mooi zijn qua kleur en belichting. Ik werk met CS3 en Photomatix pro 3. Wat doe jij aan nabewerkingen na de omzetting naar HDR atmoz?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Atmoz

Quote from: FrankB on June 14, 2009, 13:51:21
Mijn HDR bewerkingen zijn dramatisch van kleur. Het ziet er echt niet uit, terwijl de originelen erg mooi zijn qua kleur en belichting. Ik werk met CS3 en Photomatix pro 3. Wat doe jij aan nabewerkingen na de omzetting naar HDR atmoz?

Om HDR's te maken gebruik ik alleen de 3 originele RAW bestanden uit de EOS 400D en Photomatix Pro 3.1 :)
Waarvoor gebruik je er nog CS3 bij dan?

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5