The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 40 gasten bekijken dit topic.

HTip

Zeker vreemd en mag niet met 275 uur gebeuren. Weet je zeker dat het aan de lamp ligt en niet aan de engine? Heb je nog garantie?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Nee geen garantie meer.

Volgens mij is beamer van mei 2009 en had ik garantie dus tot mei 2011.
Geloof dat ik in september vorig jaar het probleem kreeg en gemeld heb.

hoekie

Citaat van: HTip op februari 28, 2012, 22:18:08
Zeker vreemd en mag niet met 275 uur gebeuren. Weet je zeker dat het aan de lamp ligt en niet aan de engine? Heb je nog garantie?

Nee ik weet niet zeker of het aan de lamp ligt. Maar tijdens het kijken begon het beeld weer te flikkeren, toen heb ik de lamp weer op high modus gezet en direct is het geflikker weg.

hoekie

Beamer heb ik maart 2009 gekocht en het probleem speelt vanaf augustus vorig jaar.
Dat is 2,5 jaar.... en dus geen garantie meer....

Baal hier echt van. Want gisteren ff een uurtje op low gedraaid en dan is dat ding echt zo goed als stil!

En 449 euro voor een nieuwe lamp (incl. calibratie) ... kan ik net zo goed deze beamer verkopen en het geld bij een nieuwe neerleggen.

bmateijsen

Ik zou niet weten waarom je met 275 uur op de lamp geen garantie hebt. Niet volledig weliswaar, maar JVC gebruikt een staffel, het is aan je dealer om hier een oplossing voor te bieden.

hoekie

Hoi Bjorn,
Dank voor je bericht.
Ik heb mijn dealer een mail gestuurd.
Gr. Alex

hoekie

Heb al antwoord gehad van mijn dealer, hij gaat JVC contacten en zijn best doen....

Fingers crossed!

hoekie

Ben toch alvast even aan het orienteren naar een lamp (mocht ik geen goed nieuws krijgen ....)

Maar wat zouden jullie doen ? Lamp compleet met module vervangen, alleen de lamp (bulb) ?
Dan zie ik her en der dat je een orginele lamp met module kunt kopen maar in een doos zonder merk erop ... en dat scheelt je toch geld ...

Wat doen jullie of zouden jullie doen ?

hoekie

Heb zojuist even het filter eruit gehad van de beamer, tijd voor een schoonmaak. De donkere strepen is uiteraard de stof...

hoekie

Schoonmaken onder de kraan, laten drogen en dan is die weer mooi schoon.

hoekie

In het topic die ik gestart heb betreffende een nieuwe lamp voor de HD350 had ik al wat vragen gepost omtrent voor mij vreemde dingen met de beamer waaronder die strepen in het beeld.
Ik heb wat foto's gemaakt, met een pijl als aanduiding, hopelijk komen ze goed over.

Wat zouden die strepen kunnen zijn ? (dacht er 1 maar te zien in het midden maar het lijkt wel of ze om de zoveel cm zitten...)

hoekie

#2186
Nog even een foto van de zitpositie.... ook dan is/zijn de strepen duidelijk te zien ...

hoekie

Jvc wil graag de beamer zien na aanleiding van het beeld wat flikkert (lamp) en de vage strepen en dat de shift het niet meer doet. Kosten zijn minimaal de onderzoekkosten. Deze zullen betaald moeten worden.
Maar ja.. Ik wil niet zoals Joris (volgens mij) zoveel gaan betalen voor (oa) een lamp vervanging.

larzie

Citaat van: hoekie op maart 17, 2012, 19:32:32
Jvc wil graag de beamer zien na aanleiding van het beeld wat flikkert (lamp) en de vage strepen en dat de shift het niet meer doet. Kosten zijn minimaal de onderzoekkosten. Deze zullen betaald moeten worden.
Maar ja.. Ik wil niet zoals Joris (volgens mij) zoveel gaan betalen voor (oa) een lamp vervanging.

Je kan ook vragen natuurlijk of ze alleen willen onderzoeken en dat ze aangeven wat het gaat kosten alvorens ze het gaan repareren. Zo kun je zelf bepalen of je dat door hun wil laten doen. Als het alleen de lamp is kun je overwegen deze misschien goedkoper via een andere weg te bestellen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

hoekie

Dat zou ik inderdaad kunnen doen.

Maar Dan kan ik in eerste instantie ook voor een nieuwe lamp gaan, en kijken wat dat oplevert.
Mijn dealer zou zijn best doen voor een nieuwe lamp (met evt bijbetaling van mijn kant) maar nu heb ik van hem vernomen dat jvc graag de beamer wil zien. Daar zitten natuurlijk kosten aan verbonden maar daar had ik eigenlijk niet op gerekend. Ik zal die kosten moeten betalen want mijn beamer is buiten garantie.

Dus twijfel toch wat te doen... Want ik heb geen zin om honderden euro's te betalen voor een reparatie.

larzie

Vreemd. Als jij eerst wil kijken of het alleen aan de lamp ligt, waarom wil JVC de beamer dan eerst zien? Wat een onzin.
Als het niet aan de lamp ligt dan hoeft JVC er toch pas naar te kijken? Is er niet iemand op ons forum met eenzelfde beamer, waarvan je de lamp even mag proberen in jouw projector? Dat zou helemaal handig zijn natuurlijk.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

hoekie

Ja ivm de lamp flikkering willen ze de beamer zien. Daarnaast (denk ik ook) vanwege de shift die het niet meer doet en de vage witte strepen.
(maar in eerste instantie vanwege de lamp...)

Mocht met een nieuwe lamp die vage witte strepen verdwijnen en de lamp flikkering dan neem ik de niet werkende shift wel voor lief....

Ik weet niet of er iemand in de buurt bij mij ook een HD350 heeft (?)

HTip

#2192
Niet echt in de buurt, maar Audioloog en Sonic Circle hebben een 350 hangen. Als je shift het niet doet is er misschien een probleem met de lensbehuizing. Dat is niet eenvoudig te repareren en dan moet ie naar Duitsland.

Trouwens, een 550, 750 en een 950 hebben dezelfde lampmodule.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Ok, wist niet dat die dezelfde lampen hebben als de HD350.
Weet niet wat Jaco nu voor een beamer heeft... en of die het wil uiteraard.
Die woont vlakbij mij.

Wat betreft de shift, toch vreemd, 1 keer ingesteld, 2,5 jaar later wil je die weer gebruiken werkt het niet meer....

bmateijsen

Hoi Alex,

Het beste is om hem gewoon naar het service punt te laten versturen of afgeven, dat is in Hilversum.
Laat ze gewoon vooraf prijsopgaaf doen, daar zijn wel wat kosten aan verbonden, maar weet je waar je aan toe bent.

Jaco heeft overigens een Sony tegenwoordig ;)

Groet,

Bjorn

GTDesign

Ik had al aangeboden om de projector op te halen en de rest allemaal te verzorgen...

bmateijsen

Citaat van: GTDesign op maart 19, 2012, 20:51:30
Ik had al aangeboden om de projector op te halen en de rest allemaal te verzorgen...

Top service!

Kjelt

Citaat van: hoekie op maart 19, 2012, 10:25:36
Wat betreft de shift, toch vreemd, 1 keer ingesteld, 2,5 jaar later wil je die weer gebruiken werkt het niet meer....
in de uiterste stand gezet en dan 2,5 jaar niet meer bewogen, ondertussen droogt het vet in tussen de tandwieltjes, kan best een kleinigheidje zijn dat ie gewoon wat vaster zit dan het motortje power heeft om hem weer los te trekken.

hoekie

Citaat van: GTDesign op maart 19, 2012, 20:51:30
Ik had al aangeboden om de projector op te halen en de rest allemaal te verzorgen...

Klopt, maar ik wil eerst weten waar ik aan toe ben (kosten)

hoekie

Citaat van: Kjelt op maart 19, 2012, 22:19:48
in de uiterste stand gezet en dan 2,5 jaar niet meer bewogen, ondertussen droogt het vet in tussen de tandwieltjes, kan best een kleinigheidje zijn dat ie gewoon wat vaster zit dan het motortje power heeft om hem weer los te trekken.

Heb contact met jvc, zal dit morgen ook aangeven.