The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 38 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Citaat van: bmateijsen op oktober 13, 2012, 14:09:17
Heb je het ook met een blu-ray disc vanaf de Panasonic? Kijk dus niet alleen naar de Dune....

Groet,

Bjorn

hoi,
ik heb even terug gezocht in dit topic en daar lees ik terug dat ik het ook via een blu ray had (dus via de panasonic)
ga straks opnieuw cars 2 kijken met die jongen via de blu ray (dus pana) en dan zal ik goed kijken of ik het zelfde ondervind als hierboven beschreven.
gr.
Alex

bmateijsen

Citaat van: hoekie op oktober 13, 2012, 14:11:50
hoi,
ik heb even terug gezocht in dit topic en daar lees ik terug dat ik het ook via een blu ray had (dus via de panasonic)
ga straks opnieuw cars 2 kijken met die jongen via de blu ray (dus pana) en dan zal ik goed kijken of ik het zelfde ondervind als hierboven beschreven.
gr.
Alex

En de snelste test is versterker omzeilen dan...

hoekie

Gedaan, ik heb de dune D1 nu rechtstreeks op HDMI2 zitten van de JVC.
4x de test gedaan en geen enkele hik.

Lijkt dus toch in de versterker te zitten of in de HDMI 1 van de JVC want daar zit de Versterker op.

Heb beamer even weer uitgezet. Zal over 15 minuten de Dune D1 nog even op HDMI1 van de JVC te zetten voor final test.

hoekie

Even terug gezocht in topic:

Re: The "Garage"
« Reactie #2128 Gepost op: december 30, 2011, 18:57:13 »

    Citaat
    Verander

Dat klopt.
Maar genieten doe ik zeker hoor! Net weer ff filmpje met die kleine jongen gekeken: Monsters Inc.
Via orginele BR in de Pana. Ook nu gebeurde het een paar keer dat die oversloeg. Vreemd echt nooit last van gehad.

2 bronnen waar het mee gebeurd, enige wat ik onlangs gedaan heb is het upgraden van de firmware van de Avr.

*************************************

Sinds december 2011 speel ik al met dit probleem hik hier en daar in het beeld...

hoekie

Dune D1 zojuist op de HDMI1 ingang gehad. 4x de test gedaan en geen hikje in het beeld.

Blijft er over, de HDMI kabel van de beamer naar de versterker is niet goed, of het zit m dus in de versterker.

hoekie

Vanmiddag met die kleine CARS 2 gekeken via de panasonic blu ray speler en ook dan hikjes / schokjes in het beeld.
(zoals hierboven ook vermeld uit dec. 2011)
Ook via de Denon speler is dit aanwezig.

Het is wel minder dan via de Dune D1 maar nog steeds erg storend film kijken zo.

eea in gang gezet met beter beeld en geluid. Zij zullen melding richting audiac verzorgen.

clockwork

Balen dat het toch de Arcam lijkt te zijn.  :nopompom:

De hdmi kabel heb je uitgesloten?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

hoekie

Zei idd tegen bjorn: of de arcam of de hdmi kabel.
Maar laatst genoemd was voor hem uitgesloten.

clockwork

Dan is die optie dus hierbij uitgesloten... ;)

Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Hopelijk ben je de Arcam niet te lang kwijt (of krijg je een leuke vervanger).
Het zit je weer niet mee.....
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

hoekie

Idd het zit me weer niet mee.

Beamer is weer top. Super service van jvc.

Maar helaas nu waarschijnlijk toch de arcam.
Jaar geleden had ik het al opgemerkt maar kon toen nog niet alles uitsluiten maar nu wel.

Wachten nu op bericht van audiac. Zal ergens van de week zijn waarschijnlijk.

HTip

Fijn voor je dat je beamer weer helemaal in orde is. Jammer dan weer van de Arcam. Heb je al iets gehoord?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Hoi,

Jazeker balen, nu ook geen HD geluid meer via de Arcam. De avr600 ziet dat het een HD geluisspoor is maar springt na een aantal seconden terug naar digital en dan heb ik geen geluid.

Dolby digital 5.1 werkt nog wel. (bijvoorbeeld)

Heren van BB&G zijn er druk mee bezig.
Zij hebben contact met audiac en arcam.
Ik denk komende week iets te horen wat er echt gaat gebeuren.

Omruil unit, maar ben je dan de hikjes / schokjes kwijt ? Dat is de vraag.

Gr. Hoekie

hoekie

Citaat van: HTip op oktober 28, 2012, 09:47:47
Fijn voor je dat je beamer weer helemaal in orde is. Jammer dan weer van de Arcam. Heb je al iets gehoord?

Eind volgende week komt (hopelijk) de nieuwe unit binnen.
Björn (bb&g)zal dan een afspraak met mij maken voor het vervangen van de oude voor de nieuwe avr600.

clockwork

Permanent?
Wow, goede service!  :worship:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

hoekie

Yep, permanent.

Ik heb nu een unit met hdmi 1.3 en krijg een zelfde unit nieuw terug.
Deze gaat komende week test draaien.

Als het goed is ga ik (volgens arcam) de hik / schokje in het beeld niet meer terug krijgen.

hoekie

Update:

Nog geen nieuws ontvangen van BB&G dat de nieuwe versterker onderweg is ... (zij wachten op audiac)

Helaas dus nog geduld hebben.

hoekie

Geloof dat de nieuwe AVR600 zeer goed getest wordt .. 
Nog steeds geen nieuws betreffende de nieuwe machine   :-\

skyfox

Jeetje, balen zeg! Nou ja, als het wachten betekent dat de machine straks perfect functioneert... Hopelijk komt ie snel!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

hoekie

Ja dan vind ik het ook 't wachten waard ....

hoekie

Yes! Mail gehad van Bjorn.
Woensdag as. kan hij de Arcam AVR600 ophalen bij Audiac en dan zaterdag 1 december komt hij de machine plaatsen.

Aftellen dus nu :-)

skyfox

Enenen? Hoe bevalt de nieuwe Arcam?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

hoekie

Hoi,

Ik heb m afgelopen donderdag omgeruild en ga m zelf plaatsen. Bjorn kwam m 's avonds even brengen. Eerst volgende mogelijkheid was pas 11 december en dat vond ik wat te lang duren.

Zaterdag kon ik niet ivm een jeugdtoernooi van die kleine en daarna moest ik zelf voetballen (debuut bij Ajax veteranen  :smile: )
Zondag moest die kleine opnieuw spelen en hadden we sinterklaas. Dinsdag (morgen dus) wil ik m gaan plaatsen en aansluiten.

Gr.

hoekie

AVR600 staat nu een paar dagen te draaien en heb uiteraard het eea getest.

Positief is dat het HD geluid weer terug is maar minder is dat de hikjes / schokjes nog steeds aanwezig zijn.
Bij het starten van een film gisteravond kreeg ik 2x een behoorlijke plop op mijn subwoofer ...  kan niet goed zijn toch ...

larzie

Ajax veteranen? Hoekie = Peter Hoekstra?
Wel jammer dat je ook last hebt van de kinderziektes van de Arcam. Ik vind het echt zonde, want verder is het een schitterende receiver om te zien en zonder foutjes schijnt hij ook fantastisch te klinken. Ik ga nu voor de safe keuze en kies voor de Anthem MRX 700.  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

hoekie

Yep, de Ajax veteranen en nee Hoekie is geen Peter Hoekstra ;)

Ja ik baal er ook van ... die kinderziektes, begreep dat de AVR600 met 1.4 board wel "wat" beter is... sommige mensen hebben er geen problemen meer mee... maar ik heb helaas een 1.3 versie.
Kon wel upgraden maar dan moet je 600 euro neerleggen en dat vind ik een belachelijk bedrag.

Misschien ga ik m nu wel proberen te verkopen ... maar ja wie wil nu een receiver met kinderziektes.

Geluid blijft idd fantastisch maar ik stoor me aan de schokjes in het beeld / plops etc.