The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 45 gasten bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: celerontje op mei 21, 2010, 14:01:45
Ehhhh, Philip heeft het over TOEN, niet over vanavond. ;)
Klopt! Natuurlijk vanavond ook, maar dat kan pas morgen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

hahaha ok, sorry.

toen vonden ze het super, mooi geluid.

ben benieuwd hoe ze het met de Arcam vinden en na wanneer de diffusers zijn geplaatst.

HTip

#1602
Citaat van: hoekie op mei 21, 2010, 14:11:15
hahaha ok, sorry.
No problem. Ik was ook niet duidelijk ;)

Citaat van: hoekie op mei 21, 2010, 14:11:15
toen vonden ze het super, mooi geluid.

ben benieuwd hoe ze het met de Arcam vinden en na wanneer de diffusers zijn geplaatst.
Da's simpel. Nóg beter :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Gisteravond dus Avatar gekeken. (voor het eerst op Blu Ray)
Moet zeggen beeld en geluid vond ik top en dat vonden de vrienden ook.
Uiteraard heb ik ze gevraagd wat ze van de Arcam vonden: mooi was hun reactie ;)

Ze vonden het moeilijk te vergelijken (wat betreft klank / kleur) omdat ze niet dagelijks naar de set(s) luisteren natuurlijk.
Wel vonden ze beide dat hd dts via hdmi veel mooier klinkt dan via de analoge uitgang van de pana op de rotel maar daarnaast
ook de overgang van achter naar zij naar de voorkant. Dit doet de Arcam veel mooier mede door het afstellen van de speakerafstand per cm.
De rotel doet dit in stappen van 30 cm.

4 apparaten die vervangen worden door 1 en dan zo'n geluidsweergave vonden ze ook indrukwekkend.

Daarna hebben we nog even een stukje muziek blu ray opgezet. Bij het starten van deze kreeg ik voor het eerst de "plop" op de speakers.

Ook dit klonk gewoon lekker vonden ze. Ook hier de hd dts track gedraaid en dan zit je er echt middenin.
Bepaalde instrumenten die gewoon uit een surround speaker komen, erg apart maar ik vind het top.

Om 23.30 uur gingen ze richting huis. Een geslaagde avond was het weer.

HTip

Zei ik toch? :D

Er zijn surroundmuziekopnamen die bepaalde instrumenten in de rears plaatsen. Moest ik ook heel erg aan wennen. Met mijn nieuwe LS-kabels lijkt dat overigens een heel stuk minder. Door de verhoogde dynamiek en ruimtelijkheid uit alle speakers lijken de fronts en rears beter geïntegreerd en als je je ogen dicht doet, lijkt het wel of FL en SL het linker kanaal zijn van een stereo-opname. Geldt natuurlijk ook voor het rechter kanaal.

Mooi dat je niet je hele rack hoeft vol te bouwen met aparte componenten om een mooi geluid te hebben. Weet je al wat je met de vrijgekomen ruimte gaat doen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

 ;D

nee weet nog niet wat ik met de ruimte ga doen
staan nu een aantal br's in

Ge zei gisteren ook al: het is weer een stapje vooruit maar vond het zo'n mooi gezicht al die rotel componenten in de kast.

Misschien een htpc nog in de toekomst....
In ieder geval nog een 7 inch schermpje

Madhouse

Je kan ook gewoon van die nep apparaten kopen van karton  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

hoekie

Haha ja dat kan ik ook doen...

hoekie

Gisteravond met de vrouw even een film gekeken "de storm"

met de lipsync op 40ms (standaard ingesteld nu bij mij) was dit niet om aan te zien!
bij andere films tot nu toe geen last gehad.

lipsync op 60ms en dit  probleem was zo goed als verholpen.
(af en toe nog even uit sync)

Op een rustig volume gedraaid. Dan nog is de klank / kleur heerlijk!

Daarna heb ik nog even Lionel Richi "live in paris" gekeken.
Ook hier op een heerlijke / rustige volume (34 db) gedraaid.
Klank en kleur is heerlijk. Vooral het laag is al aanwezig en strak wat ik bijvoorbeeld bij de rotel set niet had.
De sub staat niet harder tov de rotel maar het klinkt gewoon allemaal lekkerder.

Vind de AVR met klank / kleur, HD via HDMI, speakerafstand met nu een heerlijke overgang tussen achter, zij en voor absoluut een vooruitgang.

Ik hoop wel dat ze nog iets aan de software gaan doen;

1. de plops die toch wel aanwezig waren gisteren (de zoemer die er is is nagenoeg niet hoorbaar, maar de plops wel)
2. wanneer je bij het bekijken van bijvoorbeeld lionel richi naar het popup menu gaat om een andere track te selecteren schiet die naar pcm spoor van de br (omdat iets te lang duurt??) ipv de hd dts master die ik geselecteerd had (??)

Daardoor moet je opnieuw in het popup menu gaan om de audio opnieuw te selecteren.

bmateijsen

Citaat van: hoekie op mei 24, 2010, 09:55:30
Ik hoop wel dat ze nog iets aan de software gaan doen;

1. de plops die toch wel aanwezig waren gisteren (de zoemer die er is is nagenoeg niet hoorbaar, maar de plops wel)

Plops zijn er soms nog misschien wordt dat nog verholpen.

Citaat2. wanneer je bij het bekijken van bijvoorbeeld lionel richi naar het popup menu gaat om een andere track te selecteren schiet die naar pcm spoor van de br (omdat iets te lang duurt??) ipv de hd dts master die ik geselecteerd had (??)

Ik denk dat dit een fout op de blu-ray is en niet aan de AVR ligt, die speelt namelijk alleen af ;)

CitaatDaardoor moet je opnieuw in het popup menu gaan om de audio opnieuw te selecteren.

Lipsync bij de film De Storm, zal door de out of sync audio komen op de disc en niet door de apparatuur, (denk ik)

Groet,

Bjorn

hoekie

Citaat van: bmateijsen op mei 24, 2010, 10:35:33
Plops zijn er soms nog misschien wordt dat nog verholpen.

Ik denk dat dit een fout op de blu-ray is en niet aan de AVR ligt, die speelt namelijk alleen af ;)

Lipsync bij de film De Storm, zal door de out of sync audio komen op de disc en niet door de apparatuur, (denk ik)

Groet,

Bjorn

Zijn die plops al aangegeven bij Arcam, oftewel is dit al bekend bij ze ?

Wat betreft de storm denk ik ook dat dit aan de disc ligt. Bij andere heb ik dit nog niet gehad.
Heb deze film ook even op de rotel gehad en daar had ik het niet. (decoderen door pana toen, nu de avr)

Automaat

Maar hoe heftig zijn die plops?
De AVR 300 en nu mijn 350 hebben ook plops. John Dawson (opricher Arcam) heeft eens verklaard waarom deze plops op deze oudere receivers voorkomen: in het signaalpad ontbreken schakelingen die deze plops wegfilteren bij het wisselen van input. Als deze bewuste keuze bij het ontwerpen van de 500 en 600 ook is gemaakt en de plops maken niet dat je van schrik rechtop in de stoel zit of schadelijk zijn voor je luidsprekers, zou ik me geen zorgen maken.
Reading the HTForum is learning every day!!

hoekie

#1612
Volgens mij is dat volume afhankelijk hoe hard die plops zijn.
Op het moment dat ik ze in eerste instantie kreeg stond de volume op 20 en viel het wel mee, naderhand stond de volume op 38 en dan zijn de plops ook harder...

bmateijsen

Citaat van: hoekie op mei 24, 2010, 11:16:57
Zijn die plops al aangegeven bij Arcam, oftewel is dit al bekend bij ze ?

Wat betreft de storm denk ik ook dat dit aan de disc ligt. Bij andere heb ik dit nog niet gehad.
Heb deze film ook even op de rotel gehad en daar had ik het niet. (decoderen door pana toen, nu de avr)

Hoi Alex,

Natuurlijk is dat bekend en ik zal hieronder de quote neerzetten van Arcam:

AM) this is the action of the AVR's DSP and De-jitter front end analysing the incoming sampling rate reclocking and the DSP selecting the correct codec – the first part of the chain is one reason why the AVR600 sounds so good given a digital input via HDMI and a worthwile trade of against the lock-on time and additional small noises.

Arcam probeert wel met iedere firmware release dit te minimaliseren, tegen een trade-off waarbij geluid zo snel mogelijk weergegeven moet worden. Volledig elimineren van de plops gaat niet gebeuren, dit mede vanwege de open architectuur van Arcam en ook de reden waarom die zo goed klinkt ;)

Groet,

Bjorn

celerontje

Die BD van De Storm veroorzaakt inderdaad sync problemen op sommige apparatuur, net zoals Saving Private Ryan (wat nu opgelost wordt, i.t.t. De Storm)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

evilniek

Ik zal niet beweren dat ik een autoriteit ben op t gebied van Arcam. maar, zijn plops niet behoorlijk slecht voor je tweeters?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

bmateijsen

Citaat van: evilniek op mei 24, 2010, 15:28:28
Ik zal niet beweren dat ik een autoriteit ben op t gebied van Arcam. maar, zijn plops niet behoorlijk slecht voor je tweeters?


Nee hoor, voordat een tweeter hebt begeeft, heb je veel meer vermogen nodig. ;).

Groet,

Bjorn

hoekie

Heb het schermpje werkend. Makkelijk om even snel iets te starten....

hoekie

Overzicht van de kast....
Moet zeggen met alle rotel componenten erin stond wel super... maar nu heb ik tenminste ruimte voor wat BR's en het belangrijkste HD via hdmi ;P

Met film kijken is de Avr bijna niet te zien, dus niet storend.

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

jaco

wat is dat voor schermpje ? inputs ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

hoekie

Citaat van: jaco op juni  9, 2010, 20:31:34
wat is dat voor schermpje ? inputs ?

7 inch lcd monitor met 2 keer composiet ingang.

heb de br dus composiet aangesloten zodat ik ff snel een br kan starten (muziek)

jaco

Ik zat al te zoeken, maar zulke kleine schermpjes zijn haast duurder dan de kleinste 1920x1080 TFT computer monitor. Alleen die zijn nogal wat groter..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

hoekie

Citaat van: jaco op juni 10, 2010, 08:52:31
Ik zat al te zoeken, maar zulke kleine schermpjes zijn haast duurder dan de kleinste 1920x1080 TFT computer monitor. Alleen die zijn nogal wat groter..

Dat klopt!

Maar zo'n groot scherm kon/kan ik niet echt kwijt in de ruimte.

Ik was 80 euro kwijt voor dit schermpje incl. voeding en verzenden.

jaco

jij hebt toch net als mij geen eindversterkers meer :)
Ruimte zat man..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm