The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 49 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Citaat van: bmateijsen op augustus 25, 2011, 09:47:58
Dat klinkt als een HDMI handshake issue. Heb je het alleen met de Panasonic of ook met andere bronnen?

Nou volgens mij heb ik het niet met de Denon DVD.
Had het met mijn vorige versterker ook niet.

bmateijsen

Citaat van: hoekie op augustus 25, 2011, 09:49:56
Nou volgens mij heb ik het niet met de Denon DVD.
Had het met mijn vorige versterker ook niet.


Troubleshoot eerst of je het met andere apparaten ook hebt. Indien nee, is de kans groot dat het de Panasonic is.

Groet,

Bjorn

hoekie

Citaat van: bmateijsen op augustus 25, 2011, 10:05:03
Troubleshoot eerst of je het met andere apparaten ook hebt. Indien nee, is de kans groot dat het de Panasonic is.

Groet,

Bjorn

daarom had ik die al geupgrade naar de laatste beschikbare firmware... maar helaas...
(zou ook een defect in de pana kunnen zijn?)

bmateijsen

Citaat van: hoekie op augustus 25, 2011, 10:09:03
daarom had ik die al geupgrade naar de laatste beschikbare firmware... maar helaas...
(zou ook een defect in de pana kunnen zijn?)

Check nu eerst even andere HDMI componenten ;).

hoekie

Doe ik vanavond.
Eerst ff lekker naar buiten... hebben nog laatste dagen vakantie en het is nu lekker weer... (eindelijk hier!)

hoekie

Nou al uren aan het checken....
Switch af en toe van bron.

Denon geen last, mediaplayer ook geen last... Tot net met de pana ook geen last.
Ik had in de pana niets zitten gewoon het start scherm omdat ik daar gisteren ook problemen mee had.
Tot net geen problemen. Nadat ik een br in de pana had gedaan en naar de pana schakelde (deze stond in startscherm br) kreeg ik het weer ff.

Eerst een vol beeld (zonder geluid) daarna 1/3 onderaan beeld sneeuw, daarna vol beeld en geluid.

skyfox

Kan je de hdmi kabel eens wisselen met een apparaat die het wel goed doet? Dan kan je de kabel uitsluiten van het probleem als de pana geen problemen meer geeft met fie andere kabel.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

hoekie

Hoi,
Dank voor je reactie!
Ja kan ik en ga ik zeker even proberen.
Heeft het gisteravond 1 keer gedaan.
Het lijkt er ook op dat het met de pana is wanneer deze 1,5 a 2 uur aanstaat...
Gaan gewoon verder met testen.
Houdt jullie op de hoogte.
Ook even mijn nieuwe beeld uitpakken :P

hoekie

Nou net nieuw beeld uitgepakt. Gollum / Smeagol
Zeer mooi beeld!

Je kunt op de base Gollum of Smeagol plaatsen en die je niet geplaats hebt kun je op een hele kleine base ernaast plaatsen.

Maar zoals zo vaak... gaat ook dit weer niet in 1 keer goed en moet het beeld compleet terug.
In het oor van Gollum is een mispainting, helaas het is niet anders.


hoekie

Komt dus een nieuwe mijn kant op ... maar wil jullie toch ook ff laten zien hoe en met wat mijn laatste plankje in de bios gevuld wordt:


hoekie

Citaat van: bmateijsen op juli 18, 2011, 18:44:30
Als je op het forum zoekt, dan zal je merken dat er een paar mensen zijn die daar ook last van hebben gehad. Door high lamp tijdelijk te gebruiken, kan het weer weg gaan. (maar niet met zekerheid).

Helaas voor mij.
Heb net even via info gekeken en zag dat ik 15 uur op high heb gedraaid.
Vervolgens de lamp op normal gezet en ff film gekeken met die kleine.
Helaas na 50 minuten begon het beeld weer te flikkeren.

Nieuwe lamp ?

skoebiedoe

Nee,gewoon verder kijken op High (en eventueel toch al een lamp bestellen just in case... ;) )

hoekie

Ok, zal even rondvragen wat dat gaat kosten.

Scheelt wel behoorlijk geluid moet ik zeggen als je van High terug gaat naar Normal.
Doordat de lamp op High draait maakt dat nog wat uit voor het toestel of stroomverbruik of ?

Kjelt

Citaat van: hoekie op augustus 29, 2011, 08:17:09
Doordat de lamp op High draait maakt dat nog wat uit voor het toestel of stroomverbruik of ?
Iets meer stroom (lamp verbruikt iets meer). Maakt verder niets uit, hoeveel uur heeft de lamp er nu op zitten?

hoekie

Citaat van: Kjelt op augustus 29, 2011, 08:49:14
Iets meer stroom (lamp verbruikt iets meer). Maakt verder niets uit, hoeveel uur heeft de lamp er nu op zitten?

Lamp heeft er nu 312 uur op zitten.
Probleem deed zich voor rond de 294 uur.

Kjelt

Ik zou nog eens een 50 uur op high lamp mode kijken en daarna terug switchen om te kijken hoe het er mee staat. Weet wel dat meestal de high lamp mode de normale operating mode van de lamp is dus voor de lamp is het alleen maar normaal. Overigens in mijn lamptopic kun je zien wat de oorzaak van het flikkeren is maar daar schiet je natuurlijk niet veel mee op.

skyfox

Gaaf beeldje van Gollum! Ik heb zelf het beeldje wat bij de extended dvd versie geleverd is. Blijft leuk, dat soort dingen verzamelen.

Heb je nog hdmi kabels kunnen testen? Ben wel benieuwd waar het em nu in zit.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

hoekie

Hoi Kjelt,

ok, dank voor je reactie.
ga ik doen, 50 uren :-)

waar staat dat ?

gr. hoekie

HTip

Op welke lamp mode is de JVC gecalibreerd? Als dit alleen in low lamp mode is, dan kan het zij dat de beeldkwaliteit minder is. Misschien even aan Bjorn vragen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Citaat van: skyfox op augustus 29, 2011, 09:24:28
Gaaf beeldje van Gollum! Ik heb zelf het beeldje wat bij de extended dvd versie geleverd is. Blijft leuk, dat soort dingen verzamelen.

Heb je nog hdmi kabels kunnen testen? Ben wel benieuwd waar het em nu in zit.

hoi,
gisteren een dvd gekeken in de denon .. en geen problemen.
zal vanmiddag een film gaan kijken met die kleine via de blu ray speler (de pana die heeft probleem geeft) kijken wat er gebeurd.

gr.

hoekie

Citaat van: HTip op augustus 29, 2011, 09:25:35
Op welke lamp mode is de JVC gecalibreerd? Als dit alleen in low lamp mode is, dan kan het zij dat de beeldkwaliteit minder is. Misschien even aan Bjorn vragen?

Garmt heeft mijn beamer gecalibreerd op normal mode...

HTip

Citaat van: hoekie op augustus 29, 2011, 09:27:27
Garmt heeft mijn beamer gecalibreerd op normal mode...
Mocht je lang op high mode moeten kijken zou ik vragen of hij een calibratie in high mode doet.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Kjelt

Citaat van: hoekie op augustus 29, 2011, 09:25:00
Hoi Kjelt,
ok, dank voor je reactie.
ga ik doen, 50 uren :-)
waar staat dat ?
gr. hoekie
Dat staat nergens. Meestal is het na 10 tot 20 uur wel verholpen en is de afstand tussen de elektrodes en de toestand van de elektrodes genoeg veranderd dat hij op low lamp mode weer een stabiel punt kan vinden. Echter geen garantie, dit is verschillend per lamp. Als je al 15 uur hebt gekeken en het niets uitmaakte dan zou ik die tijd gewoon een stuk verlengen en dan nog een keer proberen.

Citaat van: HTip op augustus 29, 2011, 09:25:35
Op welke lamp mode is de JVC gecalibreerd? Als dit alleen in low lamp mode is, dan kan het zij dat de beeldkwaliteit minder is. Misschien even aan Bjorn vragen?
Ik denk dat het geknipper meer irritatie oplevert dan het niet exact kloppen van de kleuren :D

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Citaat van: HTip op augustus 29, 2011, 09:36:50
Mocht je lang op high mode moeten kijken zou ik vragen of hij een calibratie in high mode doet.

Zoals Kjelt al schreef: Irriteer me meer aan dat geflikker dan de kleuren niet helemaal ok..