The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

RonG

Mijn ervaring in dit topic, https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=177552.50

Ik heb een 10m 18GBs HDMI kabel van Monoprice, werkte perfect totdat ik die nieuwe chromecast had aangesloten.

Nadat ik de kabel vervangen had voor ook een RU optische HDMI kabel was het probleem opgelost iig.

just me 2 cents ;)

Jean Sibelius

Bedankt voor alle reacties en inzichten! Ik loop weer wat achter zie ik :coffee:.

Citaat van: Teejoo op december 26, 2020, 09:32:07
Ik heb de optische monoprice kabel die Trinnov adviseert liggen.

Bedankt Theo. Voor zover kan nagaan levert monoprice alleen HDMI-kabels in een kortere lengtes. Ik heb in mijn geval >= 15 meter nodig... ???

Citaat van: denoontje op december 26, 2020, 10:07:53
Ik heb een ru connected koper hdmi getest, en die deed het bij mij iig niet. Vandaar naar de Atzebe. In de aanbieding 40 euro.
MUV de connectoren ook lekker klein en makkelijk weg te werken (ook veel beter dan mijn oude niet 4k compatibel Supra).
En gaf alles direct door wat hij moest doen.
Zeker voor het geld een hele goede koop.

Dat klinkt inderdaad als een goedkope oplossing die het ook gewoon doet. Heb ondertussen wel begrepen uit alle reacties dat HDMI gebaseerd op koper het niet (meer) gaat worden :).

Citaat van: denoontje op december 26, 2020, 10:07:53
Ik heb de cm hdmi kabel bij mij erop gehad (destijds kleine m&G met Anton en Vik de cm hdmi en sony800m2 cm).
De kabel gaf nog meer diepgang in het beeld en geluid werd nog ietsje groter.
Ik vond alleen de prijs vs wat dat extra gaf een te grote stap.
De stap panasonic naar de sony cm was groter en goedkoper en heeft mij overtuigd die stap zeker te nemen.

Is inderdaad een logische keuze (je kunt hetzelfde geld tenslotte maar 1 keer uitgeven). In mijn specifieke geval hoeft de HDMI-kabel alleen maar beeld door te geven. De Oppo heeft twee uitgangen: 1 full en 1 audio only. De eerste gaat direct naar de JVC (beeld) en de tweede naar de Trinnov (audio).

Citaat van: denoontje op december 26, 2020, 10:07:53
Dan spaar ik dat geld uit voor de aanschaf voor schijfjes ;-).

Heel belangrijk, want zonder schijfjes ben je snel uitgekeken :D.

Citaat van: denoontje op december 26, 2020, 10:07:53
Maar mijn ruimte en electronica is natuurlijk niet zo optimaal als jou ruimte.....

Een wijze keuze toegewenst in 2021 :-)

Bedankt! Ook in dit geval wil ik niet nu een aanschaf doen die meteen weer de volgende beperking in de keten is. Tja, ga ik dan uiteindelijk voor HDMI 2.0 of direct voor 2.1? Moet zeggen dat de bedragen nu ook weer niet astronomisch zijn, maar zonde om iets aan te schaffen wat je nooit gaat gebruiken c.q. nodig hebt. Ik heb nog een paar dagen de tijd :colgate:.

Citaat van: Marco66 op december 26, 2020, 12:22:54
Ik heb de 10 meter optische hdmi van ru connected, werkt probleemloos met alle formaten.

Dank je Marco. Wat is het meest 'extreme' format wat jij gebruikt in jouw situatie?

Citaat van: jvanhambelgium op december 26, 2020, 12:40:57
Gewoon een optische HDMI kabel voorzien. Die kan probleemloos minimaal 18Gbps datarate verwerken (4K/60Hz 4:4:4) en daar ben je dus alvast even "futureproof" mee.
In extremis kan je opteren voor een 48Gbps vezelkabel (8K/60Hz 4:4:4) en dan ben je helemaaaaal futureproof zou ik zeggen.
Die zijn wel iets duurder.

Dat is inderdaad een goeie. Zoals hierboven geschreven 'twijfel' ik een beetje, want wanneer komen er betaalbare 8K Native 60Hz projectoren? Ik hoop in ieder geval nog jaren met deze JVC vooruit te kunnen. Maar wat ik ook al schreef, deze kabels kosten ook weer niet het einde van de wereld en als een kabel 48Gbps door kan geven, dan kan hij zeker 18Gbps doorgeven (en ik ga ervanuit minimaal op hetzelfde niveau). Als ik de oude kabels uit de buis kan halen, dan heb ik meer dan voldoende ruimte om 1 of 2 nieuwe HDMI-kabels er doorheen te trekken. Ik vind dat stukje spannender, dan een nieuwe kabel kopen, dus mijn huidige idee is dan maar liever wat 'overshoot' in kabel dan het risico lopen op beschadiging aan de projector, ruimte, oid.

Citaat van: jvanhambelgium op december 26, 2020, 12:40:57
Dit soort datatransport is geen "magie" dus 1 of andere "gemodde" of "geoptimaliseerde" kabel is absoluut bullsh*t.

10Gbps , 40Gbps en 100Gbps optische verbindingen kom ik in m'n vakgebied dikwijls tegen en zijn allemaal gewoon "off the shelf" componenten...

Als je inderdaad gaat zoeken op Internet, dan is het soms 'schokkend' hoeveel bandbreedte (tot lengtes van 200m) krijgt voor hoe weinig geld :crazy:.

Citaat van: papaleo op december 26, 2020, 12:54:29
Dit is ook mijn gedachten/gevoel bij deze kabels...,maar goed er zijn er die door zo'n 'dure' kabel beter geluid en beeld verkrijgen...,ik heb zelf altijd éérst zien/horen dan pas geloven.
Ik heb zelf gekozen voor een 10m RU-Connect optische kabel en deze voldoet prima al ben ik wel benieuwd hoe de CM kabel zou presteren tov de RU.

Het verneukeratieve is dat ik gehoormatig duidelijk verschillen heb ervaren tussen HDMI-kabels (zelfs binnen hetzelfde merk), dus mijn redenatie: als er verschil is qua geluid dan is er ook verschil qua beeld. Of dat echter waarneembaar is... Ik blijf in mijn hart toch een audio man, maar ik wil nu ik op dit punt ben aangeland qua beeld geen/heel weinig concessies doen. Ga dus zeker ook nog testen met een CM kabel.

Citaat van: denoontje op december 26, 2020, 13:03:47
Inderdaad eerst zien en beleven en dan pas een harde mening geven[emoji6].

Dat lijkt me de enige en juiste volgorde (en dan zonder het 'harde').

Citaat van: denoontje op december 26, 2020, 13:03:47
Wat ik begreep gaat het dat er oa een galvanische scheiding wordt gerealiseerd.

Heeft een optische kabel niet voor arc etc nog niet altijd een koperdraadje [emoji854].

Thx. Dat is ook 1 van de voordelen van een optische kabel. Heb in mijn geval in ieder geval geen eArc nodig, dus liever helemaal geen koper meer dan zou ik zeggen.

Citaat van: denoontje op december 26, 2020, 13:03:47
Ook de dac die het digitaal hdmi signaal omzet naar licht is aangepakt door cm..en dat is ingebouwd in de hdmi stekker.

En volgens mij weten we wel dat dacs verschil kunnen geven.

Dat is 1 ding wat zeker is. Ik ga het tzt hier gewoon ervaren en dan laat ik nog wel weten wat het hier doet (in mijn situatie en met mijn ogen) ;).

Citaat van: jvanhambelgium op december 26, 2020, 13:04:13
Hoge snelheden (vb 18Gbps) door KOPER HDMI cables gaat echt problematisch worden met langere lengtes, tenzij je allerlei actieve componenten gaat gebruiken en dan nog...
Dus JA, stap je over van een 10m koperen HDMI naar een 10m vezel HDMI kan ik me best voorstellen dat er potentieel verbetering te zien en meten is (vb in een zogenaamd "eye-diagram" => hierin kan je van signaalkwaliteit evalueren en errors zien in de transmissies)

Echter eens je in het optische domein zit zijn dit tegenwoordig zo'n standaardcomponenten dat je niet veel fout kan doen als je gewoon netjes werkt en de montage deftig doet.

Thx. Helder (koper is een absolute no-go). Ik zou in mijn situatie wel voor een compleet gemonteerde kabel gaan. De buis is groot genoeg en ik heb meer vertrouwen in de montagekunsten van de fabrikant.

Citaat van: anton op december 26, 2020, 13:29:25
Je vroeg om mijn mening Jan dus bij deze  :xmas:: ik zou voor die twee 60 frames films even rustig aan doen, lekker eerst super genieten en wennen aan je nieuwe aanwinst  :popcorn:, als je genoeg uren gemaakt hebt een professionele callibratie gevolgd door weer een paar weken "wennen" . Ik ben geen techneut en heb al helemaal geen zin in welles, nietes........, wat ik altijd doe is zelf uitproberen, vergelijken in mijn eigen set en dan buiten alle wetenschap om zelf beslissen wat wel of niet werkt en of dat vervolgens de investering waard is......is allemaal niet zo heel erg moeilijk. Ik ken je nog niet persoonlijk maar van wat ik van je hoor en de manier van schrijven en beoordelen van zaken die ik van je lees denk ik dat je jezelf graag laat adviseren maar dat jij uiteindelijk zelf heel goed kunt beoordelen of het voor jou iets toevoegd in je set  8). Hopelijk tot heel gauw en veel kijkplezier gewenst !!

Bedankt voor je reactie Anton! :)

Helemaal mee eens, uiteindelijk is er maar 1 persoon die kan beslissen of het (al dan niet waarneembare) verschil het bedrag rechtvaardigt. Mijn enige 'twijfel' qua volgorde die ik heb is als volgt: stel dat er een waarneembaar verschil is tussen mijn huidige HDMI (Supra HF100) en de nieuwe HDMI, zou je dan de professionele kalibratie niet willen laten doen op basis van de uiteindelijke situatie? Mijn huidige gedachten... laat op een gegeven moment een nieuwe 'state-of-the-art' kabel met de goede lengte komen en sluit die aan. Als er waarneembare verschillen zijn, schaf dan de kabel aan, speel deze in en laat pas daarna de kalibratie doen. Als er geen verschillen waarneembaar zijn, dan zijn we snel klaar. Ik kan best leven met de gedachten dat er momenteel 2 films zijn (60fps) die ik niet kan afspelen, maar ik vind het lastiger verkroppen dat zo'n kabeltje (die een fractie kost van de rest van de apparatuur) de beperkende factor is geworden. En eigenlijk weet ik het antwoord al, maar ik ga het voor de zekerheid toch nog even testen ;). Had namelijk voor de Playstation 4 en de Oppo BDP-105D tijdelijk een paar goedkope HDMI's (~ paar Euro's) gebruikt om ze aan te sluiten en spelend te hebben. Ik vond het beeld niet echt geweldig. Ik heb vrij snel daarna een paar kwalitatief betere HDMI's gekocht (AudioQuest Carbon's) en het beeld knapte er zichtbaar van op. Wat me op dit moment echter tegenstaan aan de (geëigende) AudioQuest oplossing (de Cherry Cola) is dat ze nogal flink aan de prijs zijn (en dat voor 18Gbps). Inderdaad hopelijk tot gauw! :colgate:

Citaat van: denoontje op december 26, 2020, 14:17:07
Let wel dat er 2 omzetting plaats vinden..
Stroom naar optisch en weer optisch naar stroom.

Ik weet wel (nooit zelf maar gezocht/getest) dat mensen in optische kabels in stereo ook verschillen waarnamen...

Ik ga er vanuit dat alle omzettingen netjes gebeuren, maar ik moet eerlijk toegeven dat zelfs als de Trinnov (ooit?) de upgrade krijgt naar de laatste status, ik momenteel nog steeds de directe verbinding tussen de Oppo en de JVC prefereer. Tegen die tijd ga ik nog wel bij Trinnov te rade, want zij hebben ook niet stil gezeten op dit gebied en misschien zijn er andere voordelen/overwegingen om toch de schakel Oppo => Trinnov => JVC te maken ipv Oppo => JVC.

Verder hebben Angelie en ik de laatste twee dagen weer wat tijd in de ruimte doorgebracht (o.a. Avengers gekeken). Gisteravond heb ik alleen naar Aquaman 4K HDR zitten kijken. En alhoewel het verhaal van mij een 7.5 krijgt, heb ik de complete film vol verbazing zitten kijken naar de beeld kwaliteit (maar ook het geluid), niet normaal... @Buckler: als je meeleest nog net geen kwijldoekje nodig gehad, maar het scheelde niet veel :D.


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

buckler

#4202
Hahaha... dat verbaasd me toch wel een beetje want ik doe bij voorbaad al een handdoekje op mijn borst leggen voordat ik 'play' drukt  ^^

En zeg maar Martin hoor, Buckler klinkt zo alcoholvrij en daar komt weinig van deze dagen :blush:
Aquaman in hdr is zeker prachtig, ik heb hem een week of drie geleden nog eens bekeken en genoot er ook van.
Maar de referentie is voor mij toch echt wel 1917, die heb ik ondertussen alweer een keer of vijf gezien denk ik en om een of andere manier zet ik die steeds op.
Ik heb nu voor komend weekend John Wick 1/2/3 in hdr klaarliggen  8)

Wat betreft je hdmi kabel, ja die CM is zeker mooi maar €3000 is wel heel erg veel geld en zelfs voor mij een brug te ver voor een hdmi kabel plus ik moet er dan twee hebben. Een van de Oppo naar de Envy en een van de Envy naar de JVC :hehe:
En ik kon het verschil ook al zien dat ik van mijn supra 100 naar de active ging
https://homeatthemovies.be/collections/kabels/products/cinepro-hdmi-2-1-8k60-48gbit-fiber-kabel-10m-15m-20m

Succes en vergeet niet te genieten.
Ps, niet eerst een center speaker zoeken?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Citaat van: buckler op december 28, 2020, 12:58:02
Hahaha... dat verbaasd me toch wel een beetje want ik doe bij voorbaad al een handdoekje op mijn borst leggen voordat ik 'play' drukt  ^^

En zeg maar Martin hoor, Buckler klinkt zo alcoholvrij en daar komt weinig van deze dagen :blush:
Aquaman in hdr is zeker prachtig, ik heb hem een week of drie geleden nog eens bekeken en genoot er ook van.
Maar de referentie is voor mij toch echt wel 1917, die heb ik ondertussen alweer een keer of vijf gezien denk ik en om een of andere manier zet ik die steeds op.
Ik heb nu voor komend weekend John Wick 1/2/3 in hdr klaarliggen  8)

Wat betreft je hdmi kabel, ja die CM is zeker mooi maar €3000 is wel heel erg veel geld en zelfs voor mij een brug te ver voor een hdmi kabel plus ik moet er dan twee hebben. Een van de Oppo naar de Envy en een van de Envy naar de JVC :hehe:
En ik kon het verschil ook al zien dat ik van mijn supra 100 naar de active ging
https://homeatthemovies.be/collections/kabels/products/cinepro-hdmi-2-1-8k60-48gbit-fiber-kabel-10m-15m-20m

Succes en vergeet niet te genieten.
Ps, niet eerst een center speaker zoeken?



Grootste voordeel schat ik tussen de Envy en de JVC, daar is ie dan ook voornamelijk voor bedoeld om tussen de AVR/Pre en projector in te plaatsen.
Deze kabel is echt 100% optisch en niet zoals ALLE andere 'optische' kabels toch nog koper erin voor CEC en ARC bijvoorbeeld.
Hiermee creëer je dus pas echt een galvanische scheiding tussen je projector (HF noise van de lamp bijvoorbeeld) en de rest van je keten.
Wat ik zelf met deze kabel ervaren heb in de testen bij Anton is dat ook het geluid flinke sprongen maakt, niet omdat er geluid door de kabel gaat (zat tussen zijn Marantz en JVC), maar doordat er minder vervuiling van de JVC terug in de Marantz komt.

Blijft toch een eeuwige wellus/nietus discussie, maar zelf ervaren en je eigen mening is natuurlijk wat telt.

En zoals je zelf al aangeeft Jan heb je het ook al op audio gebied ervaren tussen verschillende HDMI kabels.
En niet zoals velen zullen beweren dat het maar 1tjes en 0tjes zijn en dat een HDMI kabel van de Action van €3 hetzelfde beeld/geluid heeft dan een andere (meestal duurdere...) kabel.

Heb er een leuk artikel van met hele diepgaande info van Jim Peterson van Lumagen waarin hij dit 'fenomeen' ook bespreekt en de jitter die kabels (kunnen) veroorzaken.
Als je het interessant vind kan ik het wel eens zoeken als ik het nog vind ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Hoi Jan, ze leveren zeker lange kabels. Ik heb ook 15 meter. Zoek straks de link even op.

Jean Sibelius

Citaat van: buckler op december 28, 2020, 12:58:02
Hahaha... dat verbaasd me toch wel een beetje want ik doe bij voorbaad al een handdoekje op mijn borst leggen voordat ik 'play' drukt  ^^

Hoi Martin. Angelie heeft standaard een doosje met tissues in de ruimte liggen, daar moet ik het voorlopig nog even mee doen. Straks na een eventuele kabel ('upgrade') en kalibratie zijn die misschien niet meer afdoende en moet ik standaard een stapel badhanddoeken gaan neerleggen :thumbs-up:.

Citaat van: buckler op december 28, 2020, 12:58:02
En zeg maar Martin hoor, Buckler klinkt zo alcoholvrij en daar komt weinig van deze dagen :blush:
Aquaman in hdr is zeker prachtig, ik heb hem een week of drie geleden nog eens bekeken en genoot er ook van.
Maar de referentie is voor mij toch echt wel 1917, die heb ik ondertussen alweer een keer of vijf gezien denk ik en om een of andere manier zet ik die steeds op.
Ik heb nu voor komend weekend John Wick 1/2/3 in hdr klaarliggen  8)

Mooie films! :colgate: Heb ze hier ook wel allemaal liggen, maar 'gewoon' op Blu-ray, maar dat mag de pret niet drukken. Viktor had vorige week zowel de Blu-ray als de 4K versie van 1917 bij en dat verschil was duidelijk te zien. Van alle films die ik hier tot nu toe heb gezien heeft Aquaman voor mij tot nu toe wel het hoogste 'WTF'-gehalte. Nu ik mijn collectie aan het inventariseren ben toch een paar films tegengekomen waarvan ik nu zeker zoiets heb: "die wil ik nu zeker nog een keertje zien...". :wub:

Citaat van: buckler op december 28, 2020, 12:58:02
Wat betreft je hdmi kabel, ja die CM is zeker mooi maar €3000 is wel heel erg veel geld en zelfs voor mij een brug te ver voor een hdmi kabel plus ik moet er dan twee hebben. Een van de Oppo naar de Envy en een van de Envy naar de JVC :hehe:
En ik kon het verschil ook al zien dat ik van mijn supra 100 naar de active ging
https://homeatthemovies.be/collections/kabels/products/cinepro-hdmi-2-1-8k60-48gbit-fiber-kabel-10m-15m-20m

Goed om te horen dat je al verschil kon zien tussen de Supra en de Cinepro! :) (die is ook nog wel redelijk qua prijs). Ik wist eerlijk gezegd niet wat de CM HDMI zou gaan kosten. Neem aan dat je niet 2 x 15 meter nodig hebt, maar zelfs een korte lengte van de CM HDMI zal niet goedkoop zijn. Ik vind de AudioQuest in het rijtje van alle kabels die tot nu toe voorbij zijn gekomen in dit topic al een behoorlijke uitschieter qua prijs. Begrijp van jou dat de CM nog eens 4 keer zo duur is...  :wacko:

Citaat van: buckler op december 28, 2020, 12:58:02
Succes en vergeet niet te genieten.
Ps, niet eerst een center speaker zoeken?

Dank je en genieten doe ik zeker. Heb vanmiddag Black Panther (4K HDR) en daarna het concert van Adele (Live at the Royal Albert Hall) gekeken. Momenteel met een muziekje op de achtergrond hier op het forum wat rondneuzen :colgate:.

Een center gaat er bij mij niet komen. Ik mis hem eerlijk gezegd niet en er is sowieso geen matchende center voor bij deze Von Schweikerts :nopompom:.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: PascalP op december 28, 2020, 19:10:23
Grootste voordeel schat ik tussen de Envy en de JVC, daar is ie dan ook voornamelijk voor bedoeld om tussen de AVR/Pre en projector in te plaatsen.
Deze kabel is echt 100% optisch en niet zoals ALLE andere 'optische' kabels toch nog koper erin voor CEC en ARC bijvoorbeeld.
Hiermee creëer je dus pas echt een galvanische scheiding tussen je projector (HF noise van de lamp bijvoorbeeld) en de rest van je keten.

Bedankt voor je aanvullingen Pascal! :thumbs-up: Als ik alle kabels nog eens langs elkaar leg, dan zal ik daar nogmaals opletten. Van de andere kant: specificaties zijn leuk, maar uiteindelijk gaat het erom wat het in de praktijk doet (zowel qua beeld, maar ook qua geluid begrijp ik).

Citaat van: PascalP op december 28, 2020, 19:10:23
Wat ik zelf met deze kabel ervaren heb in de testen bij Anton is dat ook het geluid flinke sprongen maakt, niet omdat er geluid door de kabel gaat (zat tussen zijn Marantz en JVC), maar doordat er minder vervuiling van de JVC terug in de Marantz komt.

Dat is wel een interessante! Viktor heeft dat ook al aangegeven, maar ik ga dat tzt hier een keertje meemaken.

Citaat van: PascalP op december 28, 2020, 19:10:23
Blijft toch een eeuwige wellus/nietus discussie, maar zelf ervaren en je eigen mening is natuurlijk wat telt.

En zoals je zelf al aangeeft Jan heb je het ook al op audio gebied ervaren tussen verschillende HDMI kabels.
En niet zoals velen zullen beweren dat het maar 1tjes en 0tjes zijn en dat een HDMI kabel van de Action van €3 hetzelfde beeld/geluid heeft dan een andere (meestal duurdere...) kabel.

De fysica in en achter een optische kabel is anders dan een kabel die gebaseerd is op koper. Ik ben daarom wel gevoelig voor het argument dat bij een optische kabel met goede connectoren het verder geen 'drol' uitmaakt, maar ik laat me graag verassen c.q. overtuigen :).

Citaat van: PascalP op december 28, 2020, 19:10:23
Heb er een leuk artikel van met hele diepgaande info van Jim Peterson van Lumagen waarin hij dit 'fenomeen' ook bespreekt en de jitter die kabels (kunnen) veroorzaken.
Als je het interessant vind kan ik het wel eens zoeken als ik het nog vind ;)

Dat is zeker interessante materie! Dus mocht je het nog kunnen vinden, dan heb ik zeker interesse :colgate:.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Teejoo op december 28, 2020, 20:16:22
Hoi Jan, ze leveren zeker lange kabels. Ik heb ook 15 meter. Zoek straks de link even op.

Ok, top! :thumbs-up:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)


Marco66

Geen idee wat de extreemste files zijn, weet dat alle grote uhd rips en blurays en hdr zonder problemen spelen hier met de Ru Connected optische hdmi kabel.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

skyfox

Even uit het hele verhaal inzoomed op die galvanische scheiding bij optische kabels (of het gebrek eraan). Is de CM kabel dan de enige kabel die totaal geen koperen leidingen heeft, en dus echt volledig optisch is? Of zijn er andere merken die dit ook bieden, maar dan zonder de CM tuning?

@Jan: ik weet niet of je ze al hebt en ze graag kijkt, maar de originele trilogie van StarWars (ep 4 t/m 6) is op UHD echt zó mooi! Ik heb al echt referentieschijven gezien, maar van oudere films zijn deze echt zo bizar goed! Zeker qua beeld, maar in mijn mening ook qua audiomix. Aanrader!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Citaat van: skyfox op december 29, 2020, 12:12:10
Even uit het hele verhaal inzoomed op die galvanische scheiding bij optische kabels (of het gebrek eraan). Is de CM kabel dan de enige kabel die totaal geen koperen leidingen heeft, en dus echt volledig optisch is? Of zijn er andere merken die dit ook bieden, maar dan zonder de CM tuning?

@Jan: ik weet niet of je ze al hebt en ze graag kijkt, maar de originele trilogie van StarWars (ep 4 t/m 6) is op UHD echt zó mooi! Ik heb al echt referentieschijven gezien, maar van oudere films zijn deze echt zo bizar goed! Zeker qua beeld, maar in mijn mening ook qua audiomix. Aanrader!
Je zou eigenlijk aan de basis kabel moeten kunnen komen die CM gebruikt.

vik

Mijn klanten/ forum leden zijn mij voor in het tippen van de CM optische hdmi kabel want zover was ik zelf nog niet gekomen en heb die optie dus ook nog niet besproken met Jan.  :)

De kabel zou zeker een mooie aanvulling kunnen zijn op de CM Oppo, de JVC en de rest van de keten absoluut! "The proof of the pudding is in the eating" zullen we maar zeggen en die mogelijkheid die is er.

Het voordeel van deze optische kabel is dat hij bij kan dragen in het verbeteren van audio en beeld kwaliteit. CineMike heeft er voor gezorgd dat hij voor zover mogelijk volledig ontkoppelt door middel van filtering maar ook het minimaliseren van jitter (vervangen van de clock op transmitter en receiver) speelt een belangrijke rol hierin. Uiteindelijk moet je het zien als 2 losse dac's (transmitter plus receiver) en daar vindt conversie plaats. Het bereiken van dit goal is echt precisie werk (Smd 0201) en bestaat uit ongeveer het vervangen van 50 parts inclusief de clock. (Een tijd rovende klus kan ik je uit ervaring vertellen)

De basis kabel onderscheidt zich van de rest doordat deze aparte usb connectors heeft voor het voeden van de receiver en transmitter zijde. Maar ook deze 5v usb verbinding is uiteindelijk gefilterd door CM.  De "overall" optische hdmi kabels gebruiken stroom vanuit de hdmi poorten voor het omzetten naar licht en terug. Door dit proces ontstaat er HF switching noise terug naar de processor/receiver (of bron zoals in het geval van Jan de Oppo 203) via het hdmi board (negatieve back-wards parallel effect) en de rest van keten. Uiteindelijk bestaat de hele keten uit massa verbindingen (denk aan interlinks en andere hdmi kabels van bron naar processor maar ook de verbindingen naar eindversterkers enz.)

Deze kabel (ik noem het zelf een hardware component want dat is het uiteindelijk) is een tool die bij kan dragen aan verbeteringen in een keten. Het is dus niet zo dat deze kabel andere zwakke schakels op lost of een "holy grail" vormt in elke willekeurige keten. Denk daarbij aan een keten met meerdere SMPS voedingen zoals het geval met bijvoorbeeld htpc's, media players, led verlichting, weergevers, subwoofers, nas enz.enz.

Jan heeft in zijn hele keten flink geinvesteerd en alles eraan gedaan om het maximale eruit te halen zo ook op stereo gebied.
Goedkoop is de kabel zeker niet maar als je kijkt naar de verhouding per meter (plus het eindresutlaat) vind ik het best mee vallen. Wat ik dan bijvoorbeeld wel typisch vind is dat men wel bereid is om bijvoorbeeld voor een meter Nordost Blue Heaven €299,- te betalen tot zelfs 500€ per meter bij andere high end merken en daar hoor je ze niet over. Ik ken serieus mensen van horen zeggen die geld te veel hebben en €13.500 neer tellen voor een AudioQuest HDMI diamond van 16m. Dus tja....  :blink:

Voordeel van deze kabel : de kosten zitten in de transmitter en receiver en niet in de dunne kabel. Heb je een langere lengte nodig dan bestel je een rol tot en met 100m en die koppel je er tussen.  :)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

#4213
Citaat van: Teejoo op december 29, 2020, 12:14:01
Je zou eigenlijk aan de basis kabel moeten kunnen komen die CM gebruikt.

Gewoon te krijgen hoor, hoe die presteert weet ik echter niet.
Meen dat Vik in het CM topic wel eens foto's heeft gepost van de kabels, staat gewoon het merk op, dus daar ff zoeken ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Citaat van: vik op december 29, 2020, 13:08:25
Mijn klanten/ forum leden zijn mij voor in het tippen van de CM optische hdmi kabel want zover was ik zelf nog niet gekomen en heb die optie dus ook nog niet besproken met Jan.  :)

De kabel zou zeker een mooie aanvulling kunnen zijn op de CM Oppo, de JVC en de rest van de keten absoluut! "The proof of the pudding is in the eating" zullen we maar zeggen en die mogelijkheid die is er.

Het voordeel van deze optische kabel is dat hij bij kan dragen in het verbeteren van audio en beeld kwaliteit. CineMike heeft er voor gezorgd dat hij voor zover mogelijk volledig ontkoppelt door middel van filtering maar ook het minimaliseren van jitter (vervangen van de clock op transmitter en receiver) speelt een belangrijke rol hierin. Uiteindelijk moet je het zien als 2 losse dac's (transmitter plus receiver) en daar vindt conversie plaats. Het bereiken van dit goal is echt precisie werk (Smd 0201) en bestaat uit ongeveer het vervangen van 50 parts inclusief de clock. (Een tijd rovende klus kan ik je uit ervaring vertellen)

De basis kabel onderscheidt zich van de rest doordat deze aparte usb connectors heeft voor het voeden van de receiver en transmitter zijde. Maar ook deze 5v usb verbinding is uiteindelijk gefilterd door CM.  De "overall" optische hdmi kabels gebruiken stroom vanuit de hdmi poorten voor het omzetten naar licht en terug. Door dit proces ontstaat er HF switching noise terug naar de processor/receiver (of bron zoals in het geval van Jan de Oppo 203) via het hdmi board (negatieve back-wards parallel effect) en de rest van keten. Uiteindelijk bestaat de hele keten uit massa verbindingen (denk aan interlinks en andere hdmi kabels van bron naar processor maar ook de verbindingen naar eindversterkers enz.)

Deze kabel (ik noem het zelf een hardware component want dat is het uiteindelijk) is een tool die bij kan dragen aan verbeteringen in een keten. Het is dus niet zo dat deze kabel andere zwakke schakels op lost of een "holy grail" vormt in elke willekeurige keten. Denk daarbij aan een keten met meerdere SMPS voedingen zoals het geval met bijvoorbeeld htpc's, media players, led verlichting, weergevers, subwoofers, nas enz.enz.

Jan heeft in zijn hele keten flink geinvesteerd en alles eraan gedaan om het maximale eruit te halen zo ook op stereo gebied.
Goedkoop is de kabel zeker niet maar als je kijkt naar de verhouding per meter (plus het eindresutlaat) vind ik het best mee vallen. Wat ik dan bijvoorbeeld wel typisch vind is dat men wel bereid is om bijvoorbeeld voor een meter Nordost Blue Heaven €299,- te betalen tot zelfs 500€ per meter bij andere high end merken en daar hoor je ze niet over. Ik ken serieus mensen van horen zeggen die geld te veel hebben en €13.500 neer tellen voor een AudioQuest HDMI diamond van 16m. Dus tja....  :blink:

Voordeel van deze kabel : de kosten zitten in de transmitter en receiver en niet in de dunne kabel. Heb je een langere lengte nodig dan bestel je een rol tot en met 100m en die koppel je er tussen.  :)
Dat wist ik niet! Mooi!

Jean Sibelius

Citaat van: Teejoo op december 28, 2020, 21:52:03
Dit is hem:

https://monoprice.de/products/monoprice-high-speed-hdmi-kabel-9-meter-30-fuss-schwarz-fur-hdmi-fahige-gerate-4k-auflosung-bei-60-hz-hdr-18-gbit-s-glasfaser-aoc-yuv-4-4-4-slimrun-av-serie

Zie ook PDF voor meer info.

Bedankt voor de link en de PDF Theo. Interessante materie (ga met dit documentje in de hand toch nog even wat testen hier in de Mansion)! :thumbs-up:

Citaat van: Marco66 op december 29, 2020, 11:58:51
Geen idee wat de extreemste files zijn, weet dat alle grote uhd rips en blurays en hdr zonder problemen spelen hier met de Ru Connected optische hdmi kabel.

Ok, thx! Zit daar wel 'de beruchte' 4K60Hz-content bij voor zover jij weet?

Citaat van: skyfox op december 29, 2020, 12:12:10
Even uit het hele verhaal inzoomed op die galvanische scheiding bij optische kabels (of het gebrek eraan). Is de CM kabel dan de enige kabel die totaal geen koperen leidingen heeft, en dus echt volledig optisch is? Of zijn er andere merken die dit ook bieden, maar dan zonder de CM tuning?

@Jan: ik weet niet of je ze al hebt en ze graag kijkt, maar de originele trilogie van StarWars (ep 4 t/m 6) is op UHD echt zó mooi! Ik heb al echt referentieschijven gezien, maar van oudere films zijn deze echt zo bizar goed! Zeker qua beeld, maar in mijn mening ook qua audiomix. Aanrader!

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Helaas zijn de meeste websites erg karig met het verstrekken van informatie over hoe de kabels exact zijn opgebouwd :crazy:.

Bedankt voor de tip Richard. Ik zet ze op mijn lijstje. Mocht je tzt deze kant op komen en er eentje mee willen nemen, graag :colgate:!

Citaat van: Teejoo op december 29, 2020, 12:14:01
Je zou eigenlijk aan de basis kabel moeten kunnen komen die CM gebruikt.

Goeie. Ga er vanuit dat CineMike wel goed heeft nagedacht vwb de basis kabel van dit alles, dus zeker geen verkeerd uitgangspunt, maar uiteindelijk zit de 'intelligentie' c.q. meerwaarde daar niet in als ik het verhaal van Viktor lees :).

Citaat van: vik op december 29, 2020, 13:08:25
Mijn klanten/ forum leden zijn mij voor in het tippen van de CM optische hdmi kabel want zover was ik zelf nog niet gekomen en heb die optie dus ook nog niet besproken met Jan.  :)

De kabel zou zeker een mooie aanvulling kunnen zijn op de CM Oppo, de JVC en de rest van de keten absoluut! "The proof of the pudding is in the eating" zullen we maar zeggen en die mogelijkheid die is er.

Het voordeel van deze optische kabel is dat hij bij kan dragen in het verbeteren van audio en beeld kwaliteit. CineMike heeft er voor gezorgd dat hij voor zover mogelijk volledig ontkoppelt door middel van filtering maar ook het minimaliseren van jitter (vervangen van de clock op transmitter en receiver) speelt een belangrijke rol hierin. Uiteindelijk moet je het zien als 2 losse dac's (transmitter plus receiver) en daar vindt conversie plaats. Het bereiken van dit goal is echt precisie werk (Smd 0201) en bestaat uit ongeveer het vervangen van 50 parts inclusief de clock. (Een tijd rovende klus kan ik je uit ervaring vertellen)

De basis kabel onderscheidt zich van de rest doordat deze aparte usb connectors heeft voor het voeden van de receiver en transmitter zijde. Maar ook deze 5v usb verbinding is uiteindelijk gefilterd door CM.  De "overall" optische hdmi kabels gebruiken stroom vanuit de hdmi poorten voor het omzetten naar licht en terug. Door dit proces ontstaat er HF switching noise terug naar de processor/receiver (of bron zoals in het geval van Jan de Oppo 203) via het hdmi board (negatieve back-wards parallel effect) en de rest van keten. Uiteindelijk bestaat de hele keten uit massa verbindingen (denk aan interlinks en andere hdmi kabels van bron naar processor maar ook de verbindingen naar eindversterkers enz.)

Deze kabel (ik noem het zelf een hardware component want dat is het uiteindelijk) is een tool die bij kan dragen aan verbeteringen in een keten. Het is dus niet zo dat deze kabel andere zwakke schakels op lost of een "holy grail" vormt in elke willekeurige keten. Denk daarbij aan een keten met meerdere SMPS voedingen zoals het geval met bijvoorbeeld htpc's, media players, led verlichting, weergevers, subwoofers, nas enz.enz.

Jan heeft in zijn hele keten flink geinvesteerd en alles eraan gedaan om het maximale eruit te halen zo ook op stereo gebied.
Goedkoop is de kabel zeker niet maar als je kijkt naar de verhouding per meter (plus het eindresutlaat) vind ik het best mee vallen. Wat ik dan bijvoorbeeld wel typisch vind is dat men wel bereid is om bijvoorbeeld voor een meter Nordost Blue Heaven €299,- te betalen tot zelfs 500€ per meter bij andere high end merken en daar hoor je ze niet over. Ik ken serieus mensen van horen zeggen die geld te veel hebben en €13.500 neer tellen voor een AudioQuest HDMI diamond van 16m. Dus tja....  :blink:

Voordeel van deze kabel : de kosten zitten in de transmitter en receiver en niet in de dunne kabel. Heb je een langere lengte nodig dan bestel je een rol tot en met 100m en die koppel je er tussen.  :)

Bedankt voor je uitgebreide toelichting Viktor en voor het toesturen van de nog uitgebreide(re) informatie per e-mail :thumbs-up:. Zoals je schrijft (vrij vertaald): "als je het niet gezien en gehoord hebt dan kun je er niet over oordelen, goede kabels kosten nu eenmaal geld en het kan altijd gekker". Of het uiteindelijk de prijs waard is, dan kan alleen ikzelf beoordelen. Ik heb overigens een paar kabels van AudioQuest uit de Diamond-serie (maar geen lengtes van 16m) en die zijn wat mij betreft allemaal hun geld meer dan waard. Grappig detail... ik heb wel Blue Heaven speaker kabel (lengte 16.5m) naar mijn Confidence C4's liggen ;) :blink:.

Je hebt al aangegeven/aangeboden dat ik deze CM HDMI thuis kan testen en dat ga ik zeker doen. Eerst maar even wachten tot de projector nog een paar extra uren op de teller heeft staan. Zodra ik tegen de 100 uren zit, dan neem ik zeker contact op maar wellicht eerder. Misschien dat ik tegen die tijd ook nog een tweede HDMI-kabel (2.0 of 2.1) heb liggen om een onderlinge vergelijking te kunnen maken. Ik heb namelijk momenteel sterk de neiging om meteen twee kabels te trekken. Eentje vanuit de Trinnov en eentje vanuit de Oppo (maar sowieso geen 2 x CM HDMI) :blink:.

Citaat van: PascalP op december 29, 2020, 14:12:27
Gewoon te krijgen hoor, hoe die presteert weet ik echter niet.
Meen dat Vik in het CM topic wel eens foto's heeft gepost van de kabels, staat gewoon het merk op, dus daar ff zoeken ;)

Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog helemaal niet bezig ben met de aanschaf van een nieuwe HDMI-kabel op korte termijn. Zoals Anton ook al schreef... eerst de projector in laten spelen en verder gewoon genieten van wat ik nu al heb staan. Tegen de tijd dat de lamp op 200 uren zit en er een kalibratie plaats gaat vinden, dan wil ik wel mijn 'definitieve' set-up qua hardware hebben, maar wie weet waar we dan zijn in 2021 :unsure:.

Citaat van: papaleo op december 29, 2020, 17:41:37
Edit;
Deze (link) kabel is 9 meter en geen ook de 15 meter.

Sorry  ;)

Inderdaad ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Marco66

Ja, 4k 60 fps loopt ook prima!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

vik

Groot gelijk Jan eerst maar eens genieten zoals het nu is.  8)

Of de trend UHD 4K 60 fps door gaat zetten is mij niet bekend. Het zou voor mij ook geen prioriteit zijn om eerlijk te zijn. Uit mijn hoofd zijn -The Gemini Man- en -Billy Lynn's Long Halftime Walk- de enige op dit moment.

Zo ziet de kabel er dus uit:







Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

skyfox

Ik hoop wel dat de 60fps trend doorzet. Hoewel het even wennen is, vind ik het beeld eigenlijk wel heel erg mooi en fijn om naar te kijken.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

#4220
Omdat ik toch nieuwsgierig was (en het eigenlijk geen moeite kost) toch even gekeken onder de motorkap van de ruimte :colgate: om te kijken hoe het zit met de kabels naar de projector.

Op de foto hieronder zie je nog een klein stukje van de stoppenkast die voor in de ruimte hangt (weggewerkt in een loze ruimte onder het projectie scherm) en de pijp aan de rechterkant waarin alle signaalkabels richting de projector gaan.

Kijkend naar de ruimte die ik nog heb in de pijp (gaat nu HDMI, CAT, RS-232 en nog wat ander spul doorheen), voorzie ik geen echte problemen om een nieuwe sets kabels door de pijp te trekken (wel eerst alles eruit halen voor de zekerheid en alleen datgene terug wat ik echt nodig heb).

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

#4221
Beter wordt het op het moment ook niet en ziet er zeker top uit. En niet te vergeten "native" wat dus scherper en natuurlijker is als een interpolatie.

We gaan het zien en maar er gebeurt door al die Corona shizzle weinig in de film industrie. Streaming diensten nemen de overhand maar daar zit de beperking weer in de bandbreedte en daar zie ik 60fps voorlopig niet echt gebeuren.

Citaat van: skyfox op december 30, 2020, 10:41:40
Ik hoop wel dat de 60fps trend doorzet. Hoewel het even wennen is, vind ik het beeld eigenlijk wel heel erg mooi en fijn om naar te kijken.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Goedemiddag allemaal,

Allereerst voor iedereen de allerbeste wensen en dat het een goed, gelukkig en gezond 2021 mag worden met een hoop (audio/visuele)hoogtepunten en hopelijk weer een paar M&G's! 8) :pompom: :D

Het nieuwe jaar is van start gegaan en Angelie en ik hebben tijdens onze kerstvakantie lekker veel tijd doorgebracht in de Mansion (met name 4K films gekeken en daarnaast wat concerten de revue laten passeren). Heb nog niet de indruk dat de projector en de lamp al op hun optimum zitten, maar ondanks dat de projector op veel aspecten een prachtig plaatje neerzet, is er ook iets wat me opvalt/irriteert (en dat is het 'dichtlopen' van het zwart). Heb natuurlijk 'de pech' gehad dat ik hier de N7 van Anton heb gehad, waar dat niet of veel minder opviel cq aanwezig was. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat dit aspect nu nog zoveel gaat wijzigen dat dit vanzelf weggaat, dus ik heb gekeken wat gegeven de huidige situatie de verschillende opties zijn om een kalibratie uit te voeren zonder de projector van het plafond te moeten halen :wacko:.

Een aantrekkelijke, interessante en tevens ook wel leerzame optie is om gebruik te gaan maken van de auto kalibratie functionaliteit van de JVC die gewoon goed blijkt te zijn (bedankt Leo voor dat laatste zetje) :colgate:. Om nu niet meteen een enorme uitgave te doen heb ik hiervoor de Datacolor SpyderX Elite besteld die samenwerkt met de JVC kalibratie software. Verder heb ik toch ook maar alvast een nieuwe HDMI-kabel besteld, je weet tenslotte maar nooit (en het is 2021! :D). Op basis van de tips en reacties van jullie heb ik de shortlist gemaakt en ben ik begonnen met het me verder verdiepen door o.a. reviews en gebruikerservaringen te lezen. Uiteindelijk is mijn keuze gevallen op de Optische HDMI kabel v2 van RU connected. Kan ik die meteen gebruiken om de JVC RS55 nog even werkend te laten zien als deze binnenkort wordt opgehaald door zijn nieuwe eigenaar ;).

Ondertussen is met Viktor afgesproken dat de CM HDMI op bezoek komt zodra ik het gevoel heb dat de projector (en ik!) er klaar voor zijn O0.

Als het goed is komen morgen 'Tenet (4K)' en 'A Star is Born (4K)' binnen. Ben benieuwd met name vwb die eerste film, want afgaande op de reacties hier op het forum is dat er volgens mij eentje uit te categorie: "You Love It or You Hate It". We gaan het meemaken :music:.


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Tabcam

Jij ook en ook ik hoop op de nodige M&G's. Fijn dat je zoveel gebruik van je mansion kan maken. Dat dichtlopen vn zwart kan ik me voorstellen. Heb ik ook met TV's. Ik zit liever een heel klein beetje aan de kant van grijzige posterization/ruisartefacten dan black level crush. Het is vaak een precaire balans.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

MLCinema

A Star is born is een ontzettend mooie film. Top geluid en prima beeld. Maar met name het geluid maakte op mij echt indruk. Heel benieuwd hoe die jou gaat bevallen. Tenet krijg ik ook nog een keer. Ook benieuwd naar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |