The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 34 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Citaat van: skyfox op augustus 25, 2011, 23:51:08
Kan je de hdmi kabel eens wisselen met een apparaat die het wel goed doet? Dan kan je de kabel uitsluiten van het probleem als de pana geen problemen meer geeft met fie andere kabel.

Zo tijdje niet in de het geweest. Vandaag weer sinds maanden...

Ik heb een nieuwe kabel tussen versterker en de pana gezet maar helaas... Sneeuw/handshake

Ga nog even proberen de kabel van de media player erop te zetten dan heb ik ook een andere ingang op de avr600



hoekie

Gisteren en vandaag lekker film gekeken.

Vanavond death race 2. Lekker geluid :-)
Daarna ff Adele. Toppie!

1 uitdaging: mediaplayer slaat soms beeld/geluid over. Alsof je m ff snel een fikkie doorspoelt.
Xtreamer heb ik. Tot heden nooit last van gehad maar sinds vanavond ineens....

Sonic Circle

1 zwaluw maakt nog geen zomer. Ik zou me er niet zo druk om maken als dit nu nog maar 1x is gebeurd.
Geniet vooral van je mooie ruimte!

hoekie

Dat klopt.
Maar genieten doe ik zeker hoor! Net weer ff filmpje met die kleine jongen gekeken: Monsters Inc.
Via orginele BR in de Pana. Ook nu gebeurde het een paar keer dat die oversloeg. Vreemd echt nooit last van gehad.

2 bronnen waar het mee gebeurd, enige wat ik onlangs gedaan heb is het upgraden van de firmware van de Avr.

hoekie

Zojuist "Drive" gekeken. Een 1080 24p terwijl ik af en toe toch een "schokje" in het beeld zag (soort frame missing)
Geluid is de hele film goed gebleven. Best een aardige film met lekker geluid.

Nadat deze film was afgelopen ong even Adele op gezet.
Direct in het eerste nummer "home town" (bijna aan het einde) ff kort een geluid onderbreking. Een hikje dus.
Het beeld bleef wel goed.

Wat zou dit kunnen zijn ? Is het mogelijk terug te gaan naar de vorige firmware van de AVR600, ik denk namelijk dat het daar in zit.
Voor de upgrade, zo'n week geleden had ik dit namelijk niet.

Zijn er meer mensen op dit forum met een Xtreamer mediaplayer, de sidewinder ?

Aan de versie die ik heb zitten aan beide zijkanten de coolribben ipv een interne fan. Nu word 1 kant best warm.. de andere kant totaal niet.. is dit niet vreemd ?

denoontje

blu ray..ook als je 'm direct aansluit op d projector?

streamer, ben je niet direct bijv aan het downl**den o het apparaat waar de film opstaat?

hoekie

ola,
allebei via de streamer.
Nope ik download niet... dus er staat geen film en download tegelijk op.
speel film direct van interne hdd in streamer.
Gr.

denoontje

en als je de streamer direct op de projector hangt....en niet via de arcam?

hoekie

Euh... dat gaat ff lastig, moet ik eerst weer de versterker uit de kast halen...

by the way: iedereen de beste wensen voor 2012!!  :)

hoekie

ff een update:

voor de vorst heerlijk wat films gekeken, het blijft toch geweldig zo'n ruimte!
helaas tijdens deze vorstperiode niet meer van de ruimte gebruik gemaakt.

het is op dit moment 7.7 graden in de ruimte en ben bang dat wanneer ik de airco (rustig) aanzet er toch iets van condensvorming gaat komen op mijn spulletjes en dan ben ik bang dat er iets stuk gaat.
wacht dus maar dat het weer iets in en rondom het vriespunt is dan is het in de ruimte zo'n 12 graden en dan durf ik het wel weer aan..

toch maar overwegen om ergens een radiator te plaatsen... al hoewel, we maken de laatste dagen uiteraard enorm gebruik van de houtkachel en dan doet de CV het ook niet...
(maar 's morgens altijd wel en dan warmt het toch weer ff op in de ruimte en blijft de temperatuur wel wat hoger...., misschien dus toch maar overwegen.....)

Om nu mijn airco weken te laten draaien....  :-\

bmateijsen

Misschien deur open houden, zodat het in ieder geval niet zo keldert vwb temperatuur?

hoekie

Tja... de deur naar de hal bedoel je ? Daar hangt maar een kleine radiator gemeten voor die ruimte...

TheSpeedSkater

Ik heb mijn garage deze zomer geïsoleerd. Het werk viel mee. Het was een enkel steens aangebouwd aan het huis. Wel met een tussendeur. De eerste paar maanden had ik geen CV in de garage. Dat scheelde al aanzienlijk! Nu heb ik wel CV en is het warmer in de garage dan in de woonkamer. :D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

VlisChris

Vochtvreters neerzetten?
Dan kun je het vocht eruit halen, en dan op het gemakje de airco de kamer op laten warmen.
Maar 7.7 is wel heul koud zeg :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

hoekie

hahaha... warmer dan in de huiskamer :P

Mijn garage is met de HT bouw ook geisoleerd door Ge.
Garage heeft een enkelsteens buitenmuur dan isolatie en een enkelsteens binnenmuur.
Daar tegen weer isolatie en gipsplaten. Roldeur heeft 2 lagen isolatie.

Maar zonder verwarming is het daar nu 7.7 graden...

Ik was toen wel van plan de CV terug te plaatsen maar Ge moest door en de CV man liet het toen afweten op de dag dat het geregeld zou worden.
Toen maar besloten de boel af te doppen. Ik kan de wand weer openhalen maar de CV kan niet meer op de plek komen waar deze oorspronkelijk zat.
Daar hangen nu de auralex platen tegen de muur.

Oppakken van de CV en dan nieuwe kabels leggen naar ander gedeelte van de HT. Dat moet dan achterin zijn terwijl je de CV liever vooraan de Garage wilt.

Keuzes maken.. :P

hoekie

En 7.7 graden is gemeten achterin de HT ruimte... dus waar de App staat zal het wel iets kouder zijn nog....

hoekie

Citaat van: Christiaan S op februari  8, 2012, 12:01:27
Vochtvreters neerzetten?
Dan kun je het vocht eruit halen, en dan op het gemakje de airco de kamer op laten warmen.
Maar 7.7 is wel heul koud zeg :-\

Er zit zo'n functie op de airco volgens mij... maar dan gaat het niet warm worden denk ik...

Kjelt

Ik snap het probleem geloof ik niet zo. Als je kamer koud is en opgewarmd wordt dan krijgt ie een relatief lage luchtvochtigheid.
Anders wil je juist eerst je apparatuur opwarmen zodat deze warm is en zeker geen vocht hierop condenseert.

VlisChris

Citaat van: hoekie op februari  8, 2012, 13:20:43
Er zit zo'n functie op de airco volgens mij... maar dan gaat het niet warm worden denk ik...
Bedoel vooral eerst de lucht te onvochtigen zodat je geen problemen krijgt wanneer je de airco aanzet.
Al is Kjelt zijn suggestie natuurlijk ook een hele simpele maar goede.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

hoekie

Ja dus als ik het goed begrijp kan ik de airco langzaam aanzetten... en wanneer de warmte rustig de HT in komt kan ik daarna gewoon de app's aanzetten en film kijken ?
Ik zou dan geen vochtige app's moeten hebben ?

VlisChris

Apps van te voren aanzetten, airco lucht laten ontvochtigen, en dan airco laten opwarmen.
Zou wel goed moeten gaan toch :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

hoekie

Ok, Lucht laten ontvochtigen lijkt me niet echt nodig... het is al enorm laag de luchtvochtigheid.

Apps aanzetten voor ongeveer 15 minuten en dan de airco langzaam aanzetten....
(kost je wel 15 minuten lamp van de beamer + opwarmen tijd van airco dan.. maar het is of het 1 of het ander)

Kjelt

Die beamer is binnen 5 minuten warm genoeg, dus eerst amps en receiver etc. aanzetten en dan 10 minuten later de beamer  :D

hoekie

ok, thx!

alleen de receiver en de mediaplayer :-)
(alle rotel amps zijn de deur uit ;)   )

DD2

Ik zou toch echt wel een radiator doortrekken als ik jou was, wel heel erg koud. ook kans op vocht denk ik idd. Heb zelf in mijn garage 1 radiator hangen (met regelthermostaat) gewoon doorgetrokken van de CV ook. werkt perfect, ruimte is zo goed geisoleerd dat het daar langer warm blijft dan in de woonkamer. :)  wel lekker ook met film kijken.
voordat al je spullen, stoelen etc op temperatuur zijn vanaf 7 graden ben je even onderweg.. zit niet lekker dan denk ik, kou blijft uit de grond/spullen komen dan ook als is je ruimte op temperatuur.  de kosten zijn het niet denk ik, je hebt van dat flexibele cv pijp tegenwoordig, super handig aan te leggen (met een perstang).