The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 38 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Citaat van: bmateijsen op augustus  8, 2008, 22:10:52
Waarom geen geluidsdoorlatend scherm kiezen om de luidsprekers te plaatsen achter het scherm?

Groet,

Bkjorn


De wand waar het scherm komt is 2.90 mtr.
Hier gaat af, 24 cm voor dubbele koof links en 24 cm voor dubbele koof rechts.
Dan houd je 2.42 cm over. Het scherm is 2.10 breed (incl. zwarte randen) dan houd je dus 32 cm /2 maakt 16 cm ruimte tussen scherm en de koof.

Hier tussen moet een speaker van 22 cm. Dus Gé en ik zaten vanmiddag al te bedenken hoe gaan we dit oplossen...

Daar komt bij dat Gé meestal het scherm op 40 cm van de grond hangt. Inclusief 18 cm van het podium maakt dus 58 cm. Het scherm is 1.12 cm hoog dus de beamer (epson tw10h) moet dan op 1.70 komen te hangen. Dit is gewoon veel te laag. Keystone is geen optie... dus wij moeten opzoek naar een nieuwe (andere) beamer :-(

2 nieuwe uitdagingen dus... beamer en de ruimte voor de speakers... Die moet er komen anders kan het scherm niet zo laag komen omdat de speakers dan anders voor het scherm staan....

hoekie

Gé,

bedoel je deze ? Zembrano is H589 ?

Gr. Alex

SpeedyAndré

Waar zijn die koven bij het scherm voor, kan dat niet anders  ???

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

bmateijsen

Citaat van: hoekie op augustus  8, 2008, 23:26:50
De wand waar het scherm komt is 2.90 mtr.
Hier gaat af, 24 cm voor dubbele koof links en 24 cm voor dubbele koof rechts.
Dan houd je 2.42 cm over. Het scherm is 2.10 breed (incl. zwarte randen) dan houd je dus 32 cm /2 maakt 16 cm ruimte tussen scherm en de koof.

Waar is die dubbele koof voor? Ik denk dat je genoeg lengte in je cinema hebt, om het scherm bijna garage breed te maken.
Als je dan de fronts + center achter een geluidsdoorlatend scherm zet, heb je een onwijs gave cinema-ervaringen! (zonder het compromis van slechtere geluidskwaliteit)

CitaatHier tussen moet een speaker van 22 cm. Dus Gé en ik zaten vanmiddag al te bedenken hoe gaan we dit oplossen...

Daar komt bij dat Gé meestal het scherm op 40 cm van de grond hangt. Inclusief 18 cm van het podium maakt dus 58 cm. Het scherm is 1.12 cm hoog dus de beamer (epson tw10h) moet dan op 1.70 komen te hangen. Dit is gewoon veel te laag. Keystone is geen optie... dus wij moeten opzoek naar een nieuwe (andere) beamer :-(

2 nieuwe uitdagingen dus... beamer en de ruimte voor de speakers... Die moet er komen anders kan het scherm niet zo laag komen omdat de speakers dan anders voor het scherm staan....


Voor projector, kijk anders voor een TW700 voor een kleine upgrade of een TW1000 / 2000 voor een Full HD upgrade.
Als je de TW2000 wil bekijken, geef even een gil!

Groet,

Bjorn

hoekie

Citaat van: SpeedyAndré op augustus  9, 2008, 15:49:02
Waar zijn die koven bij het scherm voor, kan dat niet anders  ???

André  8)

Voor de scheiding scherm / audio (wat in het schuine gedeelte komt) en dan wil je dat aan de andere kant ook.

hoekie

Citaat van: bmateijsen op augustus  9, 2008, 15:53:25
Waar is die dubbele koof voor? Ik denk dat je genoeg lengte in je cinema hebt, om het scherm bijna garage breed te maken.
Als je dan de fronts + center achter een geluidsdoorlatend scherm zet, heb je een onwijs gave cinema-ervaringen! (zonder het compromis van slechtere geluidskwaliteit)

Voor projector, kijk anders voor een TW700 voor een kleine upgrade of een TW1000 / 2000 voor een Full HD upgrade.
Als je de TW2000 wil bekijken, geef even een gil!

Groet,

Bjorn

Hoi Bjorn,

Heb ITC vandaag gebeld en ik hoor maandag of ze de 700 nog kunnen leveren voor een leuke prijs.
De 1000 en 2000 zijn nog wat te prijzig.. (als 1 van die 2 het wordt wil ik ook weer een BR speler natuurlijk ;)   )

dubbele koof is voor scheiding schuine gedeelte waar de audio komt en het gedeelte waar het scherm komt te hangen. Als je goed kijkt op de foto zie je rechts van het schuine gedeelte een 15 a 20 houten lat op de grond liggen. Door een dubbele koof (24 cm) maar je een kleine scheidingsgedeelte tussen audio en het scherm gedeelte... snap je het nog ? :-)
Anders moet Gé het maar ff uitleggen :-) 

GEEEEEEEEEEEEEEEEE ??

Optie die Gé bedacht had was sowiezo de binneste koof weg te laten ivm reflectie van het licht op het fineer.
Binnenste koof zou dan een stukje onder hebben en een stukje boven... alsof het lijkt dat er iets uitgeslagen is.
Misschien moeten we het onderste stukje ook weg laten waardoor we 12 cm per kant winnen.....

Maar top dat je (jullie) meedenkt! Wat kost zo'n scherm... ?

Lengte garage is nu 4,80 mtr. (ivm wand achter het rolluik)

Misschien iemand nog andere ideen of tips  ?

Gr. Hoekie

reza

Hoi,

De prijs van dat doek is wel behoorlijk prijzig. Maar wel super cool indd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hoekie

Citaat van: reza op augustus  9, 2008, 23:38:44
Hoi,

De prijs van dat doek is wel behoorlijk prijzig. Maar wel super cool indd.

Dat dach ik al... maar ik heb nu al een vast scherm van 2.10 en die is gewoon mooi. (dyi over gekocht van forummember) Zonde om die weg te doen....

hoekie

hmm... had een 2e hands rotel rdv 1050 (dvd speler) aangeschaft.. voor een mooie complete rotel set in "the garage" maar volgens mij stuurt deze geen 720P uit.
Als ik straks eventueel een tw700 aanschaf... wil je toch 720p uitsturen...

Dan maar de rotel in de woonkamer... en de denon 2910 "the garage" in.
Deze stuurt wel 720P uit.

GTDesign

We gaan gewoon een groter scherm maken en de speakers erachter  ;D

Heb nog snel even een schets gemaakt, is niet 100% maar alleen het idee. De uiteindes van de zuilen worden grilliger...

hoekie

Citaat van: GTDesign op augustus 10, 2008, 00:41:32
We gaan gewoon een groter scherm maken en de speakers erachter  ;D

Heb nog snel even een schets gemaakt, is niet 100% maar alleen het idee. De uiteindes van de zuilen worden grilliger...

Toch nog de koof onderaan houden Gé ? Is er dan genoeg ruimte voor de speakers... ?

Mocht ik de TW700 aanschaffen... kan ik deze gewoon 720p draaien via component (van mijn denon 2910, rotel rdv 1050 ondersteunt volgens mij maar tot 480p) of is het beter dit via HDMI te doen ?

Ik heb namelijk goede component kabel... (rechtstreeks van het mediapark ;) ) en dan moet ik anders weer een HDMI kabel aanschaffen.

reza

Hoi,

Ik zou je aanraden om dit via HDMI te doen. HDMI is Superieur aan component.
En dit uit zich meestal in betere kleuren net iets strakker beeldkwaliteit.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

celerontje

#137
En mocht je ooit een Full HD beamer kopen, ben je meteen goed bekabeld voor 1080p/24.
HDMI dus!
Ik raad wel aan om je component kabel erbij te leggen.
Die kan je universeel inzetten: Als Component kabel, Composiet kabel en met verloopjes ook als S-Videokabel.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

denoontje

Citaat van: celerontje op augustus 10, 2008, 21:15:14
En mocht je ooit een Full HD beamer kopen, ben je meteen goed bekabeld voor 1080p/24.
HDMI dus!
Ik raad wel aan om je component kabel erbij te leggen.
Die kan je universeel inzetten: Als Component kabel, Composiet kabel en met verloopjes ook als S-Videokabel.

Je kunt geen kabel genoeg leggen als het nog kan.
Ik heb HDMI, comonent en composiet liggen.
Da laatste ook voor het osd van de Denon AVR

hoekie

#139
U beide dank!
Op zoek naar een hdmi kabel..... hoe lang Gé ? ;)

edit: alle 3 dank ;)

hoekie

Is het verstandig om dan met de denon 2910 te gaan draaien in combi met de epson tw700 (720P) of win je nog door direct een BR speler aan te schaffen.... ?

denoontje

Als je alles uit een 700 wil halen moet je wel een br speler halen.

Ik heb gekozen voor een ps3 die eerst op 720 en nu op full hd uitstuurt.
Ook kan ie dvd's upscalen....

hoekie

Citaat van: denoontje op augustus 10, 2008, 21:32:41
Als je alles uit een 700 wil halen moet je wel een br speler halen.

Ik heb gekozen voor een ps3 die eerst op 720 en nu op full hd uitstuurt.
Ook kan ie dvd's upscalen....


Ok, een tip ? heb nu alles van Rotel ... en die hebben m nog niet toch...

celerontje

Rotel heeft inderdaad nog geen BD speler.
De PS3 is een zeer universeel apparaat; goede BD speler, goede upscaling van DVD's, je kan vanalles streamen naar dat ding toe en je kan er ook nog op gamen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hoekie

Citaat van: celerontje op augustus 10, 2008, 21:47:25
Rotel heeft inderdaad nog geen BD speler.
De PS3 is een zeer universeel apparaat; goede BD speler, goede upscaling van DVD's, je kan vanalles streamen naar dat ding toe en je kan er ook nog op gamen.

ok, zal me er eens in gaan verdiepen...

hoekie

hmm... ps3 stuur 7.1 uit via HDMI ?
mijn voorversterker (1098 van rotel) heeft geen HDMI ingang...

denoontje

dan optisch naar een dd/dts reciever kan ook.
Dan wel geen HD geluid maar DD/DTS.

En HDMI naar de projector

hoekie

Citaat van: denoontje op augustus 10, 2008, 23:43:32
dan optisch naar een dd/dts reciever kan ook.
Dan wel geen HD geluid maar DD/DTS.

En HDMI naar de projector

hoe kan ik HD geluid krijgen dan ? alleen via de HDMI dus...  ?

Godtoh

Citaat van: hoekie op augustus  8, 2008, 23:18:50
zie reactie.
Ja ik zit wel even in gedachten om er wat te gaan plaatsen... achter het rolluik (binnen dus) en eventueel in de hal beneden... maar wat...
Galaxy G2-20...
Galaxy 16+ is ook leuk...
http://www.security-systems.nl/contents/nl/d174.html

De 1e is makkelijker zelf te installeren als de 2e.
Heb hem op 2 plaatsen geinstalleerd en dat is wel te doen hoor ;)
Enige probleempje dat je hebt is dat je rekening moet houden met kabels naar je sensoren etc.
Draadloos is ook mogelijk met dat systeem maar dat is niet volledig goed gekeurd (men zegt van wel maar er staat een kantekening bij als het goed is).
Tevens kan de G2 smsen als er een inbraak is oid.
Natuurlijk kan je je ook aansluiten bij een alarmcentrale maar dat kost je weer zoveel meer per jaar.

Tis een tip, zijn ook andere goede systemen maar deze ken ik.
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

jaco

Citaat van: hoekie op augustus 10, 2008, 23:54:09
hoe kan ik HD geluid krijgen dan ? alleen via de HDMI dus...  ?
Via 5.1 of 7.1 analoge uitgangen (zitten niet op een PS3, maar wel op veel Blu Ray spelers)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm