The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 35 gasten bekijken dit topic.

Sonic Circle

Hoe zou het eruit komen te zien... enigzins in de sfeer van "Le Garage"?? :D

Jullie culinaire hoogstandjes zullen vooral 'beeldspraak' zijn, maar ongetwijfeld niet te versmaden!

LittleNinja

Hoekie,

Komt de apparatuur in het schuin gebouwde gedeelte aan de linkerzijde van de opening? Waarschijnlijk bouw je de mogelijkheid in om er via de zijkant bij te kunnen, of zeg ik nu hele gekke dingen?

Sayonara,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hoekie

Citaat
Hoe zou het eruit komen te zien... enigzins in de sfeer van "Le Garage"?? :D

Jullie culinaire hoogstandjes zullen vooral 'beeldspraak' zijn, maar ongetwijfeld niet te versmaden!


;D

hoekie

Citaat van: LittleNinja op augustus  5, 2008, 09:16:17
Hoekie,

Komt de apparatuur in het schuin gebouwde gedeelte aan de linkerzijde van de opening? Waarschijnlijk bouw je de mogelijkheid in om er via de zijkant bij te kunnen, of zeg ik nu hele gekke dingen?

Sayonara,
LittleNinja

LittleNinja,

Ja dat klopt. De apparatuur komt in het schuin gebouwde gedeelte.
Als ik het goed heb is het niet mogelijk hier nog via de zijkant bij te komen omdat de audio schuin de hoek in gaat en je er dan niet meer achter kunt komen.

Of Gé moet nog een oplossing hiervoor vinden.... maar we hebben het hier wel even gisteren over gehad dat dat lastig gaat worden... toch Gé ?

Gr. Hoekie

LittleNinja

#79
Ik zie ( of denk te zien ) dat er nogal wat ruimte zit tussen de achterwand en het schuine deel. Van vooraf gezien zou ik denken dat je er via de rechter zijkant krap bij zou moeten kunnen.. Wellicht door een luik of iets in die geest. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat een dergelijke constructie zorgt voor een nadeel in de akoestiek.. :-X

[EDIT]

Dus achter die liggende lat op de vloer. Maar ik denk dat je niet verder komt dan zo'n 30 cm..  :-\
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hoekie

Citaat van: LittleNinja op augustus  5, 2008, 09:52:58
Ik zie ( of denk te zien ) dat er nogal wat ruimte zit tussen de achterwand en het schuine deel. Van vooraf gezien zou ik denken dat je er via de rechter zijkant krap bij zou moeten kunnen.. Wellicht door een luik of iets in die geest. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat een dergelijke constructie zorgt voor een nadeel in de akoestiek.. :-X

[EDIT]

Dus achter die liggende lat op de vloer. Maar ik denk dat je niet verder komt dan zo'n 30 cm..  :-\

Dat klopt. Maar die ruimte heb je straks nodig voor de apparatuur naar achteren te kunnen schuiven.
Je kan er misschien achter komen als de apparatuur voor de helft in de kast staat...

lastig uit te leggen.. of snap je m ? ;)


LittleNinja

Ik heb 'm. ;)

Leuk project in ieder geval. Gaaf ook om een dedicated HT in een compactere ruimte te zien ontstaan! We raken allemaal een beetje gewend aan ruimtes met oppervlakten van 30 tot zelfs 50 m2!!

Heb je veel van de concepten zelf bedacht of heb je ook een hoop besproken met Gé?

Enig idee wanneer het project afgerond zou moeten zijn?

Succes Hoekie!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hoekie

#82
Citaat van: LittleNinja op augustus  5, 2008, 11:40:00
Ik heb 'm. ;)

Leuk project in ieder geval. Gaaf ook om een dedicated HT in een compactere ruimte te zien ontstaan! We raken allemaal een beetje gewend aan ruimtes met oppervlakten van 30 tot zelfs 50 m2!!

Heb je veel van de concepten zelf bedacht of heb je ook een hoop besproken met Gé?

Enig idee wanneer het project afgerond zou moeten zijn?

Succes Hoekie!

Ja dit is opzich dan een kleine ruimte... maar wel een leuke ruimte voor een homecinema.

Ik heb wat ideen aangedragen bij Gé en hij heeft daar een ontwerp van gemaakt. (ik wil graag spots, koof, sterrenhemel en de kleur van de ht graag antraciet, fineer voor koof nog te bepalen al hebben we al een idee)

Wat betreft de audio plaatsen is Gé zijn iedee en uiteraard hoe en waar de spots, sterrenhemel en de koof komen.
Mijn idee is de planken voor de LOTR beelden en de spots daarboven weer van Gé.

Thx!

EDIT: duur project 4 a 5 weken

LittleNinja

Leuke samenwerking!

Even nog mijn vraag herhalen want ik ben erg benieuwd wanneer we de resultaten kunnen verwachten:

Citaat
Enig idee wanneer het project afgerond zou moeten zijn? ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hoekie

Citaat van: Bas Janssen op juli 31, 2008, 13:44:07
Is het voor een forumlid?

Eerste regel in de eerste post geeft al antwoord op deze vraag   ;D

Voor wie is het?

Voor Hoekie (en zijn gezin) dus ;)
Ik had een kleine hint gegeven in dit topic.
Iemand kwam op het idee om een opbergsysteem onder het podium te maken voor de dvd's....
Mijn antwoord : goed idee! ;)

Ben echt blij dat mijn droom uitkomt! Maar zat te twijfelen of ik het wel moest vermelden dat het voor ons was. Maar ik zie dat het nu ook handig is omdat je nu ook weer ideen makkelijk met andere kunt bespreken zoals het fineer wat wij op het oog hebben.

Vinden jullie dit wat ?




hoekie

Citaat van: LittleNinja op augustus  5, 2008, 12:17:15
Leuke samenwerking!

Even nog mijn vraag herhalen want ik ben erg benieuwd wanneer we de resultaten kunnen verwachten:


Zie edit in vorige post ;)

duur project 4 a 5 weken (dus over ongeveer 4 weken)

LittleNinja

Thanks.

Ik denk dat deze kleur een erg mooi contrast zal geven met het antraciet! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kjelt

Citaat van: hoekie op augustus  5, 2008, 12:30:41
Iemand kwam op het idee om een opbergsysteem onder het podium te maken voor de dvd's....
Mijn antwoord : goed idee! ;)

Dat was ik dus  ;D ben benieuwd of het in de praktijk gaat werken  8)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=75309.msg1214764#msg1214764

hoekie

#88
Citaat van: Kjelt op augustus  5, 2008, 14:32:19
Dat was ik dus  ;D ben benieuwd of het in de praktijk gaat werken  8)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=75309.msg1214764#msg1214764

:-)
goed idee.. echter gaat het podium alleen gebruikt worden voor het plaatsen van de 4 basshakers
geen opslag voor dvd's dus....

GTDesign


GTDesign

En reeds begonnen met het leidingwerk...

Atmoz


Heerlijke baan heb je toch he Gé!!
Lekker wat klussen... is het fijnste wat d'r is :)
En dan zeker ook nog met spullen die interessant zijn (alles wat met HT te maken heeft)

Echt super 8)

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

hoekie

#92
Jaja... Gé heeft weer hard gewerkt vandaag ondanks de hitte!
Begint echt al wat te worden.... kan niet wachten tot de 1e film :-)

Gé heeft vandaag weer wat staaltjes meegenomen voor het fineer.
Hij maakt het ons wel moeilijk tot hij zei: vrouwen kiezen toch meestal de kleur :-)

Ik heb de boeken dus aan mijn vrouw gegeven en later aan een vriendin van haar.

Beide kwamen op de volgende (toeval...?) :

Edit: wat zou jullie voorkeur hebben ? onderstaand of de keuzen hierboven ?

Madhouse

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat worden. Volgens mij wel weer een pracht HT  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

SpeedyAndré

Die F589 lijkt me een prima kleur en het is (gelukkig) donkerder dan de andere :)
Dvd's onder het podium is in een kleinere ruimte als deze wel prettig denk ik, als je maar geen rare toeren hoeft uit te halen om de dvd's goed te kunnen zien.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Atmoz

#95
Citaat van: SpeedyAndré op augustus  6, 2008, 23:02:34
Die F589 lijkt me een prima kleur en het is (gelukkig) donkerder dan de andere :)
Dvd's onder het podium is in een kleinere ruimte als deze wel prettig denk ik, als je maar geen rare toeren hoeft uit te halen om de dvd's goed te kunnen zien.

André  8)

Gewoon met de universele afstandsbediening: kastje/lade open en dicht :) (en meteen spotje (of andere verlichting) erop gericht...)
Of met een touch-sensor, en dan heel smooth die lade open/dicht :D

Goed idee zo'n DVD opberg-systeem!


[edit]

Citaat van: hoekie op augustus  5, 2008, 14:34:08
:-)
goed idee.. echter gaat het podium alleen gebruikt worden voor het plaatsen van de 4 basshakers
geen opslag voor dvd's dus....

Het podium is toch normaal het (verhoogde) gedeelte waar het scherm op komt?
Heeft het nut om daar bass-shakers te plaatsen dan?
Of loopt het podium door naar de stoelen?

Ben erg benieuwd hiernaar... :)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

GTDesign

Citaat van: atmoz op augustus  6, 2008, 20:32:21
Heerlijke baan heb je toch he Gé!!
Lekker wat klussen... is het fijnste wat d'r is :)
En dan zeker ook nog met spullen die interessant zijn (alles wat met HT te maken heeft)

Echt super 8)

Mvg,

Atmoz

Hoi Atmoz,

Het is natuurlijk een hele leuke job maar vergeet ook niet dat het gewoon keihard werken is.

Dit HT staat bijna 200 km bij mij vandaan en dus bijna elke dag 400 km reizen.
Je bent dan toch snel 12-14 uur per dag onderweg.
Eenmaal terug tegen de klok van achten ben je nog niet klaar, want dan moeten er nog offertes, ontwerpen, bestellingen en Emails verzorgt worden.
Het is dan snel 23.00 U voordat ik de sleutel van mijn voordeur omdraai en me afvraag...Nu eens kijken of mijn vrouw nog thuis woont... ;D

Atmoz

Citaat van: GTDesign op augustus  7, 2008, 00:09:35
Hoi Atmoz,

Het is natuurlijk een hele leuke job maar vergeet ook niet dat het gewoon keihard werken is.

Dit HT staat bijna 200 km bij mij vandaan en dus bijna elke dag 400 km reizen.
Je bent dan toch snel 12-14 uur per dag onderweg.
Eenmaal terug tegen de klok van achten ben je nog niet klaar, want dan moeten er nog offertes, ontwerpen, bestellingen en Emails verzorgt worden.
Het is dan snel 23.00 U voordat ik de sleutel van mijn voordeur omdraai en me afvraag...Nu eens kijken of mijn vrouw nog thuis woont... ;D

lol ;D
Maar inderdaad, dat zijn dingen waar je niet zo snel bij stil staat bij het lezen van je topics!!

In ieder geval succes met alles, en keep up the good work (en leuke foto's!)

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

hoekie

Citaat
Het podium is toch normaal het (verhoogde) gedeelte waar het scherm op komt?
Heeft het nut om daar bass-shakers te plaatsen dan?
Of loopt het podium door naar de stoelen?

Ben erg benieuwd hiernaar... :)

Hoi,
Oh ok, misverstand.
Ik bedoel het podium waar de bank op komt te staan.
Dit wordt ook een podium omdat de basshakers daar in komen.
gr. Hoekie

Atmoz

Citaat van: hoekie op augustus  7, 2008, 08:43:54
Hoi,
Oh ok, misverstand.
Ik bedoel het podium waar de bank op komt te staan.
Dit wordt ook een podium omdat de basshakers daar in komen.
gr. Hoekie

:) duidelijk!

Dus onder het podium van het scherm kan wel een DVD lade >:D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5