welk stekkerblok

Gestart door denoontje, juni 5, 2008, 17:57:20

Vorige topic - Volgende topic

denoontje

Voor mijn nieuwe ht moet ik nog een stekkerblok hebben om alles te gaan aansluiten

Ik heb mijn HT op de zolder gemaakt, en de gehele zolder is qua indeling opnieuw ingericht (zie evt mijn topic hierover klik in de sig).
Van oorsprong zit de hele etage qua stroomvoorziening erbij op de groep van de eerste etage. Dit wil ik in iedergeval op termijn loskoppelen.
Enerzijds vanuit betere verdeling (ik heb nog een losse groep in de stoppenkast), anderzijds vooir iets meer audiofiel karakter;  als we film kijken is ip op de rest van de kamers geen activiteit, dus geen echte storingen te verwachten.

De nieuwe bedrading is nog zonder aangesloten aarde, aarde bedrading is al wel aangebracht

In de HT ligt dus nu een een aansluitpunt (zonder doos nog) voor de stroom.

Ik moet straks ca 8 apparaten aansluiten. Ik moet dus iets van een verdeeldoos hebben.

Als ik straks de etage losgekoppeld heb qua stroom, zal het HT punt de eerste "klant" zijn op de bedrading. Van daaruit moet de stroom weer verder.

Wat zou gezien mijn situatie nu de beste keus zijn:
8 losse contactdozen
1 losse doos + naar een 8 voudig stekkerblok.

Gezien mijn apparatuur: Denon avr3802/Denon DVD2900, PS3 mbt HD en B&W speakers (4* 604 en lcr600 DS6).
Wat zou qua verhouding een goed stekkerblok zijn (prijs/kwaliteit).

Als ik wat surf zie ik ze vanaf 50 tot vele euro's.

Hebben jullie suggesties?

THX

Denoontje

sultankat

Sun leiste is echt zeer veel waar voor weinig. Tweedehands op de duitse ebay voor ca 125 euro. Probleem is alleen dat ze met Belden snoer aangekoppeld geleverd worden. Ik vind dat een prima kabel maar als je zelf de kabel wilt bepalen zou ik de Sun leiste niet nemen omdat hij zeer lastig is te demonteren.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Wild_Willy

Hahaha...dit is nou precies de vraag waar ik bij de inrichting van mijn nieuwe huisje ook mee zit......bou je 8 WCD's in de muur in óf één en dan een verdeeldoos van Kemp ofzo??
Ik ben dus net als Denoontje zoekende naar wijsheid indeze :)

Groetje,
Wild_Willy
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

cyberjobe

Citaat van: sultankat op juni  5, 2008, 18:15:15
Sun leiste is echt zeer veel waar voor weinig. Tweedehands op de duitse ebay voor ca 125 euro. Probleem is alleen dat ze met Belden snoer aangekoppeld geleverd worden. Ik vind dat een prima kabel maar als je zelf de kabel wilt bepalen zou ik de Sun leiste niet nemen omdat hij zeer lastig is te demonteren.
Ik heb begrepen van mijn vaste hifi-leverancier dat Sun Leiste niet meer nieuw geleverd wordt (vraag me niet waarom). Gelukkig kon ik de laatste 'nieuwe' (demo) voor een zacht prijsje overnemen.
Let bij aanschaf van een 2e handse goed op de lengte EN het aantal connectoren ;) Erg veel bang4yourbucks. Ook handig dat de kabel/snoer behoorlijk flexibel is (zeker gezien de dikte ervan: met mijn NBS Dragonfly krijg ik nevernooitniet zulke kleine bochtjes om, zonder te knikken).
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

reMC

Gewoon 1 wandcontactdoos nemen (eventueel speciaal voor audio) en dan door naar een stekkerblok is het meest handig lijkt me :) Zowel tijdens het 'inrichten' hiervan (scheelt een hoop gaten in de muur) als in gebruik (alles zit bij elkaar).

En wellicht de belangrijkste reden om voor 1 wandcontactdoos te kiezen: je hebt dan veel makkelijker de mogelijkheid om (in de toekomst) een audio/video groep aan te leggen, die hoeft dan maar immers naar 1 stopcontact (ipv 8!). Of je moet 8 groepen nemen ;D

2 wandcontactdozen (eventueel gevoed door 2 verschillende groepen) naar 2 stekkerblokken (audio en video gesplitst) is ook een goede mogelijkheid.

denoontje

ik heb helaas maar 1 groep over ;-)

reMC

Citaat van: denoontje op juni  6, 2008, 21:48:29
ik heb helaas maar 1 groep over ;-)

Dan is het toch simpel:

Een stekkerblok met 8 stopcontacten aansluiten op die ene groep!

denoontje

dan dus nog een stekkerblok nodig voor een redelijke prijs ,,,

reMC

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

denoontje

iemand bekend met de dozen van schuko, deze vallen qua prijs nog mee (€49/89/159 afh van de uitvoering (wel 6 connectoren))
Eerste 2 komt nog wel losse netkabel van ca 54 euro bij.

Remus

Misschien een Chineesje? :P

http://www.ornec.com/G-W_TW-03E_QQC100307C#customer

8 voudige aansluiting waarvan 2 een Engelse(?) aansluiting.

6 gefilterd, 2 ongefilterd en je kunt er zelf een powercord naar wens aansluiten (zit een standaard kabel bij)

Ik was er incl. verzenden en invoer ongeveer €120,- voor kwijt.

Rody

Ik heb zo'n stekkerblok besteld:

Netzleiste : 8-fach; Kabellänge : 150 cm; Schuko-Stecker: Furutech FI-E11 G
Alu Steckdosenleiste
Ölflex FD891CY
Gewebeschlauch schwarz
Sternförmige Verdrahtung
2 Hochleistungssteckdosen mit 4,0mm²

Superzwaar, stevig. prijs was zo'n €185 excl verzenden

Maypole

En Monster PowerCenters (Clean Power v2) is dat nog wat of zijn er betere alternatieven op de markt?

Ik lees wel eens lovende reviews over die artikelen maar heb nooit zo'n ding in werking gezien/gehoord.

Nelis6

Citaat van: Remus op juni  9, 2008, 13:57:04
Misschien een Chineesje? :P

http://www.ornec.com/G-W_TW-03E_QQC100307C#customer

8 voudige aansluiting waarvan 2 een Engelse(?) aansluiting.

6 gefilterd, 2 ongefilterd en je kunt er zelf een powercord naar wens aansluiten (zit een standaard kabel bij)

Ik was er incl. verzenden en invoer ongeveer €120,- voor kwijt.

Vraagje?

Is het wat, ik heb er namelijk ook al uitgebried naar zitten kijken... Hoor graag of je er tevreden over bent!

Alvast dank...
HT:
Classe ssp300 /Pathos Cinema X / XTZ 99.26 als surrounds /xtz sub / Chord Rumour 2 / PCH / Sanyo plv-700

Stereo: AVI9.1 actieve speakers / Wharfedale Diamond SW150 / Squeezebox touch

Remus

@Nelis6, ja ik ben er tevreden mee. Het blok zelf is stevig en best zwaar en de stekkers klemmen goed. De elektriciteit wordt erg licht gefilterd. Verder zit er een spannings meter en een fase aanduider op.

Het resultaat bij mij was een klein beetje meer rust en zwart zonder dynamiek verlies. Bij de producten van G&W is de afwerking van de producten wel een minpunt...technisch zijn ze prima.

Mijn G&W versterker is in mijn set nog nooit ter discussie geweest om vervangen te worden, terwijl er veel duurdere versterkers tussen hebben gehangen.

@Denootje, succes met je zoektocht!

denoontje

thx

gister de aanbieder van de in mijn stkje genoemde blokken eens een mail gestuurd, mbt wat de kosten zijn voor een 8 voudig blok.

Wat ook nog een optie is, is de hoofd aansluiting 2 voudig te maken en dan te werken met 2 blokken:
Ik moet aansluiten:
Denon AVR3802
Denon DVD2900
PS3
xbox
subwoofer
versterker voor shakers
extender ab
lampje

Vandaar dat ik nu op 8 aansluitingen zit.

Wellicht dat ik audio (avr, dvd, sub, ps3, xbox) op een mooi blok kan zetten en de rest op een g*mma blokje
Dan kan ik gewoon met een 6 blok toekomen. De high end versie van het genoemde blok (alu, sterbekabeling) was was incl powercord en stekker 159 euri.