The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 39 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

Als je 7.1 gebruikt moet je inderdaad de sidespeakers naast je plaatsen en de rearspeakers achter je, ongeveer 60 - 80 cm uit elkaar.
Normaliter zal je in je PRE kunnen aangeven als je 7.1 gebruikt welke variant (wide or small) je gebruikt voor 7.1. Wide is dacht ik max. 120 cm.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

hoekie

Citaat van: Blue-Eyes op september  2, 2008, 19:15:17
Als je 7.1 gebruikt moet je inderdaad de sidespeakers naast je plaatsen en de rearspeakers achter je, ongeveer 60 - 80 cm uit elkaar.
Normaliter zal je in je PRE kunnen aangeven als je 7.1 gebruikt welke variant (wide or small) je gebruikt voor 7.1. Wide is dacht ik max. 120 cm.

Ik heb dat ook gezien op plaatjes inderdaad, naast je plaatsen.
Maar Gé zei: ik plaats ze altijd iets voor de luisterpositie... en hij is de baas  ;D  ;)

Gaat allemaal goed komen, daar ben ik van overtuigd.
Binnenkort komt er zelfs assistentie mee om alles wat betreft geluid af te stellen... dus dat zal wel goed komen!

bmateijsen

Eigenlijk iets voor je plaatsen, dat geeft de beste spreiding...

Citaat van: Blue-Eyes op september  2, 2008, 19:15:17
Als je 7.1 gebruikt moet je inderdaad de sidespeakers naast je plaatsen en de rearspeakers achter je, ongeveer 60 - 80 cm uit elkaar.
Normaliter zal je in je PRE kunnen aangeven als je 7.1 gebruikt welke variant (wide or small) je gebruikt voor 7.1. Wide is dacht ik max. 120 cm.

HTip

Citaat van: hoekie op september  2, 2008, 19:01:27
Dacht niet dat de 1098 thx gecertificeerd is... maar mijn eindversterker wel.. is dat ook goed ?  ;D
De versterker heeft geen invloed op de processing, dus qua vermogen zit je goed :D Je hebt alleen ASA als je pre/pro gecertificeerd is.

Citaat van: hoekie op september  2, 2008, 19:01:27
Ik heb van Gé begrepen dat de SR en SL gelijk of zelfs iets voor de luisterpositie moet komen.
Achter speakers komen inderdaad op de paaltjes wat dichter tegen elkaar.
Vandaar ook dat de radiator niet op de achterwand kan (de huidige radiator wel te verstaan)
Dan komt het helemaal goed. Een 7.1 opstelling, mist goed afgesteld, geeft voor iedereen ongeacht de zitpositie een goede surroundbeleving.

Als je rechts zit, hoor je SR, SBR en SBL (in mindere mate). SL hoor je helemaal niet.
Als je links zit, hoor je SL, SBL en SBR (in mindere mate). SR hoor je helemaal niet.

Ik heb nu ook 5.1, maar dat wordt nog 7.1 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op september  2, 2008, 19:15:17
Als je 7.1 gebruikt moet je inderdaad de sidespeakers naast je plaatsen en de rearspeakers achter je, ongeveer 60 - 80 cm uit elkaar.
Normaliter zal je in je PRE kunnen aangeven als je 7.1 gebruikt welke variant (wide or small) je gebruikt voor 7.1. Wide is dacht ik max. 120 cm.
A.S.A. heeft 3 posities: together (afstand<30cm), close (afstand tussen 30 en 122cm) en apart (afstand>122cm)

Maar als je pre/pro niet THX heeft, dan heet dat waarschijnlijk anders ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Bjòrn had in mijn ruimte )ca 5,5 m lang en 3,7 meter breed aan dat ik beter in 5.1 zou spelen met 604´s.

Ik denk dat je wel moet uitkijken te veel te grote speakers in 1 ruimte te plaatsen.


hoekie

Citaat van: denoontje op september  2, 2008, 23:14:37
Bjòrn had in mijn ruimte )ca 5,5 m lang en 3,7 meter breed aan dat ik beter in 5.1 zou spelen met 604´s.

Ik denk dat je wel moet uitkijken te veel te grote speakers in 1 ruimte te plaatsen.



7.1 komt uit mijn zelf... ik dacht lijkt me tof.

Ik heb de CDM serie van B&w.

NT7 voor
SNT als surround
NT1 als back

bmateijsen

Jij hebt meer breedte in je ruimte en de moeilijkheid van een schuin dak aan de achterkant ;).

Hoekie heeft weinig ruimte in de breedte, maar heeft voor de lengte weer net genoeg voor 7.1. Dus ik kan de keuze voor 7.1 wel begrijpen.

Citaat van: denoontje op september  2, 2008, 23:14:37
Bjòrn had in mijn ruimte )ca 5,5 m lang en 3,7 meter breed aan dat ik beter in 5.1 zou spelen met 604´s.

Ik denk dat je wel moet uitkijken te veel te grote speakers in 1 ruimte te plaatsen.



denoontje


Joris1971

Geeft 7.1 dan zoveel meer dan 5.1.?

Heb in mijn vorige woning 7.1. gehad en nu 5.1. maar kan niet zeggen dat ik 7.1 nu mis.

bmateijsen

Wanneer een ruimte erg smal is, dan is met 7.1 dmv phantom surrounds een mooier resultaat te krijgen dan met 5.1.
Het is echter wel van belang dat daarbij voor sides en surrounds exact dezelfde luidsprekers worden gebruikt.

Citaat van: Joris1971 op september  3, 2008, 08:50:54
Geeft 7.1 dan zoveel meer dan 5.1.?

Heb in mijn vorige woning 7.1. gehad en nu 5.1. maar kan niet zeggen dat ik 7.1 nu mis.

Joris1971

Citaat van: bmateijsen op september  3, 2008, 08:56:25
Wanneer een ruimte erg smal is, dan is met 7.1 dmv phantom surrounds een mooier resultaat te krijgen dan met 5.1.
Het is echter wel van belang dat daarbij voor sides en surrounds exact dezelfde luidsprekers worden gebruikt.


Maar bjorn, je werkt dan toch niet met Phantom surrounds?

bmateijsen

Tuurlijk wel... in 7.1 draai je bijna altijd met een phantom surround, omdat side en rear tot 1 phantom surround wordt gemaakt. Er zijn namelijk geen discrete 7.1 soundtracks ;).

Citaat van: Joris1971 op september  3, 2008, 09:01:42
Maar bjorn, je werkt dan toch niet met Phantom surrounds?

Joris1971

Citaat van: bmateijsen op september  3, 2008, 09:03:24
Tuurlijk wel... in 7.1 draai je bijna altijd met een phantom surround, omdat side en rear tot 1 phantom surround wordt gemaakt. Er zijn namelijk geen discrete 7.1 soundtracks ;).


ah op die manier... ok duidelijk (p.s. tot vanmiddag)

GTDesign

#414
Kastje moet zometeen precies in het gat passen...

GTDesign

 ;)

celerontje

Citaat van: bmateijsen op september  3, 2008, 09:03:24
Tuurlijk wel... in 7.1 draai je bijna altijd met een phantom surround, omdat side en rear tot 1 phantom surround wordt gemaakt. Er zijn namelijk geen discrete 7.1 soundtracks ;).


Er zijn al aardig wat Blu-ray's die dat hebben, vooral Amerikaanse.
Beter beeld en geluid! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

sj0er-D

wow! strak hoor! ziet er netjes uit!

GTDesign

word nog strakker als ie helemaal volstaat met Rotel. :)

hoekie

#419
Hey Gé,

Ziet er strak uit!!
Als ik het goed heb beginnen we onderin met de 1075, dan 2 x 1070, dan de 1098 dan de tuner dan de dvd speler en dan nog 2 over...
Wat moet er in dat laatste vakkie boven ? ;)

Gr. Hoekie

WMC

Wat voor materiaal is dat, gewoon geverfd MDF? En zijn de planken nog verstelbaar in het geval dat er andere aparatuur komt?
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

LittleNinja

Morgen heren..

Ge, wat is er bovenaan in het midden geplaatst?

LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Lijkt een naamplaatje te zijn :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

reza

Is een gaatje om het op te hangen?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hoekie

Citaat van: reza op september  6, 2008, 12:12:41
Is een gaatje om het op te hangen?

hmm... ik weet het ook niet :-)

denk gat voor bekabeling of warmteafvoer...

plaatje zie ik nu ook pas.. kan niet lezen wat er op staat :-)

Gé wat is dat ?