The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 38 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Citaat van: jaco op juni 10, 2010, 09:00:17
jij hebt toch net als mij geen eindversterkers meer :)
Ruimte zat man..

hahaha ja dat wel, kast is nagenoeg leeg, zie de foto... (maar die had je al gezien natuurlijk ;)  )

Had ik zo'n scherm aan de muur moeten hangen ofzo... vind dit mooier... en handiger zo'n klein schermpje.

jaco

Ik zit nog te twijfelen, maar mijn 22" monitor past niet in de kast. Wel makkelijk 2e output van de scaler zo de monitor in en alles in 1080p
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

hoekie

Citaat van: jaco op juni 10, 2010, 09:14:46
Ik zit nog te twijfelen, maar mijn 22" monitor past niet in de kast. Wel makkelijk 2e output van de scaler zo de monitor in en alles in 1080p

Tja... waarvoor wil jij het gebruiken dan ?

Je hebt ze wel geloof ik 7 of 9 inch met 1080p


jaco

DVD-A navigatie bijvoorbeeld.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

hoekie

Citaat van: jaco op juni 10, 2010, 09:26:30
DVD-A navigatie bijvoorbeeld.

Dan is zo'n schermpje die ik nu heb meer dan geschikt voor..

HTip

Mooi en handig schermpje, Alex 8)

Is precies wat ik ook zoek voor precies dezelfde reden. Kan je aangeven (mag ook per PM) waar je dit schermpje hebt gekocht?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Heb je PM gestuurd.

As. dinsdag wordt mijn beamer gecalibreerd en worden de diffusers geplaatst :-)

Kjelt

Je kunt er ook een HDMI IIYama monitor op aan sluiten natuurlijk, die zijn alleen wat groter  ;)

HTip

Citaat van: hoekie op juni 11, 2010, 09:44:27
Heb je PM gestuurd.
Bedankt!

Citaat van: hoekie op juni 11, 2010, 09:44:27
As. dinsdag wordt mijn beamer gecalibreerd en worden de diffusers geplaatst :-)

Mooi! Zal je beeld en geluid zeker verbeteren :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Kjelt op juni 11, 2010, 10:09:16
Je kunt er ook een HDMI IIYama monitor op aan sluiten natuurlijk, die zijn alleen wat groter  ;)
Zou inderdaad kunnen, maar helaas gaan niet alle toepassingen (menu receiver, beeld SMS-1) over HDMI ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Vanmiddag komt bb&g :-)

beamer calibreren en het plaatsen van de diffusers

ben benieuwd!

hoekie

#1636
Zo ik ben weer uit de garage ;)

De heren van BB&G zijn vandaag geweest.

Nadat Bjorn alles had klaar gezet en de 1e meting in de ruimte had gedaan arriveerde Garmt.

Samen nog een keer een meting gedaan in de ruimte en deze kwam op het zelfde uit.

Daarna de planning waar de diffusers geplaatst moeten worden. De lange wand sprak voor zich. Echter waar de andere 6 ?



hoekie

Nadat Garmt op de luisterpositie ging zitten plaatste Bjorn her en der een diffuser zodat Garmt kon luisteren of dit ook effect had.
De kleine wand aan de andere kant moesten er ook 2 komen, maar hoe zit het met het nistje ? Houd daar ook eens 1 tegen de wand en jawel ook dit had effect.
In het nistje hebben ze er ook 2 geplaatst.

hoekie

De laatste 2 zijn op de achterwand geplaatst.
Eventueel zouden er nog een aantal geplaatst kunnen worden achter de surrounds, maar dat is de doorloop naar de ruimte (langs de bank) en niet verstandig om ze daar te plaatsen.
Helaas... maar tevreden ben ik!!

hoekie

Ongelooflijk wat die dingen in de ruimte doen. Echt een mega verbetering. Die flutterecho zoals het genoemd wordt is gewoon weg.... geweldig gewoon!
Een totaal klank die echt geweldig is. Waar het hoog soms zo vaak aanwezig was is dit nu oh zo mooi gecontroleerd, geweldig gewoon.

Daarna heeft Garmt alle speakers nogmaals afgesteld in de Arcam. Microfoon bij de zitpositie en meten die hap. Daarna tweaken en nameten met de db-meter.
Nog even de wel bekende dvd erin en beuken met die hap. Finishing touch gedaan en klaar....

Oh ja... wat ik nog ff vergeet dat voor het afstellen van de speakers Garmt nog even mijn beamer gecalibreerd heeft.
Groen en Blauw werden ff hard aangepakt ;)

Nadat alles goed stond en de metingen klaar waren hebben we nog even een stukje van JB gekeken en de laatste BR van Celine Dion.

Daarna de boel opruimen en ff helpen de auto inladen. Garmt ging er vandoor (Bjorn was al weg moest administratie doen) en liet mij als een zeer tevreden klant achter in mijn HT.
Kan niet anders zeggen dan: heren van BB&G dank voor jullie vakmanschap en ik bel ff wanneer die panelen geschilderd kunnen worden ;)

clockwork

Het lijkt wel moderne kunst.  :clapping:

En wat verrassend dat het zo'n mega verbetering geeft. Als ik ooit zo ver ben dat ik een dedicated ruimte ga inrichten zal ik zeker ook hier aan denken.

Goed bezig! En nu genieten.  ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

hoekie

hoi,

dank voor je reactie.

toch nog kunst aan de muur... ;)

dat zou ik ook zeker doen wanneer je een dedicated ruimte hebt.
het is echt een mega verbetering (althans bij mij)

gr. hoekie

jaco

ehhh, verkeerde kleur lijkt het of wordt ik kleurenblind ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Joris1971

#1643
Gaaf he die panelen, ik heb ze zelf ook door BB&G laten plaatsen, echt super wat dat doet!

Ik heb ze gewoon met een kwast in 1x dekkend gekregen, gewoon met latex.
Heb je er ook van die lijmpatronen bij 'gekregen'?
Dat lijmt echt super makkelijk! Zitten nu zeker nog met spelden vastgeprikt?

Geniet ervan!  :pompom:

hoekie

Thx
inderdaad nog met spelden vast
heb lijm in een spuitbus gehad ipv de lijmtubes


Joris1971

Citaat van: hoekie op juni 15, 2010, 21:20:21

heb lijm in een spuitbus gehad ipv de lijmtubes

die bedoel ik, van die patronen in een pistool!

denoontje

mooie upgrade

Wat is precies het verschil?

mvdveek

#1647
Ziet er leuk uit hoor.
Zie je nu ook op metingen een verschil terug, of zijn de diffusers niet naar aanleiding van metingen geplaatst?
Showcase  ||  Pioneer KRP-600A || Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

bmateijsen

Citaat van: mvdveek op juni 15, 2010, 23:53:44
Ziet er leuk uit hoor.
Zie je nu ook op metingen een verschil terug, of zijn de diffusers niet naar aanleiding van metingen geplaatst?

Diffusie zie je eigenlijk niet echt terug in metingen, althans niet in een nagalmtijd meting bijv. Immers de energie blijft zo goed als hetzelfde in de ruimte, maar de verdeling wordt heel anders.

hoekie

Citaat van: Joris1971 op juni 15, 2010, 21:21:22
die bedoel ik, van die patronen in een pistool!

die ken ik dus niet (en niet gezien)