The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 46 gasten bekijken dit topic.

gvy

#1075
Hier ben ik weer.

Ik heb het dus niet over die typische infraroodstralers die ook op terrassen staan.
Ik heb het wel over dit :



En ik denk niet dat deze zichtbaar licht uitstralen.
Je kan ze ook aankopen voor inbouw in een verlaagd plafond.

Pas op , ik heb deze dingen nog nooit live "ervaren". Ik kom er gewoon op uit in mijn zoektocht naar een geschikte HT verwarming.

vb:
http://www.maxus.be/ ga dan wel naar "infraroodverwarming" en dan "stralingspanelen".
http://www.infraroodheating.nl/

plafondmontage
direkt effect van de stralingswarmte (zelfs in een koude ruimte)
zwarte (of witte of alle andere kleuren) platte, relatief diskrete panelen
mogelijk s vrij plaatselijk te gebruiken boven de zitplaatsen.
Elektrisch  met heel hoog rendement, dus op een voeding na direkt monteerbaar (geen gas of waterleidingen....)

tja ,Het is maar een idee.

HTip

Maar wel een heel goed idee ;) Op de foto is het de plaat aan het plafond?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sjors

Citaat van: HTip op februari 11, 2009, 20:58:21
Maar wel een heel goed idee ;) Op de foto is het de plaat aan het plafond?



Inderdaad  ;)

hoekie

#1078
Citaat van: Sjors op februari 11, 2009, 17:30:38
precies ! want er is geen stroming.

Er zit een koppelblok op... dus er is wel stroming... (denk ik)

Er zat een radiator zoals deze in de bios. (iets groter maar zelfde aansluiting)

Aan de aanvoer (lange stang) is die met een korte buis in het koppelstuk met daarop een dop dus afgedopt en aan de rechterkant van het koppelstuk ook. (retour kant radiator)

hoekie

Citaat van: HTip op februari 11, 2009, 20:58:21
Maar wel een heel goed idee ;) Op de foto is het de plaat aan het plafond?

Zeker goed idee ;)
Ga er ook eens naar kijken....

Sonic Circle

Ben je wel wat sterren van je sterrenhemel kwijt.

Zou je met een beetje fantasie kunnen omschrijven als een spaceship dat voorbij vliegt natuurlijk ;)

HTip

#1081
Citaat van: Sonic Circle op februari 11, 2009, 23:29:54
Ben je wel wat sterren van je sterrenhemel kwijt.

Zou je met een beetje fantasie kunnen omschrijven als een spaceship dat voorbij vliegt natuurlijk ;)

;D

Ben er trouwens serieus naar aan 't kijken. De panelen kunnen in de plaats van een plafondplaat worden gemonteerd, boven de zitplaatsen. Alleen de minimum montagehoogte kan bij mij een probleem zijn.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

#1082
Citaat van: Sonic Circle op februari 11, 2009, 23:29:54
Ben je wel wat sterren van je sterrenhemel kwijt.

Zou je met een beetje fantasie kunnen omschrijven als een spaceship dat voorbij vliegt natuurlijk ;)

haha ik zou dan 2 platen weg moeten halen maar dan ook een stukje rails...

edit; zie dat je ze van 59.3 x 59.3 hebt dat is een systeemplafondplaat ...
Kun je ze gewoon in de systeemplafondrails leggen ? denk wel dat waar ze komen ik extra ophangbeugels moet plaatsen ivm de 5 kilo voor zo'n plaat.

donaldk


HTip

Citaat van: hoekie op februari 11, 2009, 23:41:37
haha ik zou dan 2 platen weg moeten halen maar dan ook een stukje rails...

edit; zie dat je ze van 59.3 x 59.3 hebt dat is een systeemplafondplaat ...
Kun je ze gewoon in de systeemplafondrails leggen ? denk wel dat waar ze komen ik extra ophangbeugels moet plaatsen ivm de 5 kilo voor zo'n plaat.

Ik denk 't wel. Ze zullen die maten wel afgestemd hebben verlaagde plafonds. Ik vraag me af hoe het zit met mijn onzichtbare railsysteem. De plaat die ik nodig heb (120x60) weegt zelfs 10 kg :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Citaat van: donaldk op februari 12, 2009, 02:01:30
http://www.theslanket.com/

Daar zal ik mijn vrouw mee blij maken ... ze is binnenkort jarig.. en ligt altijd onder een kleedje ook al is het 20 graden nu in de woonkamer...
Ze maken ook van alles he..

Madhouse

Citaat van: hoekie op februari 12, 2009, 07:42:21
Daar zal ik mijn vrouw mee blij maken ... ze is binnenkort jarig.. en ligt altijd onder een kleedje ook al is het 20 graden nu in de woonkamer...
Ze maken ook van alles he..

Dat is denk ik vrouwen eigen. Ik heb er ook zo één hier  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

hoekie

Citaat van: Madhouse op februari 12, 2009, 14:32:52
Dat is denk ik vrouwen eigen. Ik heb er ook zo één hier  ;)

hahaha goed he..
zijn ze ook in NL te koop ?

JeKa

Citaat van: hoekie op februari 12, 2009, 14:50:36
hahaha goed he..
zijn ze ook in NL te koop ?

Lastig, meestal wel in Polen, Rusland en de Filipijnen.  ;D >:D


Madhouse

Citaat van: JeKa op februari 12, 2009, 16:12:06
Lastig, meestal wel in Polen, Rusland en de Filipijnen.  ;D >:D



Die van mij komt gewoon ui NL hoor  :P
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

hoekie

Citaat van: JeKa op februari 12, 2009, 16:12:06
Lastig, meestal wel in Polen, Rusland en de Filipijnen.  ;D >:D


hahahaha scherp !

hoekie

Citaat van: Madhouse op februari 12, 2009, 19:53:04
Die van mij komt gewoon ui NL hoor  :P

oh oh oh wat zijn we wakker... :-)

hoekie

vandaag ff een 2 kanaals versterker opgehaald. Pioneer 2 x 65 watt 8 ohm.
1 keer raden waarvoor ik die ga gebruiken :-)

celerontje

Voor je ''voegen-verwijder-trillers''? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hoekie

Citaat van: celerontje op februari 12, 2009, 20:59:09
Voor je ''voegen-verwijder-trillers''? ;D

hahaha heel goed!
heb ook maar ff een bc1 caliber gehaald. ff filteren en hopelijk knallen... (als de beamer er is...)

BuSpu

Ik zou inderdaad eens een tocht-test doen. Hier in onze huiskamer tocht een spleetje onder de kamerdeur al zodanig dat je op de bank een koude trek voelt. Kussen ervoor en klaar. Het loont dus zeker om te weten of het echt tocht is of niet.

Keep up the spirit !!    ;)


hoekie

Citaat van: BuSpu op februari 12, 2009, 21:27:23
Ik zou inderdaad eens een tocht-test doen. Hier in onze huiskamer tocht een spleetje onder de kamerdeur al zodanig dat je op de bank een koude trek voelt. Kussen ervoor en klaar. Het loont dus zeker om te weten of het echt tocht is of niet.

Keep up the spirit !!    ;)



ola. tocht kan het gewoon niet meer zijn. het moet gewoon dicht zijn nu achter het rolluik...
ik kruip er nog wel een keer achter. door het gat van de subkabel voel je gewoon koude lucht door heen komen net zoals je voor het scherm staat. je voelt gewoon koude lucht over de vloer. van de week was iemand hier en die zei dat is gewoon de luchtcirculatie... ga nog wat spouwgaten dicht maken... plafond kan en mag je niet isoleren omdat het een omgekeerd dak is...


OscarTango

2 stuks besteld.... thuis ben ik de kou-kleum, terwijl mijn vriendin het altijd warm heeft ( behalve na... ow, too much information  :devil: ).
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Joris1971

Citaat van: OscarTango op februari 12, 2009, 22:49:21
2 stuks besteld.... thuis ben ik de kou-kleum, terwijl mijn vriendin het altijd warm heeft ( behalve na... ow, too much information  :devil: ).

volgens het filmpje zijn ze in het bruin te krijgen... maar volgens de shop niet...