The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 33 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Citaat van: ddouwstra op augustus 11, 2008, 14:27:00
hups.. gelijk overstappen naar Full HD..  op 1 been kun je niet leven..  ;)

hahahaha psies...

hoekie

Citaat van: SpeedyAndré op augustus 11, 2008, 15:04:57
Er worden regelmatig gebruikte 1080p beamers aangeboden (ook bij Gé), misschien past dat beter in je budget :)

André  8)


heb m al gevraagd.. maar op dit moment niet.

hoekie

Ik heb waarschijnlijk wel een scherm (1.12 x 200) te koop... Tommy doek dyi scherm... (Gé zegt dat ik deze te koop heb....)  ??? ;D

Jean Sibelius

#178
Hoekie,

Ik heb een vraagje: "heb jij enig idee hoe ver straks de uiteindelijke stuclaag van de binnenmuur verwijderd is?"

Oftewel: hoeveel cm kleiner wordt de ruimte door de binnenafwerking van de ruimte?

Alvast bedankt!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

GTDesign


Jean Sibelius

Citaat van: GTDesign op augustus 11, 2008, 21:12:50
78 mm per muur.
Hoi Gé,

Bedankt voor je snelle reactie! Tjonge, da's best veel :-\

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

hoekie

Citaat
We gaan gewoon een groter scherm maken en de speakers erachter  ;D

En hij gaat er nog voor ook.... ik dacht dat die een geintje maakte tot ik vanmiddag thuis kwam...
Ik vind dat natuurlijk niet erg...  ;D :D :P

Alleen komt het scherm dan naar voren gelijk aan het schuine gedeelte van de audio.
Nu is de uitdaging... hoe krijgen we daar de koof zoals we (vooral Gé  ;D) dat willen....

denoontje

Ik hoop dat Ge niet eerste het scherm bouwt en dat je de speakers er nog niet achter hebt staan  >:D >:D

Shane One

ik zit zelf ook te twijfelen om zo`n scherm te maken
alleen ik vind het doek zo duur

Joris1971

#184
Citaat van: denoontje op augustus 11, 2008, 22:20:51
Ik hoop dat Ge niet eerste het scherm bouwt en dat je de speakers er nog niet achter hebt staan  >:D >:D

Maar is dat scherm makkelijk los te maken? Ik bedoel stel je wilt op een bepaald moment upgraden in je front en/of center speakers... kun je die dan wel makkelijk vervangen?

hoekie

Citaat van: Joris1971 op augustus 12, 2008, 08:13:11
Maar is dat scherm makkelijk los te maken? Ik bedoel stel je wilt op een bepaald moment upgraden in je front en/of center speakers... kun je die dan wel makkelijk vervangen?

Ja volgens mij wel... scherm komt aan/in een frame...

hoekie

Maar goed... ga er mee naar bed en sta er mee op... wat nu te doen ?

Enkele isolatie achter de garagedeur en dan direct mijn speaker en het transparante scherm (veilig?) of dubbele isolatie, eerst achter rolluik dan 30 lucht en dan de systeemwand met isolotie.
Uiteraard dan de speakers in zicht...

dan nog de koof... idee is super.. maar met het transparantie scherm komt de wand waar het scherm in komt 15 cm naar binnen (de garage in)... en dan komt de koof (24 cm) ook mee naar binnen (zie laatste plaatje van Gé)
Dit vind ik niet zo mooi... want komt de koof voor het schuine gedeelte

Jullie nog ideen ?


hoekie

denk denk denk, garage in, garage uit, garage in.... tekenen...

We gaan voor het transparante scherm maar met of zonder koof...
Mijn vrouw en ik vinden de ruimte toch te klein om een dubbele koof langs en boven het scherm en in de nis te laten maken. Nu kwam ik op het idee (om toch wat meer ruimte achter mijn speakers te creeren) om het hele frame met scherm naar voren te halen. Ik heb ff snel 2 schetjes gemaakt.

tekening 1 komt alleen het scherm en het frame onder en boven het scherm naar voren. (dit lijkt mij mooier)
tekening 2 komt het hele frame naar voren. voordeel is dat je meteen een stukje scheiding hebt van audio en scherm.

Dan dus geen koof....

HTip

Tekening 2 :D Heb ik ook gedaan. Dan is je scherm verzonken t.o.v. de wand. Als dat allemaal zwart is, is dat een mooi strak geheel. Tijdens een film zie je niet eens waar de rand van het scherm is.

Ik zou dan wel de lijn doortrekken in het schuine gedeelte. Anders heb je zo'n rare inham ;)

Wat is de functie van de koof?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Citaat van: HTip op augustus 14, 2008, 06:53:05
Tekening 2 :D Heb ik ook gedaan. Dan is je scherm verzonken t.o.v. de wand. Als dat allemaal zwart is, is dat een mooi strak geheel. Tijdens een film zie je niet eens waar de rand van het scherm is.

Ik zou dan wel de lijn doortrekken in het schuine gedeelte. Anders heb je zo'n rare inham ;)

Wat is de functie van de koof?

Hmm.. lijn doortrekken in het schuine gedeelte wordt lastig denk ik... kunnen we even naar kijken natuurlijk ;)

Meer voor de stijl of het geheel af te maken of .... vul maar in :-)
Ge wilde een koof maken om deze zo door te trekken via het plafond naar de andere kant van de ruimte (zie eerste ontwerpen) zodat je duidelijk een nis maakt voor audio / beelden tov kijken film.

hoekie

zojuist nog even overleg gehad met Gé.
Hij stelt voor het scherm nog 12 cm naar voren zoals tekening 2 maar dan niet doortrekken tot aan de audiogedeelte.
Dan krijg je wel zo'n rare hoek.
Ik heb nog ff wat gewijzigd.
Met een schuine oplossing omdat het audio gedeelte ook schuin is.


Vinden jullie hier van ?

Sonic Circle

Ik vind het er netjes uitzien. Is toch een mooie oplossing? Welke kleur krijgt dat schuine gedeelte?

HTip

Citaat van: hoekie op augustus 15, 2008, 11:12:53
zojuist nog even overleg gehad met Gé.
Hij stelt voor het scherm nog 12 cm naar voren zoals tekening 2 maar dan niet doortrekken tot aan de audiogedeelte.
Dan krijg je wel zo'n rare hoek.
Ik heb nog ff wat gewijzigd.
Met een schuine oplossing omdat het audio gedeelte ook schuin is.


Vinden jullie hier van ?
Mooie oplossing. Zou er niet langer over nadenken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Citaat van: Sonic Circle op augustus 15, 2008, 11:14:20
Ik vind het er netjes uitzien. Is toch een mooie oplossing? Welke kleur krijgt dat schuine gedeelte?

Bios wordt antraciet... maar misschien dat stuk wel zwart.

hoekie

Citaat van: HTip op augustus 15, 2008, 11:24:43
Mooie oplossing. Zou er niet langer over nadenken ;)

hehehehe... dan moet ik gaan slapen  :P ;D

Sonic Circle

Citaat van: hoekie op augustus 15, 2008, 11:25:29
Bios wordt antraciet... maar misschien dat stuk wel zwart.

Lijkt me inderdaad mooi, beide kanten strak zwart moet erg mooi staan!

SpeedyAndré

Dat schuine heeft wel wat, zorg wel dat de situatie links en rechts van de speakers eender is zodat je geen rare balans krijgt in het geluidsbeeld.
Rondom het scherm zou ik zowiezo alles zwart maken :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

PjotrrrNL

Waarom dat schuine wandje met de apparatuur niet gewoon haaks op de lange linkerwand?
Het 'inloopdeel' links wordt dan wel wat kleiner en rechthoekig maar je creert dan alle ruimte voor zuilen rondom het scherm.
Het geheel lijkt me dan een stuk rustiger voor het oog...

SpeedyAndré

Ik denk dat de apparatuur dan minder goed in zicht staat vanaf de luister/kijk plek (bereik remotes en displays aflezen).
Dat schuine deel wordt nu tenminste benut en het oogt wat ruimer zo :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

PjotrrrNL

Apparatuurverlichting in het zicht vind ik niet echt een voordeel, leid alleen maar af bij het filmkijken...
Maar daar kun je van mening over verschillen  ;)

Lijkt mij wel strak: Scherm >dikke pilaar>apparatuur en dan de resterende 'L" van de rechthoek voor DVD's/Blu-Ray Discs....