The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Citaat van: papaleo op maart 28, 2021, 18:48:20
Nog ff Geduld,Jan.... :coffee:
We gaan het ('snel genoeg') meemaken  ;) :D

Ik ben heel benieuwd :) (zie PM)

Citaat van: reza op maart 28, 2021, 19:05:44
:popcorn:

^^

Citaat van: Marco66 op maart 28, 2021, 20:21:13
Wat een project weer haha, hulde voor je volharding  :clapping:

Dank je Marco :D :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

Respect Jan geweldig gedaan en in zo een korte tijd opgepikt! Maar stom verbaasd ben ik eigenlijk niet want ik ken jou wel een beetje. Als je ergens voor gaat.....  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

MLCinema

Voor een gevulde koek in te huren toch Jan[emoji6]?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Ow, die gevulde koek heb ik wel liggen [emoji56]

Eigenlijk heb ik geen toevoeging op Vik z'n woorden. Respect dat je dit zo voor elkaar gekregen hebt. En heel gaaf. Ik voel een bijbaan als calibrateur aankomen ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Citaat van: vik op maart 30, 2021, 08:58:34
Respect Jan geweldig gedaan en in zo een korte tijd opgepikt! Maar stom verbaasd ben ik eigenlijk niet want ik ken jou wel een beetje. Als je ergens voor gaat.....  ;)

Dankjewel voor je compliment Viktor. Gelukkig waren de verwachtingen vooraf niet al te hoog :D. Dit was weer een interessante achtbaan en achteraf(!) een leuke ervaring. Er zijn nog wel een paar dingen die ik wil uitproberen, want ik heb nog wel wat ideetjes ;).

Maar wat ik ook al eerder schreef... het is ook wel 'schokkend' om te realiseren wat je allemaal niet kunt instellen of waar je simpelweg tegen 'beperkingen' van de projector aanloopt. Het beeld was eigenlijk al geweldig (afgezien van de 'issues' die ik eerder heb genoemd) en het is zeker nog mooier geworden. Merk wel dat ik het verschil tussen SDR voor kalibratie en SDR na kalibratie groter vind dan het verschil tussen HDR voor en HDR na (maar dat heeft mogelijk ook te maken met de hoeveelheid 'ingrijpen' die beschikbaar is). Of het met autokalibraties, Lumagen, MadVR nog beter kan... geen idee. Ik ben wel heel benieuwd naar de eventuele verschillen, maar ook de keuzes die gemaakt moeten worden en of, en zo ja hoe daar de bochten afgesneden worden. Hoe configureer/kalibreer je bv. een Lumagen Pro versus JVC Frame Adapt HDR?

Citaat van: Kamdioblitz op maart 30, 2021, 09:02:41
Voor een gevulde koek in te huren toch Jan[emoji6]?

Citaat van: skyfox op maart 30, 2021, 13:50:00
Ow, die gevulde koek heb ik wel liggen [emoji56]

Haha... het wordt nu wel heel interessant om een M&G bij jullie te komen doen :pompom:.

Citaat van: skyfox op maart 30, 2021, 13:50:00
Eigenlijk heb ik geen toevoeging op Vik z'n woorden. Respect dat je dit zo voor elkaar gekregen hebt. En heel gaaf. Ik voel een bijbaan als calibrateur aankomen ;)

Ook jij bedankt Richard! Maar zonder gekheid, ben zeker niet van plan om hier commercieel iets mee te gaan doen. Het moet wel een hobby blijven, heb het druk genoeg met mijn gewone baan en verder hebben verschillende mensen hier op het forum flink geïnvesteerd in software, apparatuur en kennisvergaring. Ik weet nu ongeveer hoe ik een JVC-projector kan kalibreren (maar er is vast meer wat ik nog niet weet dan wel) :hmmm:.

Mijn handen jeuken overigens wel ontzettend om nu ook de TV's in huis aan te gaan pakken en om te kijken waar ik dan weer tegenaan loop en wat daar nog te halen valt :popcorn:.

Angelie laat me vooralsnog en gelukkig mijn gang gaan.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

reza

Bij een 3d lut kalibratie zet je de tonemapping uit.
Daar moet alles bijna uit ( behalve de projector)
Wel het licht :D

Met 3dlut kan je op een paar honderd tot een paar duizend punten kalibreren. Wat jij hebt gedaan is op max 2a3 punten.

Het verschil tussen HDR nu en na een 3dlut is ook echt wel groot te noemen! Veel diepere kleuren, dus meer contrast dan voor. Echt het verschil zoals jij hem ervaarde met sdr voor en na. Misschien geeft een 3lut nog wel meer verschil.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Citaat van: reza op maart 30, 2021, 18:04:45
Bij een 3d lut kalibratie zet je de tonemapping uit.
Daar moet alles bijna uit ( behalve de projector)
Wel het licht :D

Met 3dlut kan je op een paar honderd tot een paar duizend punten kalibreren. Wat jij hebt gedaan is op max 2a3 punten.

Het verschil tussen HDR nu een na een 3dlut is ook echt wel groot te noemen! Veel diepere kleuren, dus meer contrast dan voor. Echt het verschil zoals jij hem ervaarde meer sdre voor en na. Misschien geeft een 3lut nog wel meer verschil.
4913 punten om precies te zijn.... :tounge2: :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jean Sibelius

Citaat van: reza op maart 30, 2021, 18:04:45
Bij een 3d lut kalibratie zet je de tonemapping uit.
Daar moet alles bijna uit ( behalve de projector)
Wel het licht :D

Met 3dlut kan je op een paar honderd tot een paar duizend punten kalibreren. Wat jij hebt gedaan is op max 2a3 punten.

Het verschil tussen HDR nu en na een 3dlut is ook echt wel groot te noemen! Veel diepere kleuren, dus meer contrast dan voor. Echt het verschil zoals jij hem ervaarde meer sdre voor en na. Misschien geeft een 3lut nog wel meer verschil.

Citaat van: papaleo op maart 30, 2021, 18:06:42
4913 punten om precies te zijn.... :tounge2: :D

Citaat van: reza op maart 30, 2021, 18:20:54
Dat bedoel ik :thumbs-up:

Hoi Reza en Leo,

Bedankt voor jullie reacties! Zoals aangegeven ben ik heel benieuwd naar en geinteresseerd in de gebruikerservaringen.

Heb ChromaPure3 mede aangeschaft omdat ik wel oren heb naar een auto kalibratie mogelijkheid, maar ik ben ondertussen ook wel sceptisch geworden. Het vervelende van auto kalibratie is namelijk dat je compleet bent overgeleverd aan de kalibratie routine. Wat kun je vooraf nog instellen, houd de software rekening met de randvoorwaarden, kan ik zelf nog instellen wat ik belangrijk vind (of is het 'eenheidsworst' geworden, die overigens best lekker kan zijn)? :)

Ben er momenteel niet 100% van overtuigd dat de Lumagen een goede representatie gaat geven van wat de Oppo doet met mijn Blu-Ray's. En om eerlijk te zijn heb IK er geen vertrouwen in dat Mr. Tom met een oplossing komt als dingen niet lopen zoals ze zouden moet lopen.

Wat ik ondertussen heb ervaren is dat de NX9 zich goed voorspelbaar gedraagt. In SDR kan ik door handmatig flink te 'knutselen' naar fouten gaan die gemiddeld rond de 0.6% over het complete kleurenbereik liggen. Ik vraag me serieus af of ik nog verschil ga zien tussen 0.6% en bv. 0.1%?

Wat ik me ook afvraag is of de sensor die ik nu heb (en die is gekalibreerd tov een Klein K10a) inderdaad echt zo nauwkeurig is dat hij een dergelijke nauwkeurigheid kan garanderen. Uiteindelijk is het straks de meetsensor die mede bepaalt hoe alles wordt afgesteld en ingeregeld.

Bij Frame Adapt HDR kom ik nu met handmatig kalibreren (meten, nadenken, instellen) uit op circa 2% gemiddelde fout. In de RGB en Gamut zie ik nog duidelijk afwijkingen (omdat ik inderdaad slechts op 1 punt voor de primaire en secundaire kleuren de verschillende waarden instel) en met behulp van 6 parameters de RGB-balans instel, maar ik lees ook dat fouten onder de 2% met het oog niet meer zichtbaar zijn, tja... ::)

Vanuit een technisch oogpunt gezien ben ik natuurlijk volledig overtuigd dat een betrouwbare 3D LUT op basis van een X-aantal punten, een nauwkeurige representatie kan geven van je totale kleurenspectrum. Overigens zal de Lumagen niet de 17^3 (~4913) punten gebruiken, maar een subset daarvan. Op een van de filmpjes op de website van ChromaPure worden alle potentiële meetpunten die buiten het weergavebereik van de weergever vallen niet meegenomen tijdens de kalibratie. Blijven er nog steeds aanzienlijk meer meetpunten over dan tijdens de handmatige! 8) En met de komst van Frame Adapt HDR is natuurlijk een hele grote pré voor een externe oplossing grotendeels verdwenen. Nogmaals, ik heb geen ervaring/referentie of Lumagen en/of MadVR dat nog beter doen.

Tegen de tijd dat het weer mogelijk is ben ik heel benieuwd naar wat Lumagen en MadVR eventueel nog kunnen brengen qua verbeteringen :D (maar dan zou de vergelijking hier plaats moeten vinden op basis van SDR en HDR handmatig gekalibreerd vs automatische kalibratie via Lumagen Pro en/of MadVR).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

reza

Hoi Jan,

Zo te lezen vind je het wel leuk om lekker bezig te zijn. Ik zou je dan ook aanraden om gewoon een htpc te bouwen met madVR er op. Gewoon voor het "prutsen".  :D Als je het eenmaal hebt draaien en dat is echt wel gemakkelijker dan kalibreren.
Dan ben je voor 1000 euro klaar, heb je 3dlut kalibratie mogelijkheden en de aller beste scaler die  beschikbaar is op het moment.

Het werkt via de pc natuurlijk wel alleen met DL(downloads).
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jean Sibelius

#4385
Citaat van: reza op maart 31, 2021, 14:45:21
Hoi Jan,

Zo te lezen vind je het wel leuk om lekker bezig te zijn. Ik zou je dan ook aanraden om gewoon een htpc te bouwen met madVR er op. Gewoon voor het "prutsen".  :D Als je het eenmaal hebt draaien en dat is echt wel gemakkelijker dan kalibreren.
Dan ben je voor 1000 euro klaar, heb je 3dlut kalibratie mogelijkheden en de aller beste scaler die  beschikbaar is op het moment.

Het werkt via de pc natuurlijk wel alleen met DL(downloads).

Hoi Reza,

Bedankt voor het meedenken je suggesties en ik vind het zeker leuk om dingen uit te zoeken en aan te pakken :).

Maar als ik met een HTPC moet gaan werken met downloads, dan is dat voor mij niet interessant om verschillende redenen. 1) Ik vind persoonlijk dat ik het niet kan maken om content te downloaden ipv te kopen (o.a. ivm mijn huidige baan), 2) Ik vind de kwaliteit van streams tov direct van Disc altijd net wat achterblijven. 3) Wat veel mensen hebben met LP's heb ik met Blu-Ray's (vast houden, kijken, 'verzamelen', et cetera,). Heb natuurlijk wel even gekeken (o.a. op AVS) wat ik ongeveer nodig zou hebben qua hardware en dat is qua investering factoren minder dan bv. een kant en klare Envy-oplossing. Moet zeggen dat het overigens erg goed en uitgebreid beschreven is ;D.

Toen ik echter probeerde uit te zoeken waarom een Envy wel toepasbaar is binnen mijn randvoorwaarden en een HTPC niet, toen kwam ik erachter dat een Envy ook niet(?) gaat werken op de manier zoals ik wil in mijn set-up. Klopt het inderdaad dat een Envy MadVR slechts 1 HDMI ingang en 1 HDMI uitgang heeft? (dat lijkt de foto van de hardware op de Envy website namelijk te suggereren)


Groeten, Jan

[EDIT]: Typo.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

williams

Hoi Jan het mooie van een Lumagen of een Envy is dat deze dan de tonemapping voor zijn rekening neemt met HDR en dit dan gaat uitsturen als SDR en dan vervalt de kalibratie met HDR op je N9 en hiermee kun je dan ook leunen op je mooie resultaat die je behaalt met je handmatige SDR kalibratie .
Je kunt ook als je wilt de 3D lukt laten lopen en dit geeft ook een geweldig resultaat en alles gaat dan vanzelf maar ook hierbij kun je nog wel wat naar smaak instellen ,kwa gamma of welke kleuren driehoek je wilt ( REC709 ,BT2020 ) .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Jean Sibelius

Citaat van: williams op april  1, 2021, 13:44:26
Hoi Jan het mooie van een Lumagen of een Envy is dat deze dan de tonemapping voor zijn rekening neemt met HDR en dit dan gaat uitsturen als SDR en dan vervalt de kalibratie met HDR op je N9 en hiermee kun je dan ook leunen op je mooie resultaat die je behaalt met je handmatige SDR kalibratie .
Je kunt ook als je wilt de 3D lukt laten lopen en dit geeft ook een geweldig resultaat en alles gaat dan vanzelf maar ook hierbij kun je nog wel wat naar smaak instellen ,kwa gamma of welke kleuren driehoek je wilt ( REC709 ,BT2020 ) .

Thx Williams! De NX9 gedraagt zich zo keurig vwb SDR dat ik zelfs daar nog wel een stapje verder moet kunnen komen qua tweaken (wacht nog even tot de lamp op ca. 200 uren zit).

De plannen gaan nu even op de plank. Zodra de mogelijkheden er zijn, dan ga ik de verschillende opties verder visueel evalueren. Heb nu, mede dankzij hulp van Buckler, een lijstje met initieel vijf verschillende configuraties in gedachten met daarbij een inschatting van de voor- en nadelen tav bedieningsgemak, ondersteuning, verwachte prestaties(*), (auto)kalibratie mogelijkheden, modulaire opbouw en kosten qua aanschaf. Configuratie 1 is alles nu laten zoals het is :) (dat is ook de goedkoopste optie).
(*)gezien de kosten is dit echt iets wat ik eerst wil ervaren in mijn eigen ruimte.

Verder hebben we vanochtend gehoord dat onze nieuwe pup geboren is. Dus binnenkort gezinsuitbreiding in huize Sibelius :pompom:!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje


Jean Sibelius

Citaat van: denoontje op april  2, 2021, 12:22:45
Weer zo'n grote jonge erbij Jan?

Jazeker, nog zo'n grote erbij :) (we hebben zoals je waarschijnlijk nog weet twee verschillende rassen). Er komt in ieder geval nog een 'koe hond' bij.

Of het uiteindelijk een reutje of een teefje wordt laten we grotendeels afhangen welke hondje met ons de grootste klik heeft (en andersom). Hopelijk kunnen we snel een keertje gaan kijken ondanks alle maatregelen. De pups wegen nu al tussen de 550 en 750 gram, dus het zijn al hele hondjes (ondanks dat ze vandaag geboren zijn) ;D.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

reza

Ik weet niet wat voor hond je gaat krijgen maar van de week was ik weer een keer bij mij zus :blink:
Die heeft ( nu nog maar ) 1 ( had er 3 ).
Old English Mastiff dat ding weegt 90kilo.
Ontzettend gave beesten, groooot maar wel gaaf.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Wat leuk Jan gefeliciteerd! Super leuk  :inlove:


Citaat van: Jean Sibelius op april  2, 2021, 15:24:12
Jazeker, nog zo'n grote erbij :) (we hebben zoals je waarschijnlijk nog weet twee verschillende rassen). Er komt in ieder geval nog een 'koe hond' bij.

Of het uiteindelijk een reutje of een teefje wordt laten we grotendeels afhangen welke hondje met ons de grootste klik heeft (en andersom). Hopelijk kunnen we snel een keertje gaan kijken ondanks alle maatregelen. De pups wegen nu al tussen de 550 en 750 gram, dus het zijn al hele hondjes (ondanks dat ze vandaag geboren zijn) ;D.


Groeten, Jan
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Citaat van: reza op april  2, 2021, 15:54:30
Ik weet niet wat voor hond je gaat krijgen maar van de week was ik weer een keer bij mij zus :blink:
Die heeft ( nu nog maar ) 1 ( had er 3 ).
Old English Mastiff dat ding weegt 90kilo.
Ontzettend gave beesten, groooot maar wel gaaf.

Inderdaad ook hele gave honden! 8) Die van ons zijn/worden (gelukkig) niet zo groot/zwaar ;D (alhoewel een Landseer reutje toch ook richting 80Kg kan gaan).

We hebben nu een Pyreneese berghond (reutje) en een Landseer ECT (teefje). Daar komt dan eind mei nog een Landseer ECT bij (of het een reutje of teefje wordt laten we afhangen van de onderlinge klik).

Qua beeld in de Mansion ondertussen helemaal happy ;D.

Sinds zondag 3 films gezien in 4K HDR (Mortal Engines, Jupiter Ascending en de Hobbit (1e deel)), maar erg onder de indruk. Ik vraag me dan meteen af, kan het echt nog beter? ;)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: vik op april  3, 2021, 10:50:02
Wat leuk Jan gefeliciteerd! Super leuk  :inlove:

Dank je Viktor... binnenkort een keertje langs voor een eerste kennismaking met de pups :pompom:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MLCinema

Het kan volgens mij nauwelijks beter... ik moet het zelf nog een keer ervaren, maar zouden fysieke hoogte kanalen een toevoeging zijn?

Qua weergave keten is het nu op zo'n hoog niveau, een stap hoger is bizar... kom je op die GTZ380 plus lumagen of envy vermoed ik? Dat zal ongetwijfeld beter zijn voor 4-5x zoveel geld.

Voor nu! Content hamsteren en uurtjes op de set klokken met beeld in plaats van patronen[emoji6].

En gefeliciteerd met de aanstaande gezinsuitbreiding!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Jean Sibelius

Citaat van: Kamdioblitz op april  3, 2021, 11:33:01
Het kan volgens mij nauwelijks beter... ik moet het zelf nog een keer ervaren, maar zouden fysieke hoogte kanalen een toevoeging zijn?

Qua weergave keten is het nu op zo'n hoog niveau, een stap hoger is bizar... kom je op die GTZ380 plus lumagen of envy vermoed ik? Dat zal ongetwijfeld beter zijn voor 4-5x zoveel geld.

Voor nu! Content hamsteren en uurtjes op de set klokken met beeld in plaats van patronen[emoji6].

En gefeliciteerd met de aanstaande gezinsuitbreiding!

Hoi Marc,

Geen idee of het nog beter kan en moet, maar er is echter maar 1 manier om daar achter te komen. Voorlopig schuif ik dat moment naar achteren. Gisteren tijdens de Hobbit verschillende malen een WTF... (ook bij Angelie overigens), dus het is (voorlopig) goed genoeg.

Hoop straks als het weer kan bij een paar mensen van het forum te mogen ervaren wat een mooie Atmos opstelling doet qua weergave bubble ten opzichte van hoe het nu bij mij klinkt. Mijn referentie/ervaring is dat ik nu al mooi in een bubbel zit, maar dat als je echt demomateriaal gaat gebruiken (waarbij dingen bewust van voor naar achter en van boven naar beneden bewegen, dan komt dat bij mij niet volledig tot zijn recht). Of ik dat een probleem vind... voorlopig niet.

Eind vorig jaar bij een maat van me geweest die een complete bezetting heeft qua vloer en plafond speakers (B&W uit dezelfde serie) en dat was wel erg gaaf en indrukwekkend 8).

Past dat echter bij mijn audiofiele uitgangspunt? Ik heb in het verleden wel eens gekeken naar een eventuele side + hoogte kanalen upgrade (en op de achterkant van een bierviltje uitgerekend wat dat ongeveer zou gaan kosten), maar dan is zelfs de aanschaf van een Envy nog stukken goedkoper ::). Oftewel: ik geloof niet dat het ooit gaat gebeuren.

Maar wat je schrijft... vooral lekker van content genieten! Heb nog behoorlijk wat in het folie zitten.

Volgende uitdaging wordt om de pup te leren dat er niets mooiers is als de 'Bios'. Onze honden vinden het geweldig als ze meemogen om een filmpje te pikken rennen naar de achterdeur als bij 'Bios' roepen ;D


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

scoc

Citaat van: Jean Sibelius op april  3, 2021, 10:55:37
Inderdaad ook hele gave honden! 8) Die van ons zijn/worden (gelukkig) niet zo groot/zwaar ;D (alhoewel een Landseer reutje toch ook richting 80Kg kan gaan).

We hebben nu een Pyreneese berghond (reutje) en een Landseer ECT (teefje). Daar komt dan eind mei nog een Landseer ECT bij (of het een reutje of teefje wordt laten we afhangen van de onderlinge klik).

Qua beeld in de Mansion ondertussen helemaal happy ;D.

Sinds zondag 3 films gezien in 4K HDR (Mortal Engines, Jupiter Ascending en de Hobbit (1e deel)), maar erg onder de indruk. Ik vraag me dan meteen af, kan het echt nog beter? ;)


Groeten, Jan

Ja kan nog beter ... namelijk door andere en betere films te zien in je ruimte  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Jean Sibelius

Citaat van: scoc op april  3, 2021, 21:45:36
Ja kan nog beter ... namelijk door andere en betere films te zien in je ruimte  ;)
:)

Welke films zou jij adviseren om te kijken? (En is dat dan puur voor kwaliteit of ook voor het verhaal)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

reza

Ik heb geen idee wat hij bedoelt :D
2 van de drie films die je hebt gezien zijn gewoon ook echt goed ( inhoudelijk ) en alle drie scoren een 9 op geluid en beeld, veel beter wordt het niet.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

scoc

Ik had het niet zozeer over de AV kwaliteit maar gewoon als film en verhaal in het algemeen. Het was van mij ook maar een flauwe opmerking. Maar toch Jupiter Ascending is nou niet echt een meesterwerk  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050