The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 38 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Zo dat was ff "genieten" "genieten" "genieten" en nog eens "genieten"

Transformers 2 gekeken.

Top beeld, Top geluid, wat een belevenis!
(en een top megan... ;)   )

Heerlijk alleen gezeten... hoorde de vrouw niet de ruimte binnen komen :-)
(zij was naar komt een vrouw bij de dokter )

Airco aan, op automatisch 19 graden, heerlijk kijken gewoon!

LittleNinja

Als het ooit nog eens mag wil ik jouw ruimte ook nog wel eens beleven. Prachtig gewoon!

Maar een mooie film inderdaad voor beeld & geluid! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hoekie

Citaat van: LittleNinja op januari  8, 2010, 09:04:44
Als het ooit nog eens mag wil ik jouw ruimte ook nog wel eens beleven. Prachtig gewoon!

Maar een mooie film inderdaad voor beeld & geluid! 8)

Je bent van harte welkom!
Misschien paar keer een mini meet and greet bij mij.
Heb maar een 2 persoonsbank in de ruimte staan.

LittleNinja

Thanks! Doen we dan een keer later in het jaar als jij het goed vindt.. Even de sneeuw en ijs laten verdwijnen. ;)

Ik zit overigens ook prima op de grond hoor, no problem!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Citaat van: LittleNinja op januari  8, 2010, 09:15:55
Ik zit overigens ook prima op de grond hoor, no problem!
Daar ben je dan ook een ninja voor :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Citaat van: LittleNinja op januari  8, 2010, 09:15:55
Thanks! Doen we dan een keer later in het jaar als jij het goed vindt.. Even de sneeuw en ijs laten verdwijnen. ;)

Ik zit overigens ook prima op de grond hoor, no problem!

Lijkt me verstandig en dat doen we!
Misschien nog iemand die interesse heeft dan te komen ?

Sonic Circle


hoekie

Citaat van: Sonic Circle op januari  8, 2010, 12:30:00
Absoluut!

Bij deze!

De eerste mini meet and greet is geregeld. Ninja en Sonic.
Datum even overleggen na de ijstijd ;)


hoekie

Wat me opviel gisteren.

Op de transformers 2 blu ray zit een dts-hd spoor (engels).
Jammer dacht ik ... HD die moet ik 5.1 dus afluisteren omdat mijn voorversterker geen dts-hd aan kan (dacht ik) en de pana moet het decoderen.

De voorversterker stond nog op de coax ingang van de pana en die sprong bij het kiezen van dit spoor op DTS + XS en ik had 7.1 ...

Als ik het goed heb decodeert mijn voorversterker dan toch dit spoor ? Mijn voorversterker kan volgens mij geen HD aan... of zit ik nu verkeerd ?



hoekie

Iemand nog een ander idee voor een DHY masking systeem in een bestaand scherm ?

Misschien een sterk doek met een soort klitteband bevestigen zodat je dit met 16;9 er weer af kunt halen ?

eduard

Citaat van: hoekie op januari  8, 2010, 15:37:45

Jammer dacht ik ... HD die moet ik 5.1 dus afluisteren omdat mijn voorversterker geen dts-hd aan kan (dacht ik) en de pana moet het decoderen.
De voorversterker stond nog op de coax ingang van de pana en die sprong bij het kiezen van dit spoor op DTS + XS en ik had 7.1 ...
Als ik het goed heb decodeert mijn voorversterker dan toch dit spoor ? Mijn voorversterker kan volgens mij geen HD aan... of zit ik nu verkeerd ?


Hoekie, HD audio kan niet over de digitale coax dit moet via hdmi(of intern door de speler ge decodeerd worden) , over de digitale coax heb je dus gewoon het normale dts spoor aangeleverd gekregen.

hoekie

Citaat van: eduard op januari 12, 2010, 16:41:19
Hoekie, HD audio kan niet over de digitale coax dit moet via hdmi(of intern door de speler ge decodeerd worden) , over de digitale coax heb je dus gewoon het normale dts spoor aangeleverd gekregen.


thx dacht ik ook al
maar dat spoor had ik niet gekozen
zal nog eens met andere blu ray met dts HD proberen


hoekie

Tweeters defect of niet meer 100% ?
Hoe kan je dit testen ?

Heb het idee dat mijn tweeters niet meer helemaal lekker zijn van mijn fronts en center.
Hoor af en toe een "verstoring" in het hoog .. weet niet precies hoe ik het moet uitleggen...
(vooral met spraak)

bmateijsen

Je kiest het ook niet, dat doet de blu-ray speler voor je, dus Dolby TrueHD wordt DD5.1 en DTS HD MA, wordt DTS.

Groet,

Bjorn

Citaat van: hoekie op januari 12, 2010, 18:19:58
thx dacht ik ook al
maar dat spoor had ik niet gekozen
zal nog eens met andere blu ray met dts HD proberen



hoekie

Citaat van: bmateijsen op februari 13, 2010, 12:17:02
Je kiest het ook niet, dat doet de blu-ray speler voor je, dus Dolby TrueHD wordt DD5.1 en DTS HD MA, wordt DTS.

Groet,

Bjorn


Dat dacht ik ook al ... had het van de week nog een keer met een DTS HD MA die werd DTS inderdaad...

hoekie

Citaat van: hoekie op februari 13, 2010, 11:53:10
Tweeters defect of niet meer 100% ?
Hoe kan je dit testen ?

Heb het idee dat mijn tweeters niet meer helemaal lekker zijn van mijn fronts en center.
Hoor af en toe een "verstoring" in het hoog .. weet niet precies hoe ik het moet uitleggen...
(vooral met spraak)

Niemand ?

garmtz

#1416
Gooi er roze ruis (test toon receiver) overheen, als ze vervorming introduceren zal je het dan het meeste/ beste horen.

Groet,

Bjorn (die even gebruik maakt van Garmt zijn account ;))

HTip

Ik heb dit ook gehad en het leek of muziek vals was. Bjorn was het ook opgevallen toen hij bij mij was. Ik heb een een aantal nummers gezocht, waarbij ik het ook echt kon aantonen. Ik weet niet of je de CD's hebt, maar bij deze nummers klonk de tweeter vals:


  • Eagles - Long road out of Eden, nr. 4 en 5
  • Dire Straits - Brothers in arms: nr 2 (na intro), nr 4 (begin), nr 5 (gitaar)
  • Norah Jones - Come away with me: nr 7 en 11
  • Toto - Tambu: nr. 4
  • Lucy Silvas - Breath in: nr. 4
  • Eagles - Hotel California:: nr. 3
Het was vaak met gitaren en piano. De technicus van de dealer heb ik er wel op moeten wijzen, maar was wel snel overtuigd. De valse tweeters zijn daarop snel vervangen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Ok, thx.
Volgens mij heb ik alleen niet die nummers ... maar zal het eerst met de test toon proberen.

Bij mij is het alleen met spraak. Dan lijkt het net of de tweaters vervormen van zowel de center als de fronts.
(bij hoog volume)


bmateijsen

Citaat van: hoekie op februari 19, 2010, 08:23:09
Ok, thx.
Volgens mij heb ik alleen niet die nummers ... maar zal het eerst met de test toon proberen.

Bij mij is het alleen met spraak. Dan lijkt het net of de tweaters vervormen van zowel de center als de fronts.
(bij hoog volume)



En dit heb je zowel met de blu-ray speler analoog als digitaal aangesloten?

Groet,

Bjorn

hoekie

Volgens mij heb ik de laatste tijd alleen via digitaal geluisterd.
Het viel me ineens op...
Misschien is het er altijd al geweest hoor... maar door het opnieuw afstellen van het geluid met de verschillende test tonen krijg je wanneer je uit het menu van de 1098 gaat (of uit testtoon optie) een behoorlijke tik op je speakers, soort spanningtik of hoe ik het ook moet omschrijven. (is dat alleen op je tweaters ?)
En als je dat doet tewijl je aan het afstellen bent (volume op 70) is dat geen fijn gehoor...

sindsdien ben ik eigenlijk ff goed gaan luisteren of er iets defect is en toen viel het me op..
dus of het ervoor ook aanwezig was weet ik niet...

hoekie

Gisteren de test tone van de processor erop los gelaten... maar ik hoor niet echt iets...

De rechter voorspeaker leek wel even anders te reageren op de test tone (wat bijgeluiden...) maar na het verwisselen van de test tone over de linker, center en rechterspeaker en vice versa gewoon 1 gelijk geluid.... en dat klonk goed.

HTip

Valt het je nog wel op tijdens film kijken?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Vorig weekend heb ik nog een dvd'tje gekeken (2.0) en soms bij spraak was het te horen....

simsatit

Citaat van: daxie op januari  6, 2010, 16:21:28
daarom mag bij mij geen drank of eten binnen... Vlekken krijg je er nooit uit.

Ik ben wel eens op een aftereight gaan zitten, ook leuk..
Gelukkig zijn de stoffen hoezen van de bank afneembaar en na een stomerij bezoek weer perfecto, tsja ken gebeuren, eten en drinken moet kunnen mits voorzichtig..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.