The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

sj0er-D

ik heb zelf 2 Aura bass-shakers. en ik zou ze voor geen goud meer kwijt willen! ze hebben absoluut een toegevoegde waarde!

Boogi

Citaat van: Joris1971 op augustus 30, 2008, 10:30:33
Als het puur voor de basshakers is, zou ik het persoonlijk wel weten en dat is die basshakers niet plaatsen.
Een goede sub, zoals bijv. een Velodyne, doet wonderen en heb je heel dat podium met basshakers niet nodig.

Speakers op planken plaatsen.... zou ik niet doen, het ziet er niet mooi uit.. dan zou ik nog eerder die speakers met behulp van beugels ophangen.

Even nog een tip: Ik zie dat je apparatuur naast je scherm in die nis wordt geplaatst, het is al eerder gezegd dat die ledverlichting storend is tijdens het filmkijken.
Is het daarom een goed idee om er door Gé een soort van rolluik/scherm in te laten plaatsen. Dan kun je zodra de film start het rolscherm baar beneden trekken en heb je geen last meer van de ledverlichting.
Zie mijn simpel schetsje.  ;D
Kun je later ook nog een rolgordijn voor hangen.  :)

hoekie

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 30, 2008, 10:01:19
Speakers zo hoog mogeljk op plank plaatsen; heeft ook voordeel in de zin dat de afstand tot de luisterpositie langer wordt (gelijker aan fronts).
En dan eerst maar eens kijken/luisteren hoe dit bevalt?

ja zat ik ook aan te denken... maar dan moet er eerst weer een versteviging in de wand gemaakt worden...

hoekie

Citaat van: Joris1971 op augustus 30, 2008, 10:30:33
Als het puur voor de basshakers is, zou ik het persoonlijk wel weten en dat is die basshakers niet plaatsen.
Een goede sub, zoals bijv. een Velodyne, doet wonderen en heb je heel dat podium met basshakers niet nodig.

Speakers op planken plaatsen.... zou ik niet doen, het ziet er niet mooi uit.. dan zou ik nog eerder die speakers met behulp van beugels ophangen.

Even nog een tip: Ik zie dat je apparatuur naast je scherm in die nis wordt geplaatst, het is al eerder gezegd dat die ledverlichting storend is tijdens het filmkijken.
Is het daarom een goed idee om er door Gé een soort van rolluik/scherm in te laten plaatsen. Dan kun je zodra de film start het rolscherm baar beneden trekken en heb je geen last meer van de ledverlichting.
Zie mijn simpel schetsje.  ;D

tja.. wat voor beugels dan.. het zijn de cdm 1 NT, die hang je ook zomaar niet ff op.
je ik weet het .. iedereen roept het dat die ledverlichting storend is...

Ik had in mijn vorige HT het audiomeubel onder mijn scherm. Ook daar stond de zelfde apparaten in... en stoorde mij dat niet. nu komt er een tuner (hoeft niet aan met film kijken) en 2 extra eindversterkers in. Zoveel meer ledverlichting zal dit niet zijn en als het echt stoort doe ik er een gordijntje voor of iets dergelijks.
rolluik lijkt me niet echt verstandig... waar moet de warmte heen ?

sj0er-D

Citaat van: hoekie op augustus 30, 2008, 21:46:39
tja.. wat voor beugels dan.. het zijn de cdm 1 NT, die hang je ook zomaar niet ff op.
je ik weet het .. iedereen roept het dat die ledverlichting storend is...

Ik had in mijn vorige HT het audiomeubel onder mijn scherm. Ook daar stond de zelfde apparaten in... en stoorde mij dat niet. nu komt er een tuner (hoeft niet aan met film kijken) en 2 extra eindversterkers in. Zoveel meer ledverlichting zal dit niet zijn en als het echt stoort doe ik er een gordijntje voor of iets dergelijks.
rolluik lijkt me niet echt verstandig... waar moet de warmte heen ?

de warmte word dan uiteraard via fans aan de achterkant weggezogen..

nee hoor.. mijn mening is dat apparatuur gezien mag worden. op de meeste apparaten zit een functie om de ledverlichting zwaar te dimmen of zelfs uit te schakelen na een aantal seconden :) kan dat niet met jouw componenten?

GTDesign

Een mooi rookglas deurtje ervoor, de componenten zijn zichtbaar maar niet storend.  ;)

hoekie

Citaat van: sj0er-D op augustus 31, 2008, 03:41:40
de warmte word dan uiteraard via fans aan de achterkant weggezogen..

nee hoor.. mijn mening is dat apparatuur gezien mag worden. op de meeste apparaten zit een functie om de ledverlichting zwaar te dimmen of zelfs uit te schakelen na een aantal seconden :) kan dat niet met jouw componenten?

Fans aan de achterkant ?

Er zit een ventilatierooster (naar buiten toe) in het nisje. Daar gaat Gé waarschijnlijk de afvoer regelen met een motortje. Aanvoer frisse lucht moeten we nog bekijken hoe we dat gaan doen.

Al mijn componenten zijn van Rotel. De 1098 kan je het tft scherm gewoon uitzetten.
Volgens mij kan je de dvd speler wel dimmen.
Rest alleen de blauwe led (aan/uit) en de rode leds (van de eindversterkers).
Maar nogmaals ... mij heeft dat nooit gestoord... ik moet toch naar het scherm kijken en niet naar de apparatuur ?




Garmir

Dat gaat daar ook goed vooruit :p Mooi Mooi

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

hoekie

Krijg net een sms van het thuisfront.... het wordt donker in de bios  ;D
Gé is op dit moment bezig de andere wanden te saucen (donker grijs)
Straks snel naar huis om te kijken hoe het geworden is.. uiteraard zullen we weer ff foto's plaatsen vanavond...

Sonic Circle

Mooi man! Is zo tof om mee te maken elke keer stap voor stap. Was bij onze badkamer hetzelfde, elke dag vol verwachting (via telefoon navragen, en uit je werk zelf) checken hoever de vorderingen stonden :D

Hoe lang verwacht je nog te moeten wachten tot de eerste film?

hoekie

Citaat van: Sonic Circle op september  1, 2008, 15:26:57
Mooi man! Is zo tof om mee te maken elke keer stap voor stap. Was bij onze badkamer hetzelfde, elke dag vol verwachting (via telefoon navragen, en uit je werk zelf) checken hoever de vorderingen stonden :D

Hoe lang verwacht je nog te moeten wachten tot de eerste film?

Denk een paar weken...
(eerst ook nog maar ff een beamer bestellen ;)  )

hoekie

1e laag RAL 7016 zit erop...  :)

hoekie


hoekie

Nis waar de beelden en audio komen en het scherm...  :o

hoekie

en de andere hoek... de radiator wordt ook gespoten echter door de isolatie en het podium komt de radiator hoger te hangen en moeten de leidingen verlengd worden. Toen zei mijn vrouw: Waarom haal je m niet helemaal weg...  ??? ... maar ik denk dat je in de winter ondanks alle isolatie wel wat warmte kunt gebruiken...

Dreamer

Al eens gedacht aan elektrische vloerverwarming? Dat wordt in ieder geval de warmtebron in mijn Ht.

hoekie

Citaat van: Dreamer op september  1, 2008, 19:57:31
Al eens gedacht aan elektrische vloerverwarming? Dat wordt in ieder geval de warmtebron in mijn Ht.

en wat komt er op je vloer dan ?

dat is nu geen optie meer.... misschien een electrisch kacheltje.... ?

JeKa

Citaat van: hoekie op september  1, 2008, 20:49:56
en wat komt er op je vloer dan ?

dat is nu geen optie meer.... misschien een electrisch kacheltje.... ?

Of een airco/ heater combi?

hoekie

Citaat van: JeKa op september  1, 2008, 21:36:05
Of een airco/ heater combi?

Ja is ook een optie... eigenlijk is die radiator een lelijk ding....

Dreamer

Citaat van: hoekie op september  1, 2008, 20:49:56
en wat komt er op je vloer dan ?

dat is nu geen optie meer.... misschien een electrisch kacheltje.... ?

Vloerbedekking.

hoekie


Dreamer

Ja hoor, er zijn tapijten die hiervoor geschikt zijn.  ;)

hoekie

Citaat van: Dreamer op september  1, 2008, 22:42:36
Ja hoor, er zijn tapijten die hiervoor geschikt zijn.  ;)

ok wist ik niet... maar heb tapijt al uitgezocht...
moet dus iets gaan zoeken voor airco / verwarming.. vast of mobiel..
denk dat dat beter is .. weg met die radiator...

maar ja... wat moet je dan weer nemen... keuzes maken... altijd maar keuzes maken :-)

Dreamer

Misschien is een Zibro kachel een uitkomst. Deze zijn klein en compact en werken op brandstof, maar je moet wel ventileren.

Sonic Circle

Kan Gé geen mooie koof om die radiator bouwen? Want voordeel van de radiator is dat je hem niet hoort (soms wat licht getik misschien). Een verwarmingsunit of airco hoor je bijna altijd... en kost altijd meer energie.

Kunt bij de bouwmarkt tegenwoordig ook heel wat modellen zo uitzoeken. Misschien een tip.