The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 41 gasten bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: hoekie op januari 16, 2011, 20:21:22
Ook ff een paar zonder flitser er tussen...
Mooi geworden Alex! :thumbs-up: De diffuserpanelen integreren prima in het interieur.

Citaat
Zo nu ben ik wel weer ff klaar in "the garage"  (voor hoe lang ? ;) )
Tot je in april de nieuwe beelden krijgt :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Thx!

Haha scherp!! Klopt april....

Denon Focal

Heel erg mooi geworden! De aanhouder wint en het is echt de moeite waard.
En zoals Bob de Bouwer zegt tegen mijn kids: Measure Twice, cut once ;D
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

hoekie

Thx, zo is het ook!
Ik ben gewoon Pietje precies en dat is ook niet altijd fijn.

Alles is een mooi geheel al kan ik me toch weer storen aan de liggende panelen op de lange wand.

Wanneer er lichte beelden geprojecteerd worden weerkaatst dat op de panelen. Op de liggende zie je dan de plekken die ik later heb bijgewerkt (omdat ik die in 1e instantie niet goed geraakt had)

Daarom zei ik al: eigenlijk moet je ze 2 keer schilderen.

Maar goed, je moet naar het scherm kijken en niet naar de panelen tijdens de film ;)

(Pietje precies......)

Dennis N

Zo!! in 2 dagen het hele topic doorgelezen en 1 conclusie : WOW :worship:

Mooi gedaan en wat zal je er een plezier aan beleven  :popcorn:



LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

hoekie

Hoi,
Haha 2 dagen Het hele topic, doe je goed.
Dank voor de complimenten.
Gisteravond heb ik sinds weken weer een film in de ht gekeken en ja dat was genieten!

BuSpu

misschien heb ik er overheen gelezen maar hoor je het verschil tussen met en zonder?

hoekie

Ja dat hoor je zeker!
Ik had al een tijdje de platen op de muren zitten met spelden. (geplaatst door BB&G)
Ze moesten alleen nog een kleurtje hebben en dat heb ik de afgelopen weken gedaan.


BuSpu

ik gok: veel meer rust in de afbeelding en minder vermoeiend luisteren?

HTip

Citaat van: BuSpu op januari 18, 2011, 20:52:52
ik gok: veel meer rust in de afbeelding en minder vermoeiend luisteren?
Goed gegokt! Diffusie ontdoet het geluid van hoogfrequente echo's (zgn. flutter) en dat zorgt inderdaad voor meer rust in de afbeelding. Maar ook meer definitie en detail. Zo heb ik het ook ervaren ;)

Maar goed, theorie is leuk, het gaat erom hoe Alex het beleeft.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

#2010
Citaat van: BuSpu op januari 18, 2011, 20:52:52
ik gok: veel meer rust in de afbeelding en minder vermoeiend luisteren?

Precies!
Mijn wanden zijn allemaal van gipsplaten en daarna gestuct, dus zeer hard.

Nu met de panelen is het meer rust...

hoekie

Zo... gisteren weer ff film gekeken met die kleine, echt super.
Maar 1 ding wil ik toch nog aanpakken in deze ruimte en dat is de ventilatie.

De airco heb ik aan maar ik vind het bij vlagen toch wat benauwd.

Nu heb ik ook het luchtrooster van de garage aan de buitenkant dicht doordat hier de goten van de bekabeling van de airco nu doorheen lopen.
De binnenkant (ronde gat van ventilatie waar airco kabels naar binnen komen) heb ik met doekjes dicht gestopt omdat in de winter hier best koude wind door naar binnen komt ;)

Zoek toch naar een goede oplossing in deze... iemand ideen ?

Gr. Alex

hoekie

Niemand ?

Heb gekeken naar badkamerventilatoren maar dan moet ik ook met een slang naar buiten/hal toe.
Een deurrooster die afsluitbaar is misschien... maar daar gaat het geluid weer doorheen als de open staat...

@Ge, heb jij nog een idee ? Jij kent de ruimte tenslotte ;)

eduard

Misschien kan je hier wat mee
http://www.acousticshop.eu/sonair.html
Ik wil deze bij mijn volgende verbouwing voor mijn slaapkamer gebruiken.

Etiennevh

Mooi ding! :) En mooie HT! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

hoekie

@eduard

Die had ik al gezien. Ik zal dan opnieuw een gat moeten maken. Ik heb al zo'n luchtroostergat alleen gaan daar de kabels van de airco nu door heen en hangt de airco er dus voor.
Aangezien ik dat gat niet heb opgevuld van binnenuit komt er nog frisse lucht door... alleen uiteraard wat te weinig... maar ik zou dus eigenlijk aan de andere kant van de HT bij de brandwerende deur iets moeten maken waardoor het eventueel kan doorluchten..

hoekie


GTDesign

Citaat van: hoekie op februari 22, 2011, 19:31:47
Niemand ?

Heb gekeken naar badkamerventilatoren maar dan moet ik ook met een slang naar buiten/hal toe.
Een deurrooster die afsluitbaar is misschien... maar daar gaat het geluid weer doorheen als de open staat...

@Ge, heb jij nog een idee ? Jij kent de ruimte tenslotte ;)

Ja natuurlijk heb ik dat... :D
Boven het verlaagd plafond kun je makkelijk een gat boren naar de meterkast toe.
Een meterkast is meestal ook een goed geventileerde ruimte.
Via een vent die later  :D kun je makelijk lucht verplaatsen van meterkast naar HT.

hoekie

Vandaag zijn ze weer langs geweest voor het leveren van 6 nieuwe stoelen....
Op het eerste oog zagen ze er goed uit.

Maar helaas in het daglicht hebben ook deze stoelen her en der een kras(je).
Wel in mindere mate dan de huidige ... maar toch, ik verwacht nu voor dit geld gewoon stoelen zonder kras(jes)

Allen weer mee retour.

thxselect


hoekie

Citaat van: GTDesign op februari 24, 2011, 13:23:20
Ja natuurlijk heb ik dat... :D
Boven het verlaagd plafond kun je makkelijk een gat boren naar de meterkast toe.
Een meterkast is meestal ook een goed geventileerde ruimte.
Via een vent die later  :D kun je makelijk lucht verplaatsen van meterkast naar HT.


Hey, zie nu pas je bericht....

Ok, maar moet ik dan in een plaat van het plafond nog een ventilatie opening maken ?

HTip

Citaat van: hoekie op maart 10, 2011, 11:10:51
Vandaag zijn ze weer langs geweest voor het leveren van 6 nieuwe stoelen....
Op het eerste oog zagen ze er goed uit.

Maar helaas in het daglicht hebben ook deze stoelen her en der een kras(je).
Wel in mindere mate dan de huidige ... maar toch, ik verwacht nu voor dit geld gewoon stoelen zonder kras(jes)

Allen weer mee retour.
Het zit je niet echt mee zeg :nopompom:

Krijg je weer nieuwe of ga je op zoek naar een ander type stoel?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Ach.. hou op schei uit ...

het is echt ongelooflijk... alles moet in 10 keer...

ook weer een radiator van 2,5 jaar oud in de badkamer waar de verf ineens van begint te scheuren en eraf gaat...
inmiddels een nieuwe ontvangen.. moet heel het cv systeem leeg... mede ook omdat beneden in de woonkamer 3 radiatoren er ook afmoeten ivm vervangen van de beugels omdat er een aantal van deze radiatoren naar beneden zijn gekomen. (dodelijk ongeluk in Belgie)

blijven lekker bezig zo...

Maar wat betreft de stoelen: ik hoef ze niet meer, gaan wel opzoek naar wat anders voor die 1900 euro...

HTip

Zoveel pech als jij hebt is bijna niet te geloven. Maar je hebt in ieder geval een prachtige HT om af en toe te kunnen relaxen en relativeren.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Precies! Dat is ook echt mijn uitlaatklep of uitlaatplek ;)