The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 38 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Citaat van: Dreamer op september  1, 2008, 22:46:59
Misschien is een Zibro kachel een uitkomst. Deze zijn klein en compact en werken op brandstof, maar je moet wel ventileren.

op brandstof.. nee dat doe ik niet.
ventileren ... er zit nu 1 rooster in het nisje...
zal er eens een nachtje over slapen...

hoekie

Citaat van: Sonic Circle op september  1, 2008, 22:47:21
Kan Gé geen mooie koof om die radiator bouwen? Want voordeel van de radiator is dat je hem niet hoort (soms wat licht getik misschien). Een verwarmingsunit of airco hoor je bijna altijd... en kost altijd meer energie.

Kunt bij de bouwmarkt tegenwoordig ook heel wat modellen zo uitzoeken. Misschien een tip.

Als die blijft hangen wordt die ook in het donker grijs gespoten zoals de wand is.
Maar het is gewoon een lomp ding...

of toch maar laten hangen dan...

sj0er-D

ben ik ff blij dat ik zometeen vloerverwarming heb... die ook (i kid you not!!) kan koelen :P

Jean Sibelius

Hoi Hoekie,

Mijn eigen keuze zou toch uitgaan naar een airco (dan heb je meteen wat om te koelen in de zomer, want niets vervelender dan straks zitten zweten in je eigen ruimte).
Alternatief is inderdaad een mooie koof rondom de radiator bouwen en hem daarmee een dubbele functie geven: verwarming en iets decoratiefs.

Dit zijn altijd lastige dingen!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Joris1971

Ipv die minder mooie witte radiators heb je ook hele smaakvolle design radiators, zijn ook in vele kleuren te krijgen.

HTip

Voor de akoestiek zou ik de radiator weghalen. Het is sterk reflecterend oppervlak, waardoor je nagalm groter kan zijn dan je zou willen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Dank voor jullie reacties.
Denk toch dat we m gewoon moeten weghalen...
Zal mooier staan als er niets aan de wand hangt. Maar dan moeten we kijken waar we eventueel een airco nog kunnen plaatsen en of anders een mobiele versie.

Zal nog ff met Ge overleggen voor een alternatief.

HTip

Citaat van: hoekie op september  2, 2008, 08:08:42
Dank voor jullie reacties.
Denk toch dat we m gewoon moeten weghalen...
Zal mooier staan als er niets aan de wand hangt. Maar dan moeten we kijken waar we eventueel een airco nog kunnen plaatsen en of anders een mobiele versie.

Zal nog ff met Ge overleggen voor een alternatief.

Je kunt de radiator ook verplaatsen naar de achterwand. Hangt ie niet in het zicht en het nadelig effect op de akoestiek is een stuk kleiner. Mobiele oplossing zijn niet altijd even mobiel. Je moet de lucht kunnen afvoeren en de slangen zijn beperkt in lengte.

Ben benieuwd hoe Gé het gaat oplossen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DenkaNL

He Hoekie,

Heb naar je geluisterd hoor en ik heb een account aangemaakt. Aangezien ik toch iedere dag op de site zit te neuzen en dan kan ik zelf ook een keer wat foto's neerzetten.

Begint nu echt op te schieten man en het wordt echt mooi. Wanneer kunnen we I'm Legend op Blu-Ray bij jou gaan kijken???  ;)

Later Sappie
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today."

hoekie

Citaat van: HTip op september  2, 2008, 08:12:51
Je kunt de radiator ook verplaatsen naar de achterwand. Hangt ie niet in het zicht en het nadelig effect op de akoestiek is een stuk kleiner. Mobiele oplossing zijn niet altijd even mobiel. Je moet de lucht kunnen afvoeren en de slangen zijn beperkt in lengte.

Ben benieuwd hoe Gé het gaat oplossen :D

Achterwand gaat niet want daar staan de achterspeakers straks.

Tja... afvoer... misschien via het huidige ventilatierooster onderin de nis ?

hoekie

Citaat van: DenkaNL op september  2, 2008, 08:12:52
He Hoekie,

Heb naar je geluisterd hoor en ik heb een account aangemaakt. Aangezien ik toch iedere dag op de site zit te neuzen en dan kan ik zelf ook een keer wat foto's neerzetten.

Begint nu echt op te schieten man en het wordt echt mooi. Wanneer kunnen we I'm Legend op Blu-Ray bij jou gaan kijken???  ;)

Later Sappie

hey sappie!
goed dat je een account hebt aangemaakt, welkom op het forum  :D

hmm.. film kijken denk over een paar weken...
je ziet moet nog een beamer aanschaffen en de verwarming moet geregeld worden...

Sonic Circle

#386
Ben je er al uit of je 'tijdelijk' een TW-700 wilt en dan later een TW-5000?

Ik ben er van overtuigd als je het zo doet, dat je dan ten tijde van introductie van de TW-5000 weer wacht, omdat die TW-700 nog zo nieuw is en er 6 maanden later alweer een nieuw, beter model op de markt komt boven, of ipv de TW-5000.

Als je vind dat de TW-2000 de beleving geeft die je zoekt en je kunt je in de prijsstelling vinden, zou ik er nu voor gaan. Het is volgens mij niet zo dat de beleving met de TW-5000 30-40% beter zal zijn?

Al kan ik makkelijk praten, want ons HT is toch minimaal pas klaar na introductie van de TW-5000 :D
Ook dan zal er iets mooiers, beters aan de horizon glooien..

PjotrrrNL

#387
Citaat van: hoekie op september  2, 2008, 08:28:15
Achterwand gaat niet want daar staan de achterspeakers straks.



Er is toch wel plaats in het midden van de achterwand?
Lijkt me juist de ideale plek!
Desnoods een smal-hoog model zoals in badkamers toegepast wordt...

hoekie

Citaat van: PjotrrrNL op september  2, 2008, 08:47:11
Er is toch wel plaats in het midden van de achterwand?
Lijkt me juist de ideale plek!

de achterwand is 250 breed. Hier moeten ook de 2 achterspeakers staan.
Ik ga 7.1 draaien dus deze komen dan dichter bij elkaar dan wanneer je 5.1 draait.

PjotrrrNL

Zie edit...
Een lage radiator over de hele lengte achterwand kan ook...

hoekie

Citaat van: PjotrrrNL op september  2, 2008, 08:50:04
Zie edit...
Een lage radiator over de hele lengte achterwand kan ook...

Ja een lange smalle is mogelijk.
Maar dan moeten de leidingen helemaal verplaatst worden.
Podium staat / zit al vast.

lastig..

hoekie

Citaat van: Sonic Circle op september  2, 2008, 08:42:13
Ben je er al uit of je 'tijdelijk' een TW-700 wilt en dan later een TW-5000?

Ik ben er van overtuigd als je het zo doet, dat je dan ten tijde van introductie van de TW-5000 weer wacht, omdat die TW-700 nog zo nieuw is en er 6 maanden later alweer een nieuw, beter model op de markt komt boven, of ipv de TW-5000.

Als je vind dat de TW-2000 de beleving geeft die je zoekt en je kunt je in de prijsstelling vinden, zou ik er nu voor gaan. Het is volgens mij niet zo dat de beleving met de TW-5000 30-40% beter zal zijn?

Al kan ik makkelijk praten, want ons HT is toch minimaal pas klaar na introductie van de TW-5000 :D
Ook dan zal er iets mooiers, beters aan de horizon glooien..

Ja denk dat ik voor de 700 ga en wacht op de 5000.
Vind deze ook wat betreft design super strak.

Of misschien speel ik die paar maanden nog wel even met de tw10H met keystone...  :-\
en wanneer de 5000 uitkomt ik deze dan zal aanschaffen..

Joris1971

Citaat van: hoekie op september  2, 2008, 08:48:38
de achterwand is 250 breed. Hier moeten ook de 2 achterspeakers staan.
Ik ga 7.1 draaien dus deze komen dan dichter bij elkaar dan wanneer je 5.1 draait.

Niet om te zeuren hoor, maar waarom ga je in zo'n beperkte ruimte (qua formaat) in 7.1. spelen ???
Beter een goede 5.1. setup dan een 7.1 setup die krap past.

Groet Joris

Sonic Circle

Citaat van: hoekie op september  2, 2008, 08:54:44
Ja denk dat ik voor de 700 ga en wacht op de 5000.
Vind deze ook wat betreft design super strak.

Of misschien speel ik die paar maanden nog wel even met de tw10H met keystone...  :-\
en wanneer de 5000 uitkomt ik deze dan zal aanschaffen..

Lijkt me zonde om voor die 2 a 3 maanden nog een TW-700 te nemen, als je nu al weet een TW-5000 te willen.
Ben het met je eens hoor, lijkt een heel mooie projector te worden! Is ook een voorname kandidaat voor mij.

hoekie

Citaat van: Joris1971 op september  2, 2008, 16:19:42
Niet om te zeuren hoor, maar waarom ga je in zo'n beperkte ruimte (qua formaat) in 7.1. spelen ???
Beter een goede 5.1. setup dan een 7.1 setup die krap past.

Groet Joris

Hoi,

Maakt dat uit wat betreft ruimte of je 5.1 of 7.1 neemt ?

Ik denk dat ik zowel een goede 5.1 setup heb als een 7.1 setup.

Gr. Hoekie

hoekie

Citaat van: Sonic Circle op september  2, 2008, 16:30:18
Lijkt me zonde om voor die 2 a 3 maanden nog een TW-700 te nemen, als je nu al weet een TW-5000 te willen.
Ben het met je eens hoor, lijkt een heel mooie projector te worden! Is ook een voorname kandidaat voor mij.

Psies.
Daarom denk ik dat ik toch met de tw10H (met keystone) ff een paar weken speel.

Joris1971

Citaat van: hoekie op september  2, 2008, 17:55:36
Hoi,

Maakt dat uit wat betreft ruimte of je 5.1 of 7.1 neemt ?

Ik denk dat ik zowel een goede 5.1 setup heb als een 7.1 setup.

Gr. Hoekie

Vind ik wel.

7.1. komt beter in zijn recht in een grotere ruimte.
5.1. voldoet miz prima in jouw ruimte.

HTip

Citaat van: hoekie op september  2, 2008, 17:55:36
Hoi,

Maakt dat uit wat betreft ruimte of je 5.1 of 7.1 neemt ?

Ik denk dat ik zowel een goede 5.1 setup heb als een 7.1 setup.

Gr. Hoekie
Heb je een THX-Ultra2 gecertificeerde receiver/voorversterker? Door THX wordt nl. aangeraden om bij een 7.1 opstelling (A.S.A.=advanced speaker array) de SR en SL in lijn te zetten met de luisterpositie en de SBR en SBL naast elkaar te plaatsen in het midden van de achterwand. Het is ook mogelijk om verder uit elkaar te plaatsen, maar dat is dan een compromis.

Zie onderstaande links op THX.com
THX ASA
THX ASA met HD
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Citaat van: Joris1971 op september  2, 2008, 18:05:45
Vind ik wel.

7.1. komt beter in zijn recht in een grotere ruimte.
5.1. voldoet miz prima in jouw ruimte.

Nou ik zal het wel beleven dan...
Als het niets is kan ik altijd nog naar 5.1

hoekie

Citaat van: HTip op september  2, 2008, 18:13:03
Heb je een THX-Ultra2 gecertificeerde receiver/voorversterker? Door THX wordt nl. aangeraden om bij een 7.1 opstelling (A.S.A.=advanced speaker array) de SR en SL in lijn te zetten met de luisterpositie en de SBR en SBL naast elkaar te plaatsen in het midden van de achterwand. Het is ook mogelijk om verder uit elkaar te plaatsen, maar dat is dan een compromis.

Zie onderstaande links op THX.com
THX ASA
THX ASA met HD

Dacht niet dat de 1098 thx gecertificeerd is... maar mijn eindversterker wel.. is dat ook goed ?  ;D
Ik heb van Gé begrepen dat de SR en SL gelijk of zelfs iets voor de luisterpositie moet komen.
Achter speakers komen inderdaad op de paaltjes wat dichter tegen elkaar.
Vandaar ook dat de radiator niet op de achterwand kan (de huidige radiator wel te verstaan)